Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten z mobile strasznie drogi, chyba za drogi jak na ten rocznik, wiem przebieg niby niski ale co jeszcze w nim wyskoczy i czy będzie bez wkładu nie wiadomo.

Fotelików nie obsadzałem wiec nie pomogę...

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano


A i czy to prawda ze jest problem z zainstalowaniem dwóch fotelików dziecięcych z tylu (isofix), któryś kolega wcześniej wskazywał to jako wadę e83...

 

A na czym ma polegać ten problem?

Oba boczne siedzenia z tyłu mają uchwyty isofix, fotel pasażera z przodu także (airbag da się wyłączyć). Rozstaw uchwytów jest taki, że dwa foteliki na swoich isofiksowych podstawach wejdą wg mnie spokojnie. Co prawda wożę tylko jednego wnuka i raczej okazyjnie, ale nigdy nie było problemu z założeniem isofixa.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, nigdy nie miałem problemu z isofix, a woziłem swego czasu dwa foteliki Recaro, jak mialem E83.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Panowie przymierzam się do zmiany samochodu od dłuższego czasu, budżet 30k pln brutto. Wymagania benzyna pod lpg, moc 150km+, automat, blacha bez skłonności do rdzewienia (aktualnie MB w203 które kocha rudą), kombi/sedan/suv. Chcąc nie chcąc w tym budżecie najbardziej mi się podoba e60 sedan lub a6c6 kombi lub bmw e83. Oczywiście auto musi być jak najmniej awaryjne. Boję się automatów w audi, z tego co wiem bmw z mercedesem mają najlepsze automaty. Jak patrzę na inne auta typu Kia Sorento I, Hyundai Santa Fe I i tym podobne w tym przedziale cenowym to o ile jeszcze z zewnątrz wygląd bym przełknął to patrząc na wnętrze to tak jak bym się cofnął 10 lat wstecz względem mojej aktualnej C Klasy. W chwili obecnej jestem najbliżej bmw e60/e83 z silnikiami m54b30, które auto będzie łatwiejsze w utrzymaniu w dobrym stanie? Nie jestem jakimś fanatykiem motoryzacji, aby też wkładać każdą zarobioną złotówkę w samochód. Moje przebiegi roczne to +/- 10k rok więc nie wiele. Pewnie niektórzy z Was powiedzą, że przy takim przebiegu szkoda LPG zakładać, ale auto mam zamiar trzymać przynajmniej z 5 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E60, czy X3? Skrajnie różne auta.

Tańsze w utrzymaniu będzie X3 (nie licząc xdrive). Żadne nie ma problemow z rdzą.

Ja wolę X3 E83, niż E60.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
E60, czy X3? Skrajnie różne auta.

Tańsze w utrzymaniu będzie X3 (nie licząc xdrive). Żadne nie ma problemow z rdzą.

Ja wolę X3 E83, niż E60.

 

Wiem, że to skrajnie różne auta ale obydwa mi pasują. No właśnie w X3 boję się kosztów xDrive. Gdybym miał brać e60 to tylko bez xDrive.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopie... E60 będzie cię zrzerac powoli jak kornik. Auto super problemowe. Może jeszcze 5 lat temu jeszcze byś się pocieszył, ale teraz to już trupy.
Opublikowano
Chłopie... E60 będzie cię zrzerac powoli jak kornik. Auto super problemowe. Może jeszcze 5 lat temu jeszcze byś się pocieszył, ale teraz to już trupy.

 

To mi porobiłeś mętlik w głowie. Ja wiem, że to nie jest już młode auto, za niedługo pierwsze roczniki będą pełnoletnie, czy aż tak bardzo tam pada wszystko :(? Wybór sensownego auta z silnikiem benzynowym nadający się pod normalna instalację lpg w dodatku automat w takim budżecie to za bardzo nie ma na co patrzeć ;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
popatrz jeszcze na e53 3.0i m54b30 po lifcie, podobne koszty co x3, więcej miejsca w środku, bardziej komfortowe, jedyny minus w x3/x5 w 3.0i to skrzynia automatyczna od GM. E60 to klątwa, zwłaszcza tak state jak z m54.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
popatrz jeszcze na e53 3.0i m54b30 po lifcie, podobne koszty co x3, więcej miejsca w środku, bardziej komfortowe, jedyny minus w x3/x5 w 3.0i to skrzynia automatyczna od GM. E60 to klątwa, zwłaszcza tak state jak z m54.

 

I minimum pól tony więcej od E60... A jak kolega chce przerabiać na podtlenek biedy, to raczej nie z powodu environment saving... :D

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Zamiast płacić za 15l/100km benzyny wole zapłacić za 20l/100km gazu, a za zaoszczędzoną kasę zrobić np. chociażby serwis samochodu. Skoro nie ma różnicy bo i na tym i na tym paliwie tak samo jadę to po co przepłacać. E53 odpada, klimaty wnętrza jak z e39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisałem, X3 tańsze będzie w utrzymaniu od E60.

Jeżeli jedynym argumentem są koszty utrzymania, wybór prosty. Tylko pamiętaj, te auta różnią się od siebie w każdym calu.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepsza kombinacja to x3 2.0d n47 177ps w automacie. Benzyny bucza a nie jada. Suv bmw powinien miec turbo. Wtedy to jest przyjemnosc z jazdy.
Opublikowano
Auto chcę brać na firmę więc połowę vatu (11,5%) od serwisowania będę mógł odliczać... bieda jest masakryczna jak sobie wstukam swoje filtry w otomot znaleźć coś w benzynie podatnej na gaz i by ktoś jeszcze fvat23% na to dał to już ze świeczką szukać... klekotów 2x więcej ;/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich po krótkiej przerwie.

Czas wrócić do BMW bo chwile z ostatnią moją E91 są niezapomniane. Wybór padł na E83 3.0d.

Znalazłem wstępnie taką z Niemiec. Jedyne co wiem o silniku na chwilę obecną to motor 160 kW (218 PS) przebieg 220.000 km rok 2008.

Sprzedawca mówi ze wymieniony został łańcuch rozrządu bo był słyszany. Czy to jest możliwe?

Opublikowano
Czyli rozumiem ze w takim silniku da się to usłyszeć i można wymienić przed rozerwaniem łańcucha i uszkodzeniem silnika. Dzięki za odpowiedź.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzień dobry.

Celuję w zakup E83 M57 bez sd i doczytałem, że były dwie wersje silników N i N2, ale nie bardzo mogę się doszukać ich różnic w tym modelu, ewentualnie wad i zalet. Oczywiście poza różnicą w mocy i momencie :)


Pewnie to już było więc sorry, ale jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć, który lepiej. Szczególnie czy N2 to już ta wersja z elektrycznym nastawnikiem turbo i niezalecany demontaż klapek w kolektorze ?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ja w photoshopie pokrecili :shock: Silnik bardzo mocny. Jezdzilem paroma sd i radza sobie niezle.
Opublikowano

Witam


Mam problem ze swoja BMW a dokladnie x3 2.0i 2005 rok.

Silnik strasznie bierze olej od jakieoś czasu nawet bardzo . Nie przejechalem nawet 1000 km a musialem dolać jakies już 2 litry oleju . Olej 5W40 Motul

Wycieków nie widać to tyle co moge powiedzieć .

W lutym tego roku wymienialem filtry olej , uszczelka pokrywy zaworów oraz uszczelka misy olejowej bo były widoczne wycieki ale zostały juz naprawione . Dodam że przed wymiana oleju i tych uszczelek nie zauważyłem zeby silnik brał olej tak bardzo widocznie.

Ktoś możę poradzić co to może być bo mam duże obawy a jestem bezradny bo każdy mówi co innego .

Od czego zacząć sprawdzanie ?

Aktualny przebieg auta 185 tyś . Być możę jest kręcony lecz tego nie sprawdze dokladnie , auto w posiadaniu moim od końca Stycznia tego roku :cry:

Opublikowano

Najpierw sprawdź od najprostszego. Czy nie zostawiasz gdzieś plam.

Obejrzyj silnik, miskę, podstawę filtra oleju.

Zobacz na jaki kolor kopci przy przyspieszaniu, przy odpalaniu po nocy. To takie trochę wróżenie z fusów, ale jak nie ma nigdzie wycieków to przyczyna jest motor, pierścienie, uszczelniacze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.