Skocz do zawartości

MOJA UKOCHANA 7 JEST TWARDA JAK WÓZ DRABINIASTY !!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

 

W końcu po dlugim okresie oczekiwania kupilem sobie bmw 7 e32 z roku pańskiego 1991. Jest to model 735i.

Piękny to samochodzik to prawda - niesamowita frajda z jazdy ale:

 

1. Po zakupie stwierdzilem, że tyl siedzi trochę za nisko. Ponieważ braciszek miał wcześniej kilka citroenów xm po bliższym zapoznaniu się stwierdził, że mam z tyłu coś podobnego jak w citroenie... tzn. amortyzatory z rurkami, dwie gruszki koloru zielonego, ciegno regulacyjne itd. Poczytałem o tym na forum i dowiedzialem się że jest to nivo. Ale mam problem. STala za nisko i byla strasznie twarda z tyłu więc wyregulowaliśmy ten wodzik z tyłu pod autkiem. Na zapalonym silniku i przy odkręconym wodziku od stabilizatora podnosiła się i opuszczała bez problemu - jeden ruch wodzika i autko w dół, drugi ruch wodzika w przeciwną stronę i autko w górę... Po wyregulowaniu do przyzwoitej wysokości i ponownym zamocowaniu do stabilizatora zjechalem z najazdu i tu zaskoczenie... pomimo, że stoi na wymaganej przeze mnie wysokości jest nadal STRASZNIE TWARDA!!! tak twarda, że aż mi czerep podskakuje. Pod autkiem jest sucho... w okolicy gruszek również, przy lewym amorku coś delikatnie jest zaroszone ale naprawde delikatnie. Sprawdziłem w komorze silnika - tam jest taki wielki pojemnik na płyn do wspomagania - rurki idą do tej samej pompy co wspomaga kierownicę. W pojemniku jest płyn koloru czerwonego. Nie zwróciłem na to uwagi gdyż wcześniej w mojej 520i e28 też był czerwony. A tu na forum piszecie, że powinien być zielony LHM od citroena... Czy wspomaganie kierownicy będzie na tym działać? I CO Z TĄ TWARDOŚCIĄ bo mimo przeczytania licznych wątków o nivo nie doszedłem do tego co może być powodem, że moja kochana jest taka strasznie twarda...

Poz zgaszeniu autka również naciskając na tyl nie da się nawet ugiąć zupełnie jakby mi ktoś kolki popodkladał miedzy bude a kola...

POMOCY !!!!!!!!!!!

 

2. Sprawa druga: sprawdzałem deska jest oryginalna od tego autka... (wogóle jest pięknie utrzymana ta beemka). Jak zmieniam język na głównym wyświetlaczu na angielski to przy zapalonym silniku komunikaty mam po francusku albo hiszpańsku ale jak zgaszę autko i wcisnę w lewej manetce to wyświetlają mi się komunikaty po angielsku czyli tak jak wybrałem, jak zapalę to znów po hiszpańsku. Jednocześnie podczas zmiany języka na małym komputerku na tunelu środkowym wyświetla się pierwsza literka języka takiego jak wybrałem ale za nic w świecie nie odpowiada to stanowi faktycznemu np. komunikaty są po niemiecku...

co to jest bo zwariuję...

 

3. Sprawa trzecia. Dlaczego tak strasznie lata mi ten samochód po jezdni? Wcześniej widzi koleiny niż ja... Ciąglę muszę go kontrować bo inaczej jedzie jak pijana i jak zobaczy to policja to pomysli, że faktycznie jeszcze ja jeżdżę pijany... coś z zawieszeniem? Byłem na specjalnym przeglądzie i przednie jest ok - żadnych luzów...

 

POMOCY.....

pozdrawiam

Darecki DZIKU

Opublikowano
Nie zwróciłem na to uwagi gdyż wcześniej w mojej 520i e28 też był czerwony. A tu na forum piszecie, że powinien być zielony LHM od citroena...

 

Typ oleju powinieneś mieć napisany na korku zbiornika. Z reguły jest to CHF 7.1 lub CHF 11 S.

Ale nie sądzę aby to było powodem "twardości" samochodu.

Opublikowano
"Taniec po ulicy"może być spowodowany szerokimi oponami.Ja jak przełoże koła zimowe(195) na letnie(225) to muszę na nowo się przyzwyczajać do jazdy-a luzów brak :wink:
Opublikowano

Miałem dokładnie to samo. okazało się że były walnięte gruszki od NIVO...

Teraz możesz wymienić gruszki na nowe ( co dosyć mnie kosztowało) albo wywalić całą tą hydraulikę i zamontować tradycyjne amortyzatory....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
"Taniec po ulicy"może być spowodowany szerokimi oponami.Ja jak przełoże koła zimowe(195) na letnie(225) to muszę na nowo się przyzwyczajać do jazdy-a luzów brak :wink:

No ale chyba przesadzasz bo sam jeżdźę na takich i jakoś nie latam po całej szosie :) .

Stawiam na luzy w kierownicy. a dokładniej na nie weim jak to nazwać "połaczeniach metalowo gumowych" (przeguby)poszczególnych części idących do koła. Wymieniłem to u siebie i są rezultaty,. chociaż wcześniej jeszcze nie pływał :D .

Albo w samej maglownicy tj. w.w.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Ja mam z przodu kapcie 225 a na tyle 245 - 17" i jak jest nierówna droga to auto mi lata jak szalone a luzów nie mam na 1000% :naughty: :wink:
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano

Witam!

 

Bardzo dziękuję za podpowiedzi... tak właśnie myślałem, że to te gruszki są powodem twardości tego samochodu... podobnie było w citroenie xm brata.

Tylko jest jedno pytanie: czy aby tych gruszek nie da się napełniać azotem tak jak w citroenie? koszt tej regeneracji to jakieś 50 zł...W citroenie jak wyjdzie gaz z takiej gruszki to jest twarda bo cała gruszka zalana jest wtedy płynem a powinna pół na pół /płyn/azot/. No chyba, że ma pękniętą membranę to wtedy nic już nie da się zrobić...???????

Opublikowano

Witam,

 

podłącze się do tematu, taki sam efekt mam u siebie w E34, też tył podskakuje jak piłka do tenisa - czy może ktoś przybliżyć koszty naprawy?? a i czy jest sens naprawiać czy nie lepiej założyć zwykłe amorki i nowe sprężyny...

 

 

pozdrawiam

tomek

Opublikowano

Witam

 

1 Na tyle są 2 opcje albo walnięte gruszki albo ktoś sportowe sprężyny zalożył i wtedy jest twardo :mrgreen:

 

2 deska --niewiem

 

3 Jest to sprawa pewna - jesli autko lata po koleinach a w zawieszeniu wszystko sprawne to znaczy że wyrobione są tuleje od tych wachaczy co pełnią rolę drążków reakcyjnych (kolo100zł jedna sztuka kosztuje)

 

Warto to wymienić a autko zaś zacznie słuchać kierowcy polecam założenie takich od 750 ponieważ są najtwardzsze i najlepiej się sprawdzają na polskich drogach

 

Jest to pewne (raczej nie wytrzymują więcej jak 30tyś km po polsce po takim prebiegu niby są dobre ale tak miękkie i wyrobione że autko jedzie gdzie chce zwłaszcza na płaskich laczach)

PozdroBL

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Odświerzam ten post, bo nie chcę nabijać kolejnych na forum. Mam e32 740iA z EDC i Nivo. Tydzień temu pojechałem w Polskę i stwierdziłem, że moja 7 jest twarda:( Tak sobie czytałem wszystkie posty na forum związane z Nivo, ale nie pasuje mi kilka rzeczy.

Po pierwsze: Jakby nivo powiedziało "żegnam" to tyłu auta nie mógłbym ugiąć nawet na 1cm, a u mnie ugina się.

Po drugie: Gruszki z tyłu z lewej i prawej strony są suche. Nic, a nic nie cieknie. Za to jeden amortyzator z przodu jest wilgotny:(. Czy ma to wpływ na twardość całego auta?

Po trzecie: Płyn w układzie jest zielony. Zastanawia mnie tylko nieszczeslność uszczelki w zbiorniku tzn. ściany zbiornika są mokre. Czy wg Was ma to wpływ na twardość?

Po czwarte: zastanawiam się równiez nad tym, czy aby edc się poprostu nie zablokowało:( Nie wykluczam tego wszystko jest możliwe w 13 letnim aucie.

Po piąte: Tył auta siedzi nisko i czy jak podniosę wodzikiem tylnie zawieszenie, zwiększy się komfort?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi, bo jak nie dojdę co i jak, czekam mnie wyprawa do Gdańska i regeneracja całeg układu.

Pozdrawiam,

James

740iA 93r. - jest

628CSI 83r. - było

Opublikowano
Tył auta siedzi nisko i czy jak podniosę wodzikiem tylnie zawieszenie, zwiększy się komfort?

Jak podniesiesz tył autka to ono zrobi się jeszcze bardziej twarde,

Wydaje mi się tak że że masz za dożo płynu w układzie nivo

A i jeszcze jedno sprawdz czy ten widzi ci sie przypadkiem nie poluzował bo wygląda na to jakbyś miał zaworek ten z tyłu cały czas otwarty

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Dzięki Blaster. Sprawdzę poziom "zielonego". Z tego co wiem ma go być 2,5cm poniżej brzegu w zbiorniku. A wodzik sprawdzę, ale dopiero jak pojadę na kanał, bo strach robić to na podnosniku:)

Pozdrawiam,

James

740iA 93r. - jest

628CSI 83r. - było

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.