Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

 

Po drobnej kolizji (nie mojej winie) i doprowadzeniu auta blacharsko-lakierniczo do porządku okazało się , że zbieżność jest fatalna , po wjechaniu na diagnostykę okazało się , że prawy wahacz do wymiany na JUŻ a i lewy ma jakieś tam luzy , a Pan diagnosta radził mi też już pomyśleć na amortyzatorami z przodu .

 

Więc jestem zmuszony zakupić wahacze + amortyzatory przód ale myślę też nad tyłem pomimo tego , że parametry tylnych amorków są ok , to tyl dobija mi do kół z racji tego , że jeżdżę na 18 calowych kołach a spręzyna jest miękka

 

Jakie dobrać zestaw amortyzatorów + sprężyn pod takie koła .

Większość oferowanych "sportowych" jest - 40 przód i - 20 tył .

 

Szukam czegoś w miarę sportowego ale dającego minimum komfortu dlatego myślę nad -20 przód i 00 tył ew -30 przód i - 10 tył - ale takich zestawów po prostu nie widzę nigdzie ;(

Nie chciałbym przekroczyć 1500zł za zestaw (oczywiście nie wliczam w to wahaczy) do wszelkich mts-ów raczej nie mam zaufania pomimo , że można je kupić naprawdę tanio .

 

Więc jaki zestaw polecacie do takich kół ?

Opublikowano

+ Amortyzatory MTS.

 

Czyli Ebiacha sprezyny (sa na pewno 30/10 czy 20/10) + amortyzatory MTS. Nie kupuj sprezyn MTS bo sa srednie i czesto daja dziwne obnizenia z tylu, tworza sie tzw. kozy.

Natomiast amortyzatory maja w porzadku. Super stosunek jakosc do ceny.

 

Zmiescisz sie na pewno w zakladanym budzecie i bedziesz zadowolony z efektu :cool2:

Opublikowano

Tak jak koledzy powiedzieli, sprężyny Eibach.

Do tego MTSa można zalożyć ale one są twardsze niż seria (miałem w A4) i według mnie do Beemki nie trzeba tego pchać.

Beemka prowadzi się na tyle dobrze i wystarczająco twardo, że seryjne amorki są akurat na polskie drogi.

 

Ja bym założył Sachsa chyba advantage, czyli od wersji z Mpakietem.

Opublikowano

Aha, czyli Sachs z M-pakiekty, za 700zl sztuka jest ok, choc twardszy od serii.

A MTS lekko twardszy od serii, porownywalny z sachsem advantage juz nie.

To dopiero teoria ;).

 

Nie neguje sachs advantage jest ok, ale w tej cenie masz bilsteina B6.

Opublikowano

Na MTS w E46 nie jeździłem.

Ale jeździłem na MTSach a w A4 i były sporo twardsze niż seria w A4.

Na autostradach bajka ale na gorszych drogach prawie plomby wypadały.

Jako, że MTS jest tworem na bazie tzw. "chińszczyzny" wątpię, aby charakterystyka amorków do różnych aut się różniła.

Według mnie Sachsy do wersji Mpakiet są idealnym kompromisem pomiędzy prowadzeniem a komfortem.

 

Ale to jest oczywiście tylko moje zdanie, na bazie moich doświadczeń.

Opublikowano

MTS jest robiony w Europie. Na kazdym ich amorku jest made in EU.

Maja normalna gwarancje ktora respektuja i nie sa twardsze od M-paka, bo mam zalozone.

 

Gwint MTS jest sporo twardszy, ale zwykle amortyzatory - wcale plomby nie wypadaja. Juz wiecej twardosci dadza te sprezyny Eibacha.

 

Co do Mpakowych Sachsow, NIE NEGUJE, ale ich cena jest wysanna z palca, bo za tyle sa Bilsteiny B6. Ktore sa po prostu o niebo lepsze.

Standardowy Sachs jest do d... Przynajmniej ten nie na pierwszy montaz. Potrafi sie wylac tuz po gwarancji.

Opublikowano

Zgadza się MTS ma Made in EU na amorkach.

Gwarancja działa. Korzystałem. Szybko i sprawnie.

Ale MTS to marka stworzona przez kolegę mentosa z forum vwgolf, ktory zajmuje się handlem częściami tuningowymi a nie żadna fabryka.

Faktycznie to są prawdopodobnie te same części co TA Technix z nową naklejką.

Kto jest ich faktycznym producentem - nie wiadomo. Więcej mi się nie udało dowiedzieć.

 

Amorki MTS są dobre, ale Sachs według mnie lepsze. Bilsteina nie miałem okazji testować.

Jeśli ktoś chce po kosztach - jak najbardziej MTS. Dobra relacja ceny do jakości. Jeśli ktoś chce dobrze, to jednak Sachs czy tam. ew. Bilstein.

Opublikowano

Jednak cenowo przekonał mnie ten mts 300zł za 2 amorki + 4 sprężyny eibach za 500 zł do tego osłony i odboje - czy coś jeszcze należy wymienić podczas wymiany amorków?

Do tego zastanawiam się czy kupić standardowe łaczniki stab czy jakieś inne ?

Opublikowano

Niezaleznie od tego, czy wymieniasz przednie czy tylne amotyzatory powinienes wymienic poduszki amortyzatorow.

Dodatkowo w tylnych jest taka smieszna podkladka z gumka nad poduszka amortyzatora, ktora sie rozwarstwia. Zamiast kleic tez warto kupic nowa i wymienic. Dostaniesz w ASO, koszt pare zlotych.

Przy takim malym obnizeniu mozesz kupic standardowe. Np Meyle HD, kolo 50-70zl sztuka. 4 lata gwarancji, wzmocniona konstrukcja i nie wygorowana cena.

Opublikowano
Niezaleznie od tego, czy wymieniasz przednie czy tylne amotyzatory powinienes wymienic poduszki amortyzatorNow.

Dodatkowo w tylnych jest taka smieszna podkladka z gumka nad poduszka amortyzatora, ktora sie rozwarstwia. Zamiast kleic tez warto kupic nowa i wymienic. Dostaniesz w ASO, koszt pare zlotych.

Przy takim malym obnizeniu mozesz kupic standardowe. Np Meyle HD, kolo 50-70zl sztuka. 4 lata gwarancji, wzmocniona konstrukcja i nie wygorowana cena.

 

Z tyłu wymieniam tylko sprężyny - mimo że według diagnosty tył nie wymaga interwencji to dla mnie jest za miękko i przy obciążeniu za bardzo siada .

Co do poduszek dzięki za radę - nie pomyślalem o tym i zakupiłem poduszki lemfa .

 

Za całośc 2x amorki mts , 4 sprężyny eibach , poduszki lemfa , osłony i odboje + 2 wahacze febi zapłaciłem 1600 zł - po cenach allegro wyszło , że 2 wahacze mam prawie gratis . trochę boję się czy aby wahacze to nie podróba - sporo taniej niż na IC .

 

Na obecnych wahaczach zrobiłem ok 50 tys km + to co wyjeździł poprzedni właściciel - biorąc pod uwagę koła 18 to nie jest zły wynik.

Rocznie robię ok 40 tys km

Opublikowano

No cóż może mała relacja .

 

Ogólnie wymiana troszkę zajeła przez urwaną śrubę :mad2:

Auto prowadzi się genialnie ;) jest twardo ale nie jest to beton .

 

mimo wszystko minusem jest obniżenie samochodu - mimo , że wiedziałem na co się decyduje to według mnie jest ciut za nisko i zestaw - 2 przód i minus 1,5 tył byłby lepszy aczkolwiek takich zestawów brak ;D

Opublikowano
Jak z trwałością MTS? Słyszałem, że lubią się popsuć. Ja mam Eibach Pro Kit i Sachsy zamienniki M-Pakietu i fajnie jeździ. Nie jest twardo, znaczy się ja mam spaczone trochę odczucia, bo jak pożyczę nieraz auto mamie to mówi, że tam nie ma amortyzacji. Też w lecie jeździ na 18" ale i bardzo uważam na drogi, koleiny, dziury itp. Nieraz jak widzę jazdę ludzi po mieście to czuję ból jaki odczuwa ich zawieszenie :)
Opublikowano
Jak z trwałością MTS? Słyszałem, że lubią się popsuć. Ja mam Eibach Pro Kit i Sachsy zamienniki M-Pakietu i fajnie jeździ. Nie jest twardo, znaczy się ja mam spaczone trochę odczucia, bo jak pożyczę nieraz auto mamie to mówi, że tam nie ma amortyzacji. Też w lecie jeździ na 18" ale i bardzo uważam na drogi, koleiny, dziury itp. Nieraz jak widzę jazdę ludzi po mieście to czuję ból jaki odczuwa ich zawieszenie :)

 

Co do trwałości to się nie wypowiem - bo dopiero założyłem ;D ale chłopaki polecają więc tragedii raczej nie ma , a po za tym są tanie ;)

Opublikowano

2 lata jazdy na MTS-ach i run flatach i nic sie nie posypalo.

U kolegi dwa lata jazdy na Sachsach (nie z allegro) i prawy amortyzator wylal. Kolega jezdzi na 17'' nie run flat.

Jak mi sie posypia te MTSy to kupie nastepne. Sa tak tanie, ze to zaden wydatek.

Opublikowano
2 lata jazdy na MTS-ach i run flatach i nic sie nie posypalo.

U kolegi dwa lata jazdy na Sachsach (nie z allegro) i prawy amortyzator wylal. Kolega jezdzi na 17'' nie run flat.

Jak mi sie posypia te MTSy to kupie nastepne. Sa tak tanie, ze to zaden wydatek.

 

U mnie prawy amorek (sachsa) również był wylany (upocony) z tym , że według faktur jakie dorzucił mi poprzedni właściciel siedziały w aucie od 2008 lub 2009 (nie pamiętam dokładnie) a jeszcze przed zimą normalnie na nich auto przeszło przegląd . Więc według mnie sachs to jest jakość i wątpie by mts-y tyle wytrzymały na 18stkach , ale póki co sprawiają przyjemne wrażenie w połączeniu z eibachem.

 

Przy okazji tak Wam wspomnę , że mam problem z ustawieniem zbieżności w trzech miejscach mi odmówili z powodu zbyt niskiego auta .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tył mi zawsze dobijał ale na tych eibachach to już jest istna tragedia - która część zawieszenia może powodować dobijanie tyłu ? ;(

Diagnosta mi za wiele nie powiedział tylko , że wszystkie gumy wyglądają ok , a problem jest , nie wiem czy nie spróbować założyć jakiś twardy amorek

Opublikowano
H&R zestaw bądz same spręzyny

Ale o co chodzi? Facet juz Eibacha zalozyl sprezyny. Teraz mowi, ze mu dobija tyl.

Czytamy ze zrozumieniem kolego! :nienie:

Opublikowano
Auto ma zapewne około 10 lat, tak więc wymiana wszystkich amortyzatorów, osłon, odbojów i poduszek jest raczej zabiegiem wskazanym. Procentowe testy amorów w stacjach diagnostycznych można zrobić dla zasady i wydruk wyrzucić do kosza. Szkoda, że kolega nie wymienił tych amorów razem ze springami. Teraz znowu rozbierać.
Opublikowano

Z przodu wymienil.

Z tylu sprezyna nie jest przeciez w kolumnie McPhersona wiec wymiana nie wiaze sie z wyciaganiem amortyzatora z gniazda. Pewnie go nie ruszal jak wyciagal sprezyny.

Nie jest zle. Moglo byc gorzej :).

Opublikowano
Auto ma zapewne około 10 lat, tak więc wymiana wszystkich amortyzatorów, osłon, odbojów i poduszek jest raczej zabiegiem wskazanym. Procentowe testy amorów w stacjach diagnostycznych można zrobić dla zasady i wydruk wyrzucić do kosza. Szkoda, że kolega nie wymienił tych amorów razem ze springami. Teraz znowu rozbierać.

 

 

Z tyłu przy wymianie sprężyn - raczej za wiele nie ma rozbieranie - 15 min na stronę, robiąc na zwykłym lewarku .

 

Z tylu sprezyna nie jest przeciez w kolumnie McPhersona wiec wymiana nie wiaze sie z wyciaganiem amortyzatora z gniazda. Pewnie go nie ruszal jak wyciagal sprezyny.

 

no dokładnie ;p

 

Co do tyłu poprzedni właściciel robił tył i wrzucił amortyzatory kayaby , przód nie wiadomo kiedy był robiony i z przodu siedziały sachsy .

Mimo wszystko mogłem zmienić - a nie posłuchać diagnosty ;/ bo jednak koszt o wiele by się nie zwiększył a miałbym spokój .

 

 

Po tysiacu km na zestawie mts + eibach na 18stkach - jest beton , na początku wydawało mi się , że jest jakoś mniej twardo , może dlatego że akurat wokół komina mam dość przyzwoite drogi jak na PL , ale jadąc na wschód polski w trasę - jest nie masakra - czuć w aucie jak wszystko się telepie .

 

Zestaw polecam tym którzy zazwyczaj mają ładne drogi na trasie (ja mieszkam na zachodzie kraju , często robię trasy PL - DE więc dla mnie jest ok)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.