Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku miesięcy borykam się z problemem braku mocy a co za tym idzie tzw. "odejścia" przy przyspieszaniu. BMW 530XD 2006r. (automat) użytkuje od dwóch lat i wcześniej dało się odczuć, że ma 231KM i 500Nm.

Główne objawy:

- brak mocy zarówno przy standardowym wciskaniu gazu jak i gazu do oporu (jakby był przytkany)

- sporadycznie zdarza się tak, że przy wciśnięciu gazu do oporu auto w ogóle nie przyspiesza (mimo, że wskazówka obrotomierza oscyluje wokół 4000 obrotów/min)

- wyższe spalanie (ok 1-1,5l/100km)

- falowanie obrotów (usterkę wyeliminowano)

- szarpania przy dodawaniu gazu (usterkę wyeliminowano)

- auto nie kopci, skrzynia po serwisie, obroty wskakują odpowiednio a mimo to brak pozytywnych wrażeń z jazdy charakteryzujących ten model

 

Czytałem już różne posty i byłem u kilku mechaników. Wykonano:

- diagnostykę komputerową wraz z usunięciem błędów

- wymienione olej w skrzyni biegów i sprzęgło hydrokinetyczne

- wymiana jakiegoś reduktora od napędu 4x4

- zdemontowano i wyczyszczono chemicznie filtr dpf

 

Niestety na dzień dzisiejszy auto jest bardzo słabe (na pierwszych dwóch biegach jeszcze w miarę sprawnie przyspiesza) i nie znalazłem nikogo kto byłby w stanie to zdiagnozować (Kraków i okolice)

 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Opublikowano

Kolego jedź schamuj auto na hamowni. Cudów niema, jeśli niema błędów i wszystko działa ok to i na hamowni powinien wyjść dobry wynik, a jak coś jest nie tak to będzie to widać na wykresie

Zobaczysz czy coś się dzieje w całym zakresie obrotów czy problem jest tylko w pewnym zakresie obrotów.

Opublikowano

IMHO potencjalni kandydaci:

przepływka, DPF, ciśnienie paliwa, ciśnienie doładowania.

Zmierz ciśnienie spalin przed DPF oraz ciśnienia zadane i uzyskane powietrza doładowujacego (turbina + szczelność intercoolera) oraz paliwa na railu.

Opublikowano
Wszystkie te elementy o podałeś są oczujnikowane, jakby był problem któryś z czujników dałby błąd.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a auto nie pracuje glosniej? moj byl mulowaty jak pekl mi kolektor wydechowy.. jezdzil jak seiczento a halasowal jak scigacz ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.