Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Mam pewien problem z moja E90 318i (n46b20b).

Postaram sie to opisac po krotce , problem jest z braniem oleju jest to raz 0,5 ml na 1tys km a raz 1l na 1 tys km.

Zastanawiam sie co jest przyczyna uszczelniacze czy pierscienie.

Objawy usterki :

- bierze olej

- kopci na niebiesko z rana

-podczas majowki bmw znajomi mowili mi ze przy kazdej zmiane biegu puszcza niebieskiego baka

- spocony silnik

- podczas ostrego hamowania smierdzi spalonym olejem w kabinie.

 

Zrobilem test stanolem pod garazem i gazowalem ja co jakis czas , puszcza niebieskiego baka tylko po jakis 30 sec postoju.

Przejechane niby 152 tys kilometrow , niby mam wszystkie dokumenty i stan wnetrza jest idealny.

 

Prosze o jakies podpowiedzi , jezeli myslicie ze to pjerscienie ile cala operacja (czesci i wymiana) moze kosztowac ?

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich !

Mam pewien problem z moja E90 318i (n46b20b).

Postaram sie to opisac po krotce , problem jest z braniem oleju jest to raz 0,5 ml na 1tys km a raz 1l na 1 tys km.

Zastanawiam sie co jest przyczyna uszczelniacze czy pierscienie.

Objawy usterki :

- bierze olej

- kopci na niebiesko z rana

-podczas majowki bmw znajomi mowili mi ze przy kazdej zmiane biegu puszcza niebieskiego baka

- spocony silnik

- podczas ostrego hamowania smierdzi spalonym olejem w kabinie.

 

Zrobilem test stanolem pod garazem i gazowalem ja co jakis czas , puszcza niebieskiego baka tylko po jakis 30 sec postoju.

Przejechane niby 152 tys kilometrow , niby mam wszystkie dokumenty i stan wnetrza jest idealny.

 

Prosze o jakies podpowiedzi , jezeli myslicie ze to pjerscienie ile cala operacja (czesci i wymiana) moze kosztowac ?

Jeszcze nie widziałem silnika produkcji BMW z przebiegiem 152 tys. km, co dymi na niebiesko.

Nawet w starych motocyklach ten przebieg gwarantuje idealny stan zespołu napędowego.

Zeskanuj te dokumenty przebiegu, to je sprawdzimy.

Ale patrząc na powyższe nie wierzę w Twój przebieg, 8 letnie, benzynowe, wolnossące BMW jeśli dymi na niebiesko może mieć ten przebieg 152 tys. km nawet w przeliczeniu na koło.

 

A teraz konkrety.

Moim zdaniem naprawa nowoczesnego silnika (przy ograniczonym budżecie) w dzisiejszych czasach mija się z celem, ponieważ naprawa częściowa (cytat "Zastanawiam się co jest przyczyna uszczelniacze czy pierścienie") spowoduje, że auto już NIGDY nie będzie porządne. Bo silnik spalinowy to nie tylko uszczelniacze i pierścienie.

http://allegro.pl/silnik-bmw-e90-e91-e92-n46b20b-valvetronic-2-0-i4395558360.html

Kupujesz taki zestaw lub podobny, szukasz rozumnego mechanika lub nawet u nich usługę wraz z częścią i masz sprawę opanowaną.

I jeśli trafisz na dobą sztukę to Twoje auto znowu będzie fajne (nie będziesz miał musu go sprzedawać), a po naprawie to zwykle silnik pali mniej oleju niż przed naprawą, ale prawie nigdy nie udaje się ograniczyć zużycia oleju do stanu "prawie nic".

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Miczek.mk troche sie nie zrozumielismy , koszt motoru to 3,6 tys nastepnie trzeba go zeswapowac i to jest drozszy swap niz przykladowego 2.5 z e36 bo w gre wchodzi masa ale to masa elektroniki .

Fakt , moze to co mi napisales jest prawda ze trzeba kupic inny silnik , a moze poprostu wymienic uszczelniacze ?

Post napisalem tylko w jednym celu , moze ktos wie cos na ten temat albo mial ten sam problem albo podobnh i jest w stanie pomoc , podpowiedziec .

 

Auto bedzie sprawdzone jak wroce 6 do polski , tylko chcialem sie troche uspokoic , bo ciagle o tym mysle .

Opublikowano
Przebieg moze niemiec znaczenia jesli byla np przegrzana, dlatego opieranie sie na stwierdzeniu ze przy 150tys ma byc silinik igla jest bezsensu. Dodatkowo katowanie na zimnym i wiele innych czynnikow.
Opublikowano

Swoją drogą wszystkie silniki na allegro mają przebieg 30 - 50 tys.km.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Kolego to nie będziesz spokojny bo ja mam identyczny problem co Ty , na budziku prawie już 200km, auto rano jak jest zimny to nie kopci ale jak już się nagrzeje to kopci heee . Czyli jak stanę na kilka sekund i auto chodzi na wolnych obrotach dodam gazuuu i jest piękna chmurka dymu :cry2: . Diagnoza samochód (silnik)został przegrzany :mad2: remont kapitalny to koszt od 7tyś do 10tyś. Ja biorę się za to w sierpniu bo wstyd mi jeździć z takim kopceniem :oops:
Opublikowano
Jaga wspolczuje Ci , mam nadzieje ze u mnie bedzie co innego bo objawy mam troszke inne wyciek , smrod w kabinie itp , dam znac jak zdiagnozuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smrod w kabinie to pompa vacuum do wymiany nie ma nic wspolnego z kopceniem na niebiesko. Kiedy byla wymieniana odma, nigdy ? to zacznij od tego. Mialem e90 z tym silnikiem tylko 150 km jak ja sprzedawalem miala 215 tysi i nigdy nie kopcila. W zyciu bym tego silnika nie naprawial za 3 tysie o 7 czy 10 nie wspomne chyba ze bedziesz jeszcze jezdzil tym 10 lat. Lepiej juz kupic uzywke z pewnego zrodla.
Krzysztof
Opublikowano
Smrod w kabinie to pompa vacuum do wymiany nie ma nic wspolnego z kopceniem na niebiesko. Kiedy byla wymieniana odma, nigdy ? to zacznij od tego. Mialem e90 z tym silnikiem tylko 150 km jak ja sprzedawalem miala 215 tysi i nigdy nie kopcila. W zyciu bym tego silnika nie naprawial za 3 tysie o 7 czy 10 nie wspomne chyba ze bedziesz jeszcze jezdzil tym 10 lat. Lepiej juz kupic uzywke z pewnego zrodla.

Tak jak kolego piszesz pompa vacuum do wymiany nie ma nic wspolnego z kopceniem na niebiesko. Kolego jakbyś miał pewne źródło odnośnie silnika ;) bo na allegro jest piękny do mojego http://allegro.pl/silnik-bmw-e90-e91-e92-n46b20b-valvetronic-2-0-i4395558360.html nawet 48 kilometrów to pewnie jeszcze nie dotarty heeeee ale czy to prawda ?....wątpię :cry2:

Opublikowano

Jezeli juz myslisz o wymiania silnika to ja bym jednak wsztrzymal sie jeszcze sekunde i go mocna chemia potraktowal, wypral szlam na mocno, sposcil olej, wlal nowy i ponowniejakis mocny srodek i wymienil ponownie za 3000 znowu z plukanka + jakis CERATEC/Archoil 9300 w nowym oleju i wtedy mierzymy ile zjada

 

Jak chodzi o sam problem ws ilosci kilometrow to :

Co ile wymieniales olej, na jakim oleju jezdzisz, czy robisz przynajmniej jakas plukanke pomiedzy zmianami oleju ?

 

@ jaga : Z tym przegrzaniem silnika to na czym sie opieral warsztat ? czy tak sobie zdiagnozowal. Wymien silnik nie naprawiaj jezeli to dotyczy tlokow /pierscieni/walu korbowego, szkoda nerwow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tak jak kolega Rivasi napisał potraktuj silnik chemią.

A przynajmniej wlej sam CERATEC do silnika, jeśli to pierścienie to powinieneś poczuć różnice a jeśli nie poczujesz, to uszczelniacze.

No chyba że masz tak zjechane pierścienie że nie pomoże nawet CERATEC.

Odma to kolejny punkt zaczepienia, chyba ze wolisz robić remont silnika bądź wymianę.

Opublikowano
Zanim zalejesz Ceratec lub inny ceramizer silnik musi byc idealny czysty inaczej ceramizer nie lapie no bo czego ? szlamu ? Ceramizery sie lapia metalu, jezeli masz silnik brudny to najpierw go wymyj

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jezeli juz myslisz o wymiania silnika to ja bym jednak wsztrzymal sie jeszcze sekunde i go mocna chemia potraktowal, wypral szlam na mocno, sposcil olej, wlal nowy i ponowniejakis mocny srodek i wymienil ponownie za 3000 znowu z plukanka + jakis CERATEC/Archoil 9300 w nowym oleju i wtedy mierzymy ile zjada

 

Jak chodzi o sam problem ws ilosci kilometrow to :

Co ile wymieniales olej, na jakim oleju jezdzisz, czy robisz przynajmniej jakas plukanke pomiedzy zmianami oleju ?

 

@ jaga : Z tym przegrzaniem silnika to na czym sie opieral warsztat ? czy tak sobie zdiagnozował. Wymien silnik nie naprawiaj jezeli to dotyczy tlokow /pierscieni/walu korbowego, szkoda nerwow.

Silnik u mnie chodzi idealnie :cool2: serwisuje go cały czas u jednego mechanika , już za pierwszym razem jak do niego przyjechałem to powiedział mi abym ten samochód sprzedał, bo silnik jest przegrzany czyli bardzo dymi jak się rozgrzeje. Wymieniałem odmę, pompę vacum, uszczelkę pod deklem, i dalej bierze olej i kopci ----diagnoza : albo uszczelniacze --albo pierścienie :cry2: To wszystko się okaże przy rozebranym silniku :cry2: . Poza tym auto jeździ bez żadnych zastrzeżeń ,tylko kopci.

Opublikowano
A kompresję badali? Miałem też kiedyś, wiele lat temu, podobną sytuację, że kopcił mi samochód, szczególnie przy odpalaniu po nocy. Brał już litr oleju na 500km i w warsztacie, po zbadaniu kompresji, stwierdzili, że to pierścienie i ogólnie lipa, bo silnik przegrzany. Zmieniłem warsztat, sprawdziłi uszczelniacze i niektóre były tak luźne, że niemal wypadały przy wyciąganiu. Wymienili i była rewelacja, wszystkie dolegliwości minęły, a spalanie oleju spadło do ok 2-3 setek/10 tys km.

-------------------

Artur

Opublikowano
A kompresję badali? Miałem też kiedyś, wiele lat temu, podobną sytuację, że kopcił mi samochód, szczególnie przy odpalaniu po nocy. Brał już litr oleju na 500km i w warsztacie, po zbadaniu kompresji, stwierdzili, że to pierścienie i ogólnie lipa, bo silnik przegrzany. Zmieniłem warsztat, sprawdziłi uszczelniacze i niektóre były tak luźne, że niemal wypadały przy wyciąganiu. Wymienili i była rewelacja, wszystkie dolegliwości minęły, a spalanie oleju spadło do ok 2-3 setek/10 tys km.

Kolego oczywiście ,że ja też liczę na uszczelniacze :oops: oby tylko to było :cool2: ale nastawiam się też na przypieczone pierścienie :cry2:

Opublikowano
A kompresję badali? Miałem też kiedyś, wiele lat temu, podobną sytuację, że kopcił mi samochód, szczególnie przy odpalaniu po nocy. Brał już litr oleju na 500km i w warsztacie, po zbadaniu kompresji, stwierdzili, że to pierścienie i ogólnie lipa, bo silnik przegrzany. Zmieniłem warsztat, sprawdziłi uszczelniacze i niektóre były tak luźne, że niemal wypadały przy wyciąganiu. Wymienili i była rewelacja, wszystkie dolegliwości minęły, a spalanie oleju spadło do ok 2-3 setek/10 tys km.

Kolego oczywiście ,że ja też liczę na uszczelniacze :oops: oby tylko to było :cool2: ale nastawiam się też na przypieczone pierścienie :cry2:

 

i to są te niezawodne benzyniaki?

 

 

może ktoś mi wyjaśnić jaki wpływ na kompresje mają uszczelniacze zaworowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mają żadnego. Natomiast zużyte mogą powodować zaciąganie oleju do komory spalania podczas suwu ssania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jestem pewien że to uszczelniacze, skoro auto puszcza dymka tylko przy zmianie biegów lub po dłuższym postoju tzn, że olej do cylindrów dostaję się od góry czyli przez uszczelniacze!!!
Opublikowano
Miczek.mk troche sie nie zrozumielismy , koszt motoru to 3,6 tys nastepnie trzeba go zeswapowac i to jest drozszy swap niz przykladowego 2.5 z e36 bo w gre wchodzi masa ale to masa elektroniki .

Fakt , moze to co mi napisales jest prawda ze trzeba kupic inny silnik , a moze poprostu wymienic uszczelniacze ?

Post napisalem tylko w jednym celu , moze ktos wie cos na ten temat albo mial ten sam problem albo podobnh i jest w stanie pomoc , podpowiedziec .

 

Auto bedzie sprawdzone jak wroce 6 do polski , tylko chcialem sie troche uspokoic , bo ciagle o tym mysle .

 

Nie przesadzaj, jaka masa? Wymiana słupka? Kilka godzin roboty i 1000 zł u ogarniętego mechanika. Wszystko jest plug and play, bardzo prosta robota.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja bym mimo wszystko spróbował uzyc cermaizera. Czytałem o gościu, któremu też kopciło i po wlaniu pomoglo. Jestem entuzjastą tego środka wiec polecam ale na pewno ie zaszkodzi wlac.

 

Nie trzeba go wlewac do czystego silnika. Wazne jest aby olej był stosunkowo świeży i aby zdążyć przejechac na tym samym jeszcze wymagane 1500km

Opublikowano
Panowie ja jestem umówiony z mechanikiem na 9 września odnośnie tego kopcenia i potwierdził ,że zaczniemy od tej chemii czy coś takiego wlewając do silnika. To już nie musicie nic zgadywać jak zrobię to podzielę się wrażeniami :mrgreen: . W grę wchodzi oczywiście też remont silnika lub wymiana na inny . Wszystko będzie wiadomo po otworzeniu pacjenta od środka. :cry2: :cry2: teraz dalej jeżdżę i cieszę się z jazdy :cool2:
Opublikowano
dlaczego w opisie samochodu pisesz ze prawie juz 200 koni ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Mam ten sam problem..Kopcenie na niebiesko.. na zimnym silniku..Olej zmieniałem pare dni temu na castrol 5w-40 ,bmw rok 2005 i 215 tys przebiegu..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak wcześniej pisałem, osobą które mają problem "z niebieskim dymkiem" po dłuższym postoju, proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić uszczelniacze zaworowe!!
Opublikowano
tak jak wcześniej pisałem, osobą które mają problem "z niebieskim dymkiem" po dłuższym postoju, proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić uszczelniacze zaworowe!!

A jak dopiero dymi jak się nagrzeje to co to będzie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.