Skocz do zawartości

[E46] 318i duze cisnienie plynu chlodzacego twarde weze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Silnik M43TU B19

Po kilku km twardnieja weze, zapala sie kontrolka od niskiego poziomu plynu... Gasze samochud, powoli odkrecam odpowietrznik zeby spuscic powietrze... Gdy weze sa miekkie zakrecam odpowietrznik, jade dalej, jechalem 80km bez kontrolki. Po zgaszeniu silnika w kilka minut schodzi cisnienie tak ze weze az zasysa. I wracajac ta sama sytuacja, po 5km kontrolka, weze jak kamien, spuscilem powietrz, przejechalem 80 km, na koncu oczywiscie weze tez dosc twarde byly.

 

Uklad wiele razy odpowietrzany, korek zalozylem identyczny z E36 w ktorym takich problemow nie ma, wskazowka temperatury w pionie, ogolnie wszystko dziala jak nalezy, uklad raczej szczelny.

Wymiana uszczelki pod glowica czy jeszcze cos sprawdzic zanim to zrobie?

Opublikowano
Skoro cisnienie jest mam namysli powietrze wylatuje po odkreceniu koreczka to za malo plynu i zle odpowietrzony,uszczelke lepiej zostawic na sam koniec bo to najczarniejsza wersja,a jak sie zapala kontrolka ktora informuje o braku plynu to cos w tym jest.a jak zasysa to chce wiecej cieczy:)
Opublikowano
Ale ja przy odkreconym korku wlewu plynu i odpalonym silniku mam ladowane powietrze do srodka. Zaczyna mi plyn wyrzucac po chwili korkiem/odpowietrznikiem jesli jest odkrecony. W drugim aucie plyn zmienialem kilka razy, odpowietrzenie to prosta rzecz i raczej tu nie o to chodzi... A co do kontrolki, ktos na forum pisal ze cisnienie mu plyn dzwigalo do gory i czujnik plynu przez to nie widzial. U niego na wymianie uszczelki sie skonczylo niestety.
Opublikowano
Dla potwierdzenia można zrobić test na obecność spalin w płynie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jednak nie takie proste jest odpowietrzanie bmw jak piszesz,moze sie wydawac ze jest ok a jast zapowietrzony,a co z termostatem?
Opublikowano
1000km przejechale, wymieniony jeszcze koreczek na inny ze szrotu, kontrolki sie nie zapalaja, silnik sie nie przegrzewa... Jak we wczorajszym korku przed Solina sie nie przegrzal i plynu nie wywalilo to juz chyba bedzie dobrze :-)
Opublikowano

Tak naprawdę bmw odpowietrza się dopiero podczas jazdy.

Po wymianie płynu wkłada się do bagażnika 1 litr płynu i w trasę. Po ostygnięciu auta sprawdzasz stan płynu i dolewasz i tak az przestanie ubywać.

Mi tak płyn ubywał przez 2 tygodnie , fakt ze co raz mniej ubywało co raz mniej aż przestało.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam podobny problem z odpowietrzeniem. Już kilka razy odkręcałem odpowietrznik po zagrzaniu silnika, odpowietrzałem go pompując wężami na zimnym i letnim silniku, powoli zaczyna mi brakować cierpliwości:) e46 318i to moja pierwsza przygoda z bmw, nigdy wcześniej nie miałem takich cyrków z płynem, dodam, że auto jest po wymianie uszczelki pod głowicą, śruby nowe, głowica splanowana więc to wykluczam. Wcześniej zjadało mi płyn i na końcu rozsadziło wąż z tyłu bloku. Diagnoza trafna, bo uszczelka na 4 tłoku była trafiona, tylko po tym wszystkich, a zwłaszcza po wymianie uszczelki i płynu nie mogę jej porządnie odpowietrzyć, strumień w zbiorniku robi się"mocny" po dodaniu gazu, tak to płyn ścieka po ściance, pompa wody jest nowa, paski i napinacze też, płyn już dolewałem, bo specjalnie jeździłem wokoło komina, dalej boję się puścić, bo już raz lawetę zaliczyłem:) kontrolkę od płynu też zaliczyłem.... dolewka była już około litra.... niestety... jest jakiś patent na pewne odpowietrzenie... wiedział na 100%, że zagra bo nie chcę się wpuszczać w koszty i znowu zdejmować głowicę...
Opublikowano

A ilosc plynu na zimnym silniku odpowiednia? Równo czubek patyka z krawedziami wlewu?

Widze ze w tym silniku to bardzo wazne, w starszym m44 majac wycieki auto nie narzekalo na nadmiary i niedobory a tu lekki brak i kontrolka, lekki nadmiar i kontrolka + cisnienie duze.

Opublikowano
Zeby dobrze odpowietrzyc postaw auto tak zeby przod byl wyzej na ceglach czy w jakis inny sposob,temp.na maksa i wszystkie nawiewy otworz,na zimnym silniku pompuj dolnym wezem na zmiane z odkrecaniem i zakrecaniem srubki od odpowietrzania,czyli naciskasz weza na odkreconej srubce,zakrecasz i puszczasz weza,to przyspieszy troche zassanie plynu,i czekasz az sie termostat otworzy.trzeba na to sporo czasu zeby dobrze odpowietrzyc,o ile niema nieszczelnosci bo inaczej lipa.
Opublikowano

Jak masz ciśnienie w układzie i odkręcisz odpowietrznik to leci powietrze czy płyn?

Piszesz, że na odpalonym na wolnych obr leci po ściance a przy obrotach jest duże ciśnienie strumyka- tak powinno być. Na wolnych obrotach nie będziesz miał dużęgo ciśnienia. Ważne tylko by był równomierny na danych obrotach i bez przerw.

Opublikowano

Dzięki za sugestie Koledzy:) Mój debiut z bmw kosztuje mnie już trochę drapania po głowie:) "siedzę" trochę bardziej w autach i pierwszy raz mam możliwość podziwiania takich kaprysów:) auta nie chcę na handel, chcę tylko bez obaw dojechać gdzie chcę:) a na razie to ciągle myślę, czy coś nie strzeli, ja to jeszcze stopem albo pieszo wrócę, gorzej jak kaprys zdarzy się przy wyprawie rodzinnej.

Precyzując: wczoraj pompowałem go wytrwale wężami, doprowadziłem do stanu takiego, że z odpowietrznika bo jego odkręceniu i pompnięciu wężem leciał płyn lub na zagrzanym aucie leciał zaraz po odkręceniu, strumyk zrobił się mocny już na wolnych obrotach bez przerw,

Zrobiłem sobie jazdę próbną, takie 70 km. Auto grzało, temperatura w normie, bez dyskoteki na desce rozdzielczej.

Auto na postoju nie dymiło na biało, poziom oleju norma, bez masła pod korkiem, dynamika w normie.

Rano przed wyjazdem do pracy odpaliłem auto, strumyk zrobił się słaby - nikły, dolałem 200ml płynu i się znowu pojawił.

Pod pracą po otwarciu machy widać było plamy płynu wokoło zbiorniczka.

Potem zrobiłem jazdę próbną do porządnego rozgrzania i widać, że wywala płyn przez zbiorniczek.,Korek mam nowy, wcześniej auto dymiło i potrafiło bardzo szybko schodzić ze stanu płynu.z

Przed wymianą uszczelki odstawiłem auto na serwis: wymiana pompy wody, rolki, olej, płyn, płynu nalaliśmy z kumplem wtedy mało żeby nie robić "nadstanu"

po przymusowym wyjeździe do szpitala po powrotnej trasie, rozsadziło wąż i płyn zwiał, temperatura poszła auto wróciło na lawecie, Po tym incydencie padła diagnoza wymiany uszczelki głowicy, rzeczywiście na 4 tłoku była padaka, auto zalane płynem no i może wtedy było trochę zapowietrzone, bo jak odkręcałem odpowietrznik to powietrze leciało ale wykonałem proces odpowietrzania,i zaczeło wywalać płyn. Teraz auto wywala ewidentnie po rozgrzaniu płyn korkiem albo odpowietrznikiem bo jak się machę podniesie to jest tam płyn na obudowie filtra powietrza.... już zgłupiałem... może czas poszukać nowej głowicy? bloku? albo silnika jak to powiedział mi kumpel "żeby mnie pocieszyć". Nie mam wielkich wymagań ale chciałbym autem nie wracać na lawecie:) :mad2: wiem, że długa ta moja historia ale ciężso tak wszystko opisać, problem jakoś na pewno rozwiążę to napiszę i zostanie dla potomnych:)

Opublikowano

Kolega ci zle nie powiedzial, wymiana silnika to nie raz najszybsza i najtansza naprawa.

 

Pytalem wczesniej czy stan plynu jest idealny, tzn czy czubek szabelki jest na rozno z gwintem wlewu.

Dwa, czy lales tam wode czy plyn, nie wiem czy czytales ten temat od poczatku ale ja mialem sie juz za uszczelke brac itp a wszystko sie uspokoilo po wymianie plynu.

Opublikowano
Czytałem, robiłem wymianę z wody na płyu, ale uszczelkę przed tym zabiegiem miałem jednak kropniętą, teraz sprawa wygląda tak, że dzisiaj sprawdzałem, po nagrzaniu odkręciłem odpowietrznik lekko to poszedł płyn, czyli powietrza nie ma, ale po przejeździe po mieście otwarłem machę to wyraźnie parowało spod zakręconego korka i węże twarde, poziom płynu mam taki że czubek wyskakuje ponad gwint zbiorniczka, jeszcze zastanawia mnie ta dodatkowa pompka wody, czy ona jednak sprawnie chodzi, niby czuć wibrację jak chodzi, ale może się zawiesiła, jutro sprawdzę z kumplem ciśnienia na garkach, mam jeszcze do sprawdzenia lpg (membranę od reduktora), zobaczymy, ale generalnie to męczarnia z tym układem chłodzenia,
Opublikowano

Sprawdzałeś w ukrytym menu temperaturę płynu ?

Ważne aby ustalić od czego masz zwiększone ciśnienie , czy od temperatury ? czy od przedmuchów spalin .

Jak po ostatniej wymianie uszczelki masz nowy płyn to zrób test na obecność CO w płynie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
"wymiana silnika to nie raz najszybsza i najtansza naprawa" napisal ufo i zgodze sie z tym tez mialem problemy z moim silnikiem w 325,wymiana uszczelki kosztowala mnie 2700zl i nic to nie dalo niewiem dlaczego,znalazlem silnik za 1500zl i wyszlo mnie 2200zl z wszystkim,tylko ze tez ryzykowne to jest bo nie wiadomo co sie kupi ja naprzyklad trafilem ze bierze olej i to sporo ale wole oleju dolac jak w strachu byc czy nie wywali czegos od cisnienia i nie stane gdzies w austri czy we wloszech bo tam wlasnie jezdze,ale zato znowu mniej pali gazu bo 50km wiecej robie po wymianie silnika,jak juz raz przegrzejesz to nic nie pomoze bo to aluminium.
Opublikowano

Hmm... powiadasz

wymiana uszczelki kosztowala mnie 2700zl

To chyba otworzę warsztat i wszystkim będę diagnozował wymianę uszczelki ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wymiana silnika może i jest najszybsza:) gorzej jak sama przyczyna nie tkwi w motorze, tylko w układzie chłodzenia, przewodach. Wrzucisz nowy motor a bałagan zostanie ten sam. Wykluczam powoli wszystko po kolei, zostanie mi jedynie wymiana głowicy, tzn sprawdzenie starej i decyzja, jeżeli po regulacji, regeneracji reduktora od gazu efekt będzie taki sam. Chcę wiedzieć czy to blok, czy głowica. Reszta zrobiona więc nie ma sensu kupować silnika skoro wszystkie podzespoły takie jak napinacze, paski, pompa przerzucić muszę ze starego. Do 2000zł to jeszcze daleko:)

PS: W układzie chłodzenia miałem spaliny, więc jeżeli nie reduktor to zostanie tylko "czapka" znowu do zdjęcia.

Opublikowano

W pierwotnym poście z 2 Listopada nic nie wspominałeś że masz auto zagazowane teraz czytam

jeżeli po regulacji, regeneracji reduktora od gazu

Niech Ci to sprawdzi dobry niezależny gazownik bo oni zazwyczaj idą w zaparte że wszystko jest sprawne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No tyle mnie skasowal gosciu,z tym ze na erlingu i reinzu wszysto skladane oczywiscie robota z czesciami tyle wyszla,zebysmy sie zrozumieli:) a jesli chetni jestescie generalny remont mi zrobic za ta kase z czesciami to z checia bo nowy silnik kosztuje 25tys.a co do balaganu to ja kupilem kompletny silnik tylko alternator zmienilem,i w moim przypadku byla wina silnika gdzies cos bylo przegrzane i nic nie pomagalo zadne wymiany korkow termostatow pompy wody i calej reszty co wymienialem wiec punkt widzenia zalezy od punktu patrzenia nie mniej czuje sie pewniejszy ze sprawnym ukladem chlodzenia:)
Opublikowano

Już wiem na czym stoję, generalnie teraz auto zachowuje się tak, że wąż górny od zbiorniczka w blok jest gorący, dolny do chłodnicy ciepły, ale bardziej bym powiedział, że letni.

Czujnik w zbiorniku wyrównawczym pokazuje, że są spaliny. Płyn wyrzuca przez zbiorniczek, auto odpowietrzone ale po jakimś czasie znowu łapie powietrze. Termostat podmieniony nowy BEHRA, dla wykluczenia jego błędu. Gaz i benzyna tak samo, auto ma teraz zregenerowany reduktor (5 lat nieruszany i było z uszczelek wielkie g) bo mimo wszystko było to do zrobienia bez wpływu na usterkę przegrzewania. Po 4 KM węże twarde jak kamień. Teraz zrzucę w poniedziałek głowicę i dam do sprawdzenia, bo albo blok albo głowica jest do bani. Uszczelkę zakładałem ELRINGA ze śrubami więc tu lipy nie było zresztą, wszystko dokręcone według AUTODATY. Może kupię cały słupek, chociaż ten ładnie chodził i oleju nie bierze, tylko to lewe powietrze. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.