Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poza tym chłopaki mają nówki sztuki F10 za 200-300 tys. i nagle po 50 tys. km się okazuje, że w 528i się zatarł silnik, a gwarancja skończyła się miesąc temu..

 

No tylko dodaj, że tu chodzi o 2 litrówkę na turbinach, a nie N53B30 o którym jest temat! Później tacy "forumowi znawcy" to przeczytają i powtarzają te "mądrości" ...

Temat był zadany bardzo prosty - awaryjność n53. Ja nie spotkałem się z negatywnymi opiniami, ani na polskich ani na zagranicznych forach.

Opublikowano

Jak to nikt nic konkretnego nie napisał? :)

 

Standard to wtryski i pompa wysokiego cisnienia jak w kazdym benzynowym Bmw z bezposrednim wtryskiem. Sonda Nox tez pada... Tragedii nie ma jak w przypadku diesla N47 :mrgreen:

 

a pierwszy post z góry?

 

Kolega ma racje. Standardowe słabe punkty tego silnika to głównie układy wtryskowy i zapłonowy oraz duże spalanie oleju i tego konsekwencje:

 

- cewki + przewody wysokiego napięcia(u mnie już po wymianie)

- pompa wysokiego ciśnienia, której awaria często prowadzi do uszkodzenia wtryskiwaczy

- czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia potrafią siadać

- wtryski same w sobie (chyba u mnie właśnie się odzywają)

- silnik ma duże skłonności do brania oleju zwłaszcza słabej jakości jak np. Castrol 5w30, w konsekwencji spalania oleju padają po kolei(ale też często z winy lejących wtrysków):

- sonda NOX (u mnie już po wymianie)

- katalizatory (zinegrowane z kolektorami wydechowymi - u mnie już po wymianie)

- nagar na zaworach, ale to bolączka każdego auta z bepośrednim wtryskiem paliwa

- rolka napinacza paska wieloklinowego (u mnie już po wymianie)

- dwa czujniki położenia wałkow rozrządu

- elektrozawory VANOS

 

jeśli chodzi o spalanie oleju, jedyna rada to zmiana Castrola na dobry olej np. Motul i częste jego wymiany. Świeży po wymianie zauważyłem, że nie jest tak bardzo spalany. Spalać zaczyna go na dobre po ok 5-6 tys km. Wiec myślę, że 10tys km to dobry interwał dla tego silnika. Problem jest też odma, którą można być na wszelki wypadek wymienić, ale w tym przpadku jest zintegrowana z pokrywą głowicy i kosztuje bagatela 1500zł w komplecie :/

 

U mnie, jeśli okaże się, że wtryski mam do wymiany(ostatnio BMW podniosło cenę z rozsądnych 500zł na ponad 900/szt.), z powyższego kompletu pozostanie jeszcze tylko HPFP (pompa wysokiego ciśnienia). Poza VANOSem, który podobno póki co chodzi książkowo.

 

Teraz komplet? :) czy ktoś coś jeszcze dorzuci? :)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Mam bmw e90 z 2011 silnik n53b30 i nie wiem czy coś mam nie tak ale od wymiany oleju zrobiłem 5000tys km a oleju nie ubywa. (Valvoline synpower 5w30). Poci się tylko uszczelka pokrywy zaworow. Tylko mam jeden mały problem i nie wiem co może być przyczynął. Auto przeciągało lekko z 2 na 3 automat. Zrobiłem ten głupi reset zapłon i gaz na 30sekdo oporu no i zresetowalem przepustnicę i auto szarpie z 2 na 3 i 4:/ szarpanie jest dość mocne:/ jak powtarzam reset jest ok do zgaszeniu auta potem znów to samo:/ jak przyspieszam gwałtownie jest ok przy jeździe na 10% gazu szarpie i dodaje sam gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
duzo zalezy od stylu jazdy, ja jeżdżę agresywnie dość i ubytek oleju 5w40 to 250ml/1000-2000km w zależnosci od temperatur na dworze.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
duzo zalezy od stylu jazdy, ja jeżdżę agresywnie dość i ubytek oleju 5w40 to 250ml/1000-2000km w zależności od temperatur na dworze.

Poprzedni właściciel twierdził że wymieniał co 10tys olej i że nic nie ubywa jest to możliwe? Czy szukać problemu w czujniku oleju. Co do skrzyni dzisiaj normalnie jeździła zrobię aktualizację sterownika i reset adaptacji może pomoże. Olej będę mógł wymienić dopiero ok grudnia :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby od początku wymieniać olej co 10 tys. km te silniki pewnie by tak oleju nie brały. Niestety BMW wprowadziło programowane zużycie poprzez wydłużone interwały olejowe, których większość pierwotnych właścicieli niestety przestrzegała (szczególnie na Zachodzie), wymieniając olej co ok. 30 tys. km, kiedy to już był szlam. Po trzech takich wymianach silnik zaczyna brać olej i wtedy kolejni właściciele zaczynają wymieniać olej co 10 tys.. :P
Opublikowano
Według mojej książki serwisowej olej wymieniany był co 12-17 tyś co roku. Świece co 30tys filtr paliwa po 60tys. A teraz wrócę do problemu to nie szarpanie z winy skrzyni tylko to się robi przy obrotach ok. 2000-2300 najczęściej bieg 3 i 4 auto jak by przymulalo po dodaniu gazu A potem gwałtowne szarpnięcie i jest już normalnie. Wymienię na początku świece i kupię liquli moli do czyszczenia wtryskow A potem już tylko komputer. Paliwo próbowałem z różnych stacji i jest to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
świece mogą dawać taki objaw, wtryski i cewki także. Wymień najpierw świece, później live data na kompie = parametry wtryskiwaczy i lambda integratory.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Właśnie zamówiłem kabel i inpa więc za tydzień sprawdzę. Objawy zaczęły się nasilać po tym jak zrobiłem reset prze zapłon i gaz do podłogi na 1min miał być reset skrzyni A zrobił się reset przepustnicy. Dodam że poprzedni właściciel miał ciężką nogę spalanie ok.10l ja mam 8.0l więc skrzynia jest też pod niego zaadaptowana
Opublikowano
duzo zalezy od stylu jazdy, ja jeżdżę agresywnie dość i ubytek oleju 5w40 to 250ml/1000-2000km w zależnosci od temperatur na dworze.

 

Mam ten sam silnik tylko R4 n43b20a. Ubytek oleju 1 l na 12.000-13.000 km. Słowem od wymiany do wymiany oleju z poziomu max spada do poziomu min. Podobno ten typ n43 i n53 tak ma.


Pytanie, ile wytrzyma NOX i katalizator przy spalaniu oleju? Przebieg 155k km.

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem bo u mnie nox wyprogramowany, a katalizatory zostaną zastąpione za 3 tygodnie przez sportowe kolektory SuperSprinta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja już nie wiem jak to jest z tym silnikiem N53 , w moim przypadku olej był wymieniany co 30 000 km zawsze castrol 5w 30 auto jezdziło po Szwecji Ja wymieniłem po 22 000 (rok) również castrol 5w30 dolałem w ciągu roku 0,5 l a na liczniku 289 000km więc pytam czy to zły silnik?.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ktoś, kto pisze, że to zły silnik ma trupa :) silnik zły nie jest, ale nie toleruje oszczędności i dziadowania. U mnie już poszedł worek pieniędzy odkąd mam auto, ale nie zamienię go na żaden inny :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
ktoś, kto pisze, że to zły silnik ma trupa :) silnik zły nie jest, ale nie toleruje oszczędności i dziadowania. U mnie już poszedł worek pieniędzy odkąd mam auto, ale nie zamienię go na żaden inny :)

 

Możesz tak w przyblizeniu podać co wymieniłeś w aucie i na co trzeba zwracać uwagę? Ja mam przebieg 140tys i łożysko z przodu mi padło w prawym kole. Poza tym auto na cieplym silniku czasem szarpie po zmianie biegu ale zauważyłem że to nie skrzynia tylko silnik w zakresie obrotów 2000-2300 czasem szarpie lekko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja wymieniam profilaktycznie, nie czekam aż coś się zepsuje :) samochód w moich rękach prawie od nowości, aktualnie 121k na zegarze, do tej pory :

 

- tarcze + klocki - obie osie, klocki już 2 x wymienione na obu osiach - z 3500 tys (klocki HAWK HPS 5.0, tarcze Zimmermann Sport)

- pokrywa zaworów (nieszczęsna odma) -> 1700zł - przy przebiegu 105tys (delikatnie zaczynała pękać membrana)

- oleje filtry (wiadomo, co 8-10k) -> średnio jedna wymiana to 400 zł, było już 7 wymian

- wtryskiwacze komplet (6 tys) - przy przebiegu 106tys, delikatnie zaczął się osmalać wydech sadzą, nie chciałem ryzykować, czekać i przedlużać nieuchronnie zblizającej się agonii :)

- rozrząd (moja głupota - zła redukcja biegu, zdążyłem wysprzęglić, ale przeskoczył niestety, choć w sumie na szczęście przeskoczył.. bo przecież mógł się zerwać od razu... wolałem wymienić) - 3 tys

- świece co 30 tys km

- wycieraczki co sezon :D

- płyn hamulcowy co roku - 100zł

- wymiana oleju w skrzyni manualnej - przy 100 tys, z 300 zł wyszło bodajże

- wymiana płynu chłodniczego - co 2-3 lata

- pasek klinowy wielorowkowy - 100tys, wymiana prewencyjna

- czyszczenie zaworów metodą carbon walnut blasting - u Pana Adama, jest tutaj na forum, polecam serdecznie - 700zł (czyszczenie co 50 tys zalecane)

- 2 komplety opon zima i lato

- cewki na akcji serwisowej - koszt 0zł, wymienione przy przebiegu 90 tys km


do tego komplet chemii od Archoil - 6400-p MAX raz w roku i 6900-p MAX do każdego tankowania + płukanka 2820 co wymianę + 9100 do każdej wymiany oleju

 

nie liczę fanaberii typu dodatki, felgi, powłoka ceramiczna, etc


generalnie psuć się nie psuje :) podejrzewam, że to też fakt, iż o samochód dbam maksymalnie i z pedantycznością, nigdy nie jeżdżę ze stanem paliwa mniejszym niż 1/4 baku i olej zawsze jest na MAX. Do tego swoje robi pewnie też końcówka produkcji, więc większość rzeczy została poprawiona. Na co zwracac uwagę? Właśnie wszelkie szarpanie i nierówna praca na biegu jałowym - może zwiastować zbliżającą się katastrofę. Dlatego polecam zainwestować kilkadziesiąt zł w kostkę OBD i aplikację Btool Expert + Piston (darmowa) ze sklepu Google Play i monitorować przynajmniej raz w tygodniu odczyty błędów w sterowniku i parametry live data (ja mam zboczenie i praktycznie dziennie jak jadę podłączam tel i przyczepiam na uchwyt do szyby, monitorując sobie)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
ja wymieniam profilaktycznie, nie czekam aż coś się zepsuje :) samochód w moich rękach prawie od nowości, aktualnie 121k na zegarze, do tej pory :

 

- tarcze + klocki - obie osie, klocki już 2 x wymienione na obu osiach - z 3500 tys (klocki HAWK HPS 5.0, tarcze Zimmermann Sport)

- pokrywa zaworów (nieszczęsna odma) -> 1700zł - przy przebiegu 105tys (delikatnie zaczynała pękać membrana)

- oleje filtry (wiadomo, co 8-10k) -> średnio jedna wymiana to 400 zł, było już 7 wymian

- wtryskiwacze komplet (6 tys) - przy przebiegu 106tys, delikatnie zaczął się osmalać wydech sadzą, nie chciałem ryzykować, czekać i przedlużać nieuchronnie zblizającej się agonii :)

- rozrząd (moja głupota - zła redukcja biegu, zdążyłem wysprzęglić, ale przeskoczył niestety, choć w sumie na szczęście przeskoczył.. bo przecież mógł się zerwać od razu... wolałem wymienić) - 3 tys

- świece co 30 tys km

- wycieraczki co sezon :D

- płyn hamulcowy co roku - 100zł

- wymiana oleju w skrzyni manualnej - przy 100 tys, z 300 zł wyszło bodajże

- wymiana płynu chłodniczego - co 2-3 lata

- pasek klinowy wielorowkowy - 100tys, wymiana prewencyjna

- czyszczenie zaworów metodą carbon walnut blasting - u Pana Adama, jest tutaj na forum, polecam serdecznie - 700zł (czyszczenie co 50 tys zalecane)

- 2 komplety opon zima i lato

- cewki na akcji serwisowej - koszt 0zł, wymienione przy przebiegu 90 tys km


do tego komplet chemii od Archoil - 6400-p MAX raz w roku i 6900-p MAX do każdego tankowania + płukanka 2820 co wymianę + 9100 do każdej wymiany oleju

 

nie liczę fanaberii typu dodatki, felgi, powłoka ceramiczna, etc


generalnie psuć się nie psuje :) podejrzewam, że to też fakt, iż o samochód dbam maksymalnie i z pedantycznością, nigdy nie jeżdżę ze stanem paliwa mniejszym niż 1/4 baku i olej zawsze jest na MAX. Do tego swoje robi pewnie też końcówka produkcji, więc większość rzeczy została poprawiona. Na co zwracac uwagę? Właśnie wszelkie szarpanie i nierówna praca na biegu jałowym - może zwiastować zbliżającą się katastrofę. Dlatego polecam zainwestować kilkadziesiąt zł w kostkę OBD i aplikację Btool Expert + Piston (darmowa) ze sklepu Google Play i monitorować przynajmniej raz w tygodniu odczyty błędów w sterowniku i parametry live data (ja mam zboczenie i praktycznie dziennie jak jadę podłączam tel i przyczepiam na uchwyt do szyby, monitorując sobie)

 

Ile robisz rocznie kilometrów?

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12tys rocznie, ale wychodzilo i 15 :P

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Rozebrałem kolektor ssący chciałem ocenić ile nagaru na zaworach jestem zaskoczony że było go tak mało .Usunąłem samodzielnie to co było przy użyciu własnych narzędzi trochę to trwało ,ale idzie zrobić.Przy okazji sprawdziłem numery wtryskiwaczy trzy są z nr.02 i trzy 09 czy to możliwe że trzy wtryskiwacze są od nowości dodam że autko ma 10 lat i 290 tyś najechane pompa nie ruszana podejrzewam że nie wymieniona, aczkolwiek chyba siada.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Jeżdżę już ponad 2 lata e93 n53b30a jak narazie nic nie wsadziłem. Ale przebieg auta to raptem 140tyś po tych 2 latach(miał 120k jak kupowałem). Także niema się jeszcze co psuć. Ale powyżej 200tyś to już niestety robią się powoli skarbonki. Jak to pani mawiała w polsacie: rozpoczynamy losowanie multilotka. Loteria. Musisz mieć historie od właściciela co było robione inaczej loteria.
Opublikowano

I dlatego panuje przeświadczenie ,że auta powyżej 200 tyś zaczynają się psuć i są be.


Wtryski ,pompa hpfp ,nox i reszta rzeczy padały głównie w okresie kiedy te auta były jeszcze na gwarancji przed 100k km..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.