Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To moze ja podpowiem cos jeszcze czytajac ostatnie kila stron tego watku,

tata ma x3 2.0d 150km zrobionego na 180km i dopiero mozna powiedziec ze auto jedzie, w manualu, spalanie ma około 7-8l w miescie

Ja mam x3 3.0sd (286km) auto ma naprawde mocnego powera, wyprzedzam jak chce i kiedy chce, jestem mega zadowolony, spalanie miedzy 12-13l w miescie (katowice) przy dynamicznej jezdzie

w trasie `8l oczywiscie ta wersja wychodzi tylko z auomatem.

 

Jezeli brac 2.0d to moim zdaniem odrazu chip i odrazu inna kultura jazdy. Oleje zmieniac max co 15tys km, warto zrobic termostaty jezeli sa nie sprawne, wymienic olej w skrzyni, w skrzynce atc oraz w moscie tylnym. i podstawa szukac dobrej sztuki, ja swojej szukałem 6miesiecy ale bylo warto :)

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale masz do sprzedania, o ile pamiętam. 7 litrów nie spali ci w mieście chobyś się zesrał. Mooooże gzieś po wsi.

Miałem 3.0 w każdej odmianie,począwszy od 184km.

 

Ja przesiadłem się z 3.0 ale 204 na 2.0 177 wszystko manual.

Spalanie o litr mniejsze.

Osiągi to przepaść. 3.0 łamało mi oparcie a ten....

2.0 177 pięknie pracuje, zero klekotu! Jest prostrzy do grzebania na garażu. Nie ma tego kolektora co zasłania wszystko, filtr powietrza na wierzchu. Rozrządy? Wszystkie już powymieniane.

 

Mając do wydania niecałe 40 000 musimy wybrac czy chcemy ładniejszego polifta 2.0 czy przdlifta z czarnymi zderzakami 3,0 truchy już troche skowyrnie wygląda

 

3.0 218 z tego co szukałem stoją pod 50.000. Nie dałbym 50 za auto które w środku ma jak e39. Wolałbym już x1....

Opublikowano

Myślałem że to tylko ja widzę

Przy normalnej jeździe na miejscu waha się to w granicach 7L, przy bardzo dynamicznej jeździe nie udało mi się więcej wysmalić jak 7,8
7 litrów nie spali ci w mieście chobyś się zesrał. Mooooże gzieś po wsi.

Rozumiem że zachwalanie auta przed sprzedażą to normalne ale to trąca oszustwem, wystarczy sprawdzić statystyki i co producent podaje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
7l /100km cyrk jadac na wczasy auto pali mi 8,6 spokojnie bo z rodzina, w cyklu dojazdu do pracy 9-10 zaleznie od pory roku mowimy o spokojnej jezdzie do 130km/h 25km wiekszosc trasa w jedna strone... jak mnie poniesie i cisne xsa to 12 wciaga leciutenko :) jak czytam takie bbajki to rece opadaja :) a faktycznie 2,0d n47 jest .bardzo fajna jednostka u mnie w domu ma 253KM i spalanie 6-10 zaleznie od stylu jazdy ale oba automaty a n47 w serii jeden :)
Opublikowano

Nie wiem jak jeździcie ale chyba w ołowianych butach :)

W weekend majowy byłem w Jantarze, ponad 600km w jedną stronę, w drodze do silny wiatr, do Kępna lokalnymi drogami prędkość do 110, za Kępnem na S8 tam od 140 do 160, pod Łodzią na A1 i nad morze, tam między 150 a 180 czasami pod 200, spalanie 12,1L/100km, w drodze powrotnej ta sama trasa spalanie 11,7L tyle że pisze tu e38 z 5,4L benzyniakiem.

Panowie nikt mi tu nie spuści ani nie doleje :)

Nie wiem jak 3L dieslem w manualu wysmalić 10 czy 12L?

Opublikowano

Nie wiem jak 3L dieslem w manualu wysmalić 10 czy 12L?

Ano tyle to pali. Moja średnia z ostatnich dwóch lat 10,6. Codzienne dojazdy do pracy mega bocznymi wsiowymi drogami gdzie praktycznie nigdzie nie stoję no i raz na jakiś czas wyskoki gdzieś z rodzinką.

Za każdym razem jak depnę wybaczam mu to spalanie. :norty:

Opublikowano

Pytanie do tych co zjeździli X1 : porównując obydwa modele pod względem siedzenia za kierownicą, wsiadania i wysiadania . Dla osoby 172cm i 74kg.

Do X3 to się trzeba wdrapywać , no może trochę przesadziłem ale jest wysoki , a jaki X1 rocznik 2012 ?

Dodam że to będzie nim córka jeździła ale i ja też.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja jechałem X1 jako pasażer, mam 190cm wjec miałem wrażenie jak bym wsiadał do zwykłego kombi, no może Vana. X3 jest wyżej, u mnie jeszcze progi które potęgują odczucie wysokości i trudności wsiadania bez ubrudzenia spodni...
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Już jestem po próbie , córka zachwycona bo siedzi na podłodze jak w typowo sportowym bolidzie a ja że mam swoje lata to wolę X3.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

 

przymierzam się do zakupu X3 E83 w benzynie 2.0. Ze względu, że mam rodzinke w DE oraz uważam za pewniejszy zakup auta w DE niż w PL :) (wiem sprawa dyskusyjna :))

Jakbyście mogli zerknąć na:

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-x3-panorama-leder-navi-benzin-schwarz-968abf53-916b-f87f-e053-e350040a93f6?cldtidx=4

 

tak przy okazji oczywiście powiecie mały przebieg itp. (ja w DE kupowałemw 2010 mazde 6 2004 z przebiegiem 46tyś :) - do tej pory nie licząc normalnych serwisów eksploatacyjnych - oleje, filtry, klocki, tarcze - nic nie robiłem :) (kupowany w salonie oczywiscie nie po takich atrakcyjnej cenie jak w Pl :))

 

pozatym fajne perełki x3 w benzynie znalazłem :D x3 2.5 z 2004 z przebiegiem 25tyś :)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244582192

Opublikowano

Ale co tutaj oceniać kolego ??? Auta jak auta tylko te przebiegi jakieś chore jakby stały a nie jeżdziły...ciekawe dlaczego.Poza tym cena bardzo wysoka jak na rocznik 2004.

W zyciu bym tyle nie zapłacił za takie auto ....nawet w DE :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Drogie to nie znaczy że pewne, ale zawsze można sprawdzić np tu http://www.bimmer-check.com/ lub taniej tu; http://www.auto-records.com/

Jak będziesz znał nr VIN to idz do viewforum.php?f=44

ale nie licz na to że jak kupisz i przez 7 lat nic nie zrobisz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

ale nie licz na to że jak kupisz i przez 7 lat nic nie zrobisz

 

 

e to nie dobrze :) myślałem że będzie jak z madziulą :) kupiłem i tylko lałem do baku :)

Opublikowano

Witam Koleżanki i Kolegów,

 

Chciałbym dołączyć do tematu i zostawić swoje 5 gr na temat BMW X3(3.0sd).

 

Zacznę od tego, że jest to moje pierwsze BMW X3, poprzednio byłem szczęśliwym użytkownikiem aut japońskich (jedno nadal mam dla Żony). Po przesiadce z Imprezy STI zdecydowanie poprawił się komfort jazdy  Choć napęd 4x4 Subaru ma zdecydowanie lepsze…

 

Wiem, że jeśli ktoś szuka frajdy z jazdy i lubi większą moc, szukać będzie tylko i wyłącznie X3 z silnikiem 3.0sd (tak było u mnie). Jak trudno jest znaleźć, każdy z nas wie. W przeciwieństwie do przedmówcy uważam, że zadbany pewny samochód jest wart 50 tyś i więcej, bez względu na to, jak wygląda w środku. Kwestią gustu jest wygląd wewnętrzny - prostota X3 ma to swój urok.

 

Co mnie urzekło w X3? No właśnie to o czym przedmówcy piszą – silnik. Jego elastyczność, moment i moc daje naprawdę swobodę na drodze i poczucie bezpieczeństwa. Brak „turbo dziury”, dobrze współpracująca skrzynia biegów, napęd xdrive a przy tym spalanie na poziomie 10l.

Auto nie jest jakoś super wyciszone ale dobre opony sprawią, że jest ok.

 

Na duży plus X3 (podobno jak każde BMW) jak dla mnie jest prowadzenia auta – dzięki klasycznemu wspomaganiu hydraulicznemu auto naprawdę znakomicie się czuje (nie ma znaczenia czy po prostej z dużą prędkością czy w zakrętach). Dodatkowo jak na taką moc, hamulce są naprawdę przyzwoite (3.0sd ma większe tarcze). Pamiętajmy – każdy z nas patrzy jak szybko się rozpędzamy i ile mamy do 100. Ale czy efektywnie hamuje? Przy tej mocy i masie ma to znaczenie… Oryginalny zestaw (tarcze i klocki) na przód to koszt 2000zł (!!!)

 

Czy 3.0sd jest droższy od 2.0? Pewnie trochę tak, ale frajda z jazdy jest warta tych kilku złotych więcej. Jeśli dbasz o auto to wiesz, że nie da się jeździć i nic nie dokładać. Wiadomo, przy aucie kilku, kilkunastoletnim trzeba będzie wymienić zużywalne elementy.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie? To na co ja zwracam uwagę to pocenie się silnika - nie przekonuje mnie stwierdzenie – ten silnik tak ma. Prawie każdy obejrzany silnik przed zakupem był zarzygany olejem… Mój miał 180 tyś kiedy wymieniłem przewody elastyczne silnika, odmę, oraz kolektor ssący (mimo, że poprzedni oryginalny kolektor wymieniany był 20 tys km temu i ok. 2 lat.

 

Wiem, że mój poprzednik wymieniał sterownik świec – podobno typowa usterka tego silnika. Przy tej okazji wspomnę że ASO wymieniło jedną świecę zamiast całego kompletu(!!!).

 

Napęd Xdrive – sprawdzić należy, czy przy ruszaniu ze skręconą kierownicą nie ma żadnego szarpania oraz dźwięków dołączania / rozłączania napędu. Regeneracja rozdzielacza ATC400 to koszt ok. 4000zł (tyle kosztuje w serwisie który daje gwarancję bez limitu km).

 

To co najczęściej uszkadza napęd to dobór opon – ważne jest aby opony były takie same. Jeśli znajdziesz auto z różnymi oponami – pamiętaj, że ma to wpływ na xdrive i jego żywotność. Warto sprawdzić, jaką szerokość felgi macie z tyłu – w serii występowały koła 18” o szerokości 8” (wszystke 4 opony w rozmiarze 235/50/18) lub 18” o szerokości 9” na tył (wtedy muszą być na tył 255/45/18).

 

Jeśli chcesz 3.0sd pamiętaj o rozrządzie – na forum jest dużo informacji o zerwanym łańcuchu. Co prawda dotyczą one głównie X5 ale jak wiemy to ten sam silnik z różnicą taką że x5 z 3.0sd jest całe mnóstwo a x3 z 3.0sd garstka. Producent przewidział łańcuch na 300tyś, zaleca się wymienić przy ok. 200tyś choć przy niektórych silnikach zrywa się on między 160-200tyś km.

 

Tyle przychodzi mi do głowy istotnych rzeczy. Jeśli ktoś chciałby się dowiedzieć więcej – piszcie na priv.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Piszesz pierwszego posta to rozumiem że to miesiąc miodowy, albo masz do sprzedania i zachwalasz.

Zacznę od tego, że jest to moje pierwsze BMW X3

a tak piszesz jak byś zrobił tymi autami 500tys km a inni tylko takie auto tylko przez szybę oglądali.

W przeciwieństwie do przedmówcy uważam, że zadbany pewny samochód jest wart 50 tyś i więcej

Wartość auta to rynek go wycenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ani miesiąc miodowy ani nie zamierzam sprzedawać. Pisze, że pierwsze BMW bo wiem z relacji znajomych, że prowadzenie samochodu jest znakomite we wszystkich modelach BMW więc chronić się chciałem przed hejtem tych, co zalety opisane przeze mnie widzą w innych modelach.

 

Problem w tym, że jak sam szukałem, to brakowało mi informacji rzetelnej o aucie. Dopiero jak sam użytkuje, mam porównanie do Subaru, Lexusa czy Toyoty.

 

Wiele aut widziałem i wiem jaki jest poziom kultury motoryzacyjnej w naszym kraju więc uświadomić chciałem jakie są koszty przy potencjalnie źle wydanych oszczędnościach na zakup wymarzonego "nowego" auta.

Opublikowano
Ludzi nie naprawisz, świata nie zbawisz , większość kieruje się zasadą jak najmłodszy, jak najtańszy, jak z najmniejszym przebiegiem. Oczywiście to głupota, ale tak wygląda rynek w naszym kraju i dlatego kwitnie korekta liczników, picowania aut itp. Co do silnika czy SD jest najlszpym wydaniem to ciężko powiedzieć. Ja uważam że poniżej 200KM to za mało do tego auta a prawie 300KM to za dużo dla skrzynki rozdzielacza i napędu. Dlatego zwykłe 3.0D wystarczy. Tez miałem Imprezę, i naped 4x4 w Subaru to rewelacja w porównaniu do, zębatek łańcuchów itd w Xdrive niestety.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

ale nie licz na to że jak kupisz i przez 7 lat nic nie zrobisz

e to nie dobrze :) myślałem że będzie jak z madziulą :) kupiłem i tylko lałem do baku :)

Ja za 4 lata poza filtrami i olejem wymieniem tylko żarówkę w przednim lewym reflektorze :)

Fakt, mało auto jeździło.

Panie Faliszewice już mi pan nie zarzuci że chwalę bo chcę sprzedać, auto sprzedane :)

Teraz trzeba zacząć szukać coś dla młodego.

Aha jest e46 3L ( 184kM ) do nabycia.

A żeby nie było tak spokojnie to pali około 6.5L/100km, często zdarza się że i mniej :)

Ciekaw jestem co producent na to? :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam szanownych użytkowników.

 

Obecnie jeżdże zagazowanym japońcem już 7 rok i jestem bardzo zadowolony. Chciałbym jednak spróbować niemieckiej motoryzacji ale tylko benzynke + LPG.

 

Chciałem się zorientować co do silników benzynowych w E83 2.5 i 3.0 litry po liftingu czyli po 2007.

 

1/ Czy wszystkie benzynowce po 2007 roku mają już bezpośredni wtrysk benzyny ?

2/ Czy wszystkie benzynowce produkowane na rynek USA po 2007 roku mają już bezpośredni wtrysk benzyny ?

 

3/ Ewentualnie jakie silniki BMW E83po 2007 roku da się zagazować ?

 

Dziękuje i pozdrawiam, Mariusz

Opublikowano

W przyszły weekend jadę obejrzeć tą X3. VIN WBAPD910X0WG32135 Co sądzicie ? Będę miał ze sobą launcha x431 i ista, także co się da to przetrzepię.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0d-218km-4x4-super-stan-ID6yVqfp.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

Nie wiem czy nie za duża kasa jak na auto od handlarza. Jeszcze jakby z prywatnych rąk z jakąś sensową historią z forum to wiadomo. Jak ogarnę historię z ASO podrzucę tu info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.