Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni koledzy. Piszę do Was z pewnym problemem, który mnie nurtuje od pewnego czasu. Wiem, że ten temat przewijał się już na forach ale niestety nigdzie nie znalazłem finiszu historii, tak abym mógł dojść do tego co się dzieje u mnie. Otóż w styczniu musiałem wymienić amortyzatory z przodu, gdyż niestety całkowicie wylały. Pojechałem do warsztatu, w którym zawsze serwisuję auto. Zaproponowali mi amorki firmy Sachs, mówiąc, że to są części wysokiej jakości (zresztą z tego co czytam w necie to faktycznie tak jest). Niestety po wymianie, samochód mam wrażenie siedzi inaczej niż na oryginalnych - wyżej, albo jak by to powiedzieć wyżej odbija. Byłem w tym warsztacie z pytaniem, co jest - wzięli go na podnośnik, pokazali mi wszystko, że jest ok, a czemu jest wyżej to nie wiedzą i że może się ułoży. Poczytałem więc w necie. Faktycznie, kilku ludzi spotkało się z takim problemem w innych autach (różne serie). Najczęstsze odpowiedzi były takie: a)ułoży się b) źle założone c) źle dobrane amory.

Więc po kolei:

ad a) jeżdżę już od stycznia na tym i ciągle mi się wydaje, że jest nie tak. Gdy staję na parkingu obok innych e46 to widać, że odstęp pomiędzy błotnikiem a kołem jest inny (u mnie jest widoczny taki jakby banan). Zresztą poniżej wrzucam fotkę zrobioną w tym samym miejscu porównującą auto sprzed roku i z tego tygodnia:

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/th_porownanie.jpg

Widać na niej, że auto siedzi nieznacznie wyżej. Tutaj akurat auto stoi na lekkim spadzie, ale gdy stoi w drugą stronę (silnik lekko w górę) to mam wrażenie, że wygląda jak traktor. Zresztą gdyby coś się miało ułożyć to już by się ułożyło.

ad b) ktoś na forach pisał, że często mechanicy za słabo wsadzają amor w gniazdo (ok 3cm) i stąd może być różnica. Pytałem też w innym warsztacie i facet powiedział, że kolumna może być, źle założona, ale aby to sprawdzić muszą ją rozebrać. Ale gdyby była źle złożona, to już by się coś działo (mogło by być słychać jakieś stuki na łożysku, przeskakiwania itp.). Może być też kwestia źle założonych sprężyn ale ponoć do tego też trzeba rozebrać kolumnę. Ogólnie nie jest to jakiś problem, ale nie chcę znowu wydawać kasy na marne, więc może poradzicie jakie kroki podjąć. Wyczytałem też gdzieś, że w e46 ponoć idzie regulować wysokość zawieszenia na amortyzatorze - pytanie więc jest jak?

ad c) źle dobrane - tutaj znowu kilku szpeców zadało mi pytanie: co ma piernik do wiatraka, czyli amortyzator do wysokości, skoro za wysokość auta odpowiada sprężyna a nie amortyzator. Więc jeżeli amor jednak odpowiada za wysokość, to proszę, napiszcie w jaki sposób.

 

Poniżej przesyłam parę dodatkowych fotek auta jak i samych amorów:

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/th_20140721_085246.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/20140721_083533.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/th_20140724_153205.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/20140721_075322.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/Powelt/th_20140721_075055.jpg

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ męczy mnie to dość mocno, gdyż w moim odczuciu auto wygląda teraz po prostu źle. Chciałbym coś z tym zrobić, ale nie chce też robić afery bez konkretnych argumentów. Nie chcę też wydawać znowu pieniędzy na rozbieranie tego gdzie indziej, żeby usłyszeć, że oni też nie wiedzą. Nasłuchałem się już też tylu teorii na temat wysokości zawieszenia, różnic wynikających z użycia zamienników (inna wysokość dla części w Polsce niż w Niemczech), że już cały jestem z tego głupi. Przy okazji, może ktoś poleci jakichś mechaników w okolicy Zabrze/Ruda Śl.?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

miałeś pewnie zawieszenie M-Pakietowe a amorki założyłeś do seryjnego zawieszenia, przód poszedł do góry i tak już zostanie

 

Jak wymieniałeś też łożyska amortyzatorów to też mogło spowodować uniesienie auta

 

nic z tym nie zrobisz, jedyna opcja to kupić Sachs Advantage do M Pakietu lub niższe sprężyny

 

Stare zawieszenie było już wygniecione i nawet nowe amorki sportowe podniosą trochę auto, więc najlepiej teraz kupić niższe sprężyny

Opublikowano (edytowane)
Ok, tylko czy jest możliwe, aby mieć tylko zawieszenie m-pakietowe, nie mając m-pakiet? ;) W aucie nie zauważyłem nic, co by sugerowało, że to ma coś z m-pakietu. No i ponawiam pytanie - co ma amortyzator do wysokości auta skoro ono siedzi na sprężenie? Czy w m-pakiecie jest krótszy ten amortyzator? Edytowane przez Powelt

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

Mozliwe

Daj 7ostatnich cyfr vinu i przekonamy sie jak wyjechala z fabryki

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg vin-u masz standardowe zawieszenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mialem to samo. Poprzednie amorki byly jeszcze oryginalne. Po zapodaniu nowych Sachs-ów przód sie troche podniosl.. Aktualnie jest juz tak jak bylo kiedys, ale zrobilem na nich 70kkm. Nie przejmuj sie :cool2: Z kazda setka km bedzie lepiej, wkoncu wróci do normy.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
ja w e39 miałem to samo. Miałem zwykłe zawieszenie kupiłem zwykłe sachs-y i poszło do góry. Zrobiłem już 60kkm i dalej to samo a jeśli jest niżej to się tego nie zobaczy bez wcześniejszego mierzenia wys auta.
Opublikowano

Wymienia sie zawsze parami

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ja w e39 miałem to samo. Miałem zwykłe zawieszenie kupiłem zwykłe sachs-y i poszło do góry. Zrobiłem już 60kkm i dalej to samo a jeśli jest niżej to się tego nie zobaczy bez wcześniejszego mierzenia wys auta.
To jeszcze zalezy w jakim stanie byly poprzednie amortyzatory.. Panowie nie oczekujmy cudów. Serejne zawieszenie, seryjnym pozostanie. To, ze niektore stoja troche nizej zalezy od wyeksploatowania sprezyn, bo to one maja najwiecej do gadania. Amortyzator przeciez da sie wcisnac reka.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Muszę przyznać, że tez ostatnio mam wrażenie, że jednak trochę siada. Może danielxc717 ma rację i się ułoży jeszcze bardziej.

Natomiast Karol OO=[][]=OO napisał coś co inni mechanicy też mi mówili: jaki wpływ na wysokość auta ma mieć amortyzator, skoro auto siedzi na sprężynie.

Może faktycznie u mnie też kwestią podniesienia auta są nowe gniazda, które jeszcze muszą się ułożyć?

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta by opisac tez swoj przypadek.

Kiedy kupilem swoje kombi E46 320D siedzialo na nizszych springach HR.

Po kilku trasach do pracy i wytrzepanych jelitach postanowilem wrocic do serii.

Kupilem jakies tanie sprezynki GH na allegro. Po zalozeniu autko sie podnioslo ale WSZYSTKO BYLO ROWNO I W NORMIE (nic nie draznilo oczu).

Akcja miala miejsce jakies 2,5 roku temu.

Ostatnio poszly mi sie czesac amorki i przy ich wymianie (komplet przud i tyl kayaba) postanowilem wymienic tez sprezyny z przodu (byly troche zardzewiale a jak juz rozbieralem kolumny to nie chcialem puzniej tego powtarzac dla sprezyn, tyl zostwilem jako ze wymiana tylnych sprezyn to chwilka).

Po vymianie i postawieniu auta na kolach myslalem ze mnie krew zaleje.Auto szykowalo sie do lotu- przud podskoczyl o jakies 5cm :evil:

Na dodatek jedna strona byla wyzej od drugiej tak ze 2 cm.

Wsciekly pojechalem do sklepu z reklamacja. Kilku sprzedawcow zajelo sie moim problemem i po jakis 0.5 godz dostalem info ze za pierwszym razem dobierali do modelu a teraz , po doborze "po vinie" wskazuje im inny model sprezyn.

Zamowia ale z edrozsze to musze zaplacic- wymiana na sciagnietej kolumnie gratis.

Zalozylem drugi komplet i co.... auto dalej stoi wysoko i krzywo :duh: (chociaz troche nizej niz poprzednio).

Wlasnie przegladam neta w poszukiwaniu podobnych przypadkow.

Z moich poszukiwan wywnioskowalem ze:

Wiele osob mialo podobne problemy ale w zadnym przypadku nie zostala pomyslnie rozwiazana.

 

Moj wniosek jest taki :

Tylko i wylacznie zle dobrane lub zle wykonane sprezyny. (wskazuje na to fakt ze po pierwszej wymianie bylo OK. Niestety nie moge sie doszukac od kogo i co dokladnie kupowalem).

 

Pytanie tylko brzmi jak udowodnic ze auto stoi zle.

Poza efektem wizualnym przydaly by sie jakies konkretne (najlepiej fabryczne) dane co do wysokosci, przeswitu, jakies mierzalnej odleglosci.

 

Gdyby ktos byl w stanie pomoc w tym temacie mysle ze wielu z nas by na tym skorzystalo.

 

Ja sie nie poddam.

Wybieram sie znowu do sklepu zeby cos z tym robili. Zaraz wiosna, przyjdzie zalozyc 18stki i bedzie lach. :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.