Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początek chciałbym powitać wszystkich na forum.

A teraz moje pytanie. Chciałbym dołożyć do swojej e46 (polift 2004r.) czujnik RLS. I moje pytanie jest takie na ile się to opłaca, co bym musiał kupić/zmienić, czy po dołożeniu będzie to działało tak jak powinno? Zaznaczę jeszcze, że mam do zmiany szybę i dlatego właśnie się zastanawiam czy odrazu nie zainwestować w szybę z czujnikiem. Wiem, że trzeba będzie wymienić więcej rzeczy, ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś dokładnej listy. Tematy jakie znalazłem są sprzed kilku lat, a jak wiadomo teraz wszystko szybko się zmienia więc informacje w nich zawarte raczej są nieaktualne(ceny, opłacalność, linki z instrukcjami).

Opublikowano

Jak rozumiem obecnie nie masz żadnego czujnika> (samego deszczu?).

 

Na pewno potrzeba szyby z uchwytem pod czujnik, czujnika (na allegro ~100 zł); włącznik świateł z pozycją A (należy też przekodować moduł świateł); manetka od wycieraczek (ale tu nie jestem pewny); okablowanie i ogólnie zakodowanie wszystkiego żeby działało.

Opublikowano
Nie mam żadnego czujnika, ale szybę będę zmieniał więc pomyślałem, że przy okazji można by sobie coś takiego sprawić. Szybę, czujnik, żel, włącznik świateł można znaleźć na aukcjach spokojnie. Z tego co czytałem czujnik deszczu uruchamia się przełączając wycieraczki w pozycję 1, więc nie wiem czy trzeba zmieniać manetkę, ale chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś kto jest tego pewien. Największy problem pojawia się z okablowanie bo na jego temat nie znalazłem ani słowa w internecie. Gdzie takie coś znaleźć, jak podłączyć. Czy w ogóle jest taka możliwość w samochodach gdzie żaden czujnik nie występował ?
Opublikowano
Jest możliwość ale dużo roboty, manetki nie trzeba zmieniać ale żeby wszystko działało poprawnie trzeba zminic jeszcze moduł konfortu i oczywiście podpiąć się pod niego. Poszukaj e46fanatic. Jest tam wszystko.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
Ok, zgredziu twierdzi, że trzeba zmieniać moduł komfortu, a w poście dawid1ct nie ma nic na ten temat. Więc jak to jest? 2 sprawa czy wymieniając przełącznik na taki z A trzeba zmieniać jakieś kable? Można gdzieś kupić kable/wtyczkę do czujnika ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich po przerwie! Szyba z czujnikiem już w samochodzie, wszystko podłączone według instrukcji dawida, czujnik deszczu raczej działa (podłączyłem go 10 minut temu i deszcz jeszcze nie zdążył padać, ale po polaniu wodą wycieraczki się uruchamiają). Założyłem też przełącznik z "A", ale żeby działał to musze chyba aktywować czujnik światła tylko nie wiem która to opcja (zmieniłem na activ opcje SENSOR_REGEN, ale to tylko dla deszczu jak rozumiem). Pojawił się jeszcze problem, taki że po założeniu tego przełącznika z "A" tylne światła nie świecą w rzędzie te 3 żarówki, tylko tak jak na załączonej fotce, a na desce świecą się spalone żarówki tylne. Obstawiam, że to kwestia przeprogramowania czegoś, ale nie mam pojęcia co i jak trzeba zrobić. Z góry dzięki za pomoc.

XUDk7K.jpg

Opublikowano

Witam.

Czy ktoś wie jak dokodować czujnik deszczu.

Mam go u siebie oryginalnie,ale nie działa (sprawny jest-testowałem w innym BMW)

Pewnie muszę coś pozmieniać w NCS-ie,bo go nie widzi.

Ktoś wie jak to zrobić krok po kroku,jak w razie czego przestawić go na "aktiv".

Czy w podobny sposób np.jak aktywacja kierunków przy zamykaniu?

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Nemo77 - poszukaj "DAUERFAHRLICHT_EU" w ALSZ, jak nie masz to może w Twojej wersji modułu jest inne polecenie, pogrzeb w necie za listą kodów do NCS jak np. TA

 

pewek- temat już był poruszany przy wymianie modułu na poliftowy - poszukaj, musisz zmienić coś w NCS.

Opublikowano
Oki poszukałem, pogrzebałem i znalazłem info, że trzeba zmienić BREMSLICHT_ALS_STANDLICHT na nicht_aktiv, ale tu pojawia się problem bo w starym przełączniku (tym bez "A"), rzeczywiście jest ta opcja i jest nicht_activ, ale po założeniu nowego przełącznika znika wiele opcji w tym właśnie ta. Próbowałem też ręcznie to dopisać, ale wywala błąd. Co ciekawe na starym przełączniku automatyczne wycieraczki działają elegancko, a po założeniu nowego z "A", działają jak normalne czasówki, nie pomaga inicjalizacja inpie, ani nic. I automatycznych świateł też nie udało mi się uruchomić. Świeci mi się też kropka na liczniku obok przebiegu. Nie bardzo wiem gdzie jest błąd i co dalej robić?
Opublikowano
Okej dzięki za informacje, pewnie zakupie tego PAsofta, ale jak narazie to kropeczka jest najmniejszym problemem. Chyba, że to kodowanie rozwiąże więcej moich problemów ?
Opublikowano
A ten przełącznik/moduł się nie rozbiera na czynniki pierwsze? Może wystarczy przełożyć sam front i resztę dodatkowych funkcji zakodować. Sprawdź ten trop.
Opublikowano

Rzeczywiście udało się go rozebrać i wymienić sam front, nawet bez kodowania czegokolwiek świtła i czujnik deszczu zadziałał od razu. Dzięki wielkie wam zapomoc! :cool2: Uruchomiłem długie jako dzienne i chyba wszystko śmiga. Aczkolwiek mam do was jeszcze kilka pytań:

1. Planuję założyć światła z ringami i wykorzystać ringi jako dzienne z modułem, żeby jako postojówki świeciły słabiej. I tu pytanie, czy jest możliwość zrobienia tak żeby na 0 nie świeciło nic, a na A ringi, a w nocy wszystko? Programowo, a jeśli nie to czy się da wpiąć do jakiegoś kabla gdzie na A zawsze jest +12?

2. Da się uruchomić kierunkowskazy US style razem ze światłami mijania? Teraz mam uruchomione, ale tylko z dziennymi,a chciałbym żeby świeciły zawsze.

3. Jak przeprowadzić kalibrację czujnika deszczu? Niby działa, ale jednak mi się wydaje, że czegoś mu brakuje :oops: . Czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego INPĄ ? Gdzieś czytałem, że można tozrobić DIS-em, ale mam z nim taki problem, że INPA uruchomiona na maszynie wirtualnej nie wykrywa zapłonu. Mam windows 7, kabel mam od Viakena, jak miałem INPE na rzeczywistym systemie było okej, ale uruchomiłem INPE i DIS-a o trandolfa i niestety nie mogę sobie poradzić z tym zapłonem.

 

Z góry dzęki za odpowiedź.

 

(jeśli to jest nieodpowiedni dział na te pytania, to proszę o informację - założę temat w odpowiednim dziale)

Opublikowano
3. To pewnie kwestia ustawień ediabas. Jak się łączysz z autem to wyskakuje błąd, na jego podstawie szukasz rozwiązania. Pewnie trzeba edytować plik ediabas co do ustawień, miałem kiedyś taki problem z e39 na okrągłym gnieździe.
Opublikowano

Spróbuj tak jak mówi mr18, powinno dać się przełożyć samo pokrętło z A do starego modułu.

W PAsoft zmienisz VIN i przebieg w module, nawet jak zostawisz stary moduł to warto wprowadzić poprawny przebieg za czas kiedy jeździłeś z innym.

Opublikowano
3. To pewnie kwestia ustawień ediabas. Jak się łączysz z autem to wyskakuje błąd, na jego podstawie szukasz rozwiązania. Pewnie trzeba edytować plik ediabas co do ustawień, miałem kiedyś taki problem z e39 na okrągłym gnieździe.

 

Właśnie w tym problem, że łączę się bez błędów. Tylko zapłon i bateria są na OFF.Szukałem i próbowałem już wielu sposobów, ale nic nie pomagają. Czyli nie ma możliwości kalibracji INPĄ?

 

Spróbuj tak jak mówi mr18, powinno dać się przełożyć samo pokrętło z A do starego modułu.

W PAsoft zmienisz VIN i przebieg w module, nawet jak zostawisz stary moduł to warto wprowadzić poprawny przebieg za czas kiedy jeździłeś z innym.

 

Tak jak wcześniej pisałem, dokładnie tak zrobiłem i wszystko jest ok! :) A kiedyś kupię PAsoft i będę się bawił dalej.

 

Nie wiecie co z tym przełącznikiem, czy jest możliwość żeby na A świeciły postojówki (ringi), a na 0 nic ?

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, ale miałeś na myśli przełącznik czy kalibracje INPĄ ? Czy może jedno i drugie ?
Opublikowano

Rozumiem, ale we wcześniejszym poście pisałem, że nie koniecznie musi to być kodowaniem. Mogę się wpiąć w jakiś kabel gdzie na A jest prąd a na 0 go nie ma.

 

I pytam czy jest taka możliwość, czy jest sens szukać. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosiłbym o jakiś schemat albo opis czy coś w tym stylu :)

Opublikowano

Trochę pojeździłem i pojawił się nowy wniosek i pytanie z nim związane. Chodzi o czujnik deszczu. Mam ustawione w pozycje 1 i czujnik nie bardzo działa, ale przesuwam ten suwak od czułości/częstotliwości z max na min i spowrotem na max (wtedy wycieraczki robią jeden przebieg) i od tej pory czujnik już działa jak powinien. Ale tak trzeba robić za każdym razem po odpaleniu, inaczej nic z tego. W takim wypadku "automat" traci trochę sens :/ Czym to może być spowodowane? Jak to naprawić ?

 

Dodam jeszcze, że przed zabawą ze światłami wszystko działało jak powinno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.