Skocz do zawartości

E60 regulacja ręcznego


tomcio.BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam takie pytano, jak kogoś rozbawię to miło mi. Wiem jak wyregulować ręczny w E60, natomiast zastanawiam się; skoro przy użyciu lewarka np podczas zmiany koła zwykle zaciągam ręczny i nawet wrzucam pierwszy bieg aby zabezpieczyć auto to jak to ma się tutaj jeśli ręczny ma być opuszczony, a wrzucenie pierwszego biegu nie pozwoli mi obrócić kołem... tą sprężynę regulacyjną pod mieszkiem lewarka mam wciskać z zaciągniętym czy zwolnionym ręcznym?

ps. koledzy co regulowali ręczny: wciskaliście tą sprężynę regulacyjną pod mieszkiem czy na jeden ząbek ręczny i „na czuja”?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dziś regulowałem u siebie wg. następującego schematu:

 

1. Trzeba podłożyć coś pod przednie koła, dobrze aby auto było lekko ustawione przodem " z górki " opierając się przednimi kołami o kliny/podpórkę.

2. Podnosimy lewe lub prawe tylne koło ( oczywiście luzując wpierw śruby jeśli nie ma się klucza pneumatycznego )

3. Zdejmujemy koło i ustawiamy jeden z otworów na śrubę na godzinie 6 + lekko w prawo. Przyświecamy latareczką i szukamy zębów śruby regulacyjnej.

4. Wkładamy dość długi, dopasowany śrubokręt płaski i napieramy na zęby śruby starając się nią obrócić - uwaga - śruba może być już tak zapieczona, że ten sposób się nie uda. Można jeszcze próbować psiknąć w nią jakimś odrdzewiaczem lecz jeśli to nie pomoże , pozostaje zdejmować tarczę i rozbierać cały mechanizm ręcznego.

5. Jeśli regulujemy wpierw LEWĄ stronę ( od kierowcy ) to aby podkręcić ręczny, ząbki śruby kręcimy DO GÓRY. Regulujemy do momentu, aż przy zaciągniętym ręcznym na 3 ząbku wyraźnie czuć opór gdy obracamy kołem ( nie samą tarczą, dlatego po regulacji zakładamy koło, skręcamy lekko na 2 śruby i sprawdzamy ). Na 4 ząbku nie powinno dać się już rady obrócić kołem. Przy zwolnionym ręcznym koło powinno się dość swobodnie obracać.

6. Analogiczne czynności robimy dla PRAWEJ strony, z tą różnicą , że śrubę regulacyjną kręcimy DO DOŁU.

7. Po pracy sprawdzamy dokręcenie śrub kół.

 

Całość prac - jeśli śruby regulacyjne nie są zapieczone - trwa na spokojnie ok. 1 godzinę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to inaczej robie.

 

Mechanizm samej dźwigni ręcznego trzeba ustawić na "zero" (pod podłokietnikiem jest mechanizm samoregulujacy). Następnie rozkrecic koła... odkręcić zaciski hamulcowe i zdjąć tarcze. Dźwignie ręcznego zaciągnąć na 1 lub 2 ząbek. Regulację przy samych szczekach należy rozkrecac po trochu i co jakiś czas zakładać tarcze. Tarcza ma sie nasunąć z leciutkim oporem. Regulujemy az do skutku co wymaga moze 2 minut przymiarek ;) Jak juz uzyskamy ten efekt to opuszczamy dzwignie recznego i sprawdzamy czy tarcza kręci się bez oporów. Powodzenia ;p

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.