Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoncz ta teorie bo brniesz coraz dalej, polonez tak jak bmw 7 itp..

 

Albo jest tyl wielowahacz albo belka skretna. W BMW jak i w Twoim Audiseacie jest wielowahacz tylko inaczej zbudowany.

BMW prowadzi się lepiej mimo tego że ma inaczej skonstruowane zawieszenie WIELOWAHACZOWE z tyłu. Rozumiesz ?

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chlopie... mam e60 lci 530xd z 2008 od roku (wersja 235ps, manual), z fotelami komfort, biksenonami skretnymi, duza ale g... navi, nie zdazylem jeszcze wybudowac kapliczki na czesc tej marki ale zdazylem to doposazyc w wiekszy IC i zakoksowac, zalozyc lusterko z asystentem sw drog, dolozyc tempomat i obecnie rozgladam sie za navi (CIC a moze jakis chinol zgrany z mutlikiera)) bo ta CCC nie nadaje sie nawet do tico

Na codzien wlasnie jezdze tym autem

Przemek

 

Widzę że grubo modzisz jak i ja :cool2:

Ja w chwili obecnej doposażam auto w spryskiwacze reflektorów ( w przyszłości będą xenony), pakiet obniżający zawieszenie jak w wersji sport line, oraz tylne zagłówki jak w wersji luxury line .

Navi mam CCC i nie uważam, że wygląda jak w tico.

Tak czy inaczej zmiany na plus :cool2: :cool2:

Szkoda,że silnik 3.0d a nie 2.0d ale nie można mieć wszystkiego.

 

:cool2:

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Podoba mi się to, czyli co stoi pod Twoim domem, czy używasz jej na co dzień. Tak tylko pytam, ponieważ trochę kręcisz

nie uzywam auta codziennie (mimo ze mam ich 3) - sprawa dla Archiwum X?

 

Navi mam CCC i nie uważam, że wygląda jak w tico.

 

ona tylko wyglada ladnie...mapy sa na 3 dvd... na osobnych plytach jest PL i CZ+AT... mapa na CZ+AT nie ma drogi Klodzko-Boboszow, mapa na PL nie ma wiekszosci ulic w Wiedniu. Jezeli wybierzesz z Wrocka majac dvd z CZ/AT cel w Wiedniu to wspaniala navi od bmw bedzie prowadzila przez Slask... to poracha jak wyjace runflaty

Od 2009 szly chyba CIC (nie zalapalem sie)

 

zkoda,że silnik 3.0d a nie 2.0d ale nie można mieć wszystkiego.

mam 40tke na karku, kryzys itp... potrzebuje mocnego silnika do agresywnej jazdy... za 10 lat kupie sobie 1.6D i pojade na ryby doskonalac ecodriving

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Nie bierz 1.6d bo jest wolny. Chcesz poszaleć to tylko 20d :!:

Muszę Cię zmartwić, ale kupując 30d przepłaciłeś, ja i tak będę od Ciebie szybszy a Ty więcej wydasz na paliwo i eksploatację.

Zresztą poczytaj co K8v8M pisał 20d vs 30d. Ja opierając się na jego wypowiedziach zainwestowałem w 20d i wiem że to jedyna słuszna droga, inną bym nie szedł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie napisałem ze 118i dorównuje 330d. Napisałem ze ma taki sam a moze i nawet lepszy czas do setki. Tylko tyle i aż tyle wnioski niech każdy sobie wyciąga sam. Ale jesli ktoś wyciąga sam wnioski to niech ich nie wkłada w moje usta.

 

330d z ręczną skrzynią biegów ma czas do 100 km/h wg katalogu 6.7s natomiast 118i z manual 7.4s.

330d prędkość max 250km/h 118i 225 km/h. Porównuję manuala bo automaty to zupełnie inna liga.

No właśnie. Jako ze automaty to zupełnie inna liga, to lepiej wziąć do porównania manual którego prawie nikt nie chce. Bo jeszcze sie okaże ze rzeczywistość jest inna niz wyobrażenia. I oczywiście chociaż w wątku padła informacja o rzeczywistych wyniakch pomiarów to lepiej wziąć dane producenta, bo są korzystniejsze dla własnych wyobrażeń. Prawda ?

Niestety fakty są takie ze 330d z automatem ma powyzej 7s do setki czego by producent do katalogu nie wpisał.

 

330d automat 6.8s do 100km/h VMax 248

118i automat 7.2s do 100km/h VMax 222

 

Zakładam, że firma BMW nie wie o naszym sporze i podaje dane wiarygodne tak samo dla obu modeli. Nie widzę powodów aby dane pomiarowe różniły się dla tych dwóch modeli w sposób inny niż stosunkowy.

 

Nie mam wyobrażeń. Podaję dane jedyne, które są wiarygodne /pomiary robione w podobnych albo tych samych warunkach/.

Niema w tym marketingu, na który dla nowych modeli wydaje się krocie /np. testy wykonywane przez dziennikarzy, jakieś ADAC itp./

Opublikowano (edytowane)
Zakładam, że firma BMW nie wie o naszym sporze i podaje dane wiarygodne tak samo dla obu modeli. Nie widzę powodów aby dane pomiarowe różniły się dla tych dwóch modeli w sposób inny niż stosunkowy.

jedno male ale

pomiary robi sie wg jakiejs tam normy okreslajacej "zaladunek" auta (ile wachy w baku, wałowki w bagazniku itp)

Jezeli 2 mlodych gniewnych robi streetracinga majac "po piatce" w baku poza kierowca pustka w aucie domyslam sie, ze male auto moze (tracac procentowo pewnie wiecej masy wgldem "z pomiaru dla katalogu") zyskac

Albo jest tyl wielowahacz albo belka skretna.

generalnie sa jeszcze zawieszenia zalezne (belka nie musi byc skretna) ale i tak chyba temat Ciebie przerasta

Przemek

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
]
Nie napisałem ze 118i dorównuje 330d. Napisałem ze ma taki sam a moze i nawet lepszy czas do setki. Tylko tyle i aż tyle wnioski niech każdy sobie wyciąga sam. Ale jesli ktoś wyciąga sam wnioski to niech ich nie wkłada w moje usta.

 

330d z ręczną skrzynią biegów ma czas do 100 km/h wg katalogu 6.7s natomiast 118i z manual 7.4s.

330d prędkość max 250km/h 118i 225 km/h. Porównuję manuala bo automaty to zupełnie inna liga.

No właśnie. Jako ze automaty to zupełnie inna liga, to lepiej wziąć do porównania manual którego prawie nikt nie chce. Bo jeszcze sie okaże ze rzeczywistość jest inna niz wyobrażenia. I oczywiście chociaż w wątku padła informacja o rzeczywistych wyniakch pomiarów to lepiej wziąć dane producenta, bo są korzystniejsze dla własnych wyobrażeń. Prawda ?

Niestety fakty są takie ze 330d z automatem ma powyzej 7s do setki czego by producent do katalogu nie wpisał.

 

330d automat 6.8s do 100km/h VMax 248

118i automat 7.2s do 100km/h VMax 222

 

Zakładam, że firma BMW nie wie o naszym sporze i podaje dane wiarygodne tak samo dla obu modeli. Nie widzę powodów aby dane pomiarowe różniły się dla tych dwóch modeli w sposób inny niż stosunkowy.

 

Nie mam wyobrażeń. Podaję dane jedyne, które są wiarygodne /pomiary robione w podobnych albo tych samych warunkach/.

Niema w tym marketingu, na który dla nowych modeli wydaje się krocie /np. testy wykonywane przez dziennikarzy, jakieś ADAC itp./

 

 

Rozumiem, ze w pomiary spalania podawane przez producentów wierzysz z ta sama nadzieja ze są obiektywne i prawidłowo oddają rzeczywistość ?

Prawda jest niestety taka, ze wyniki różnią sie od rzeczywistych. O ile nowsze auta BMW (seria F20/F30 ) jak widzę dość dobrze pokrywa sie z pomiarami rzeczywistymi (różnice zerowe lub 0,2 do setki) tak dla aut starszych np serii e90 juz tak różowo nie jest i odchylki są większe. Praktycznie zawsze na niekorzyść auta. Trudno chyba podejrzewać dziennikarzy o zmowę i obniżanie wyników starszych modeli BMW. Tym bardziej ze mówimy o średniej z pomiarów zwykle z kilku źródeł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Zakładam, że firma BMW nie wie o naszym sporze i podaje dane wiarygodne tak samo dla obu modeli. Nie widzę powodów aby dane pomiarowe różniły się dla tych dwóch modeli w sposób inny niż stosunkowy.

jedno male ale

pomiary robi sie wg jakiejs tam normy okreslajacej "zaladunek" auta (ile wachy w baku, wałowki w bagazniku itp)

Jezeli 2 mlodych gniewnych robi streetracinga majac "po piatce" w baku poza kierowca pustka w aucie domyslam sie, ze male auto moze (tracac procentowo pewnie wiecej masy wgldem "z pomiaru dla katalogu") zyskac

Przemek

Masa kierowcy tez nie jest bez znaczenia. 56 kg a 112 kg moze juz być widoczne na wyniku.

Tylko ze w całej tej dyskusji jakby nie o to chodzi żeby sie kłócić o 0,1s czy 0,2. Auta które robia katalogowo 7s do setki plus minus 0,2s są mniej wiecej na tym samym poziomie dynamiki (do 100) nie ma co rozdzielać włosa na czworo. No chyba ze ktoś ma dowód ze życie mocno odbiega od tego co podaje producent.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Skoro e9x
W trasie na drogach krajowych jazda zgodna z przepisami powinna dać bez problemu spalanie poniZej 4l/100. Mowię o 320d ED.

to i można do 100 km/h przyspieszyć BEZ PROBLEMU jak w katalogu (albo i lepiej).

Widzisz mój drogi. Problem w tym, ze producent twierdzi ze takie spalanie powinno sie uzyskać przy jeździe z prędkościami 100-120km/h. Jazda w trasie w Polsce zgodnie z przepisami drogami krajowymi oznacza prędkości do 90 km/h. Uzyskanie spalania przy prędkościach przy jakich teoretycznie odbywa sie test to jest PROBLEM. Ale oczywiście to tez zależy od auta, bo jak pisałem powyzej nawet z niezależnych pomiarów wynika ze w nowszych beemkach da sie uzyskać przyspieszenie do 100 km/h bez problemu (np 125dA fabryczne 6,3 zamierzone 6,3) a w starszych był z tym PROBLEM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
4,4 to o 10 procent wiecej niz podaje producent bo powinno być 4l/100. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=208637 W takim razie dlaczego Was dziwi ze 330dA przyspiesza faktycznie w 7,3s do setki zamiast 6,8? Wracając do tematu. Wg pomiarów e90 320d tez ma gorsze przyspieszenie do setki niz podaje producent.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W takim razie dlaczego Was dziwi ze 330dA przyspiesza faktycznie w 7,3s do setki zamiast 6,8? Wracając do tematu. Wg pomiarów e90 320d tez ma gorsze przyspieszenie do setki niz podaje producent.

 

Dobrze wiedzieć jakie moje 330dA ma osiągi. Te 5.8s do setki na śliskim asfalcie musiało mi się chyba przyśnić.

Opublikowano

Tylko policz korki, które są na bramkach na A1. Myślę że tutaj zgubiłem 10% a nawet 16%.

Czasem również trafia mi się jakiś wróg w 30d i wtedy też muszę mu udowodnić wyższość 20d i bardzo agresywnie przyspieszę do 140 km/h, ale niestety to też znacząco (0,4 l/100 km) podnosi spalanie. Czasem jednak macham ręką na to spalanie, bo lubię dać ponieść się fantazji.

Opublikowano
Dobrze wiedzieć jakie moje 330dA ma osiągi. Te 5.8s do setki na śliskim asfalcie musiało mi się chyba przyśnić.

I to chyba po dobrej imprezie zakrapianej wysokoprocentowym alkoholem, np wódką, albo winem :!:

To są osiągi zarezerwowane dla 20d i nie pisz więcej głupot :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem, ze w pomiary spalania podawane przez producentów wierzysz z ta sama nadzieja ze są obiektywne i prawidłowo oddają rzeczywistość ?

Prawda jest niestety taka, ze wyniki różnią sie od rzeczywistych. O ile nowsze auta BMW (seria F20/F30 ) jak widzę dość dobrze pokrywa sie z pomiarami rzeczywistymi (różnice zerowe lub 0,2 do setki) tak dla aut starszych np serii e90 juz tak różowo nie jest i odchylki są większe. Praktycznie zawsze na niekorzyść auta. Trudno chyba podejrzewać dziennikarzy o zmowę i obniżanie wyników starszych modeli BMW. Tym bardziej ze mówimy o średniej z pomiarów zwykle z kilku źródeł.

 

W podawane przez producentów spalanie wierzę w 100%, jednak trzeba wiedzieć, że nie ma ono podawać zużycia paliwa w warunkach drogowych ale służy jedynie porównaniu parametru zużycia paliwa pomiędzy różnymi modelami samochodów. Każdy producent ma obowiązek podać ile zużywa paliwa wyprodukowany przez niego pojazd wg ściśle określonej normy obowiązującej w UE. Podawane parametry zużycia paliwa nie mogą dotyczyć warunków drogowych, ponieważ nie ma czegoś takiego jak warunki drogowe odpowiadające charakterystyce jazdy każdego z kierowców.

Jak poszukasz na naszym forum to znajdziesz wpis chyba AO, który podawał dokładnie jak wygląda taki teoretyczny test zużycia paliwa wg obowiązującej normy. Wydaje mi się nawet, że brałeś już udział w takiej rozmowie.

Opublikowano

W podawane przez producentów spalanie wierzę w 100%, jednak trzeba wiedzieć, że nie ma ono podawać zużycia paliwa w warunkach drogowych ale służy jedynie porównaniu parametru zużycia paliwa

no i 100 licznikowe to okolo 96 w realu, jaranie sie zuzyciem wg komputerka to tez obarczone ryzykiem bo przeciez te komputerki +- czastke litra czesto maja rozrzut

Co do normy to nie wiem czy to 5 czy 15 late temu ale byla zmieniana wiec trzeba uwazac jak sie porownuje auta z roznych rocznikow

Exeło wg komputerka przy 100 okolo 4.5 pali ...ale i tak srednia na trasie to 6 wyjdzie (bełema w tych samych warunkach +1L wg dystrybutora: ale 3L, naped 4x4, szersze kapcie i +200kilo masy.... to cena przynaleznosci do "elytarnego" klubu 6 cylindrowych bełem ...KingBruceLee20dMiszcz ma 2L wiec jest gorszy a jego ekonomiczny samochod niepeplnowartosciowy /wg niektorych/ :mrgreen: )

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ooo widzę już na grubo lecimy..

 

http://img.interia.pl/biznes/nimg/b/7/Drozejaca_cebula_winduje_6236405.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.