Skocz do zawartości

Zakup X3 rozterki opinie porady porównania


Chrisb

Rekomendowane odpowiedzi

Dla przykładu, mnie w 320d pali 6-7 litra a zobacz jak innym pali ; viewtopic.php?f=17&t=11107&start=1245

jednak muszę przyznać że nie jestem orłem ruszając z pod świateł..

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie liczysz kosztow instalacji i zawyzasz spalanie diesla.., ktory w miescie pali okolo 10l a nie 12. W trasie okolo 8l. Zmierzone od tankowania do tankowania... Koszty dobrej instalacji to 4.000zl. No i slaby moment :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczysz kosztow instalacji i zawyzasz spalanie diesla.., ktory w miescie pali okolo 10l a nie 12. W trasie okolo 8l. Zmierzone od tankowania do tankowania... Koszty dobrej instalacji to 4.000zl. No i slaby moment :P

 

Zawyżam bo większość twierdzi że X3 3.0d będzie w mieście palił 12l (mówię o mieście pokroju Wrocław z korkami). Passat 1.9 tdi palił mi 9l wiec przyjąłem te 12 za wartość realną ;)

 

Wiadomo wyliczenie jest słabe bo wiadomo że LPG tez trochę benzyny łyknie na rozruchu szczególnie zimą, wiec to było tak mocno toretycznie. I wiadomo że momentu brakuje że w ON jest zasięg spory i nie trzeba w trasie nad morze się zastanawiać gdzie jest stacja :) Ale w benzynie niema klekotania i nie śmierdzi jak diesel. Tak więc wszystko ma zalety i wady.

 

A tak na serio to zaczynam się chyba skłaniać ku 2.0 d i do tego go zawirusować żeby cokolwiek jechał. W końcu auto dla żony a Kubicy z niej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdyby ktoś był zainteresowany to będę chciał sprzedać swoją X3, silnik 3.0d, 218km, 2007 rok, skrzynia manualna, mam ją od trzech lat i przejechałem nią raptem chyba nie więcej jak 20 może 22 tysiące km, 3 razy wczasy w Chorwacji i trochę po miejscu.

Obecnie na liczniku 143,5 tysiąca, mogę podać VIN do sprawdzenia gdyby ktoś był zainteresowany i kilka fotek.

Niecałe 3 tysiące km wstecz ( przed wyjazdem na wczasy ) wymiana wszystkich filtrów ( Knecht ) i wymiana oleju, jest zalany Liqui Moly 2693 Top Tec 4200 5W30.

Co do poruszanego tematu spalania to najmniej ile udało mi się spalić na trasie 1376km większość autostrady 5,94L/100km, tak tyle.

w normalnym użytkowaniu choć sporadycznym tzw "kręcenie się" około 7L/100km, jeśli sie depnie czasami to pod 7,8.

Niektórzy może się uśmiechną że bajki piszę ale co zrobić.

Dlaczego sprzedaję? mam 6 aut a nie mam czasu jeździć i gdzieś mnie ciągnie więcej do starszych modeli BMW.

Jest e46 z 3.0d, e39 z 2.0d i ze dwa tygodnie temu kupiłem e38 750IL wiadomo tu już benzyniok 5,4 i powiem Wam że to jest prawdziwe autko :)

Mój numer: 509802200, woj. opolskie.

Obecnie w zbiorniku jest jeszcze może ze 20L oleju napędowego tankowanego na powrocie z wczasów na stacji w miejscowości Mureck praktycznie granica Słowenii z Austrią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

zastanawiam się nad zakupem X3 ze względu na optymalne wymiary, stylistykę - zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną oraz właściwości jezdne, a i zawsze chciałem mieć BMW.

Przeczytałem cały wątek oraz opinie na auto-centrum i mam jednak pewne wątpliwości czy będzie to optymalny wybór bo jest dużo skrajnych opinii.

Dlatego mam kilka pytań dla osób, które mają duże doświadczenie z tym modelem:

 

Jak jest z tym komfortem jazdy - dużo ludzi narzeka, że za twardo. Interesuje mnie konkretnie jak auto wybiera zagęszczenie dużej ilości nierówności - np. połatana droga, albo przejazd przez zdezelowany przejazd kolejowy lub po prostu wpadnięcie w większą dziurę. Chodzi mi szczególnie o efekty akustyczne (to czego nie cierpię w aucie to głośna praca zawieszenia - tłuczenie etc oraz odgłosów pracujących elementów wnętrza). To że mnie wytrzęsie to się domyślam i jestem jeszcze w stanie zaakceptować bo taki urok tego modelu.

Podobno modele po liftingu mają bardziej komfortowe nastawy zawieszenia - czy różnica jest istotna i czy jest duża różnica między felgą 17 a 18"? Przy zakupie biorę pod uwagę wersję z zawieszeniem standardowym.

 

Żeby był punkt odniesienia to obecnie jeżdżę Audi A4 B6 z zawieszeniem sportowym i przejazd po po dużej ilości nierówności powoduje że samochód skacze jak piłka a zawieszenie potrafi wydawać z siebie dosyć głośne odgłosy szczególnie gdy jadę sam. Może ktoś ma porównanie między tymi samochodami?

 

Kolejna rzecz to trzeszczenie plastików - też ludzie narzekają a trzeba przyznać, że na ten aspekt jestem wyjątkowo uczulony. Czy faktycznie jest to powszechny problem i czy można to wyeliminować? Czy w modelach po lifcie jest z tym lepiej?

 

Samochód ma mi głównie służyć na dojazy do pracy, w większości po wiejskich drogach kiepskiej jakości ( w sensie łata na łacie i okazjonalne dziury). Dlatego chciałbym żeby jazda po nich nie była męczarnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój tata przymierza się do zakupu BMW X3 2.0D 150km rocznik 2006 z takowego ogłoszenia BMW X3

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-d-150km-naped-4x4-gwarancja-ID6yq2nt.html.

Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być OK sprzedawca daje gwarancje na skrzynie i silnik w okresie 6 misiacy. Przeglądaliśmy ja miernikiem lakieru największe wartości jakie nam wyszły to około 260, maska dach granice 90-120. Silnik chodzi równo, nie widać żadnych wycieków środek zadbany. Tata w tygodniu głównie dojeżdża do pracy około 10 km i auto stoi 2 dni . Bardzo często w weekend praktycznie co dwa tygodnie jeździ do babci około 120 km w jedna stronę. Pytam was o opinie co myślicie o aucie, szperalem trochę po internecie żeby sprawdzić czy ma filtr cząstek stałych ale nie jestem w tym dobry na 99% wydaje mi się ze nie ma. Podaje nr VIN WBAPD11060WF78060 w BMW ostatni odnotowany przebieg był w 2010r 67,416KM auto jest z Włoch.

Z góry dziękuje za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr ma .Przebieg nie wypowiadam się ,bo w cuda nie wierzę choć patrząc na zdjęcia to w środku wygląda dobrze.Pewnie delikatnie malowana była ale to żadna nowość.Jak dla Twojego ojca to spokojnie nadaje się na takie jazdy.Moja żona jeździła jeszcze mniej i zero problemów.Ciekaw jestem tylko jak ktoś ją serwisowal
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ze tutaj już filtra nie będzie ;(, a jak z rozrządem bo czytałem ze w późniejszych wersjach przesunęli go bardziej koło skrzyni ale nie dokonać dowiedziałem się w jakich? W środku jest można powiedzieć w stanie 4+ widać ze jest urzynają ale plastiki nie są bardzo powycierane kierownica tez ogl wnętrze bardzo ładne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko chodzi mi o to czy rozrząd jest z przodu czy bardziej już przy skrzyni. Z tego co słyszałem rozrząd na łańcuchu o tyle jest dobrze ze będzie go słychać jak będzie do wymiany a na pasku mógł by strzelić. Jeśli dobrze wyczytałem to jest silnik o oznaczeniu m47tu? Za błędy w oznaczeniach lub czymś innym przepraszam ale jeszcze nie do końca wszystko ogarniam a chce tacie pomoc kupić jak najlepiej ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z tym komfortem jazdy - dużo ludzi narzeka, że za twardo. Interesuje mnie konkretnie jak auto wybiera zagęszczenie dużej ilości nierówności - np. połatana droga, albo przejazd przez zdezelowany przejazd kolejowy lub po prostu wpadnięcie w większą dziurę. Chodzi mi szczególnie o efekty akustyczne (to czego nie cierpię w aucie to głośna praca zawieszenia - tłuczenie etc oraz odgłosów pracujących elementów wnętrza). To że mnie wytrzęsie to się domyślam i jestem jeszcze w stanie zaakceptować bo taki urok tego modelu.

Na pewno nie jest to e39 czy e 38 ale w mojej nawet na "koślawej" drodze nie słychać jakiś oddźwięków z zawieszenia, podobnie jak skrzypienia czy innych dźwięków z elementów wnętrza.

Podejrzewam że Ci co piszą o tym "skrzypaniu" elementów mają autka po jakiś większych przygodach, ktoś może rozbierał te elementy, np. wystrzelone poduszki czy wymiana jakiś elementów gdzie trzeba ściągać plastiki, jakieś oberwane zatrzaski czy tym podobne rzeczy.

BMW to nie skoda, seat czy jakiś opel żeby wszystko trzeszczało w środku, to nie ta klasa po prostu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu szukam x3 z rocznika 2005 lub 2006 . Znalazłam takie ogłoszenie i jutro wybieram sie zobaczyc auto na żywo . Proszę o poradę czy wszystko sie z nim zgadza ( jestem zielona w sprawach vinu) wiem żeby sprawdzić sprzegło (dwumas) i ewentualnie xdrive . Proszę o pomoc :lol: http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-pelna-opcja-navigacja-skory-grzane-fotele-4x4-tempomat-okazja-ID6yB4fw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zastanawiam się nad zakupem X3 ze względu na optymalne wymiary, stylistykę - zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną oraz właściwości jezdne, a i zawsze chciałem mieć BMW.

Przeczytałem cały wątek oraz opinie na auto-centrum i mam jednak pewne wątpliwości czy będzie to optymalny wybór bo jest dużo skrajnych opinii.

Dlatego mam kilka pytań dla osób, które mają duże doświadczenie z tym modelem:

 

Jak jest z tym komfortem jazdy - dużo ludzi narzeka, że za twardo. Interesuje mnie konkretnie jak auto wybiera zagęszczenie dużej ilości nierówności - np. połatana droga, albo przejazd przez zdezelowany przejazd kolejowy lub po prostu wpadnięcie w większą dziurę. Chodzi mi szczególnie o efekty akustyczne (to czego nie cierpię w aucie to głośna praca zawieszenia - tłuczenie etc oraz odgłosów pracujących elementów wnętrza). To że mnie wytrzęsie to się domyślam i jestem jeszcze w stanie zaakceptować bo taki urok tego modelu.

Podobno modele po liftingu mają bardziej komfortowe nastawy zawieszenia - czy różnica jest istotna i czy jest duża różnica między felgą 17 a 18"? Przy zakupie biorę pod uwagę wersję z zawieszeniem standardowym.

 

Żeby był punkt odniesienia to obecnie jeżdżę Audi A4 B6 z zawieszeniem sportowym i przejazd po po dużej ilości nierówności powoduje że samochód skacze jak piłka a zawieszenie potrafi wydawać z siebie dosyć głośne odgłosy szczególnie gdy jadę sam. Może ktoś ma porównanie między tymi samochodami?

 

Kolejna rzecz to trzeszczenie plastików - też ludzie narzekają a trzeba przyznać, że na ten aspekt jestem wyjątkowo uczulony. Czy faktycznie jest to powszechny problem i czy można to wyeliminować? Czy w modelach po lifcie jest z tym lepiej?

 

Samochód ma mi głównie służyć na dojazy do pracy, w większości po wiejskich drogach kiepskiej jakości ( w sensie łata na łacie i okazjonalne dziury). Dlatego chciałbym żeby jazda po nich nie była męczarnią.

 

X3 jest naprawdę twarde. Po płaskich równych drogach jeździ się mega fajnie ale już po nierównościach można się wkurzyć. Ja bym Ci polecił się przejechać jakimś bo może się okazać że się wyleczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Rozgladam sie za x3 3.0d 218KM i wydaje mi sie ze odrobilem prace domowa z lektury forum, jednak mam pare pytan.

 

- Czy ktos wie od czego zalezy umiejscowienie naklejki w polifcie na drzwiach/blotniku ? Na jednych modelach widze x-drive, na innych tylko 3.0d i zastanawiam sie od czego to zalezy. Auto, o ktorym mysle wg. Dekodera vinu powinno miec emblemat xdrive, ale ma tylko 3.0d. Zastanawiam sie czy to blad dekodera czy malowane drzwi ;)

 

- Czy te silniki mozna bezpiecznie zachipowac do 260KM ? Mam oferte z chipem Unitronica, auto jezdzi tak juz 3 lata i zastanawiam sie czy zaraz sie cos nie posypie ze wzgledu na wyzylowanie silnika/podzespolow. Co myslicie o tym tunerze ?

 

- czy wersja 30d od 30sd rozni sie tylko silnikiem czy jeszcze czyms ?

 

Dziekuje!

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od1.Odkleić to można ale już przykleić ciężko w dobrym stanie.Stawiam na malowanie bo ten znaczek kosztuje 200 płn

Od2.Bezpieczne można choć nie rozumiem po co :):)W tej budzie fabryczna moc jest ok.Pojezdzisz i sam ocenisz

Od3.Tylko silnik

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Auto ktore rozwazam ma znaczek tak umiejscowiony

https://goo.gl/images/j28ies

 

Wg dekodera vinu, powinno miec na dzwiach, tak jak tu:

https://goo.gl/images/OnVI7x

 

ALE wydaje mi sie ze to blad dekodera ktory ma pewnie ujednolicone zdjecia - poprawcie mnie jesli sie myle :) czy wiecie moze od czego zalezy umiejscowienie tego znaczka ? Wersje US/EU czy np wersja bez znaczka nie ma xdrive'a ? Watpie, bo chyba wszystkie e83 maja x'a ?

 

Ad.2

Auto juz ma chipa, wiec nie mam wyboru. Zastanawialem sie tylko czy to zdrowe dla tej jednostki. Ktos cos slyszal o Unitronicu w kontekscie diesli BMW ?

 

Dzieki!!

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczek 3.0d na błotniku, a XDrive 30 na drzwiach (na dole) oznacza to samo, a ich obecność i lokalizacja zależna jest od rocznika. Nawet polifty, czyli MY07 mają jeszcze znaczek 3.0d na błotniku. Z tego co pamiętam to na drzwiach, zamiast na błotniku, znaczek pojawił się od MY09 :D

Każde X3 ma XDrive, bez względu na rocznik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To konkretnie to auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0d-218km-bezwypadkowy-bardzo-zadbany-1-wlasciciel-w-kraju-ID6yBN1D.html#xtor=SEC-8

 

Slyszales moze cos o nim ?

Ide na przeglad przedzakupowy do ASO RAWSKI - czy to kompetentny warsztat? Co rekomendujesz sprawdzic w kontekscie chipa ? Czy jest moze ktos z forum komu moglbym podeslac wykres z hamowni ?

 

Dziwnym jest ze wg ksiazki byl przeglad przy 30k km, natomiast wg centralnej ewidencji ASO hostoria zaczyna sie od 59k km. Myslisz ze to kwestia niedbalstwa serwisowego po stronie wlochow czy jakies kombinacje z ksiazka ? Z kilku przegladow tylko dwa sie pokrywaja, ale za to w punkt co moze potwierdzac teorie o niedbalstwie a nie nieoryginalnosci ksiazki.

 

Dzieki!

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To konkretnie to auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0d-218km-bezwypadkowy-bardzo-zadbany-1-wlasciciel-w-kraju-ID6yBN1D.html#xtor=SEC-8

 

 

Na pierwszy rzut oka bardzo ładne. Jedyna rzecz ktorej by mi w nim brakowało to podgrzewanie foteli.

Jak swoje X3 kupowałem 4 lata temu to też miało 167 000 km. Dziś 230 tys - i dalej wszystko Ok.

Po zakupie czeka cię zapewne konkretny przeglad (hamulce, oleje w mostach i skrzyni, może coś w zawieszeniu) ale jak zrobisz wszystko to masz parę lat bezawaryjnej jazdy.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.