Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o pomoc/poradę w kwestii wymontowania sterownika świec żarowych w E83 3.0d Lift.

 

Z naprawą nie ma problemu, tylko z samym wymontowaniem.

 

Po zdemontowaniu kolektora ssącego mam sporych rozmiarów sterownik przykręcony centralnie na silniku.

Pod spodem idą dwie złączki do których jest beznadziejny dostęp, a nad samym sterownikiem "sieć" rurek podciśnienia oraz przewody z cieczą chłodzącą.

 

Jest na to jakiś złoty środek ?

Jak go zdemontować ?

Trzeba wszystko po kolei rozpinać ? Usunąć płyn chłodzący i rozpiąć przewody gumowe ?

 

ps. w ECU błąd -uszkodzona 4 i 6 świeca mimo sprawnych świec. Zakładam standardową usterkę sterownika świec (pęknięte druciki doprowadzające napięcie do złączki świec)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Nie wiem jak w 3.0 ale w moim 2.0d za pomocą zgrabnych rączek i sporej gimnastyki wymontowałem bez odpinania innych przewodów. Pamiętaj tylko by odłączyć akumulator. Niektórzy wyjmują od dołu, ale ja wolałem od góry.
Opublikowano
Nie wiem jak w 3.0 ale w moim 2.0d za pomocą zgrabnych rączek i sporej gimnastyki wymontowałem bez odpinania innych przewodów. Pamiętaj tylko by odłączyć akumulator. Niektórzy wyjmują od dołu, ale ja wolałem od góry.

 

W 2.0d sterownik również jest zamontowany centralnie na silniku pod kolektorem ssącym ?

 

U mnie mam wrażenie jakby sterownik był tak duży, że nie ma szans przesmyknąć się przez plątaninę wężyków i węży gumowych :-|

 

Odkręciłeś go i wyjąłeś, czy najpierw odłączyłeś dwie wtyczki ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Nie pamiętam jak to zrobiłem, ale chyba najpierw odlaczylem przewód zasilający i potem odkreciłem sterownik, a na końcu wupiąłem wtyczkę od świec.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ja u siebie dwa razy od góry wyciągałem w jakieś 15 min.Pierwszym razem od dołu zajeło mi pół dnia.

 

Wysyłane z mojego Lenovo B6000-H za pomocą Tapatalk 2

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po kolei demontaż sterownika od góry:

-oglądamy na allegro jak wygląda sterownik świec,gdzie są nakrętki i jakie kostki do niego wchodzą-google też dobre.

-odłączamy akumulator(-) na klemie z tyłu w bagażniku.

-odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i umieszczamy go na chłodnicy(węże są długie więc spokojnie starczą-węże nie odłączać)

-świecąc latarką od góry łapiemy od góry i dołu klipsy od kostki podłużnej sterownika i po kliknięciu ciągniemy do siebie.

-bierzemy klucz nasadowy 10, do niego przywiązujemy sznurek i koniec sznurka do dłoni.Manewrując ręką popuszczamy obydwie nakrętki i ręką wykręcamy nakrętki.Sznurek potrzebny jakby klucz wypadł z dłoni ,mi się zdarzyło parę razy bo dojście do śruby lewej sterownika jest trudne.

-uważać bo po odkręceniu drugiej nakrętki aby sterownik nie wypadł ,jeśli się tak zdarzy to druga kostka go przytrzyma

-odpinamy tą okrągła kostkę

-izolujemy obydwie kostki izolacją.

-sterownik do Roger Nysa na regenerację

-podpinamy aku

i tyle...

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Dziękuję za super opis, niestety dotyczy prawdopodobnie wersji 2.0d.

W 3.0d sterownik jest centralnie pod kolektorem ssącym ? A może się mylę i opis dotyczy 3.0d ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

właśnie zabrałem się za demontaż tego sterownika, ale nie mogę go zlokalizować. Może ktoś pokazać mi na tym zdjęciu gdzie go szukać?

 

tumblr_nftaieFOu61u488oio1_1280.jpg

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie...

Opublikowano
Czy jest to do zrobienia w przydomowym garażu, czy lepiej sie za to nie zabierać bez doświadczenia?[/quote

 

jeżeli grzebałeś się przy samochodach trochę to dasz radę :cool2: pamiętaj tylko by odkręcić od kolektora bagnet oleju... kiedyś nie wykręciłem i prawie cały olej silnikowy poszedł na posadzkę :(

Opublikowano

Masz 4 cyl wiec nie musisz zdejmować kolektora.Można od góry.Mi w zeszłym roku zajeło to z 20 min wykrecenie i założenie nowego.

 

Wysyłane z mojego SM-T705 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Panowie, w X3 dostęp jest fatalny w porównaniu z innymi BMW gdzie siedzi 3.0d

Głowne przeszkody, to bagnet olejowy, rury chłodzenia, węzyki podcisnienia, zasilanie paliwem itd. Uniemożliwiają odkręcenie dwóch śrub mocujących, a co dopiero odpięcie wtyczek (które często notabene ulegają przy odpinaniu uszkodzeniu)

Zdecydowanie łatwiej jest zdemontować kolektror ssący aby się dobrać do sterwonika świec. Ma to tę wadę, ze trzeba mieć odrazu zapasowy pod ręką.

 

W 2.0d wyjmuje sie od dołu, i to jest troche inna sprawa.

Xdrive

Koder

Opublikowano
Miałem błąd stały sterownika swiec zarowych+błąd czterech swiec.Panowie w serwisie stwierdzili, że to błąd tylko i wyłącznie spowodowany uszkodżemem sterownika.Wymieniłem sterownik,błędu nie ma, lecz ciągle jest ten od tych swiec.Dodam ze auto ładnie pali, rano trzęsie lekko budą ale to przez kilka sekund. Swiece zmieniałem rok temu.
Opublikowano
Witam jeżeli bład swiec a sterownik wymieniony trzeba wymienić swiece ale to potrzeba zdiąć kolektor przy okazji wyczyscić ja w e60 odkrecłem swiece na ciepłym silniku odkrecają sie bez problemu swiece beru
Opublikowano
no ale skoro auto odpala,wiec swiece raczej nie sa popsute,tym bardziej ze pokazuje blad 4 swiec hehe a to raczej niemozliwe zeby az 4 nagle sie zepsuly
Opublikowano
Witam podobno po kodzie błedu można odczytać czy to sterownik czy swiece ale trzeba pytać magików od diagnozy
Opublikowano
Witam podobno po kodzie błedu można odczytać czy to sterownik czy swiece ale trzeba pytać magików od diagnozy

 

 

Nie ma na to reguły - czesto np sterownik jest uszkodzony i pokazuje 4 padniete swiece. Czasem pokazuje też bład sterownika, a czasem jedną dwie spalone świece, albo wszystkei 6 sztuk.

 

W zasadzie powinno sie to wymieniać parami -jeśli sterownik nie był jeszcze naprawiany to zrobić to za jednym zamachem i mieć na jakis czas spokoj (az do spalenia samych swiec)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Sterownik juz wymieniłem, teraz jest błąd czterech swiec.auto pali to tego nie ruszam.jak będę miał. Problemy to wtedy zacznę się martwić.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta...

czym skutkuje uszkodzenie tego sterownika? Teoretycznie auto powinno gorzej palić... U mnie też jest taki błąd ale auto nawet na największym mrozie odpala bez pierdnięcia :D

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Podbijam temat jeszcze raz :D czy poza tym, że auto może miewać problemy z odpaleniem, sterownik odpowiada za coś jeszcze? Czy świece są też grzane w trakcie jazdy i może to wpływać na wyższe spalanie czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.