Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym się dowiedzieć od was drodzy forumowicze jaka opcja będzie lepsza

 

1. Zakup 320d 163hp lub 177hp i odrazu chip na ok 200hp?

2. Zakup 330d lub 330xd w serii?

 

Czy jest waszym zdaniem jakiś sens chipowania 320 czy lepiej dać sobie spokój i kupić od razu 330d

Mam nadzieję że opiszecie swoje doświadczenia odnośnie tych typów silników.

Interesuję mnie dynamika tych silników zarówno 320d po chipie jak i 330d w serii, jakie jest spalanie, odporność podzespołów, itd.

 

Jeśli macie lub mieliście styczność z tymi modelami opiszcie swoje odczucia, plusy oraz minusy, za i przeciw .

 

Dzięki z góry :cool2: i zapraszam do wspólnej konwersacji :D

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Każdy oczywiście będzie chwalił swoje :norty: , ale ogólnie silniki 3.0d to udane konstrukcje. Jeżdżę takim ponad 4 lata (231KM) i szczerze polecam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Mimo iz mam 320 D po chipie to do 330 nawet nie próbuje porównywać.

Za samą kulturę silnika warto, osiągi też pewnie lepsze w 330 znacznie.

Ale ekonomia zakupu i użytkowania po stronie 320.

Opublikowano
3.0 w zakupie oczywiście droższe, ale koszty eksploatacji na zbliżonym poziomie (przez ponad 4 lata zapłaciłem więcej za: większe koła od R17, dwie świece żarowe więcej, trochę droższe tarcze i klocki, wchodzi więcej oleju).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
3.0 w zakupie oczywiście droższe, ale koszty eksploatacji na zbliżonym poziomie (przez ponad 4 lata zapłaciłem więcej za: większe koła od R17, dwie świece żarowe więcej, trochę droższe tarcze i klocki, wchodzi więcej oleju).

Pali tez tyle samo ?

Imho optimum cena/osiągi/spalanie to 320d 184KM plus chip na ok 225KM. Taka konfiguracja nie ma sie czego wstydzić pod wzgledem osiagow wzgledem 330d bez chipa. Spali mniej, jest tańsza w zakupie i eksploatacji. Jesli ktos chce miec dobre osiągi to niech nie kupuje auta z niepotrzebnymi pierdolami tylko z tym co najważniejsze i faktycznie potrzebne. Wyjdzie taniej i lepiej.

 

http://www.zeperfs.com/duel2825-1430.htm

 

Tu porównanie osiagow alpiny czyli e90 N47 2.0 214 KM ze starszym 330d 235 KM

 

Przy pomocy niższej masy da sie nadrobić te kilka KM różnicy. Lżejsze auto zawsze jeździ lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

225km ze 184 to ostry chip i duże ryzyko, a i tak nie dorówna 330d 231ps bez chipa, bo nie ma tyle momentu.

 

Poza tym koszt zakupu e90 184km = koszt zakupu dobrze wypasionej 231km.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Z pewnością 335i tez nie dorówna 330d bo nie ma tyle momentu... :duh:

Jak można takie bzdury pisać ?

 

Masz linka do porównania i wystarczy nawet 214KM by dorównać 330d. Zajrzałeś tam?. 220-225KM to normalny chip dla tego silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Masz linka do porównania i wystarczy nawet 214KM by dorównać 330d. Zajrzałeś tam?

Porównaj jabłka do jabłek a pomarańcze do pomarańczy - pokazujesz porównanie D3 z MT i 330d z AT...

 

Są różne strony do porównywania takich danych - polecam również stronę http://www.automobile-catalog.com/, niestety nie da się przekopiować porównania na forum (bo to jakieś dziwne PHP), ale każdy może sobie sam sprawdzić. Tam przyspieszenia dla D3 MT i 330d MT wyglądają następująco: D3 - 7,4 s do 100 km/h; 330d - 6,8s do 100 km/h...

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Krótkie podsumowanie bierz 330d.

Miałem 320d od przebiegu 25 tys km do 120 tys km (zrobiony bezdymny chip na 185Km i 380Nm - seria miała 160KM)

Spalanie wyszło po takim przebiegu 7,5 litra skrzynia manualna i lżejsze nadwozie - kombi.

W 320d padło turbo , po ok 120 - 130 tys sprzęgło/dwumas wymagałoby wymiany/

 

Teraz mam 330d z automatem w ciężkim nadwoziu cabrio

Spalanie od przebiegu 25 tys km do 140 tys km 9,04 litra.

Awaria trochę ciekł kolektor to go wymieniłem.

 

Wniosek 330d lepsza kultura pracy, mniej awaryjny, zdecydowanie dynamiczniejszy, spalanie nieco większe.

Opublikowano

Nie wiem dlaczego, ale jak zobaczyłem temat 320d i 330d i pytanie który wybrać, to od razu do głowy przyszedł mi K8v8M :mad2:

 

Zdecydowanie M57, jeśli chodzi tylko o kulturę pracy to 330d bije na leb, na szyje klekoczące 2.0d.

Poza tym w 3.0d masz lepsze sprzegło i dwumas, co się bardzo docenia gdy jeździsz manualem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Pali tez tyle samo ?

 

 

Jeśli już chcemy porównywać spalanie, to porównujmy np:

M57 231/235KM do M47 163KM

oraz

N57 245KM do N47 177KM...

no możemy jeszcze porównać (ze skrzynią automatyczną) N47 184KM (4,6L/100km) do N57 258KM (4,9L/100km)...ale uwierzcie mi - biorąc pod uwagę osiągi do spalania, to 3.0d wypada rewelacyjnie.

 

Moje spalanie w 3.0d 231KM w ostatnich dwóch latach (od 06.2012 do 07.2014) - kliknijcie ikonkę z dystrybutorem w moich postach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Potwierdzam, to co kolega pisze wyżej, chociaż fakt, że jeździsz większość po trasie.

 

Ja mam spalanie w swojej N57 245KM zawsze w granicy 7.1-7.4 l/100 km, nigdy więcej, a jeżdzę 30% w miescie bez oszczędzania, po prosru normalnie. Gdy raz dla testów jeździłem oszczędnie, to od tankowania do tankowania wyszlo 6.9 :). Nic tylko usmiech na twarzy, ponieważ te auta przy tej pojemności palą malutko. 2.0d po prostu się nie opłaca, a jedyne co przemawia za tym silnikiem to niska akcyza...

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Pali tez tyle samo ?

 

 

Jeśli już chcemy porównywać spalanie, to porównujmy np:

M57 231/235KM do M47 163KM

oraz

N57 245KM do N47 177KM...

no możemy jeszcze porównać (ze skrzynią automatyczną) N47 184KM (4,6L/100km) do N57 258KM (4,9L/100km)...ale uwierzcie mi - biorąc pod uwagę osiągi do spalania, to 3.0d wypada rewelacyjnie.

 

Moje spalanie w 3.0d 231KM w ostatnich dwóch latach (od 06.2012 do 07.2014) - kliknijcie ikonkę z dystrybutorem w moich postach.

Nie kolego. Założyciel tego wątku stoi przed zakupem UŻYWANEGO auta. Ma na to określoną kwotę. Zasadniczo pyta sie o dynamike i na to pytanie odpowiedz juz padała. Natomiast jesli mowimy o spalaniu to należy porównać auta ktore można kupic za zbliżone pieniądze. Tak wiec rywalem starego 330d jest prawie nowe 320d 184 KM. Pewnie i tak zakup tego 320d mimo znacznie nowszego rocznika wyjdzie taniej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Masz linka do porównania i wystarczy nawet 214KM by dorównać 330d. Zajrzałeś tam?

Porównaj jabłka do jabłek a pomarańcze do pomarańczy - pokazujesz porównanie D3 z MT i 330d z AT...

 

Są różne strony do porównywania takich danych - polecam również stronę http://www.automobile-catalog.com/, niestety nie da się przekopiować porównania na forum (bo to jakieś dziwne PHP), ale każdy może sobie sam sprawdzić. Tam przyspieszenia dla D3 MT i 330d MT wyglądają następująco: D3 - 7,4 s do 100 km/h; 330d - 6,8s do 100 km/h...

Różnice sa na poziomie 0,1 s w zakresie czasu do setki pomiędzy wersjami z auto a manual. To jest bez znaczenia. Zwróć uwage, ze alpina która wziąłem do porównania ma ok 10 KM mniej niż 320d 184KM po chipie o którym rozmawiamy.

 

Ponadto strona do której sie odnosisz podaje wyniki teoretyczne wyliczone przez program komputerowy (plus dane producenta). Ja Podalem linka do rzeczywistych pomiarów. Niestety nie ma w bazie wersji 330d 231 KM z manualem. Jest tylko e92.

Proszę bardzo: http://www.zeperfs.com/duel2825-1660.htm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dane, które podałem za tą stroną to factory claim. Strona, którą Ty podałeś przedstawia inne dane fabryczne.

 

Ponadto to, czy osiągniesz ze 184KM te 225KM również stoi pod znakiem zapytani. Posłużę się tutaj kolejnym teoretycznym materiałem (nie zajmuję się chipowaniem, nie mam doświadczenia - może ktoś z forumowych tunerów by się wypowiedział) czyli stroną VTechu, gdzie ich katalog podaje dla wersji 184KM przyrost tylko do 215KM: http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-3-E90-E91-E92-E93-320d-135kW-184KM

 

Nie bronię tutaj M57 ani nie atakuję N47, ale użytkowałem oba te silniki (N47 w 120d a M57 teraz w 330xd) i w moim subiektywnym odczuciu N47 nigdy nie będzie tak mocny/elastyczny/ładnie brzmiący jak M57. O niezawodności się nie wypowiem - zrobiłem 30kkm tym N47 i nic się nie działo.

 

Ja mam pomiędzy tymi autami różnicę w spalaniu około 2l na każde 100km, ale 330xd to E91 i ten nieszczęsny xd, więc to dodatkowa waga i straty.

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Cecha silników R6 jest idealne wyważenie, dźwięk silnika jest inny itd. Itp. Ja tego nie kwestionuje. Pytanie było o dynamikę i do tego sie odnoszę. N47 ma w niektórych odmianach fabrycznie 218 KM. 225KM trudno nazwać ostrym tuningiem. To procentowo mniejszy przyrost niz ze 163 KM na 205KM. Sam miałem w N47 266 KM i nie uważam żeby to było ostro.

Tu http://www.mybluefin.co.uk/search?make=3&fueltype=2&model=32&variant=2042&year=2010

Znajdziesz ofertę zrobienia chipa ze 177KM na 221KM. Firma ma dobra reputacje. W zależności od rocznika chipowanie można zrobic samemu przy pomocy dostarczanego urządzenia.

 

Strona ktora podałem do porównania osiągów przedstawia oprócz danych producenta przede wszystkim faktyczne wyniki pomiarów zebrane z rożnych gazet motoryzacyjnych. Owszem zawsze mogą sie zdazyc przekłamania, ale brana jest średnia z pomiarów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Teraz do porównania przytaczasz 123d czyli bi-turbo oraz nowe 25d czyli TwinPower Turbo (sprężarka z dwustopniowym doładowaniem) - oczywistym jest, że jak zaczniesz do N47 na jednym turbo, czyli wersji 177KM/184KM dokładać modyfikowane turbiny lub dwie turbiny to przyrost będzie dużo większy.

 

Przeglądając ten wątek: viewtopic.php?f=70&t=130083&start=2100 nie często zdarzają się wersje 177KM, które wyjdą poza 210KM.

 

Zresztą tu pytanie nie było o chip tuning tylko o to czy kupić 320d i chipować czy kupić 330d.

 

Na tak postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź: 330d. Powód? Kupujesz produkt, który został zaprojektowany do tego, aby pracować z określoną mocą (wraz ze skrzynią i całym układem przeniesienia napędu) - przez inżynierów, którzy mają w tym zakresie doświadczenie. Chipowanie i inne ingerencje w konstrukcje są późniejszą indywidualną sprawą (któregoś z kolei) właściciela i są przeprowadzane na jego odpowiedzialność.

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
Kolego. Troche sie mylisz. n47 został zaprojektowany do mocy znacznie wyższych. BMW oferuje firmowego chipa do 320d, z pełna gwarancja. Podaje przykłady mocniejszych wersji n47 właśnie po to aby wykazać to, ze silnik ten został zaprojektowany do znacznie wyższych mocy niz 320d oferuje w standardzie. Jest jednym z Niewielu Gdzie sam producent oferuje opcje podniesienia mocy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Pociągnę temat... :)

 

Oczywiście, że N47 ma zapas mocy i oczywiście, że BMW oferuje firmowego chipa do 320d 184KM, jednak wg. strony BMW (http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/accessoryfinder/finder.html?keyword=power%20kit) przyrost mocy jest z 135kW (184KM) do 147kW (200KM). Ta informacja pochodzi ze strony BMW.com.

 

Czyli wciąż jesteśmy daleko od wspominanych 225KM dla wersji 184KM.

 

Idąc tym tokiem rozumowania, M57 też został zaprojektowany do znacznie wyższych mocy - np. w 335d ten silnik legitymuje się mocą 286KM. Skoro ty przywołałeś do porównania wersję 123d to porównujmy jabłka do jabłek...

 

Niestety, skoro sam producent zapewnia w silniku N47 184KM podniesienie mocy do 200KM to obawiałbym się o wytrzymałość jego elementów przy dłuższej eksploatacji z mocami powyżej tego (jeśli udałoby się je osiągnąć).

 

N47 to fajny silnik, ekonomiczny jeśli chodzi o paliwo i bardzo dynamiczny. M57 będzie więcej palił i z racji posiadania dwóch cylindrów więcej, będzie droższy w eksploatacji (jeśli chodzi o części). Ale niestety nigdy N47 mocą nie dorówna M57 (a przy podnoszeniach mocy nie dorówna mu również trwałością).

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Mocą moze nie dorówna ale osiagami owszem. Znam zreszta projekty robienia N47 nawet na 350 KM ale nie o to tu chodzi by sie licytować. N47 jest sporo lżejszy od M57 i moze dzięki temu nadrobić kilka czy nawet kilkanaście KM różnicy w mocy. Ponadto lżejsze auto jeździ lepiej. Jesli auto ma być przeznaczone do jazdy typowej w Polsce a nie prawie wyłącznie do robienia długich tras po autostradach to silnik N47 plus chip bedzie lepszym wyborem. Zapewni dynamikę zbliżona do 330d a spali mniej. R6 lepiej sie sprawdzi przy czestej jeździe z prędkościami typu 200+ km/h.

 

Natomiast sam producent oprócz chipa do 200 KM oferuje takze fabryczna wersje N47 o mocy 218 KM i jak łatwo sprawdzić zastosował te same części do budowy tych silników i układów przeniesienia napędu. Oczywiście istnieją różnice w osprzecie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Już, już miałem sobie odpuścić... :)

 

Nie ma zbyt wiele informacji na temat wagi silników w Internecie, ale znalazłem takie porównanie: http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html

 

Wynika z niego, że M47N (tak, wiem, że to nie N47) waży 116Kg natomiast M57N waży 168Kg - różnica w wadze to 52Kg, czyli tak, jakbyś jechał ze szczupłą acz wciąż apetyczną 21-latką... :) Co więcej, Wikipedia - bez względu na to, czy traktujemy ją jak źródło warte cytowania - podaje wagę silnika N47 na poziomie 149Kg. A to jeszcze bardziej zmniejsza różnicę.

 

Dla mnie znaczna różnica to by było +100Kg, bo to już są dwie szczupłe, apetyczne 21-latki na pokładzie...

 

Zresztą nawet posługując się stronką, do której sam się odwołałeś: http://www.zeperfs.com/duel2825-1660.htm - tutaj widzimy, że w Alpinie D3 1KM musi udźwignąć 7,8Kg a w 330d (fakt faktem, że E92) 1 KM musi udźwignąć prawie o 1Kg mniej bo tylko 6,9Kg. Wynika z tego, że ten drugi samochód będzie żwawszy i dynamiczniejszy.

 

OK. Dalszą dyskusję odpuszczam - mam nadzieję, że autor wątku na niej skorzysta i dokona słusznego dla siebie zakupu.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Silnik N47 jest lżejszy od M47 bo ma aluminowy blok. Prawdopodobnie porownujesz silniki z osprzętem do tych bez osprzętu. Ponadto sama waga silnika to nie wszystko. Dochodzi mocniejsza i cięższa skrzynia np 6HP21 dla 2.0 i 6HP26 dla 3.0. Większy i cięższy akumulator, wydech itp itd. Ja mam w dowodzie wpisana masę auta 1430 kg ztcp dla e90 320d 184KM, a ty?

 

Różnice rzędu 60 kg sa nawet pomiędzy autami gdzie silnik N47 różni sie tylko wariantem mocy. Tu mamy sytuacje gdzie z jednej strony masz silnik R4 z aluminiowym blokiem kontra R6 z blokiem żeliwnym.

 

Nie wiem dlaczego odpuszczasz temat. W końcu piszemy o rzeczach ktore sa istotne dla autora wątku. Im wiecej informacji dostanie tym bardziej świadomie moze podjąć wybor.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Goddammit!... :)

 

No dobrze. Ja mam E91 xd/A, więc jest to model nie współmierny do tego co chcemy porównywać...

 

Strona, którą podałeś zawiera dużo sprzecznych informacji, jeśli chodzi o wagę pojazdów, dlatego posłużę się tą, która ja wcześniej przytoczyłem, gdzie masa własna E90 320d 177KM MT to 1430Kg a masa własna E90 330d 231KM MT to 1535Kg. Skoro tak jest, to oznacza, że:

 

W 320d 1KM musi uciągnąć 8,08Kg

W 330d 1KM musi uciągnąć 6,64Kg

 

Jeśli podniesiemy moc 320d do 210KM do 1KM musi uciągnąć 6,81 Kg.

 

To jest tylko proste wyliczenie, które nie uwzględnia dodatkowo takiego parametru jak moment obrotowy ani jego przebiegu (który będzie na korzyść 330d - nie wyciągniesz 500Nm na normalnym programie w 320d, a przynajmniej tak wnioskuję po lekturze wątku i chipowaniu).

 

Wciąż seryjne 330d będzie szybsze od zawirusowanego 320d.

 

Masz bez wątpienia rację z jednym - do typowej jazdy, jaką uprawia się w PL 320d+ jest wystarczającym samochodem. Jednak po spróbowaniu R6, ja po prostu już więcej nie kupię R4... :)

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.