Skocz do zawartości

Bmw e46 1.8 118km jakby nie chodzila na cylinder ktorys.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

It measures the "push" on the crankshaft and figures out which cylinder is responsible for each push.

Anything stronger or weaker than the others makes the bar a different length.

 

Usually I see the bar go from 0 upwards, and higher numbers and weak cylinders, but the screengrab above is -1 to +1 so it might not be the same.

I test it, you could unplug a coil and see if the bar goes higher or lower, as you should go to one far end of the scale.

 

 

Diesels have a similar page, but it's a more complex system as they have cylinder specific adjustments, so they'll automatically correct for a strong or weak cylinder. When you go into the test on a diesel, it will turn off the automatic correction so you'll normally notice it running rougher so it can show you the raw uncorrected data.

 

 

Czyli krotko mowiac korekcje pracy cylindra. Jest mozliwe, ze wtrysk Ci nie pracuje na tym cylindrze i od tego bym zaczal.

Jest tez mozliwe, ze masz cos z zaworem (wypalone gniazdo, wypalony zawor), ale to ostatecznosc i sprawdzilbym cisnienie sprezania zeby to potwierdzic.

Opublikowano
Kolega zapomnialem napisac ze jak odlaczylem kabel od 2 cylindra to chodzil praktycznie tak samo jak z podlaczonym mozliwe ze minimalnie lepiej bylo na podlaczonym.
Opublikowano
Witam. Mialem też z tym problem. Otóż sprawa wyglądała następująco. Autem zaczeło trząśc, w sensie jakby na jeden gar nie chodzi łco automatycznie przekladalo sie na telepanie karoserią. Gumki od wtrysków wymienione, wtryski podmienione, cisnienie na listwie zmierzone, świece, kable itp wszystko posprawdzane. W inpie tak samo wartosć rough przeładowa tylko że u mnie na 4 cylindrze. Na świecy robil sie nagar olejowy- czarny. wstępna diagnoza uszczelniacze bądź zawory. Głowica zwalona, uszczelka cała, głowica pojechała do regeneracji. Za komplet zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, planowanko + sprawdzenie szczelności i dotarcie zaworów zaplacilem 600 zł. Gdy przyszło do ustawiania rozrządu i wybierania resztek plynu z cylindrów moim oczom ukazał sie wypalony tłok. No to jazda, miska olejowa w dół, drugi tlok zalozony z nowymi pierscieniami. Jak juz mialem silnik rozbebeszony to od razu zmienilem pierscienie na wszystkich tłokach komplet 320 zł. Panewki też zmienilem bo byly juz lekko wytarte. Calkowity koszt remontu wyniósł mnie około 1200 zł razem z plynem uszczelkami i olejem. roboty nie licze bo robilem sam. Jeżeli mowisz że po odłaczeniu kabla od świecy nie ma wielkiej różnicy możesz mieć zapieczone pierścienie, ze wzgledu choćby na to że auto bardzo długo stało. Spróbuj zmierzyć ciśnienie w cylindrach powinno Cie to na coś naprowadzić. Jeśli bedziesz już miał rozbierac to polecam zrobić od razu wszystko jak wyzej. Po remoncie auto śmiga aż miło. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Tylko u mnie swiece nie sa zalane ani nic wygladaja tak jak powinny. Podmienie wtrysk i zobacze aby to nie bylo to co mowisz bo $$ w plecy troche bedzie niestety.
Opublikowano
Dzisiaj mechanik sprawdzil cisnienie na cylindrach i wyszlo okolo 14 barow na kazdym,wiec kompresja bdb, wiec pozstalo podmienic wtrysk.
Opublikowano

Jak widać za 1200 zł kawał roboty odwaliłeś :drugi tlok zalozony z nowymi pierscieniami,pierscienie na wszystkich tłokach , Panewki też ,z plynem uszczelkami i olejem,Gumki od wtrysków, komplet zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, planowanko + sprawdzenie szczelności i dotarcie zaworów .

Fakt że swojej robocizny nie liczyłeś ale przynajmniej wiesz że jest dobrze zrobione.

Gratki !

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam podmieniony wtrysk i nadal to samo juz nie mam pojecia co jest nie tak. Gdy kupilem samochod i wjechalem na kanal zobaczylem ze zamiast katalizatora ktos wspawal strumiennice, jak wiadomo sa 2 sondy przed i za i czy wlasnie to nie jest przyczyna? Jak myslicie? ja juz nie mam pojecia z góry dziekuje.
Opublikowano
Podlaczylem samochod pod komputer i jest blad 141 lambda regulation control range block ,wymienilem sonde na inna (uzywana) myslac ze to wina sondy ale jednak nie jest to samo. Napiecia na sondach stoja na 0,1v przed i za katalizatorem po zrobieniu adaptacji, napiecia na poczatku byly na pierwszej sondzie takie jakie powinny czyli dochodzilo do 0,8v. Czy jest mozliwe ze druga sonda wysyla sygnal do komputera ,ze nie ma katalizatora a ten blokuje zasieg pierwszej sondy?
Opublikowano

A wspomniales gdzies, ze wyciales katalizator?

Jak masz dwie sondy to jedna jest za katem, druga przed katem i jak nie ma kata, to nie ma roznicy w ich odczycie - ERGO masz blad.

Po wycieciu kata ludzie wycinaja programowo druga sonde, zeby takich cyrkow nie bylo.

Opublikowano
a jeżeli zakupiłem emulator (taka tulejka wkrecająca przed sondę) czy on sprawdzi się w tym przypadku? Nie wiedziałem że jest wycięty kupiłem juz taki samochód. Dopiero po wjechaniu na kanał zobaczyłem
Opublikowano
Ja np nie mam kata. auto kupilem to był wydłubany a obudowa na bezczel osmarkana dookoła :D Przeboje z tym byly bo jakis kawałek pozostałosci sie gdzieś oberwał, rzęcholił i zatykał wylot w zależności jak sie ułożył. Po remoncie auto nie chciało jechac, juz bylem gotów głowice zwalac az tu nagle olśnienie KATALIZATOR :duh: po wycięciu i starej obudowy i wstawieniu strumienicy wszystko git, a i sonda nie swiruje. W zasadzie, to co do sondy są różne teorie. Jedni mowia ze pierwsza jest zasadnicza odczytuje skład spalin, a druga diagnostyczna też czyta, ale nie prowadzi korekty. Nikt ze znajomych mechaników do konca tego nie kuma :P a co do mojego remontu to mialem drugi silnik na cześci, ale tylko głowice i tłok z korbowodem z niego przeszczepilem. Przeszczepiona głowica sie robila a ja jeździlem autem do końca :norty: Oringi silikon itp to groszowe sprawy, najdroższa uszczelka pod głowice :P cześci kompletowalem 3 tygodnie, a jak juz zacząłem robić to sie wyrobilem w cale 2 dni :D
Opublikowano
Też właśnie co jeden mechanik to inna teoria, i z tymi sadami to juz nie wiem jak jest, mam ewidentnie blad ze zasieg lambdy jest zablokowany i rzeczywiscie wartosci nie skacza od 0,2v do 0,8v tylko stoi na 0,1v, wiec u mnie to chyba problem bedzie taki ze ta sonda za katalizatorem blokuje zakupilem ten emulator jak wkrece to dam znac czy cos to daje czy nie, jezeli to nie bedzie to to juz nie mam pojecia co oznacza ten blad nigdzie dokladne nie jest sprecyzowany.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem kolektor, caly u mnie ktos przykleil go na silikon i jeszcze biały na dodatek wiec nie byl odporny na benzyne, jest juz lepiej samochod nie gasnie, ale jeszcze łapie gdzies lewe powietrze psikam z góry na okolice kolektora i obroty wzrastaja tylko ze kolektor wymieniony, gdzie tam moze jeszcze łapać lewe powietrze ja naprawde juz nie mam siły na ten samochód, dodam ze bład 141 po wymianie kolektora zniknal, ale sondy pracuja jeszcze nie dokonca tak jak powinny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
problem rozwiazany okazało się ze uszczelka pod pokrywa zaworów byl wciagnieta z prawej strony pod podszybiem do srodka i łapał lewe powietrze oraz dałem nowe uszczelki pod kolektor ssacy, bo prawdopodobnie tez lapal lewe powietrze lekko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.