Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

X3 technologicznie jest jak e46 więc najmniejszych problemów z elektroniką.

Na mam do sprzedania 2.0d 177 a miałem wcześniej 3.0d.

Za 30 to dam ci kierownicę podtrzymać ;)


2.0d nowy silnik, na wstępie miał problem z rozrządem, napinacz miał za krótki skok i padało to. Po czasie też okazało się że łańcuchy nie są dożywotnie i trzeba je wymienić co 150tys żeby spać spokojnie - tak jak w każdej innej marce.

Mam teściowa w górach i niestety zmuszony jestem do niej jeździć. W tamtym roku oblatalem na letnich a nie powiem śnieg tam dowalił.

Co do nagrzewania to teraz łapie max temp w 2 minuty, w zimę te 3km trzeba przejechać

3.0d musi mieć webasto żeby szybciej łapał temp.

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Patrząc po ofertach allegro, otomoto, olx, x83 za 40 tysiaków i wyżej to trochę przesada. Zważywszy na to co napisał kolega wyżej, że to auto technologicznie jak e46. No jeszcze z 3l dieslem jestem w stanie to zrozumieć, ale 2.0 z rozrządem z plasteliny? ok, ceny zostawmy na boku. A powie mi ktoś ile kosztuje wymiana wspomnianego rozrządu w 177km? ile za części a ile za wymianę? Ja obecnie mam e61 i sprzedaję za 23tys. a auto wyposażone lepiej niż e83 z w/w ofert w sieci. Więc nie kapuję stwierdzenia, że za 30 tysiaków to można kierownicę potrzymać. :wink: A jesli można wiedzieć kolego to dlaczego zmieniłeś 3.0 na 2.0? Czy w 2.0 i 3.0 xdrive jest takie samo? Odnośnie Audi a6 to jest mały szkopuł, że tam z rozrządem też jest bal bo aż 4 łańcuchy w silniku v6 i trzeba wyciągać silnik. O koszcie już nie będę pisał.
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale rozumiesz że takie auta są droższe ?? Zobacz ile kosztuje x5 z 2007-2008 roku, tylko wcześniej zrób kilka oddechów.

Owszem kupisz za 30, ale jak to będzie 150KM to to jest pomyłka i to tyle jest warte.

177KM za 32.000 będzie przed rorządem - to sobie dolicz i pewnie kilka innych rzeczy. Wystarczy że szarpnie i już do regeneracji xdrive - kolejne kilka tyś...


Jak dobrze poszukasz to zrobisz rozrząd bez wyciągania silnika za 2400-3000zł


2,0 177KM to nie to co twoje 163KM, przewiózłbym cię swoim z zamknietymi uszami i nie wiedziałbyś jaki to silnik.

PS. pamietaj że x3 to prawie 2 tony i te 3.0 to nie będzie to samo co w e60

Opublikowano
Właśnie mam na uwadze to, że x3 jest ciężkie i waży więcej niż moja "5" w kombi. Dlatego zastanawiam się, czy jest sens iść w 2,0. Widziałem kilka ładnych modeli na necie ale z silnikiem 163 wiec teraz zastanawiam się czy to w ogóle jedzie (ponoć rozrząd wytrzymalszy niż 177). U mnie na dynamikę tego silnika nie narzekam (rozrząd nierobiony a auto ma 260 tys. na blacie). A uściślając moje preferencje to potrzebne mi rodzinne auto z napędem na 4 koła i w miarę dużym prześwitem. Lata mi po głowie wspomniana A6 w quattro tyle, że ceny ponad 40tys. za model w miarę zadbany, a i prześwit mniejszy od bmw. I ostatnia opcja to x3 3,0d ale czy to aż taka przepaść nad 2.0 jak ktoś wspominał na początku tego tematu? Miałem kiedys Grand Cherokee 2,7crd z silnikiem mercedesa ale paliło mi to 12-14 więc nie chciałbym popełnić kolejny raz tego samego błędu i słuchać kobity że pali jak smok (bo to ma być głównie auto dla niej - ja na co dzień katuję t4)
Bardzo Miły Wóz
Opublikowano
Dlatego zastanawiam się, czy jest sens iść w 2,0. Widziałem kilka ładnych modeli na necie ale z silnikiem 163 wiec teraz zastanawiam się czy to w ogóle jedzie (ponoć rozrząd wytrzymalszy niż 177).

 

Przepraszam, ale czy te 163KM w dieslu to czasem nie wykastrowane w Belgii N47 177KM? Czyli nadal tylny rozrząd? 2.0D M47 (przedni rozrząd) ma 150KM.


Oczywiście wszystko zależy, do czego samochód jest potrzebny. Mam E83 2.0D 150KM, manual i żonie na co dzień wystarcza, a spalanie jest przyzwoite (średnio w cyklu mieszanym ok. 7,7L/100km), co przy aucie ważącym 1,8 tony, z napędem 4x4 i dpf uważam za całkiem niezły rezultat. Nie jest to demon przyspieszania, ale jazda 140160 km/h to w tym aucie spora przyjemność bez wiru w zbiorniku. A wyposażenie to praktycznie pełna opcja, tylko siedzenie regulowane manualnie.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Wydaje mi się, że te 163km to nie są jednostki wykastrowane na rynek belgijski tylko po prostu starszy model silnika (taki jak ja mam w e61 z roku 2006 w automacie). Jeśli chodzi o moje auto to spalanie w miejscowości podgórskiej to średnia z komputera 9,1 a na trasie 5,5-6. Mam jeszcze małe pytanko do ludzi mających 177km. Czy rozrząd daje jakoś o sobie znać jeśli jest do wymiany? Jakieś odgłosy łańcucha albo dziwne zachowanie silnika? I takie pytanie w sumie mało ważne czy ten wyświetlacz na desce automatycznie otwierany to jakieś badziewie, czy można je jakoś ulepszyć? (chodzi mi o dołożenie kamerki cofania czy ewentualnie jakieś tv lub dvd dorzucić) jest tam możliwość podłączenia dodatkowych mediów? Czy podczas zakupu raczej nie brać tego pod uwagę (jak jest to ok a jak nie ma to też żadna tragedia)?
Bardzo Miły Wóz
Opublikowano
Wydaje mi się, że te 163km to nie są jednostki wykastrowane na rynek belgijski tylko po prostu starszy model silnika (taki jak ja mam w e61 z roku 2006 w automacie). Jeśli chodzi o moje auto to spalanie w miejscowości podgórskiej to średnia z komputera 9,1 a na trasie 5,5-6. Mam jeszcze małe pytanko do ludzi mających 177km. Czy rozrząd daje jakoś o sobie znać jeśli jest do wymiany? Jakieś odgłosy łańcucha albo dziwne zachowanie silnika? I takie pytanie w sumie mało ważne czy ten wyświetlacz na desce automatycznie otwierany to jakieś badziewie, czy można je jakoś ulepszyć? (chodzi mi o dołożenie kamerki cofania czy ewentualnie jakieś tv lub dvd dorzucić) jest tam możliwość podłączenia dodatkowych mediów? Czy podczas zakupu raczej nie brać tego pod uwagę (jak jest to ok a jak nie ma to też żadna tragedia)?

 

IMHO X3 E83 2.0D miało seryjnie tylko dwa rodzaje silnika: M47N2 o mocy 150KM oraz N47 o mocy 177KM. Inne moce silników to były wersje na rynek, w którym mniejsza moc = mniejszy podatek (np. Belgia). Jak szukałem E83, trafiłem na taką z N47 (rocznik 2008) i właśnie była z Belgii i moc miała obniżoną - chyba właśnie do 163KM.


Jak usłyszysz rozrząd w N47, to będzie już po nim :) Więc jeśli chcesz kupić auto z tym silnikiem, zaplanuj w budżecie od razu jego wymianę, będziesz spać spokojniej...


Fabryczna duża kolorowa nawigacja to już lekko trąci myszką (choć sam taką mam). Żeby do niej dołożyć kamerę cofania, potrzebny jest w aucie tuner TV, w tych rocznikach analogowy, więc aktualnie bezużyteczny (poza rolą przetwornika video). Na Ali jest sporo różnych Chinoli zastępujących schowek na okulary w modelach bez fabrycznej kolorowej nawigacji, z opcją multimediów, TV i kamery cofania - nie wiem, czy to nie lepsze rozwiązanie, choć nieoryginalne.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co wy. U mnie dzwonił przy odpalaniu przez 2 sekundy a potem na ciepłym tylko jak trzymałem gaz i mechanik mówi że miałem jeszcze 3/4 napinacza.

Aha, przebieg ori 200.000.

Opublikowano
Tak właśnie patrzę po zdjęciach silników i 163km z e83 a 163km z e60 wyglądają inaczej. przynajmniej pokrywy plastikowe na silniku. Więc pewnie w e83 jest to model 177 tyle, że ze zmniejszoną mocą (pewnie jakiś programowy kaganiec). Więc teoretycznie czy będzie to model 163 czy 177 to rozrząd z plasteliny ten sam (a piszę o tym bo kilka stron wcześniej ktoś wspominał, że 163 są wytrzymalsze). Może i tak ale w innym modelu. W takim razie chyba zdecyduję się na 3.0. Tylko teraz pytanie odnośnie wytrzymałości jednostek 218 vs. 286 ???
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na allegro najtańsza SD to 37.000 więc nie wiem o czym gadka. W takiej SD pewnie na dzień dobry robisz mocna nadwyrężony xdrive, który to kosztuje więcej jak plastelinowy rozrząd. Do tego na codzień masz o wieeele droższą eksploatację - bo igiełki nie kupisz
Opublikowano
Co wy. U mnie dzwonił przy odpalaniu przez 2 sekundy a potem na ciepłym tylko jak trzymałem gaz i mechanik mówi że miałem jeszcze 3/4 napinacza.

Aha, przebieg ori 200.000.

 

Którego napinacza? Bo tam są dwa łańcuchy i dwa napinacze...


Widziałem kiedyś silnik, w którym oba ślizgi dolnego łańcucha znajdowały się w większości... w misce olejowej, a napinacz dolnego łańcucha szedł już bokiem obok niego... A jeszcze jakimś sposobem odpalał :D

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
37tys. to kwota do przełknięcia ale nie za trupa w którego trzeba będzie kolejne 37 włożyć. A jeśli chodzi o modele 3l to różnica poza ceną, osiągami i ilością turbin jest jakaś? jak się kształtuje spalanie np 218 vs. 286? Wracając do 2.0 177 - czy to będzie w stanie pociągnąć przyczepę kampingową DMC 1200-1300kg?
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no, jak potrzebujesz jelcza do ciągnięcia przyczep to na pewno nie 2.0....
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Wydaje mi się, że te 163km to nie są jednostki wykastrowane na rynek belgijski tylko po prostu starszy model silnika (taki jak ja mam w e61 z roku 2006 w automacie). Jeśli chodzi o moje auto to spalanie w miejscowości podgórskiej to średnia z komputera 9,1 a na trasie 5,5-6. Mam jeszcze małe pytanko do ludzi mających 177km. Czy rozrząd daje jakoś o sobie znać jeśli jest do wymiany? Jakieś odgłosy łańcucha albo dziwne zachowanie silnika? I takie pytanie w sumie mało ważne czy ten wyświetlacz na desce automatycznie otwierany to jakieś badziewie, czy można je jakoś ulepszyć? (chodzi mi o dołożenie kamerki cofania czy ewentualnie jakieś tv lub dvd dorzucić) jest tam możliwość podłączenia dodatkowych mediów? Czy podczas zakupu raczej nie brać tego pod uwagę (jak jest to ok a jak nie ma to też żadna tragedia)?

 

IMHO X3 E83 2.0D miało seryjnie tylko dwa rodzaje silnika: M47N2 o mocy 150KM oraz N47 o mocy 177KM. Inne moce silników to były wersje na rynek, w którym mniejsza moc = mniejszy podatek (np. Belgia). Jak szukałem E83, trafiłem na taką z N47 (rocznik 2008) i właśnie była z Belgii i moc miała obniżoną - chyba właśnie do 163KM.


Jak usłyszysz rozrząd w N47, to będzie już po nim :) Więc jeśli chcesz kupić auto z tym silnikiem, zaplanuj w budżecie od razu jego wymianę, będziesz spać spokojniej...


Fabryczna duża kolorowa nawigacja to już lekko trąci myszką (choć sam taką mam). Żeby do niej dołożyć kamerę cofania, potrzebny jest w aucie tuner TV, w tych rocznikach analogowy, więc aktualnie bezużyteczny (poza rolą przetwornika video). Na Ali jest sporo różnych Chinoli zastępujących schowek na okulary w modelach bez fabrycznej kolorowej nawigacji, z opcją multimediów, TV i kamery cofania - nie wiem, czy to nie lepsze rozwiązanie, choć nieoryginalne.

 

Jak masz faktycznie zamiar jeździć z taką przyczepą to przy silniku 2.0 się zamęczysz... szkoda nerwów :) 3 litry będą w sam raz... jeśli chodzi o różnice w spalaniu o które pytałeś to z tego co się orientuje nie są jakieś znaczące, w granicach 0,5 - 0,8 litra... pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.


Przymierzam się do zakupu X3 ale mam też parę pytań. Interesują mnie modele z roczników 2004 - 2006, silnik 2.5 z LPG.


Jakie mniej więcej będą ewentualne koszta wymiany rozrządu, regeneracji turbo, wymiany sprzęgła (tutaj interesował by mnie koszt zarówno w manualu jak i automacie), czy komplet tarcz i klocków tył/przód?


Przed zakupem chciałbym się właśnie zorientować w ewentualnych kosztach, więc każda informacja od Was będzie dla mnie cenna :)


Pozdrawiam.

Opublikowano
Wszystkie naprawy, które wymieniłeś to połowa wartości auta zakładając, ze trafisz jeszcze w miarę dobry egzemplarz
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Czyli każda z tych ewentualnych napraw w 2.5 może kosztować koło 5000 zł?


3.0d do 2005 mniej awaryjne? Czy mimo wszystko tańsze w eksploatacji?

Opublikowano

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-e83-2-0-diesel-pierwszy-wlasciciel-polska-144000km-ID6BwgBu.html?


Witam.


Czy ktoś zna może ten egzemplarz? Może coś o nim powiedzieć lub zasugerować, na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Nie będę szukać dziury w całym, to nie nowe auto ale cena też nie okazjonalna. Aczkolwiek:


- rzekomo już po wymianie dwumasy

- wszystko robione w salonie

- właściciel niby nie żałował wkładu w to auto, stąd cena nie jest niska



Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie to tylko patrz żeby xdrive nie szarpal. Miej na uwadze że przebieg 150.000 to taki że zaraz zacznie się wszystko kończyć ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2006 rok, krajowy, od pierwszego właściciela, niski przebieg. Niezły rodzynek, który wygląda nie najgorzej, dlatego moim zdaniem cena adekwatna. Sprawdziłbym auto, czy wszystko ok mechanicznie i co było robione, bo nie jest zaznaczona opcja bezwypadkowy. Właściciel, jako jedyny użytkownik nie może się wykręcać, nie wiem, może zrobione, wiem, że poprzedni właściciel robił, ja nie miałem wypadku, tylko może ktoś inny itp. :mrgreen:

Jeżeli wszystko byłoby w porządku, bez wahania kupiłbym.

Benzyna zamiast krwi...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


To moj pierwszy post, takze witam wszystkich szczesliwych posiadaczy i pozdrawiam takich jak ja - poszukujących :)

Choruje od jakiegos czasu na X3 E83, wertuję wątek juz jakiś czas, kopalnia wiedzy i niestety pozbawia troche nadziei na znalezienie idealnego egzemplarza.


Do rzeczy, znalazlem 2 egzemplarze ktorymi bylbym potencjalnie zainteresowany:


1. Białystok

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-lift-3-5d-286ps-x-drive-sport-100-bezwypadkowa-stan-idealny-ID6ByM7C.html#4d20eb3480


2. Niemcy:


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=272488539&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios&fbclid=IwAR0AL_lj6IfCmrWk4h-djpckzAvLLlYFe_4SQ0WcxJkq-dVOoLCbJXwi0QU


Tu rozmawiałem z właścicielem (Niemiec) i dal mi tez vin: WBAPD71040WF58344 (z rozmowy wynikało ze wszystko jest Ok co potwierdził tez znajomy który również wypytał co i jak)


Cena razem z akcyza i opłatami i wycieczka to grubo ponad 60k pln, ale zakładam długi horyzont używania. Pasuje mi w tym aucie większość rzeczy, z akcentem na 3.0sd :), chciałbym jednak możliwie zminimalizować ryzyko zakupu.



I teraz rozterki:

Co myslicie o tych ofertach?

Czy moze lepiej z grubsza kupic cos wizualnie, blacharsko i mechanicznie „ok” i zainwestowac w serwis/renowacje elementow?


A i czy to prawda ze jest problem z zainstalowaniem dwóch fotelików dziecięcych z tylu (isofix), któryś kolega wcześniej wskazywał to jako wadę e83...



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.