Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://otomoto.pl/bmw-323-manual-170ps-klimatronic-C33735292.html

 

A oto opinia rzeczoznawcy i jego zdjęcia:

 

1.Oświetlenie zewnętrzne

sprawne

2.Ogumienie, (zgodność z datą produkcji pojazdu )

n/zgodne

3.Ogumienie (zgodność rzeźby bieżnika na osiach)

zgodne

4.Obręcze kół (odkształcenia ,odchyłki kształtu , korozja)

uszkodzone

5.Układ kierowniczy (luz , popr.dział.ukł.wsp.)

sprawny-n/sprawny

6.Podwozia , korozja zabezpieczenie antykorozyjne

sprawne-n/sprawne

7.Paski napędowe ,filtry ,płyny (stan ,poziom)

sprawne

8.Układ hamulcowy ( tarcze ,klocki , okładziny )

sprawny-n/sprawny

9.Układ wydechowy (mocowanie , szczelność )

Sprawny

10.Zawieszenie ( amortyzatory ,wahacze , zwrotnice - stopień zużycia)

sprawne-n/sprawne

11.Nadwozie (elementy naprawiane/wymieniane ,błędy napraw blach-lak)

naprawiane

12.Szyby (elementy naprawiane/wymieniane)

wymieniane

13.Zespół napędowy –silnik(uruchamianie ,praca ,poziom oleju,szczelność)

sprawny

14.Zespół napędowy – skrzynka biegów ( praca , szczelność )

sprawny

15.Układ przeniesienia napędu (sprzęgło ,przeguby )

sprawny

16.Układ kontroli trakcji

sprawny-n/sprawny

 

Strona 2 z 2

Nazwa podzespołu /części – stan/opis uszkodzeń

17. Układy komfortu jazdy ( sterowanie :audio , A/C , szyby , siedzenia ) n/sprawne

18. Układy bezpieczeństwa biernego ( poprawność zapinania pasów) sprawne

19. Układy bezpieczeństwa czynnego (poduszki powietrzne) sprawne

20. Wnętrze ,przedział pasażerski ( dywaniki ,tapicerka- kpl`ść ,czystość ) sprawne

Uwagi i dodatkowe:

1. Poz 2 – ogumienie zużyte w ok.60%

2. Poz 4 – obręcze kół punktowo utlenione , naprawiane zaprawowo na krawędziach zewnętrznych

3. Poz 5,6 , ,10 – nie ustalano , z uwagi na brak polisy ubezpieczeniowej nie wykonano jazdy testowej na

dłuższym dystansie. Wykonano tylko próbę ruchową na terenie parkingu.

4. Poz 8 – brak hamulca ręcznego. Nieskuteczny

5. Poz 9 – końcówka tłumika końcowego , zagnieciona

6. Poz 11 - Pojazd naprawiany blacharsko – lakierniczo ;elementy ujęto na karcie pomiaru grubości powłok

lakierowanych. Naprawiane doraźnie ( szpachlowane ,lakierowane ) , próg lewy w cz. przedniej, nadkole TL (

widoczne punktowe ślady perforacji blachy w tylnej części). Pokrywa bagażnika punktowo lekko wgnieciona.

Drzwi PL zaprawowowane na krawędzi przedniej. Lusterko zew L utleniona podstawa. Zderzak P pęknięty w

dolnej środkowej części wraz z kratą wlotu powietrza.

7. Poz 12 – szyba czołowa n/oryginalna

8. Poz 13 – głośna (klekocząca) praca sprężarki A/C

9. Poz 17 – klimatyzacja działa wątpliwie poprawnie ,słabo chłodzi, samoistnie 2x w trybie auto wyłączyła się.

10. Z informacji zamieszczonych w komorze silnika wynika : wymiana oleju silnikowego (10-09-2013 -

przywieszka) , wymiana rozrządu ( 10-09-2013 – adnotacja na obudowie rozrządu). Na dzień oględzin

sprzedający nie dysponował rachunkami ale twierdzi ,że je posiada

11. Poz 20 – samochód zadbany wnętrze utrzymane w stanie bdb.

12. Sporządzono dokumentację fotograficzną 70 szt zdjęć

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f4e7c2abd44ac29.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7037e3032a156def.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90faffdb42011605.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfeb2b5672fff2dc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ebfcc1b62ce647e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59641c8432085f10.html

http://ttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e4806f962b14f25.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5012c5a29a201cf4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/278453a2dd6f37ea.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb98bdbad90eaac8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8eb5f0748ffb842b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03d0828fec62f3e9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f7b34faf27e86e8.html

 

 

I komentarz:

Samochód nie jest nowy. Kilkanaście lat temu dwustronnie cynkowane blachy to nie było novum. Tym nie mniej najlepiej radzili sobie z tym japończycy w samochodach z górnej półki ,np. Honda Legend , Lexus LS 400. Nasi sąsiedzi zza Odry odnosili trochę mniejsze sukcesy w tej dziedzinie. Pisząc do sprawdzenia miałem namyśli do ...sprawdzenia. Przyczyną mało zdecydowanego chłodzenia nawiewu może być np. zbyt mała ilość czynnika. Żeby to jednak określić należy podłączyć samochód do agregatu serwisowego A/C. Pisząc o zawieszeniu miałem na myśli ścieżkę diagnostyczną. W warunkach parkingowych , to można co najwyżej ustalić czy koło nie odpada :(.

 

Na temat stosunku ceny do stanu technicznego nie chcę się wypowiadać , to nie jest moje zadanie. Naszym zadaniem jest określić w udostępnionych warunkach stan techniczny pojazdu ,co niniejszym zostało wykonane. Analizę opłacalności zakupu musi Pan przeprowadzić niestety we własnym zakresie. W razie wątpliwości lub zapytań jestem dostępny jutro pod telefonem.

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Ok mam info, co więcej o tym aucie.

 

Dzisiaj byłem oglądać dwa inne auta, zgierz i aleksandrów łódzki - oba totalne szroty a jako, że miałem ze sobą rzeczoznawcę który od razu jak spojrzał na ww. 2 auta i powiedział żeby odpuścić to będąc w Łodzi pomyślałem że pojadę z nim jeszcze raz i niech on ją obejrzy jeszcze raz mimo że jego pracownik oglądał to auto.

Nie będę o nich się rozpisywał możecie je łatwo namierzyć na OLX, obie E 36 obie 323, jedna czarna, druga oliwkowa a raczej wojskowa oliwka - padaka straszna.

 

Ale wracam do auto z tego tematu.

 

Auto kosztuje 7800 ale z wyglądu jest warte więcej i to mówił każdy jak na nie spojrzał w tym żona mojego kumpla która może nie zna się na autach ale chyba jej to intuicja podpowiada. Tak więc stwierdziła że auto wygląda na 10tyś a nie na 7800. Więc albo to jest igła czy okazja albo totalna mina - medal ma dwie strony.

Auto nie jest idealne a to dopiero objawiła nam wizyta na stacji kontroli.

Jest cholernie nad wyraz zadbane, dosłownie Niemiec pod kocem trzymał i do tego w garażu ocieplanym - faktycznie auto miało 2 właścicieli (ostatni właściciel 49 czy 47 rocznik) w Niemczech drugi właściciel jeździł nim 14 lat!.

W kraju jest od maja. W środku nówka, dobrze wyposażona, zegary, wyświetlacz działają, tylko wyświetlacz pod klimą tam gdzie się chyba ustawia godzinię (czy pokazuje komunikaty o ew. awariach) był jakby trochę nieczytelny lub się wypalił.

 

Co w aucie jest do zrobienia?

- panel od klimy nie działał w ogóle, choć 2 dni temu jeszcze podczas pierwszy oględzin działał. Nie ma nawiewu nic, sprężarka się uruchamia ale czy klima chłodzi, 2 dni temu chłodziła słabo ale się wyłączała.

- tzw. "baranki" wywalały 780-900 mikronów ale tak chyba być powinno, auto miało faktycznie zrobione oba lewa nadkola i delikatnie prawy próg pod spojeniem drzwi kierowcy (pod lusterkiem centralnie),

- w schowku była pełna dokumentacja książka, instrukcja, jakieś rachunki faktury z Reichu.

- podłużnice są zdrowe,

- auto puszcza lekki szaro-czarny dymek ale nie było słonecznego dnia więc tutaj ciężko mi się odnieść choć przyspiesza prawidłowo na 3-4 prawie do 200 doszło - nie nadążyłem swoim autem za nim - podejrzeniem że do oleju został zalany jakiś motor doktor - i po wymianie oleju będzie kopcił na szaro-błękitno i w ogóle będzie kopcił.

- nie sprawny prawy tylny amortyzator - nie ma go

- tuleja gum-met wahacza PL - wymiana

- końcowy tłumik do wymiany,

- prawy hamulec nie trzyma - w porównaniu z lewym było najpierw 32 potem 42% różnicy na stacji diagnostycznej

- ręczny również zanika lub go nie ma

- próg lewy cały na całej długości

- próg prawy skorodowany - po uderzeniach słychać że jest pusty, - ale chyba taki powinien być?

- lewa podłoga kierowcy i pasażera cała

- prawa podłoga pasażera do wspawania i zabezpieczenia, tył jeszcze trochę powinien wytrzymać,

- opony na od 2,5 mm tył po 3 mm przód, alufelgi 15 calowe BMW oryginał bardzo ładny stan (w porównaniu z M pakietowymi),

- stan opon i felg z zimowymi kołami niewiadomy,

- to już pisałem środek zadbany, 2x szyby przód w elektryce działają, korbki też działają, wycieraczki i wszystkie światła świecą.

- silnik nie jest zapocony, był czyszczony ale nie myty na chama nie jest wyplakowany, widać że uszczelka od dekla była wymieniana - ślady wyschniętego silikonu.

- w ogóle pod maską panuje ład i skład - cały osprzęt silnika jest czysty, kielichy nie były "malowane"

- na całym aucie prócz progu lewego, lewego nadkola przód i tył jest oryginalny lakier,

- słupki też oryginał

- lampy przód i tył również w oryginale,

- prawie na koniec oględzin po sprawdzeniu kufra wyszło że uszczelka od kufra była wymieniana, a pod nią na całej jej dolnej długości korozja, boki i góra od tylnej szyby zdrowa.

 

Podsumowując - Plusy

- Lakier na pewno wyszykowany do sprzedaży nie ma - jak zapewne to wiadomo detailerom - na lakierze różnych małych drobnych rysek, mikro zarysowań które powstają po złym myciu tzw. pajęczynek czy "oczek" (nie wiem jak to opisać w poprawnym żargonie).

- Wnętrze również zadbane, nie ma nigdzie przetarć, przerwań materiału, wypalony dziur po fajkach czy syfu ogólnego, działa podgrzewanie fotelu, działa ASC czy jak mu tam kontrola trakcji w każdym razie.

- Zegary sprawne, nie wywala check engine, nie wywala poduch, działa nawet wskazówka od paliwa.

- Jak pisałem wyżej silnik nie zapocony, wszystko ładnie się prezentuje, ruski, kable, przewody, nie ma żadnych utlenień czy rdzy korozji,

- mechanizm różnicowy, wał i most w dobrym stanie nie wyje, układ przeniesienia napędu - nie puka nie stuka,

 

Minusy -

- Korozja podwozia, na pewno jest do wspawania podłoga od pasażera ale wg. rzeczoznawcy nie powinien pasażer wpaść na asfalt przed zimą - po zimie już tak,

- silnik zagadka

- panel od klimy i klima sama w sobie

 

Mam propozycje cenową dla sprzedającego ale chce mu to wszystko wypunktować gdyż nie było go podczas naszych oględzin.

W auto podliczyłem że trzeba tak GÓRKĄ zainwestować ok. 2000 zł.

 

Opony lato komplet - nie chinole

1. amorki tył - wiadomo jednego nie wymienię

2. hamulce przód i tył choć tył miał tylko 2% różnicy to jednak przód cały do zrobienia w tym tył do sprawdzenia-konserwacji

3. wszystkie filtry i wymiana oleju,

4. panel klimy i sama klimatyzacja diagnostyka i ewentualne napełnienie układu,

5. geometria zawieszenia sprawdzenie + regulacja

6. reperaturki blach-lak w okolicach podłogi cz. środkowa L+P oraz konserwacja całości podwozia, oraz prawy cały próg już jest pusty.

7. Tuleja gum-met wahacza PL - wymiana

 

No i silnik największa bolączka - auto raczej ma te 257 tyś, nie sądze aby miało cofaną szafę jeśli już to ile 100tyś-50 tyś? nie wiemy tego i się nie dowiemy - to już nie ważne

Ja chce kupić auto którym pojeżdzę min. 5 lat aż skoroduj w całości podłoga.

 

Sorka za chaotyczny styl pisania ale pół dnia za kółkiem i zmęczenie robi swoje...

 

 

Pozdrawiam

Jankos

Edytowane przez Jankos1
Opublikowano

Brać czy nie brać?

 

- sorka pisałem o zmęczeniu i zapomniałem o najważniejszym.

 

PYTANIE: co jeśli wymienię olej na 10w40 a auto zacznie kopcić - to już raczej nie będzie do odratowania jak tylko wlewanie znowu jakiegoś moto doktora wraz z olejem...no bo co nowy silnik kupić?! :mad2:

Opublikowano
Powiem tak, jak dla mnie za dużo usterek. Można je oczywiście usunąć albo stopniowo, albo za jednym zamachem. Przedstaw włascicielowi co ustaliłeś i zobacz jak zareaguje. Myślę, że powie o tym że nic nie wiedział ani nie zauważył. Z tego co napisałeś, to 2000zł będzie dużo za krótko, wychodzi na to że auto jest poważnie zaniedbane mechanicznie i blacharsko. Nie wiadomo co jeszcze z niego może wyjść, ale decyzja należy tylko do ciebie.
Opublikowano

No bo mogę zrobić?

Silnik można wstępnie zdiagnozować mierząc : ciśnienie sprężania w cylindrach oraz ciśnienie oleju. O ile jednak jest to w miarę miarodajne w silnikach ZS o tyle w silnikach ZI ,gdzie występuje o wiele mniejsze ciśnienie sprężania już takie oczywiste nie jest. Po prostu różnice nawet 30-40% pomiędzy cylindrami nie specjalnie wpływają na jego pracę (kultura pracy,moc). Wpływają za to na zużycie oleju.

Opublikowano
Dobrze, widzę że koniecznie chcesz to auto kupić, ale decyzję musisz podjąć sam. Czy auto jest po opłatach? Ja przypuszczam że zostało wyjęte z jakiegoś szrotu, troszkę zewnętrznie i wewnętrznie podpicowane i wystawione. Jak dla mnie to co napisałeś, jednoznacznie wskazuje na agonalny stan, a kwestia doprowadzenia go do stanu używalności to już inna historia.
Opublikowano (edytowane)

Nie koniecznie, ale wiadomo auto jest wypicowane, ludzie kupują oczami, mi oczy otworzyło to co w nim jest nie tak. Gdyby nie ta podłoga to bym go wziął.

Auto jest po opłatach, ja tylko płacę za rejestrację 256 zł.

Co do szrotów to uwierz mi że auta które oglądałem przed nim były w stanie agonalnym i to mocno - ten przy nich to okazja lub co najmniej dobry egzemplarz.

 

Pierwsza z nich ze Zgierza... młody chłopak ma auto 3 dni i sprzedaje !!! - cena wyjściowa 7500zł - a auto kwitnie całe. do tego check engine się świeci, nie sprawne zegary lista dłuższa jak przy tym który oglądałem na końcu.

 

Druga z Aleksandrowa Łódzkiego... włożone w auto 20tyś złotych - facet notował co wszystko robił - a auto wygląda jakby ktoś na nie nasrał, przelakierowane na kolor wojskowy taki jak Jeepy Willysy wyglądały - właściciel fan militariów - a malowane chyba było z węża ogrodowego a nie z pistoletu lakierniczego. :duh: cena wyjściowa 9500zł.

Edytowane przez Jankos1
Opublikowano

Mam jeszcze dwa modele na oku, jedna pod Wawą E46 druga gdzieś w Polsce nie pamiętam, mam już mentlik.

 

Zobaczymy, jak nie to biorę tą czarną i wyszykuję na fest.

Opublikowano

I tak i nie.

Już tłumacze.

Sprzedałem swoje auto które było warte tyle i tyle, z tego co sprzedałem muszę ale to MUSZĘ odłożyć pewną kwotę powiedzmy 5-7tyś na przyszłą inwestycję - nie auto.

Więc mam te 6000 na auto + te 2000zł na doprowadzenie go do stanu używalności albo raczej poprawienie jego obecnego stanu technicznego blacharsko-mechanicznego.

Tyle.

 

Dwie propozycje - już pokazuję, jedną masz w temcie oceń auto E 36 318i M pakiet z Góry Kalwarii, oraz takie coś:

http://otomoto.pl/bmw-323-C32840251.html

lub takie coś

http://olx.pl/oferta/pilnie-bmw-323-e-46-sedan-CID5-ID3ExLJ.html#a586fca777

Opublikowano
Szukasz w najniższym pułapie i to w leciwych rocznikach, więc nie kupuj szybko, bo ten co szybko daje, ten dwa razy daje. W tych pieniądzach to duże wyzwanie, a jeszcze większe ryzyko. W zasadzie większość to parchy. Te 2tys to może na początek wystarczy, ale to może nie być koniec.
Opublikowano

Tak owszem biorę to pod uwage, ale auto kupuję na dłużej niż 2-3 lata.

Czy szukam w najniższym pułapie, akurat takie które sądze że warto oglądać, to w takim są, ta oliwkowa, a ta:

http://olx.pl/oferta/bmw-e36-323i-sedan-klima-dwustrefowa-elektryka-komputer-itp-CID5-ID6hoRN.html#868246deee

 

to na nią mogę się co najwyżej wysrać, wnętrze wygląda jakby ktoś je obszył szpitalnym zielonym kitlem lekarskim czy raczej chirurgicznym, cena wyjściowa duża a paździeż jak się patrzy.

 

Dlatego to auto z Ujazdu jest w cenie wyjściowej niszowej, jest ładne bo była polerka a to dużo daje jak ktoś kupuje oczami, ale może dlatego cena jest niższa bo handlarz wie co go boli, w sumie jakby coś było z silnikiem po wymianie oleju to mogę np: to co z niego wypłynie dać do expertyzy na politechnikę i tam mi powiedzą jaki był skład tego czegoś i czy był to olej - jakby wyszło że to jakiś moto doktor no to wtedy sprawa z powództwa cywilnego i nie odpuszczę.

 

Co do E 46 to trochę nowsza buda ale też właśnie rocznikowo młode, ale tym się nie zrażam, kolege mam pasjonata mazdy mx-5 kupił auto za 10tyś a władował już5 tyś i co... i nic bo kocha to auto i włoży w nie tyle samo, mi się zawsze e 36 podobała i kupię ją, tą czy inną. i też będę w nią wkładał. bo wydaje mi się że dłużej pojeździ jak jej młodsze koleżanki z lat 2008 czy 2012 i nowsze.

Opublikowano (edytowane)
Jak widzisz te propozycje mają w przebiegu 1 z przodu. Załóż temat na tą czerwoną, może ktoś ją zna.

To najwyżej jutro, bo póki nie mam VINu to mi wywalą temat, a późno jest nie będę dzwonił bo facet nie odp. na maile jak go prosiłem o zdjęcia i VIN.

Widzę żę dodał w opisie na OLX w ile auto przyspiesza, pewnie wziął spisał z instrukcji.

 

Tą czerwoną to albo też z rzeczoznawcą albo kolega jak się uda namówić takiego mechanika od BMW to wtedy z nim podjedziemy ale to na przyszły weekend.

Edytowane przez Jankos1
Opublikowano
Napisał o ile przyspiesza? To niewiele ma do powiedzenia, zresztą w połączeniu z pedalsko naklejonym znaczkiem M można mniemać, że auto nie było oszczędzane. Znaczek zobowiązuje :D
Opublikowano

Jesli klient zgodzi się na cenę którą mu zaproponuje to ją kupię i na spokojnie zacznę ją "leczyć".

wpierw olej i filtry - zobaczymy czy dymi jak diesel

amortyzatory tył + być może ta tuleja gumowa wahacza przód i geometria

 

i jak starczy kasy to panel od klimy diagnoza i sama klima diagnoza i dobicie

 

w następnym miesiącu

reperaturki blach-lak w okolicach podłogi cz. środkowa L+P

i tłumik

 

Zobaczymy wszystko jest do ustalenia jak się już auto kupi.

Opublikowano
Napisał o ile przyspiesza? To niewiele ma do powiedzenia, zresztą w połączeniu z pedalsko naklejonym znaczkiem M można mniemać, że auto nie było oszczędzane. Znaczek zobowiązuje :D

Dodał takie oto informacje:

 

Prędkość maksymalna: 231 km/h

Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.00 s.

 

Widziałes ten temat o tej z góry kalwarii?

Co Ty na to? to jest dopiero cena wyjściowa i albo to faktycznie b.dobry stan albo cholera wie.

 

MASZ link:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=251495 Góra Kalwaria

Opublikowano

Nie nie, w tej czarnej co to ja tak opisałem, nie tyle klima co panel od klimy jest padnięty, nie działa żaden nadmuch. ale sprężarka się załącza, facet stwierdził że pewnie padł bezpiecznik ale wątpie w to, albo jest coś że panel jest do demontażu i sprawdzenia albo cały do wymiany i klima do nabicia. To to auto o którym tak obszernie opisąłem było oglądane dwa razy, przez dwóch różnych rzeczoznawców.

Oto pierwsza opinia która jest w pierwszym poście tego tematu: do tego mogę przesłać opis w PDFie oraz stan powłoki lakierniczej mierzonej miernikiem.

Chcesz?

Opublikowano
Pamiętaj, że prawie zawsze jak klima jest z jakiegokolwiek powodu niesprawna, to jest to czubek góry lodowej z doprowadzeniem do stanu używalności. Powiedział że bezpiecznik? :lol: gadka stara jak ropa naftowa. Bez sprawdzenia w serwisie klimy, absolutnie nie wierz w takie bajki.
Opublikowano
Opinia rzeczoznawcy mi nie jest potrzebna. Przeczytałem. Tym bardziej wnioski musisz wyciągnąć sam, na tym etapie nie uzyskasz tego o co pytasz, czyli brać czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.