Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Planuje zakup x3 3.0d i chciałem zapytać czy warto rozglądać się za samochodem przed liftem z automatem GM ?

Czy różnica w spalaniu i awaryjności porównując ze skrzynia ZF jest aż tak wielka ?

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. Planuje zakup x3 3.0d i chciałem zapytać czy warto rozglądać się za samochodem przed liftem z automatem GM ?

Czy różnica w spalaniu i awaryjności porównując ze skrzynia ZF jest aż tak wielka ?

 

Nie wiem czy aż tak - jeżdzę przedlitowym 3,0d z GM od ponad 4 lat i poza wymianą oleju po zakupie nic ze skrzynią nie robiłem.

Mam tez w rodzinie 3,0 sd z ZF - też poza olejem nic nie trzeba było robić.

 

Ale spalanie na korzyść silnika ze skrznią ZF jest zauważalne - ok. 1,0 - 1,5 litra/100 km. Biegi też zmienia przy niższych obrotach.

Opublikowano
robilem test z sasiadem przy kilkuset km wyszlo okolo 0.6l 30d i 3.0d... na korzysc ZF pamietajmy ze 3.0sd to 2 turbiny...... co do oleju w skrzyni tu i tu wymieniamy ale roznica podczas wymiany to okolo 500-600 zl na korzysc GM.....
Opublikowano

Czyli jeśli trafi się okaz w lepszym stanie a ze skrzynia GM to bez obaw można brać tak ?

Nie ukrywam ze wolał bym samochód po liftinu ale w godnym stanie w cenie do 38tys

chyba będzie cieżko coś znaleźć :/ chyba ze któryś z forumowiczów ma jakieś info :)

Opublikowano
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6687602342

 

Warto kupić taka sztukę z tym silnikiem ? Podobno były z nimi problemy

Po zdjęciach przebieg wydaje się być prawdziwy, chyba ze było odpicowane :/

 

Problemy się zaczną, jak rozrząd się posypie...

 

Sprawdź, skąd przywieziono auto - kiedyś oglądałem X3 z Belgii z silnikiem N47 z mocą obniżoną do 145 KM. Pytałem w dwóch ASO o przywrócenie mocy i dostałem dwie różne odpowiedzi:

 

1. Tak, oczywiście - 800 zł

2. Wszystkie sterowniki dostępne w bazie centralnej BMW dobierane są po VIN. Jeśli auto z fabryki wyjechało jako 145 KM, wszystkie aktualizacje sterowników będą ustawione na 145 KM.

 

A swoją drogą taki ładny sport pakiet, a z przodu tradycyjne reflektory... :(

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Rozrząd się posypie....większość tych aut jest już po akcji serwisowej (sam osobiście mam auto z Belgi po akcji serwisowej, stan na dziś 246 tys km i bezproblemowa jazda) czy zawsze trzeba demonizować i odradzać kazdemu ...a M54N to wad nie mają ?...są takie idealne ? Panowie nie przesadzajcie. Ważne aby w N47 nie jeżdzić na oleju 30 tys km( zaleca się 15 tys) .....olej po takim przebiegu to bagno, przy którym napinacze łańcucha działają nieprawidłowo a z tego sa problemy.....
Opublikowano
Rozrząd się posypie....większość tych aut jest już po akcji serwisowej (sam osobiście mam auto z Belgi po akcji serwisowej, stan na dziś 246 tys km i bezproblemowa jazda) czy zawsze trzeba demonizować i odradzać kazdemu ...a M54N to wad nie mają ?...są takie idealne ? Panowie nie przesadzajcie. Ważne aby w N47 nie jeżdzić na oleju 30 tys km( zaleca się 15 tys) .....olej po takim przebiegu to bagno, przy którym napinacze łańcucha działają nieprawidłowo a z tego sa problemy.....

 

Jacek, nie demonizuję, napisałem że problemy będą, jak (jeśli) rozrząd się posypie. W tej, którą oglądałem z Belgii nie było zrobionej akcji serwisowej, ASO mi ją oferowało, ale w 3 opcjach, więc trudno określić, jak wpływa ona na stan pozostałych elementów (bo I opcja to była tylko wymiana napinacza górnego łancucha).

 

MAsz rację, że sztuka sztuce nierówna, tym bardziej dobrze należy się przyjrzeć.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Panowie a jak 2.0d czy to 150KM czy 177KM spisuje się podczas jazd autostradowych

Z prędkościami ok 160km/h czy wyprzedzanie nie jest kłopotliwe ? Jak ze spalaniem ?

Po mieście to wiadomo ze daje radę ;>

Opublikowano
Bezproblemowo a spalanie to ciężko określić,bo uzależnione od skrzyni ,obciążenia itp.Generalnie bezproblemowo z czterema osobami i pełnym bagaznikiem na tempomacie przy prędkości średnio 140 ok 7 litrów
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Bezproblemowo napewno ale też zupełnie bez przyspieszenia... X3 3.0d wcale szybka nie jest a co dopiero 2.0d;) jeszcze z pełnym obciążeniem...
Opublikowano
Panowie a jak 2.0d czy to 150KM czy 177KM spisuje się podczas jazd autostradowych

Z prędkościami ok 160km/h czy wyprzedzanie nie jest kłopotliwe ? Jak ze spalaniem ?

Po mieście to wiadomo ze daje radę ;>

 

A co ty chcesz przy 160km/h wyprzedzać na autostradzie? Samoloty. Większość ludzie jedzie po autostradach 130-140 km/h szybciej jeżdżą tylko przedstawiciele handlowi ;)

Jak ktoś myśli o szybszej jeździe to 2.0 to słaby pomysł. 2.0 jest do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezproblemowo napewno ale też zupełnie bez przyspieszenia... X3 3.0d wcale szybka nie jest a co dopiero 2.0d;) jeszcze z pełnym obciążeniem...

trzeba było brać manuala :)

Opublikowano
nie rozsmieszaj mnie :) wrx wciaga nosem kazde x3 w kazdym momencie.... x3 to idealne auto do ciagniecia zabawek za soba... manuala w dieslu nie kupiłbym nigdy. zreszta tu mowa o 2.0d nie 3.0d...:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio cały czas słyszymy o karambolach na autostradzie :norty: ,to nawet 2.0 wystarcza do sprawnego poruszania się. Zresztą odkąd mam dzieci, to raczej daję sobie spokój z szybszą jazdą i moje konto punktowe ma lżej (służbowe mam 313 konne A6 3.0 TDI quattro i jest czym pewnie pocisnąć ) :D
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczerze, nawet na niemieckiej autostradzie nie ma gdzie i kiedy szybko jechać. Jak jest kawałek wolnego to i tak znajdzie się zawalidroga.

Tak że szybciej (na krótkim odcinku) nie pojedzie się. 140-160 to jeszcze pójdzie. W pl to wiadomo 140-150... I to wszystko. W Austrii jeszcze wolniej, Czechy Słowacja też nie... oprócz tego że 3.0 ma lepsze przyspieszenie to nic wiele nie pomoże. A do takich prędkości jak wyżej to i 1.4t w benzynie wystarczy, choć 2.0d jak najbardziej pasuje.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Muszę się przejechać i 2.0d i 3.0d bo tak czytając i rozmyślając to powili wątpię czy 3.0d aż tak będzie mi potrzebne

Wiec jeśli bym trafił na fajny egzemplarz 2.0 177KM to chyba bym zaryzykował :)

Opublikowano
powodzenia w szukaniu 177KM bez problemu z rozrzadem... pozniej walnie i bedzie zrzytanie zebow... szukaj z oznaczeniem N47C
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie rozsmieszaj mnie :) wrx wciaga nosem kazde x3 w kazdym momencie.... x3 to idealne auto do ciagniecia zabawek za soba... manuala w dieslu nie kupiłbym nigdy. zreszta tu mowa o 2.0d nie 3.0d...:)

masz czarne na białym ;-*

Opublikowano

Jeżeli ktos zainteresowany to chce sprzedać moje X3 2.0d 2005r

Zrobiony chip na 175km wiec dosyc sie odpycha użytkowalem go bezproblemowo przez prawie 3lata teraz czas wymienci na cos cos nowszego lub dobrze wyposazone e60 z konca produkcji

Opublikowano

Dzien dobry wszyskim i podpinam się do tematu z prośbą o sprawdzenie VINu (o ile to możliwe) WBAPA710X5WB12151

Auto z 2004 ale kierownica chyba jest sprzed liftu - szeroka ze znaczkiem bmw. Czy xdrive w tym modelu jest w miare sesnowny na jakieś podjazdy pod górki i lekki teren ? Nie porwnuje go do niezaprzeczalnych włąściwości Forestera, którego rozważałem, ale też, poza wypadami na narty w polskie góry i "jazdą" po miejskich krawężnikach nie oczekuje zbyt wiele w kwestii właściwości terenowych. A zresztą bardzo ciężko trafic boxera subaru 2.0 dobrze utrzymanego i podobno mniej kłopotu bedzie przy 2.5 lub 3.0 w BMW x3 jezeli chodzi o gaz, regulacje i reszte serwisu, niz w Subaru. Mam wrażenie ze BMW bedzie też lepszy w trasy od hałasującego przez uszczelki subaru z podobnego rocznika 2003 - 2004

Opublikowano

Wg realoem produkcja 06/2004.

 

 

Vehicle information

VIN WBAPA710X5WB12151

Type code PA71

Type X3 2.5I (EUR)

E series E83 ()

Series X

Type GEFZG

Steering LL

Doors 5

Engine M54

Displacement 2.50

Power 141

Drive ALLR

Transmission AUT

Colour BLUEWATER METALLIC (896)

Upholstery SENSATEC/SANDBEIGE (KASN)

Prod.date 2004-06-30

Vehicle options

S168 EU2 exhaust emissions standard

S205 Automatic transmission

S240 Leather steering wheel

S249 Multifunction f steering wheel

S2BC BMW LA wheel/double spoke 111

S313 Fold-in outside mirror

S386 Roof railing

S413 Trunk room net

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S435 Fine wood trim

S441 Smoker package

S473 Armrest front

S493 Storage compartment package

S521 Rain sensor

Vehicle options

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S662 Radio BMW Business CD

S692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus

S785 White direction indicator lights

S818 Battery master switch

L822 GULF VERSION

S823 Hot-climate version

S825 Radio control Oceania

S845 Acoustic belt warning

S850 Dummy-SALAPA

S853 Language version English

S861 Data record without EOBD

S864 Retailer Directory Overseas

S880 On-board vehicle literature English

Vehicle options

S887 On-board vehicle literature Arabic

S8SM Car ident. number visible from outside

S925 Dummy-SALAPA

P955 Middle-East package

S983 Dummy-SALAPA

Vehicle options

S321 Exterior parts in vehicle color

S520 Fog lights

S548 Kilometer-calibrated speedometer

S550 On-board computer

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.