Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silniki 2.0 jak dla mnie sa za słabe do tego auta, ze względu na mas i napęd, nie polecam. Oczywiście bardzo dużo jest egzemplarzy 2.0d 150km i właściciel sobie chwalą, dla mnie to jednak mało. Nowsze wersje po FL 2.0d 177KM, trochę lepiej i łatwo można podnieść moc powyżej 200km bez szkody dla silnika czy skrzyni, choć sam silnik ma zła sławę jeśli chodzi o rozrząd. W wersjach Pb mniej może się popsuć i przy założeniu LPG, będziesz miał tańszą jazdę i eksploatację. Trzeba jednak pamiętać że lata świetności i produkcji E83 to królowanie i moda na diesle wiec nie łatwo będzie znaleźć ładnego benzyniaka. Ja automaty polecam do takiego auta, wygoda i też to juz auto z wyższej półki niż zwykły kompakt. Pamiętaj że starsze skrzynie GM są mniej trwalsze ale tańsze w naprawie, skrzynie po FL ZF są lepsze ale kosztowne jeśli chodzi o serwis.


Jak w każdym aucie, oceniasz stan blacharki, mechaniki, wnętrza, standardowe zużycia. Tutaj dochodzi jednak napęd xdrive czyli skrzynka VTG, też o tym możesz poczytać w temacie o słynnej zębatce. Ogólnie te napędy z tamtych lat lubią się psuć a całkowity koszt regeneracji reduktora do kilka tysięcy.


Reasumując faktycznie przy niskich przebiegach Pb będzie lepsze ale trudniej znaleźć. Pamiętaj że decydujesz się na kilkunastoletnie auto z klasy premium gdzie koszty naprawy i utrzymania są wyższe niż normalnego auta. Można mieć dużo frajdy, bezpieczeństwa czy też liznąć luksusu z tamtych lat, ale i też wpakować się w spore koszty.

x3334a545255abac1e52.jpg
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mówiąc o kosztach - przerabiałem temat bo mam za sobą land rovera discovery 3 ze sławnym 2.7 tdv6 i obroconymi panewkami ;-)


Ale dzięki za opinie. Wlasnie teraz zglebiam temat zf kontra gm !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co tu czytać: automat to kula u nogi.

GM to nawet szkoda gadać... Może jak to było nowe to było fajne...

Auto jest ciężkie, musi być diesel albo bardzo mocna benzyna.


A jaki masz budżet?

Gdzie będzie auto jeździło na codzien? Miasto? Wieś? Góry?

Opublikowano (edytowane)

Każdy chwali to co ma. Ja bym manuala już nie kupił mimo że jeździłem manualami 20 lat. Napewno nie ma co porównywać GM do ZF. Auto traci na mocy w automacie ale jeśli nie potrzebujesz do świrowania, i nie musisz być zawsze pierwszy ze świateł to ja polecam automat.


Tam chyba miałeś zawieszenie pnełmat. X3 jest twarda, fajnie trzyma się drogi ale komfortu się nie spodziewaj.

Edytowane przez Wonski80
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Ogólnie to tereny podmiejskie - okolice Lublina.

Tak w d3 była pneunatyka.

Budżet zakładam do 30tys pln

Opublikowano
2.0d po FL za tak kwotę można wyszukać, ale 3.0 czy On czy Pb w fajnym stanie już ciężej, nie mówiąc LPG. Pozostają przed FL, nie daj się złapać na super okazję od Helmuta za 20kzl
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Szukam bez gazu. Wiec jeden problem mniej.

Zf wystepuje w polifcie ale tam silniki bardziej podorecone są. Gm jest w przedliftach ale silniki tam są dluzej zyjace bo mniek podkrecone. Prawda to?

Opublikowano
Diesle na pewno, stary 2.0 czy 3.0 to dobre konstrukcje bez problemów znoszą czas. po FL 2.0 i 3.0 mają problemy z rozrządem, uszczelką pod głowicą, a nawet pękającym blokiem, można sporo o tym poczytać, mają jednak więcej kucy i dobrze znoszą podnoszenie mocy. Wysłałem Ci info na priv...
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Walnięty na 90%. Zresztą jak ktoś szuka, sprawdzi sobie w Carfaxie. Pytałem bardziej pod kątem tego silnika. Jak będę już wreszcie szukał (nie wiem jeszcze od kiedy), to skupię się raczej jedynie na 3,0sd.
Opublikowano
Walnięty na 90%. Zresztą jak ktoś szuka, sprawdzi sobie w Carfaxie. Pytałem bardziej pod kątem tego silnika. Jak będę już wreszcie szukał (nie wiem jeszcze od kiedy), to skupię się raczej jedynie na 3,0sd.

 

Dobry wybór.

Przez pięc lat miałem 3,0 d 204 KM.

Od roku mam 3,0 SD - i ciągle banan na ustach.


Jako ciekawostkę dodam, że SD przy tym samym kierowcy i tych samych trasach jest o ok. 1 litr/100 km oszczędniejsze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawdzam cenę w kilku miejscach, internet sklep stacjonarny. Mechanik może ma części taniej, ale Ci sprzeda drożej i jeszcze na tym zarobi. Generalnie mechanicy zarabiają podwójnie na robocie i na częściach :-)
Opublikowano
To po co mu płacisz za części??? Skoro ma tak drogo to sam kupuj części i zawieź mu do wymiany. Nie wiem gdzie serwisujecie, u mnie prosta sprawa. Patrze sobie mniej więcej, ile na nacie np tarcze. Odstawiam auto do mechanika, mówię Jacek tarcze trzeba wymienić, Jacek dzwoni za kilka godzin i mówi, mam u swoich dostawców za tyle i tyle takiej marki, pasuje Ci ?! Jak mi pasuje cenowo to się zgadzam, jak nie to sam ogarniam temat w okolicznych sklepach i dostarczam do mechanika. Nie zdarzyło mi się bym miał taniej, bo przecież Jacek bierze ilości hurtowe wiec będzie zawsze miał taniej, niż ja zwykły zjadacz chleba. Może coś tam na tym zyska pare złotych, ale jak ktoś widzie tarcze za 500zł w sklepie czy na nacie, a kupuje te same tarcze za 1000zł u mechanika i jeszcze plus usługa to jest niepoważny, albo ten mechanik ma na nazwisko ASO ...
x3334a545255abac1e52.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze się nie nacieliście na tym waszym internecie.

dostarczając swoją część masz potem problem z gwarancją. Tzn płacisz za kolejne wymontowania-zamontowania.

Kupując u mechanika nic cię nie interesuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze się nie nacieliście na tym waszym internecie.

dostarczając swoją część masz potem problem z gwarancją. Tzn płacisz za kolejne wymontowania-zamontowania.

Kupując u mechanika nic cię nie interesuje

Nie ukrywam, że się z tym zgadzam. Serwisuję auto w ASO i u mojego zaufanego mechanika, który nie przegina z kosztami, sam kupuje/poleca mi części i za ich jakość odpowiada.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Zgodzę się ze w ASO na pewno plusem jest gwarancja i na cześć i na usługę, sporo drożej ale w pewnych przypadkach opłacalne. Warsztaty autoryzowane czy aspirujące do takiego miana, gdzie też płacimy jedną fak. za usługę i za cześć dajelą spokój ducha.


Jeśli przysłowiowy Jacek mechanik poleci jakieś tarcze, czy to on je kupi u lokalnego dostawcy, czy wyślę nas do sklepu, to w przypadku kiedy one po krótkim czasie zaczną "bić" wątpię by wziął za to odpowiedzialność. Oczywiście mamy gwarancję na tarcze, ale on nam ich nie wyciągnie i nie założy za przysłowiowe dziękuję. To jego praca, jego czas, i nie jego wina ze producent zawalił podczas produkcji. On wziął kasę za usługę a nie za części.


Taka różnica, i w głównej mierzy mechanicy u których kupuje się i usługę i podzespoły, liczą sobie sporo więcej, bo biorą odpowiedzialność za całość.


Ja preferuje drugi sposób. Zwłaszcza w E83, gdzie koszty napraw i części nie są małe. Wolę poszukać rozwiązania, sam, próbować diagnozować, szukać pomocy i informacji na forum. Później wyszukać odpoweniej części w porozumieniu i z pomocą mechanika, kupić cześć i zapłacić osobno za wymianę i naprawa. Niż wstawić auto do poważnego warsztatu niczym się nie przejmować, a po tygodniu słono zapłacić za całość mając też na całość gwarancję... A czasem w takim pseudo ASO można usłyszeć, padł akumulator bez wyjmowane skrzyni się nie obeszło.

x3334a545255abac1e52.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem wszystkim!


Zastanawiam się nad kupnem x3 e83 2004r 3.0i manual 274k przebiegu benzyna+lpg. Z racji tego że jest kilkaset kilometrów ode mnie chciałbym najpierw zrobić wstępną walidację telefoniczną czy w ogóle jest sens jechać. W związku z tym mam pytanie: o co się pytać dzwoniąc do osoby sprzedającej taki model? Jeśli wszystko będzie ok i podjadę obejrzeć samochód, na co warto zwracać uwagę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.