Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

przeciez 4 cylindrowka z 16 zaworami jest cichsza na wolnych obrotach niz 6 cylindrowka 24 zaworowa - chlopie... zaslepiony mozesz byc gluchy do tego - to dramat?

 

Ok, jeśli chodzi dla Ciebie ciszej na wolnych obrotach, to jesteś głuchy. Tak się składa, że mam trochę wiecej doświadczenia w r4 i r6 w BMW, bo przez moje ręce przeszły wszystkie diesle od roku 1998, jeździłem M57, M57N2, N57, M47, M47N2, N47, N47N i niestety R4 chodzą gorzej i głośniej na wolnych obrotach. Co innego jest w silnikach benzynowych, ale jak jeździsz Seatem to tego nie zrozumiesz.

 

 

O rozlozeniu masy chyba kazdy kto ma minimum wyobrazni specjalnie dyskutowac nie musi... silnik i skrzynia na przodzie a na tyle bak i most... pytanie dla mniej i bardziej insteligentnych - gdzie jest wiecej kilo?

 

Interesujące, a widziałeś może, że silnik w BMW jest przesunięty za środek przedniej osi, jest mocniej przesunięty w stronę środka auta, co sprawia, że nawet dodatkowe 100 kg masy nie przekłada się na dysbalans wielkości 100 kg, lecz kilku procent, co absolutnie nie wpływa na pogorszenie prowadzenia.

Tak samo jest ze zbiornikiem paliwa, który również jest bliżej środka auta. Zastanawiałeś się co by było gdybyś nagle miał pusty lub pełny bak? Drastycznie pogorszyłaby Ci się trakcja? Rozumiem, że fizyka niektórym sprawia problem.

 

Teraz ta "odczuciowosc"

Seria 530d ma chyba 500 momentu.... lzejsze exeo ma 446 (wierz mi ze potencjal jest na wiecej - tylko sprzeglo tego potencjalu juz nie ma).... policz sobie z proporcji gdzie w przeliczeniu na kilo auta jest wiecej

 

Seria 330d ma momentu 520 to po pierwsze, po drugie mówimy o serii, a Ty podajesz jako przykład wyżyłowanego Seata :D. Wierz mi, że potencjał BMW to nawet 700 nm. To teraz Ty sobie policz gdzie w przeliczeniu na kg auta jest więcej ?!? :mad2: cokolwiek to ma znaczyć. Pewnie chodzi Ci o to ile kilogramów przypada na 1 KM. Nie wiem ile ten Seat ma koni i ile waży więc skąd mam wiedzieć. Wiem, że jak weźmiemy serię to Twój Seat leży i płacze, a Ty nienadążysz zmieniać biegów, bo Twoja moc maskymalna jest dostepna od 2200-3200 i koniec, auto słabnie.

Nawet jeśli masz wersję 170 KM z chipem na 220 KM to i tak nie przyspieszysz do setki szybciej niż 330d N57, o wyższych prędkościach już nie mówiąc.

Sprawdz w soim dowodzie ile waży Twój samochód i podziel to przez liczbę koni, będziesz wiedział ile kilogramów przypada na 1 KM.

 

W "elytarnym" 3.0D bmw mialem okazje siedziec... bo stoi pod domem od roku.

 

Na pewno fajnie się siedziało, co? A pod czyim domem stoi, bo chyba nie pod Twoim :D.

Pod moim stoi nawet ferrari i raz kiedyś nawet go dotknąłem :mrgreen:

 

Rozumiem, TDIk najlepszy na wsi :cool2:

 

quiza mam dla Ciebie Mlodzik18

nie chce mi sie szukac danych katalogowych po sieci dla e90 wiec wzialem po prostu dane salonowej 3ki

masa 320d 1495

masa 330d 1615

Pytanie: co daje 100kilo wiecej

a) blad w danych katalogowych

b) dodatkowe wyposazenie seryjne

c) glownie ciezszy silnik powodujacy wzrost wagi przodu auta przy niezmienionej wadze tylu

 

a) blad w danych katalogowych - różnie to bywa, ale nie przeczę, że auto nie jest cięższe, nie zgodzę się tylko że w tym przypadku to drastycznie wpływa na trakcję.

b) dodatkowe wyposazenie seryjne - często i zdecydowanie

c) glownie ciezszy silnik powodujacy wzrost wagi przodu auta przy niezmienionej wadze tylu - w jakimś stopniu pewnie tak, ale pytanie czy 2.0d jest idealnie zbalansowane, czy 3.0d? Być może masa 2.0d jest niższa dla przodu, a cięższa z tyłu, dlatego 3.0d będzie się prowadzić lepiej. Nie miałem okazji tego sprawdzić.

 

Z tego co wiem to Ty też nie :)

Edytowane przez Mlodzik18

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2:

Super odpowiedź, nie wiem jak można twierdzić że 2.0d jest cichsze od 3.0d, poza tym najlepiej wyważonymi jednostkami napędowymi na świecie są silniki 6-cio cylindrowe rzędowe.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Kolego. Temat jest 320d plus chip kontra 330d. To ze można chipowac 330d jest dla każdego oczywiste.

Jednak chyba nie dla każdego jest oczywiste ze wielu ludziom do sprawnego poruszania nie jest potrzebne milion KM.

Miałem blisko 270KM w jedynce wgrali mi fabryczny soft i od dwóch lat jeżdzę na nim bo nie chce mi sie jechać 500 KM aby wgrać mapy na wyższa moc. 204 KM jest aż nadto wystarczające do sprawnego poruszania sie po drogach. Z moich znajomych z reala jest to i tak absurdalnie duzo i maja mnie za idiotę który tyle przepłacił za tak mocny silnik. Potrzeby chipowania na wiecej kompletnie nie rozumieją. Tak myśli zdecydowana większość ludzi.

 

Co wiecej w teoretycznie 10kg cięższej trójce 184KM tez jest moim zdaniem całkowicie komfortowa mocą do poruszania sie po polskich drogach. Chip do tego auta jest moim zdaniem zbędny do normalnego użytku. Dla ludzi którzy chcą czegos wiecej od auta oczywiście jest opcja chipowania i auto staje sie bardzo szybkie. Tak szybkie jak 330d w serii albo nawet ciut szybsze.

 

Co do rozkładu masy. Niestety juz w 320d nie jest idealnie, ale nie jest złe. Im cięższy silnik tym gorzej. Xdrive tez pogarsza rozkład masy. To oczywiście nie zależy tylko od silnika ale silnik gra pierwsze skrzypce. Jednak nawet jednak idealnie rozłożona większa masa pogarsza właściwości jezdne. Oczywiście 100kg to nie jest jakiś dramat ale zawsze gorzej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Ok, no to w takim razie po co chipowac 320d, aby zbliżyć się do osiągów 330d? Przecież na polskie drogi to za dużo.

 

Moim zdaniem o wiele lepiej kupić 330d, chociażby przez wzgląd na wytrzymałość i kulturę pracy. Nawet jesli wyżyłowany 2.0d, który zaraz wyskoczy z pod maski, będzie przyspieszał tak samo to i tak 3.0d jest po prostu lepsze, asksamitniejsze i przyjemniejsze, a przede wszystkim mniej awaryjne.

Nie znam osoby, która przesidała się z 4 cylindrów na 6, a później znowu chciała wrócić do r4. Nikt kto wie jak te auta jeżdżą i pracują nie wybierze r4. Jedyne co może kogoś skłonić do takiego wyboru to jego własny budżet.

Edytowane przez Mlodzik18

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam 530xd e60 lci i sełata exeo 2.0tdi oba manuale .w serri odpowiednie 235 i 143ps. Exeo to fwd i jakies 150 kilo lzejsze. W exeo jest 200 z hakiem, cos pod 450momentu (chip+t/ic od wersji 170ps) i tak odczuciowo bmw w serii specjalnie lepiej od zachipowanego exeo lepiej nie jezdzilo...bmw dostal czipa i owszem jezdzi lepiej juz bezsprzecznie ale roznica w przyspieszeniu do 100 powiedzmy 1s do auta na ulice chyba kluczowa nie jest...czuc roznice jak sie jedzie ze 150 i daje sie gaz...wada 3l wzgledem 2l bedzie wieksze zuzycie paliwa, glosniejsza praca na wolnych i malych obrotach, dodatkowe kilogramy powiekszajace nierownomierne rozlozenie masy i krotsza skala obrotow. Plus to moc , moc z dolu...czipuje sie 2 i 3l wiec nie ma sensu porownywac dziwnych komninacji zw cos z czipem a cos bez.diesla starego grzech nie czipowac (edc 15/16)...z edc 17 w sa jakies chyna jeszcze problemy ale nawet sie tym nie interesowalem(seat jest na edc17)

2l bedzie tansza w zakupie i pewnie latwiej wyszukac auto bezwypadkowe.

3l bedzie pewnie miala lepsze hamulce sprzeglo/automat...dla mojej mamy 2.0nawet seria to i tak madmiar...moze bez 3l da sie zyc?

Moim zdaniem Przemek4net masz uszkodzone to BMW530d, miałem w swoim życiu znacznie więcej aut koncernu VAG niż BMW, miałem A4 Avant manual quattro TDI R4+ (kupione jako nowe w salonie w PL), i co jak co, ale porównywanie silników (w tym także osiągów) do sprawnego 3.0d BMW (mam BMW 330d R6+ Touring xdrive automat) BRZMI JAK ŻART !

Natomiast wiem, włożę kij w mrowisko, ale moje zdanie jest następujące (proszę je uszanować, bo jest to moje zdanie, poparte własnym, półtoramilionowym doświadczeniem kierowcy):

Jeśli porównamy A4 2.0TDI CR R4 quattro versus BMW 320d R4 xdrive to ja uważam, że A4 jako CAŁOŚĆ jest lepsze.

Ale R6 3.0d w BMW (w porównaniu do 3.0 V6 TDI CR) to techniczne dzieło sztuki, i dopiero ta konfiguracja bezwzględnie przechla szalę zwycięstwa tego porównania na stronę BMW, deklasując Audi.

Mówię o autach kilkuletnich, w starszych może jest inaczej.

 

Jeśli chodzi o Seata Exeo, choć to niezwykle zaawansowany wiekiem model (to już 14 lat, bo oparty na starej generacji Audi A4 - 8E - niektórzy nazywają ją B6 - tam były silniki TDI PD), ale silnik TDI Exeo ma tej samej konstrukcji co moje A4 czyli TDI CR, więc można założyć, że osiągana moc i moment maksymalny czy kultura pracy są podobne.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
zgadzam sie ze 330 chodzi ciszej od 320, ale osobiscie gdybym ja mial wybierac wybralbym 320 + chip, 225km jest w sam raz a nie jak ktos tam pisal za duzo jak na ten silnik, przeciez to nawet nie jest 30% zwiekszenia mocy :mad2: do tego 320 jest lżejsza i uważam iż 320 na chipie da rade 330. Dziekuje.
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Opublikowano
:cool2: :cool2: :cool2:

Super odpowiedź, nie wiem jak można twierdzić że 2.0d jest cichsze od 3.0d, poza tym najlepiej wyważonymi jednostkami napędowymi na świecie są silniki 6-cio cylindrowe rzędowe.

zwyczajnie... klekot jest od wtryskow, spalania, poruszajacych sie elementow typu zawory.. 3.0D na wolnych wtryskuje wiececj wachy, wiecej elementow ruchomych bierze w tym udzial wiec i klekocze bardziej (to czy 4 cylindrowka sie trzesie, czy ma moc od dolu, czy przejedzie milion kilometrow to inna sprawa)

 

Nie wiem jakie wy macie modele bmw ale ten moj ma maske zdecydowanie na przodzie... wiecej... maska i silnik jest przed kierowca... a ja jako kierowca nie siedze na tyle tylko za mna jest dodatkowy rzad siedzen a za nim jeszcze bagaznik - wszystko wskazuje jednak nieublaganie, ze silnik jest elementem wplywajacym glownie na ciezar "przodu" (no chyba, ze Wy siedzicie na silnikach)

 

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Ok, no to w takim razie po co chipowac 320d, aby zbliżyć się do osiągów 330d? Przecież na polskie drogi to za dużo.

 

Moim zdaniem o wiele lepiej kupić 330d, chociażby przez wzgląd na wytrzymałość i kulturę pracy. Nawet jesli wyżyłowany 2.0d, który zaraz wyskoczy z pod maski, będzie przyspieszał tak samo to i tak 3.0d jest po prostu lepsze, asksamitniejsze i przyjemniejsze, a przede wszystkim mniej awaryjne.

Nie znam osoby, która przesidała się z 4 cylindrów na 6, a później znowu chciała wrócić do r4. Nikt kto wie jak te auta jeżdżą i pracują nie wybierze r4. Jedyne co może kogoś skłonić do takiego wyboru to jego własny budżet.

Jak juz wspomniałem są różni ludzie, maja rożne oczekiwania, hobby itp. Ja to szanuje. Takze tych którzy kupują 330d i je chipuja a nawet dokładają kompresor do M3. Nie jest to do niczego potrzebne, ale im sprawia radość i dobrze, niech sie cieszą.

Ja obecnie jeżdzę R4, troche tez jeździłem dieslem R6 i kultura pracy tego silnika mnie nie porazila. To dalej tylko diesel.

Obecnie mam ochotę przesiąść sie na R3. Benzynowe R3 produkcji BMW którym jeździłem testowo w mini. Z tego samego względu dla którego preferuje R4 wzgledem R6. Jest lżejsze i bardziej wydajne.

Obecnie nawet 1,6 118i 170KM ma czas do setki teoretycznie na poziome e90 330d 231 KM. Po R3 spodziewam sie nawet ciut wiecej. Skok dynamiki w mini cooper w obecnej generacji z tym silnikiem jest gigantyczny.

Jak juz pisałem dziqusek mierzył racelogic czas do serki dla kilku 530xd i żadna nie schodziła poniżej 8s w serii.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
:cool2: :cool2: :cool2:

Super odpowiedź, nie wiem jak można twierdzić że 2.0d jest cichsze od 3.0d, poza tym najlepiej wyważonymi jednostkami napędowymi na świecie są silniki 6-cio cylindrowe rzędowe.

zwyczajnie... klekot jest od wtryskow, spalania, poruszajacych sie elementow typu zawory.. 3.0D na wolnych wtryskuje wiececj wachy, wiecej elementow ruchomych bierze w tym udzial wiec i klekocze bardziej (to czy 4 cylindrowka sie trzesie, czy ma moc od dolu, czy przejedzie milion kilometrow to inna sprawa)

 

Nie wiem jakie wy macie modele bmw ale ten moj ma maske zdecydowanie na przodzie... wiecej... maska i silnik jest przed kierowca... a ja jako kierowca nie siedze na tyle tylko za mna jest dodatkowy rzad siedzen a za nim jeszcze bagaznik - wszystko wskazuje jednak nieublaganie, ze silnik jest elementem wplywajacym glownie na ciezar "przodu" (no chyba, ze Wy siedzicie na silnikach)

 

Pozdrawiam,

Przemek

Tu o tyle moze na wolnych być różnica ze te dla r6 są niższe. Co do rozkładu masy pełna zgoda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
:cool2: :cool2: :cool2:

Super odpowiedź, nie wiem jak można twierdzić że 2.0d jest cichsze od 3.0d, poza tym najlepiej wyważonymi jednostkami napędowymi na świecie są silniki 6-cio cylindrowe rzędowe.

zwyczajnie... klekot jest od wtryskow, spalania, poruszajacych sie elementow typu zawory.. 3.0D na wolnych wtryskuje wiececj wachy, wiecej elementow ruchomych bierze w tym udzial wiec i klekocze bardziej (to czy 4 cylindrowka sie trzesie, czy ma moc od dolu, czy przejedzie milion kilometrow to inna sprawa)

 

Nie wiem jakie wy macie modele bmw ale ten moj ma maske zdecydowanie na przodzie... wiecej... maska i silnik jest przed kierowca... a ja jako kierowca nie siedze na tyle tylko za mna jest dodatkowy rzad siedzen a za nim jeszcze bagaznik - wszystko wskazuje jednak nieublaganie, ze silnik jest elementem wplywajacym glownie na ciezar "przodu" (no chyba, ze Wy siedzicie na silnikach)

 

Pozdrawiam,

Przemek

 

Gdybyś ze zrozumieniem przeczytał mój post wyżej to nie pisałbyś takich głupot. Rozumiem, że nic nie zrozumiałeś? Silnik za przednią osią w głąb kabiny, wiesz co to znaczy? Tragedią by był każdy kilogram więcej w przypadku gdy silnik byłby wysunięty do przodu auta. To czysta fizyka. Silnik cofnięty wpływa również na masę tyłu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o Seata Exeo, choć to niezwykle zaawansowany wiekiem model (to już 14 lat, bo oparty na starej generacji Audi A4 - 8E - niektórzy nazywają ją B6

konkretnie jest to A4B7 z wpakowana deska rozdzielcza od A4B7 cabrio (okragle nawiewy a w zadaszonych protokatne) i motorem A4B8, elektronika jest tez jest z A4B7 (poza edc17, pare bajerow poprawionych jak navi czytaja duze karty pamieci itp) - to zapachajdziura w seacie powstala po zakilowaniu starego toledo do momentu wprowadzenia na rynek nowego toledo (i w tym momencie zakilowali exeo).. skonczyli tluc a4b7, spakowali maszyny, wywiezli do spaniolow (w Martorell - tluka tez tam m.in. Q3ke), rozpakowali i zaczeli to skladac jako exeo (jest w tym tyle a4b6 co i w a4b7). 30 kola tansze od a4b8, w cenie niewiele wiekszej od golfa , octavki a auto w najubozszej wersji mialo klie po2jna - uznalem, ze to najsensowniejsze auto ze szmelcgrupy w tej cenie

Podobnie jak A4b7 exeo ma od B6 inne zawieszenie, srodek, przod (+ chlodnice) itp

Exeo ma cos czego beemki 3ki i 5tki nie maja: zawieszenie wielowahaczowe... auta jak fiat uno, ford fiesta, tico, audi a3 i beemka 3ka maja mcpersony... a auta jak merol s-klasa, audi A4 w gore i exeo maja wielowahacz.

Zreszta wa... mnie bzdury pisane, auto kupilem na fvat, amortyzowalem zrobilem 140tys bez zadnych problemow i zal sprzedawac (wyprowadzilem ze srodkow trwalych i dalem zonie) bo drugie takie bezproblemowe nielatwo trafic bedzie)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

na turbinie 2260vk z 20tdi CR od szmlecgrupy osiaga sie okolo 240ps

 

EDIT:

Tu o tyle moze na wolnych być różnica ze te dla r6 są niższe

okolo 10% 4cylindrowka ma wyzsze wolne.... chyba majac na uwadze 50% wiecej klekoczacych sie zaworow i wtryskow... chyba malo istotne

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Obecnie nawet 1,6 118i 170KM ma czas do setki teoretycznie na poziome e90 330d 231 KM.

 

 

Rozumiem ze po przekroczeniu 100km/h auta staja i dalej nie przyspieszaja? :cry2: :duh: :mad2: :mrgreen:

Jesli na podstawie danych do setki okreslasz ze 118i idzie podobnie do 330d (a moze nawet i ciut szybsze :mrgreen: ) to dalsza dyskusja z Toba nie ma sensu ;)

 

 

 

o kur...de nastepny

Exeo ma cos czego beemki 3ki i 5tki nie maja: zawieszenie wielowahaczowe...

Boze moj zmiluj sie...

Opublikowano

Exeo ma cos czego beemki 3ki i 5tki nie maja: zawieszenie wielowahaczowe... auta jak fiat uno, ford fiesta, tico, audi a3 i beemka 3ka maja mcpersony... a auta jak merol s-klasa, audi A4 w gore i exeo maja wielowahacz.

Pozdrawiam,

Przemek

 

Twoją wiedza mnie zabija :duh:

 

Widać, że popatrzyłeś sobie na tą 530xd przez szybę i dowiedziałeś się bardzo dużo :mrgreen:

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Co niektórzy takie bzdury tu wypisują, że nawet nie wiadomo jak to skomentować.

 

 

:cool2: :cool2: ty lepiej uwazaj na tuningowane 118i bo Cie przegonia, a juz jak trafisz 320d po programie to w ogole schowaj glowe gdzies daleko.

A no i uwazaj na belke skretna z tylu na polskich dziurach.

 

Komedia:D tragikomedia:D

Opublikowano

Obecnie nawet 1,6 118i 170KM ma czas do setki teoretycznie na poziome e90 330d 231 KM.

 

 

Rozumiem ze po przekroczeniu 100km/h auta staja i dalej nie przyspieszaja? :cry2: :duh: :mad2: :mrgreen:

Jesli na podstawie danych do setki okreslasz ze 118i idzie podobnie do 330d (a moze nawet i ciut szybsze :mrgreen: ) to dalsza dyskusja z Toba nie ma sensu ;)

 

 

 

o kur...de nastepny

Exeo ma cos czego beemki 3ki i 5tki nie maja: zawieszenie wielowahaczowe...

Boze moj zmiluj sie...

Kolego napisałem to co napisałem. Czas do setki ma identyczny. Nic wiecej nie napisałem. Cała resztę ty wymyśliłeś i przypisujesz mi. Dlaczego tak robisz? Nie potrafisz napisać nic z sensem ? Po prostu nie pisz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego napisałem to co napisałem. Czas do setki ma identyczny. Nic wiecej nie napisałem. Cała resztę ty wymyśliłeś i przypisujesz mi. Dlaczego tak robisz? Nie potrafisz napisać nic z sensem ? Po prostu nie pisz.

 

- ej wiecie co? Moje Ferrari ma 0-10km/h taki sam czas jak moja Multipla.

 

Co wnosi ta informacja? kompletnie nic.

Podobnie jak Twoja ze oba auta do setki jada tak samo (katalogowo?) co mialo na celu te porownanie? ze 118i dorownuje 330d?

 

Kiedys myslalem ze jestes specem od diesli.

Dzis wiem ze jestes fanatykiem 2.0d ;)

Opublikowano
Nie napisałem ze 118i dorównuje 330d. Napisałem ze ma taki sam a moze i nawet lepszy czas do setki. Tylko tyle i aż tyle wnioski niech każdy sobie wyciąga sam. Ale jesli ktoś wyciąga sam wnioski to niech ich nie wkłada w moje usta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o Seata Exeo, choć to niezwykle zaawansowany wiekiem model (to już 14 lat, bo oparty na starej generacji Audi A4 - 8E - niektórzy nazywają ją B6

konkretnie jest to A4B7 z wpakowana deska rozdzielcza od A4B7 cabrio (okragle nawiewy a w zadaszonych protokatne) i motorem A4B8, elektronika jest tez jest z A4B7

Nie kolego, w VAG-u nie ma czegoś takiego jak B6, B7, itd., DLATEGO napisałem, że jest to projekt na płycie podłogowej PL46 - 8E - a że "niektórzy nazywają ją B6" czy B-coś-tam..., a Ty kolego Przemek4net możesz sobie go nazywać B6 , B7 , B7lift -> Seat Exeo czy nawet B7 cabrio. Jest to wg koncernu VAG Audi model 8E. Kropka. I ma 14 lat.

Podobnie jak A4b7 exeo ma od B6 inne zawieszenie, srodek, przod (+ chlodnice) itp

Exeo ma cos czego beemki 3ki i 5tki nie maja: zawieszenie wielowahaczowe... auta jak fiat uno, ford fiesta, tico, audi a3 i beemka 3ka maja mcpersony... a auta jak merol s-klasa, audi A4 w gore i exeo maja wielowahacz.

Tym razem Cię kolego poniosło...

To potwierdza moim zdaniem, że sprawnymi autami marki BMW NIE JEŹDZIŁEŚ.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

no no, kolego bez takich, schlebiasz sobie twierdzac ze bede cos Ci wkladal w usta ;)

 

Robisz porownania z kupy:

porownujesz nowoczesne silniki biturbo/twinscroll po programie do starych 3.0d i stad cala dyskusja nieporozumien i teorii ktorych mam nadzieje nikt nie bedzie propagowal

sprawa w temacie jest prosta (a przypomne)

2.0d 177ps + program czy 330d.

 

Kompletnie nie widze zadnych oprocz budzetowych wskazan na jednostke R4 wzgledem R6 w TYM PRZYPADKU.

Owszem jakbym porownywal 225d + pakiet hartge do seryjnego E90 330d 231 koni to takie 225d bedzie i szybssze i lepsze i lepiej sie prowadzic i nowoczesniejsze i wszystko na plus, ale tez bedzie 8-9x drozsze.

Albo nawet te co ty masz 123d + program do seryjnej 330d, tez 123 bedzie szybsze.

 

Przypomne 2.0d 177ps i 330d 231 ps i zaden inny silnik. zadnych cudow wiankow

Opublikowano

Nie kolego, w VAG-u nie ma czegoś takiego jak B6, B7, itd., DLATEGO napisałem, że jest to projekt na płycie podłogowej PL46 - 8E -

formalnie nazywa sie to "volkswagen group platform" i moze byc z oznaczeniem B6

.. z tym, ze akurat exeo zrobione jest na tym z oznaczeniem B7/PL47

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Kiedys myslalem ze jestes specem od diesli.

Dzis wiem ze jestes fanatykiem 2.0d

Widzisz to pokazuje jak mało rozumiesz. Jestem przeciwnikiem diesla w autach osobowych i wielokrotnie o tym pisałem, takze na tym forum. Co wiecej jedna z wad diesla opisana na Wikipedii jest zainspirowana moim wpisem. Jednak nie jestem fanatykiem benzyny dlatego jesli mamy taka sytuacje jak w E90 czy e87 ze diesel 2.0 jest sporo mocniejszy od benzyny 2.0 to wybrałem diesla. Tym bardziej ze diesel po programie spokojnie radzi sobie z r6 benzyna bez turbo co zweryfikowalem na drodze (123d kontra 130i).

Jedna z wad diesla jest wysoka masa stad preferuje o ile to tylko możliwe w miarę możliwości silniki lżejsze. Dlatego moim zdaniem nawet 177KM plus chip to lepsze rozwiazanie niz 330d. Bo ma mniejsza masę i wszystkie pozytywne konsekwencje które z tego wynikają. A w cenie 330d bez problemu da sie kupić 320d 184KM o wiele młodsze i być moze z gwarancja.

 

A dla twojej informacji 1,6 turbo to nie jest nowoczesny silnik. To silnik który odchodzi do lamusa i za pol roku przestanie być montowany w BMW. Juz teraz w niektórych autach koncernu został zastąpiony i sukcesywnie bedzie zastępowany przez R3 ze zwykłym pojedynczym turbo. To ze ma napisy twinscroll turbo nie czyni go nowoczesnym ani w żaden sposób cudownym. O wiele lepsze jest fiatowskie 1,8 Tbi 235KM. Małe silniki benzynowe to póki co nie jest mocna strona BMW. W przeciwieństwie do małych diesli. Dlatego mimo wszystkich wad diesla jeżdzę właśnie nim.

Lepszy sumarycznie jest najlepszy na świecie diesel 2.0 niz byle jaka benzyna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.