Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No ale jednak moze sie pochwal co masz w dowodzie wpisane, chyba sie nie wstydzisz? Strona zeperf zbiera rzeczywiste wyniki pomiarów. Także odnośnie wagi. Rzecz jasna zbiera wyniki z rożnych gazet, gdzie sa rożne konfiguracje aut a tym samym ich masy. Jesli pomiarów jest wiecej to wyciągana jest średnia. Trudno nie uznać tego za wiarygodne, to po prostu opisuje w większym stopniu rzeczywistość niż dane producenta, ktore zawsze odnoszą sie do aut z wyposażeniem minimalnym.

 

No i tu bazując na życiu możemy łatwo stwierdzić, ze wersje 330d zwykle sa lepiej wyposażone niż 320d przez co różnica w masie jeszcze sie zwiększa. Wlasnie dlatego uważam ze moje 320dA 184 KM nie jest wcale bez szans wzgledem twojej 330xd 231 KM. Zakładał sie nie będę, ale jesli przegram to symbolicznie a nie druzgocąco.

 

Kolega dzikusek mierzył przy pomocy racelogic kilka 530xd e60 (tak, wiem ze sa jeszcze cięższe ) i praktycznie żadna nie schodziła poniżej 8s do setki. Takie życie.

 

Poza tym różnica 6,6 a 6,8 Kg/KM jest praktycznie żadna i kompletnie nie zauważalna. W praktyce przebieg mocy po chipie moze byc lepszy niż fabrycznie w 330d.

 

Nie liczy sie tak naprawde dla dynamiki moc na wale silnika, ale moc na kołach i nie moc maksymalna a moc średnia w uzytecznym zakresie obrotw. Straty w 330d mogą byc większe. Niestety mało ktory tuner podaje moc strat, a producenci w ogóle.

 

Auto z silnikiem 230KM moze przegrać z takim ktore ma 220KM nawet przy tej samej masie wystarczy ze przy tym drugim moc średnia w uzytecznym zakresie obrotow będzie wyższa. Dodatkowo ustawienia skrzyni mogą wpłynąć na wynik.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam w dowodzie wpisana masę auta 1430 kg ztcp dla e90 320d 184KM, a ty?

 

1540kg

 

Szkoda, że nie przyjechałeś na zlot do Ułęża to byśmy bezpośrednio zweryfikowali Twoje teorie.

Manual czy automat?

Moze w przyszłym roku przyjadę, ale prędzej jedynka bym sie wybrał. Nic nie stoi na przeszkodzie by sie ze mną spotkać w drodze nad morze. Jestem do dyspozycji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No ale jednak moze sie pochwal co masz w dowodzie wpisane, chyba sie nie wstydzisz?

Oj wstydzę... :oops:

 

1790Kg

 

Strona zeperf zbiera rzeczywiste wyniki pomiarów. Także odnośnie wagi. Rzecz jasna zbiera wyniki z rożnych gazet, gdzie sa rożne konfiguracje aut a tym samym ich masy. Jesli pomiarów jest wiecej to wyciągana jest średnia. Trudno nie uznać tego za wiarygodne, to po prostu opisuje w większym stopniu rzeczywistość niż dane producenta, ktore zawsze odnoszą sie do aut z wyposażeniem minimalnym.

Według strony zeperfs.com, E90 320d 177KM z kierowcą i 90% baku jest cięższe o 60Kg od E90 320d 184KM z kierowcą i 90% baku (http://www.zeperfs.com/en/duel1869-3613.htm) przy czym waga fabryczna jest taka sama. To tylko jeden przykład podważenia wiarygodności niektórych danych tam zawartych.

 

Nie zrozum mnie źle - nie twierdzę, że którakolwiek ze stron jest naj. Tylko należy brać poprawkę na dane, które się tam znajdują.

 

No i tu bazując na życiu możemy łatwo stwierdzić, ze wersje 330d zwykle sa lepiej wyposażone niż 320d przez co różnica w masie jeszcze sie zwiększa.

 

To jest niewłaściwe założenie - w BMW kupując 3er musisz dopłacić za wszystko bez względu na wersję silnikową (poza M jak przypuszczam).

 

Poza tym różnica 6,6 a 6,8 Kg/KM jest praktycznie żadna i kompletnie nie zauważalna. W praktyce przebieg mocy po chipie moze byc lepszy niż fabrycznie w 330d.

 

Nie liczy sie tak naprawde dla dynamiki moc na wale silnika, ale moc na kołach i nie moc maksymalna a moc średnia w uzytecznym zakresie obrotw. Straty w 330d mogą byc większe. Niestety mało ktory tuner podaje moc strat, a producenci w ogóle.

 

Auto z silnikiem 230KM moze przegrać z takim ktore ma 220KM nawet przy tej samej masie wystarczy ze przy tym drugim moc średnia w uzytecznym zakresie obrotow będzie wyższa. Dodatkowo ustawienia skrzyni mogą wpłynąć na wynik.

 

To są dalsze założenia, które niestety nie mają pokrycia w rzeczywistości. Oczywiście, że w praktyce przebieg mocy i momenty może być lepszy w 320d po chipie niż w 330d. Równie dobrze może też być gorszy. Oczywiście, że straty na kołach w 330d mogą być większe (a w xd nawet są), ale mogę być też mniejsze. Tych wszystkich elementów do równania się nie da włączyć, bo są niewymierne. Zależą od egzemplarza, jego przebiegu, paliwa, stanu, ogumienia, itd.

 

Do prowadzenia dalszej dyskusji musielibyśmy zacząć używać założeń, które są niesprawdzalne. Dowód z mojego poprzedniego posta wykazywał, że matematycznie, bez uwzględniania wszystkich tych czynników, które określiłem powyżej, 330d będzie szybsze niż chipowane do 210KM 320d. Oczywiście, jeśli zrobisz chip na więcej niż 210KM, ten wynik wyjdzie na niekorzyść 330d... :)

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Zatem pierwsza z brzegu oferta na 220 KM

http://mosselmanturbo.com/remapping-carstyling-chiptuning/bmw/x/bmw-320d-e90-184hp/

 

Tu przykładowy wykres na 220KM

http://www.regelin-performance.de/images/thumbnail/produkte/xlarge/diag_bmw_20d_184_Stufe2.jpg

 

Tu przykład chipa kolegi z forum

 

viewtopic.php?f=70&t=130083&start=2610#p1859882

Jak widać od 3300 do blisko 5000 rpm mamy 200 lub wiecej KM. W zasadzie na każdym biegu wrzucajac wyższy bieg mamy po Zmianie minimum 200KM. Maksymalnie 214 KM z silnika 177KM

 

Natomiast założenia są jak najbardziej sprawdzalne. Większość hamowni oferuje wykres mocy wraz ze stratami.

 

Rzecz tez w tym ze różnice rzędu kilku KM są w praktyce bez znaczenia.

 

Natomiast co do zasady dobry tuner robi tak przebieg mocy by był on najkorzystniejszy. Większość wykresów wystawionych na forum ma przebieg znacznie korzystniejszy od fabrycznego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

okej, nasz forumowy spec od diesli doradza dłubane 2.0d i argumenty o 3.0d nie trafiają.

Zdaniem wybitnego specjalisty silników diesla lepiej brać 2.0d+ chip.

mam nadzieje drogi autorze tematu, że dodatkowo masz własny rozum :)

Ja od siebie z powodów już w temacie napisanych doradzam Ci: 3.0d :)

 

Powodzenia w wyborze daj znać i się pochwal.

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam 320d z chipem. Po jakims czasie brakuje mocy, bo cudow nie ma. Teraz szukam 330d.

 

Jesli chcesz oszczednie to 320d. Jak chcesz naprawde szybko to 330d.

 

Pozdrawiam!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Mam 120d z pakietem performance. Jest fajnie. Ale szkoda ze nie ma 130d :cry2: :norty:
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
Wiem że jest ale jakoś strasznie daleko nie ucieknie od mojej w obecnej chwili. X1 25d miał o 0,6 s lepszy czas na ćwiartke odemnie. Watpie zeby dala rade e90 330d po programie. Wystarczy popatrzeć na czas kacpercia. Edytowane przez Randall
Opublikowano

Ale moze kogos innego zainteresuje cos wiecej. Jesli ciebie temat nie interesuje to w nim nie bierz udziału. Serio musisz nabijać sobie posty w ten sposób ?

 

A w temacie wątku dostałem na pw taki filmik.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uFf757-k3lM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

postow sobie nie nabijam, nabijam to sie z Ciebie i Twojego podejscia do tematow osiagow, wklejasz lekkie 320d z power kitem i ciezkie 330d cabrio w manualu gdzie koles zmienia biegi wolniej niz moja babcia, co chcesz udowodnic? widzisz w jakich warunkach sa te dwa filmy? czy sa w tych samych? nie! znasz nachylenie terenu? wiesz ile przeklamuje licznik w jednym a ile w drugim aucie? nie, bez kit, nie masz pojecia o osiagach, wklejasz jakies bzdury z katalogow bez zadnego poparcia. 220d 6.3 do setki, jedz wykrec. 235i tez ma miec 4.8 do setki a jakos nawet na bardzo dobrym alsfacie w UNITED STATES OF AMERICA kreca 5.0-5.1s Wiesz ze producenci dla skrzyn automatycznych bardzo czesto podaja czas 0-100 z tzw: 1feet rollout? nie wiesz? nic dziwnego - nie napisali tego w AUTOSWIECIE - (przyjaciolka dla zmotoryzowanych) - te same techniki oszustwa wykorzystuje sie dla pomiarow 0-100 jak i dla pomiarow spalania. Wciskasz durnoty a potem ktos nieswiadomy na forum to przeczyta i bedzie powielal ten kretynizm, 2.0d *177ps* po czipie NIE JEST i NIE BEDZIE szybsze niz 330d *231 ps*.

 

330d zrobi wiecej kilometrow, bedzie elastyczniejszy spisze sie zarowno po miescie jak i w trasie. kosztem niewiewiele wiekszego spalania. a Ty wklejasz jakies cuda o 125d, na cholere ja sie pytam?

Masz ciekawy temat o podsumowaniu awaryjnosci silnikow diesla tam jestes ekspertem i tam sie udzielaj bo o osiagach nie masz zielonego pojecia.

Opublikowano
K8v8M to ewenement tutaj na forum. Wszystkich próbuje przekonać, że 2.0d jest lepsze niż 3.0d :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sorki panowie ja tez wrzucilem info o 120d (184km po boxie) ale tylko po to zeby nakreslic autorowi tematu ze wybralbym 30d od 20d (nawet 184 km po chipie/boxie). W serii 1 nie wspominajac o 3er. Koniec OT.
Opublikowano
postow sobie nie nabijam, nabijam to sie z Ciebie i Twojego podejscia do tematow osiagow, wklejasz lekkie 320d z power kitem i ciezkie 330d cabrio w manualu gdzie koles zmienia biegi wolniej niz moja babcia, co chcesz udowodnic? widzisz w jakich warunkach sa te dwa filmy? czy sa w tych samych? nie! znasz nachylenie terenu? wiesz ile przeklamuje licznik w jednym a ile w drugim aucie? nie, bez kit, nie masz pojecia o osiagach, wklejasz jakies bzdury z katalogow bez zadnego poparcia. 220d 6.3 do setki, jedz wykrec. 235i tez ma miec 4.8 do setki a jakos nawet na bardzo dobrym alsfacie w UNITED STATES OF AMERICA kreca 5.0-5.1s Wiesz ze producenci dla skrzyn automatycznych bardzo czesto podaja czas 0-100 z tzw: 1feet rollout? nie wiesz? nic dziwnego - nie napisali tego w AUTOSWIECIE - (przyjaciolka dla zmotoryzowanych) - te same techniki oszustwa wykorzystuje sie dla pomiarow 0-100 jak i dla pomiarow spalania. Wciskasz durnoty a potem ktos nieswiadomy na forum to przeczyta i bedzie powielal ten kretynizm, 2.0d *177ps* po czipie NIE JEST i NIE BEDZIE szybsze niz 330d *231 ps*.

 

330d zrobi wiecej kilometrow, bedzie elastyczniejszy spisze sie zarowno po miescie jak i w trasie. kosztem niewiewiele wiekszego spalania. a Ty wklejasz jakies cuda o 125d, na cholere ja sie pytam?

Masz ciekawy temat o podsumowaniu awaryjnosci silnikow diesla tam jestes ekspertem i tam sie udzielaj bo o osiagach nie masz zielonego pojecia.

 

Kolego. Nie dość ze piszesz o czymś czego sam nie wiesz i twierdzisz ze ja tego nie wiem to jeszcze wykazujesz sie wybitnym brakiem umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wszystkie linki które podawałem odnosiły sie do rzeczywistych pomiarów a nie danych producenta. Co wiecej sam krytykowałem osobę ktora bazowała na danych producenta.

Nie pisz proszę o tym co Ci sie wydaje. W szczególności na temat mojej wiedzy. Na te kilka postów które napisałeś w tym wątku w żadnym nie ma merytorycznych informacji odnoszących sie do tematu. Prezentujesz co najwyżej swoje fobie czy zabobony.

Tak filmik pokazuje 320d z chipem, a tak naprawdę z PPK czyli fabryczna wersja o podwyższonej mocy do 200 KM. Jak juz wielokrotnie udowadniano prawdziwy chip moze dać tylko lepsze rezultaty (210-220KM) i jeszcze lepsza dynamikę.

Testowana w warunkach rzeczywistych Alpina e90 2.0 214KM radzi sobie z 330d 231KM testowana przez profesjonalistów. Link wklejalem dawno temu.

Jesli chcesz żyć w swoim świecie wiary w zabobony twoja sprawa. Tylko odpuść sobie zaśmiecanie tego forum jesli nie masz w temacie nic do powiedzenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Sorki panowie ja tez wrzucilem info o 120d (184km po boxie) ale tylko po to zeby nakreslic autorowi tematu ze wybralbym 30d od 20d (nawet 184 km po chipie/boxie). W serii 1 nie wspominajac o 3er. Koniec OT.

Wybrałbys teoretyczne 130d a nie wybrałeś rzeczywistego 125d? Bo? To nie jest żadne OT. Ten przykład pokazuje dobitnie ze mniejsza moc i mniejsza masa moze dać lepsze osiągi. Tak właśnie jest w e90. Stare 330d jedzie na poziomie nowego 320d po chipie a moze i gorzej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kiedyś testowaliśmy moje E90, które miało 200ps i 400nm z 530d 218ps 500nm kolegi. On miał automat ja manual, niestety różnica była ogromna. Rozpędziliśmy się do prędkości ok. 160 - 170.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Podejrzewam ze nie potrafiles biegow dobrze zmieniać. To nie jest takie proste wbrew pozorom. Chyba ze różnica była na twoja korzyść. Inne opcji nie ma. (Chyba ze kolega ma chipa, albo ten twój to była jakaś ściema )

http://www.zeperfs.com/duel2002-1119.htm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sorki panowie ja tez wrzucilem info o 120d (184km po boxie) ale tylko po to zeby nakreslic autorowi tematu ze wybralbym 30d od 20d (nawet 184 km po chipie/boxie). W serii 1 nie wspominajac o 3er. Koniec OT.

Wybrałbys teoretyczne 130d a nie wybrałeś rzeczywistego 125d? Bo? To nie jest żadne OT. Ten przykład pokazuje dobitnie ze mniejsza moc i mniejsza masa moze dać lepsze osiągi. Tak właśnie jest w e90. Stare 330d jedzie na poziomie nowego 320d po chipie a moze i gorzej.

 

Wybrałbym TERAZ bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W momencie jak kupowałem auto miałem wybór tylko pomiędzy 116i a 120d bo brałem z placu. Pozdr.

Opublikowano
czyli najlepszy przeciwnik na 2.0d z czipem to 335d? a na 123/125d to już M3 DKG? :)?

dajcie mnie popcorn :)

Po raz kolejny udowadniasz, ze masz problemy z czytaniem ? 320d 177/184KM z chipem jest co najmniej tak samo szybkie lub nawet szybsze niz 330d 231KM. Tylko tyle i aż tyle. Jak widać dla niektórych jest to nie do pojęcia mimo ze wyniki niezależnych POMIARÓW Pokazują właśnie taki stan rzeczy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.