Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wlasnie wrucilem z trasy katowice rzeszow na nowkach felach enzo i urzywki opony mischeli nie wiem jakie ale z jednej strony maja takie luki druga czesc normalna czyli opony kierunkowe.i tu wydaje mi sie porblem czy takie objawy moga byc spowodowane zlym zalozeniem tych opon bo kazda jest prawie w ina strone .jade ok 120-140kmh po duzym luku w prawo i kierownica wpadla mi w duza wibracjie i odglos jakbym wjechal na (pasy tarka)w lewo nie zauwarzylem .prosze o pomoc bo kola maja kilka dni a z tym nie ma zartow.?

 

edit: cos takiego mam jak ma byc ta opona zolozona jednakowo jak na zdjeciu na wszystkich kolach?

http://img167.imageshack.us/img167/3332/michelinpilotprimacy6fh.jpg

Opublikowano
(..)jade ok 120-140kmh po duzym luku w prawo i kierownica wpadla mi w duza wibracjie i odglos jakbym wjechal na (pasy tarka)w lewo nie zauwarzylem .(..)

 

Witam,

 

Mam identyczny problem! Koła założone i wyważone dobrze. Jadąc na wprost nic sie nie dzieje (lekko ciągnie w prawą stronę).

 

Najlepsze ze było tak też na nowych zimówkach. Nie wiem co sie stalo ale tak jest :-(

 

Jade około 140km/h po łuku w prawo i nagle czuć jak prawe przednie koło wpada w jakiś rezonans i bije. (tak jakby sie jechalo po takiej większej tarce)

 

Sprawdziłem amortyzatory, tuleje, stabilizator i wszystko dobrze. Byłem na "trzepaku", też nic nie wykazało.

 

Pozdrawiam i też proszę o pomoc.

[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano

u mnie nic nie bylo na zimowkach tylko na tych letnich.co do strzalki poszukam zastanawiam sie czy przypadkiem nie mial ktos ostrego chamowania jadac w zakrecie i teraz bije musi mi ktos to potwierdzic to wtedy wywale je na tyl i zobacze ale i tak nie mam jak sprawdzic.dodam ze na te wakacjie chce jechac na chorwacjie wiec duzo serpetyn i auto musi byc cacy .dodam ze mam juz jedne wibracjie ale to wina napewno tarcz z duzuzch predkosci to telepie kiera ze hej i straszny szum przegrzewaja sie i chyba za pokrzywione dodam ze maja niecaly rok dlatego zastanawiam sie nad wymiana zaciskow i wlozeniem wentyli

 

 

ednit:a ha felgi to te ,a czy nie trzeba pierscienie centrujacych ?

http://www.allegro.pl/item99115268_felgi_aluminiowe_enzo_h_7x16_sprawdz_.html

Opublikowano
Poszukaj rozwiazania na stronach terenowek - to co opisujesz jest podobne do usterki kultowej z Jeepa - ma ona nawet swoja nazwe - Death Wobble. Tam to sie bierze jak podnosisz zawieszenie i dajesz duze gumy, albo masz padniety amor skretu. Ale najpierw sprawdz czy nie masz zaozonych odwrotnie opon kierunkowych. Teraz opony moga sie tak zahchowywac, bo nikt ich nie testowal przy jezdzie 140 km/h na wstecznym :twisted2:
Opublikowano

djscreamvip:

To są opony kierunkowe i do tego asymetryczne. Trzeba by się postarać, żeby taką oponę źle założyć. Ja mam takie Micheliny założone, a dokładnie Pilot Primacy i bieżnik w kształcie choinki idzie na wszystkich kołach do wewnątrz auta, z tym, że z prawej strony skosy choinki idą w jedną, a z lewej w drugą stronę, ale zawsze od wewnątrz. Przełożenie kół nie zmienia ustawienia, jedynie obrócenie opony na feldze, ale tak nie może być, bo choinka będzie na zewnątrz.

Trochę to skomplikowane, ale jak się popatrzy na te opony to od razu wiadomo o co chodzi.

Jeśli chodzi o prowadzenie to nie zauważyłem, żeby były jakiekolwiek drgania przy skręcie. Jeśli są, to mogły pęknąć druty w oponie.

Opublikowano
witam wlasnie wrucilem z trasy katowice rzeszow na nowkach felach enzo i urzywki opony mischeli nie wiem jakie ale z jednej strony maja takie luki druga czesc normalna czyli opony kierunkowe.

 

Twoje oponki, czyli Michelin Pilot Primacy to nie opony kierunkowe. To sa opony asymetryczne. Roznica jest taka, ze opona kierunkowa musi sie zawsze obracac w ta sama strone, zgodnie z strzalkami na boku. Opona asymetryczna moze obracac sie w obie strony, ale ma strone zewnetrzna i wewnetrzna. Oczywiscie zewnetrzna musi byc zawsze odpowiednio zamontowana.

W twoim wypadku "lukowata" czesc opony powinna byc zawsze od srodka auta, "normalna" od zewnetrznej strony.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

to koło ze zdjęcia powinno byc założone na prawą strone

i jak wczesniej była mowa łukami do wewnatrz, i kierunek toczenia opony powinien być dobrany tak ze woda kanalikami na łuku ma być odprowadzana na zewnątrz, a nie do wewnątrz, innymi słowami podczas toczenia podłoża dotyka najpierw ta czesc kazdego kanalika która jest blizej srodka opony, nigdy odwrotnie, bo wtedy zamiast wypychac wode spod opony zaciąga ci ją pod opone, nieprzyjemna sprawa

 

jest to jak najbardziej opona kierunkowa (każda asymetryczna jest kierunkowa), dlateo należy uważać bo mozna założyć choinką do wewnątrz jednak nie na tą strone samochodu

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
to koło ze zdjęcia powinno byc założone na prawą strone

i jak wczesniej była mowa łukami do wewnatrz, i kierunek toczenia opony powinien być dobrany tak ze woda kanalikami na łuku ma być odprowadzana na zewnątrz, a nie do wewnątrz, innymi słowami podczas toczenia podłoża dotyka najpierw ta czesc kazdego kanalika która jest blizej srodka opony, nigdy odwrotnie, bo wtedy zamiast wypychac wode spod opony zaciąga ci ją pod opone, nieprzyjemna sprawa

 

jest to jak najbardziej opona kierunkowa (każda asymetryczna jest kierunkowa), dlateo należy uważać bo mozna założyć choinką do wewnątrz jednak nie na tą strone samochodu

 

Kolego, radze najpierw troszke poczytac zanim cos napiszesz.

http://www.dunloptyres.co.uk/ourTyres/car/technicalInformation/

Nie kazda opona asymetryczna jest kierunkowa, powiem wiecej - 97% (strzelam z tym procentem:) ) opon asymetrycznych jest niekierunkowych. Jesli masz opony asymetryczne i jednoczesnie kierunkowe, to kupujesz 2 sztuki na lewa strone i 2 inne na prawa strone. Opony na prawa i lewa strone nie sa wtedy zamienne. Opon takich jest bardzo malo, najczesciej bardzo wysokiej klasy, w duzych rozmiarach.

Co do opon w watku, czyli Pilot Primacy, to opony niekierunkowe. "Luki" pracuja tez w druga strone, a sam Michelin chyba dobrze o tym wie, skoro na wszystkich zdjeciach w necie "luki" sa od srodka kola.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
to koło ze zdjęcia powinno byc założone na prawą strone

i jak wczesniej była mowa łukami do wewnatrz, i kierunek toczenia opony powinien być dobrany tak ze woda kanalikami na łuku ma być odprowadzana na zewnątrz, a nie do wewnątrz, innymi słowami podczas toczenia podłoża dotyka najpierw ta czesc kazdego kanalika która jest blizej srodka opony, nigdy odwrotnie, bo wtedy zamiast wypychac wode spod opony zaciąga ci ją pod opone, nieprzyjemna sprawa

 

jest to jak najbardziej opona kierunkowa (każda asymetryczna jest kierunkowa), dlateo należy uważać bo mozna założyć choinką do wewnątrz jednak nie na tą strone samochodu

 

Kolego, radze najpierw troszke poczytac zanim cos napiszesz.

...

Co do opon w watku, czyli Pilot Primacy, to opony niekierunkowe. "Luki" pracuja tez w druga strone, ...

 

rozumiem ze w ten sposób starasz mi sie powiedziec ze ta opona ze zdjęcia moze być założona łukami do wewnątrz ale po lewej stronie auta...?? i ma się krecic tak żeby łukowate rowki odprowadzające wode zgarniały ją do wewnątrz a nie wypychając na zewnątrz??

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

rozumiem ze w ten sposób starasz mi sie powiedziec ze ta opona ze zdjęcia moze być założona łukami do wewnątrz ale po lewej stronie auta...?? i ma się krecic tak żeby łukowate rowki odprowadzające wode zgarniały ją do wewnątrz a nie wypychając na zewnątrz??

 

Dokladnie. To zostalo przewidziane przez producenta opony. Kolo takie jak na zdjeciu montujemy z obu stron.

Jesli by mialy zostac zamontowane tak jak ty myslisz (luki pracujace w druga strone), musialbys miec rozne opony na lewa i prawa strone auta.

Patrzylem teraz z ciekawosci na strony producentow opon - obecnie polaczenia opon kierunkowych z asymetrycznymi juz sie nie stosuje, ale kiedys byly takie modele.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

no to chyba źle odczytałes informacje o oponach, bo to przeczy technice aquaplaningu

Opona asymetryczna JEST kierunkowa jeżeli mówimy o komplecie opon

nie jest kierunkowa jak chodzi o wymodi techniczne krecenia sie opony w jezdzie do przodu i w przeciwieństwie do samej kierunkowej moze być założona na prawą lub lewą stronę ale przy zachowaniu pewnych zasad (trzeba zamienic wtedy kierunkek jej obrotu),

mianowicie odbicia lustrzanego wzorku po obu stronach pojazdu,

mozna założyc opony asymetrycznie odwrotnie niz powiedziałem wcześniej ale trzeba zamienić je wtedy stronami, tak zeby łuki były na zewnątrz ale wypychając wode zgodnie z zasadami aquaplaningu, tym samym po prawej stronie pojazdu wzór opony powinien być lustrzanym odbiciem tego po lewej, a to już nakłada z góry kierunkowośc tych opon wg przyjetego schematu.

 

no chyba ze znowu chcesz mi powiedziec ze po jednej stronie pojazdu mozna założyc opony łukami do wewnątrz, a po drugiej stronie łukami do zewnątrz, życze miłej przejażdzki wtedy

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

no chyba ze znowu chcesz mi powiedziec ze po jednej stronie pojazdu mozna założyc opony łukami do wewnątrz, a po drugiej stronie łukami do zewnątrz, życze miłej przejażdzki wtedy

nie kłuć się bo ja mam właśnie takie opony założone tyle tylko że kumho i są oznaczone tylko zewnętrzne boki opony.na prawej oponie łuki biegną na dół a na lewej do góry i nie jest to błąd montażu.mogę zrobić fotki :)

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

kalmi - nie miałeś nigdy opon asymetrycznych ?

 

Jeśli jest tak jak mówisz, to składam reklamację na byłe zimowe Conti TS790, że sprzedali mi tylko na jedną stronę auta...

Ale niestety tak nie jest :wink:

Asymetryczna nie musi być kierunkowa i jak ta ze zdjęcia poniżej

 

http://baloon.pl/tires/pics/790_COPY.JPG

 

ma być w ten sposób zamontowana na kole z lewej i prawej strony auta.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

nie kłuć się

 

nawet mi sie nie chce... kłucić, kłócić też nie

 

...

Asymetryczna nie musi być kierunkowa i jak ta ze zdjęcia poniżej

...

 

Jeżeli w tym momencie auto bedzie jechać w moją strone to zasada aquaplaningu jest spełniona, ale w zakretach w lewą i prawa strone auto moze sie zachowywać (nie musi) w różny sposób

 

 

kalmi - nie miałeś nigdy opon asymetrycznych ?

...

 

miałem ale osobny komplet na prawą i osobny na lewą strone w MB 116 SE, ale to rozwiazanie tak samo bez sensu jak manualna skrzynia biegów :)

wiec już nie mam

 

nie wiem o co wogole cały proces, mówiłem o odprowadzaniu wody spod opon, kierunek łuków ma ją odprowadzać na zewnątrz nie do wewnątrz, czy coś sie tu nie zgadza?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Kalmi:

ja też jak kupiłem Pilot Primacy to myślałem, że oponiarz się pomylił sprzedając mi cztery jednakowe opony, a nie dwie pary tworzące lustrzane odbicie, ale w tym modelu tak po prostu ma być, mimo że na logikę jedna para powinna wciągać pod siebie wodę. Ale nie wciąga, bo jeszcze żyję:)

Opublikowano
Kalmi:

ja też jak kupiłem Pilot Primacy to myślałem, że oponiarz się pomylił sprzedając mi cztery jednakowe opony, a nie dwie pary tworzące lustrzane odbicie, ale w tym modelu tak po prostu ma być, mimo że na logikę jedna para powinna wciągać pod siebie wodę. Ale nie wciąga, bo jeszcze żyję:)

 

ok spoko, od paru ładnych lat jezdze tylko na

 

kierunkowych (jednokierunkowych, symetrycznych i na dodatek poprawnie założonych żeby nie było... :) )

wiec moze cos mnie ominęło w wynalazkach oponiarskich.

 

:modlitwa:

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
Dobra przeczytalem calego posta i nie znalazlem odpowiedzi co moze byc przyczyna bo ja mam normalne opony. Na zimowkach nie mialem problemu 185/60 a teraz kupilem fele i mialem troszeczke lyse oponki, wiec do mechanika co moze powodowac bicie " to na 100% opona jest rozwarstwiona albo druciak pekl w niej bo jak widac jest prwaie lysa i na 1 sezon moze by wystarczyla) wiec jade do znajomych gumiarzy ze chce nowe stare byly 4X 225 wiec chce troszke mniejsze 205 na przod i 225 na tyl zalozylem nowe, z zadowoleniem wyjezdzam na ladnow droge i przy 90-100 znowu bicie ( na prostej drodze ) :mad2: i mialem niedlugo do zrobienia przeglad wiec jade do Auto Mobil Klubu, zeby go zrobic wjechalem na szarpaki a diagnosta ze ma jakies dziwne plywanie, ale on sie nie zna tak na BMW i chyba to normalne. Wiec mysle ze to guma na wachaczu i w niedlugam czasie to sprawdze tzn na 3-4 maj jade na wymiane tej gumy, zobaczymy efekt mam nadzieje ze zniknie problem. Slyszaem takie opinie ze choc opony sa wywarzone itd. to i tak fele moga byc krzywe i powodowac bicie choc w to nie wierze poniewarz przed i po wymianie opon bije to samo kolo a gumiarze musieli by miec wielkie szczescie zeby trafic na ta sama fele w tym samym miejscu...
Opublikowano

wiekszość opon sprzedawanych jako urzywane nie jest dobra,bieżnik może jest oki ale są np.wyząbkowane lub przytarte podczas ostrego hamowania,(mało kto to zauważy jak w tym nie siedzi)

Trzeba by było się zastanowić skąd takie opony się biorą bo na pewno nikt w celach charytatywnych nie wyrzuca dobrej opony żebyśmy my mogli tanio kupić :D

A jeśli są sciągane z auta po wypadku to też nie wiemy co przeżyły chwilę przed nim,

 

nawet nasi zachodni sąsiedzi nie są na tyle naiwni żeby robić nam prezenty w postaci dobrych używanych opon.

Pozdrawiam.

Opublikowano
A ja mowilem zebys poczytal na forum o terenowkach. Poszukaj Death Wobble. Moim zdaniem Ty masz lzejsza wersje DW, a to zawsze sie bierze od zawieszenia albo ukladu kierowniczego, nie jestem mechanikiem, wiec nie bede sie madrzyl.
  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam odświeżę temat Jak montować Michelin Pilot Primacy, kupiłem opony ale nie wiem czy dobrze założyli, gdyż patrząc na nie wygląda tak, że jedna kręci się dobrze, a druga w odwrotną stronę, są to opony asymetryczne, czyli powinny obie być założone tak samo i kręcić się w tym samym kierunku. Lewa opona jest założona tak: ||\| Prawa opona: |\|| (patrząc od tyłu samochodu), czy nie powinno być tak - L ||\| P ||\| ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.