Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ile osob z tym silnikoem zmienilo kolektor ssacy bo klapki sie juz zle trzymaly ?, nie pytam o tych co zmienili dolektor lub wycieli klapki zdrowe w obawie ze sie urwa.

Pozdr

Opublikowano
99% je wyrzucała, reszta podejrzewam ze z tym nic nie robiła, nie znam nikogo kto kupował nowy kolektor
Opublikowano
Ja znam i nie polecam wywalać klapek, polecam kupić nowy kolektor, a auto będzie się lepiej zbierać i pracować.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
99% je wyrzucała, reszta podejrzewam ze z tym nic nie robiła, nie znam nikogo kto kupował nowy kolektor

Ja jestem po przesiadce z samochodów z logiem OOOO, mam już drugie BMW E91 3.0d. W pierwszym sam profilaktycznie wymieniałem kolektor na nowy w ASO, a drugą kupiłem ze świeżo wymienionym w ASO.

Także kolego Kubaj123 nie jest tak, jak mówisz...

 

Ja znam i nie polecam wywalać klapek, polecam kupić nowy kolektor, a auto będzie się lepiej zbierać i pracować.

Święta prawda !

Jedyna słuszna droga.

I gwarantowany spokój na 150-250 tys. km w zależności od zależności.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

W M47TU2 można śmiało montować zaślepki.

 

Jeżeli ktoś twierdzi, że to wpływa na dynamikę i ma serię to zapraszam na obwodnicę Krakowa. Możemy wystartować z 6-biegu od 80km/h do 140km/h, nawet przepisowo będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W M47TU2 można śmiało montować zaślepki.

 

Jeżeli ktoś twierdzi, że to wpływa na dynamikę i ma serię to zapraszam na obwodnicę Krakowa. Możemy wystartować z 6-biegu od 80km/h do 140km/h, nawet przepisowo będzie.

Tak, tak...., nie ma może dużej różnicy od 80d 140 km/h...., Twoim zdaniem kolego Artuj..., musisz spróbować tak od 50 km/h, wtedy jest duuuży problem bez klapek.

Oczywiście wiem, że 50 km/h na 6 biegu do niewskazane, ale widzę - że abyś zrozumiał - konieczne.

Inżynierowie BMW latami liczyli i testowali nie po to, aby ktoś w 5 minut je wyrzucał.

KROPKA.

Bardzo mi się podoba ten tekst, mówi wiele o wielu...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Oczywiście, że wywalanie klapek nie zmienia NIC w przyspieszeniu/mocy itd, co tutaj było potwierdzane nie raz, łącznie z pomiarami bezpośrednio przed i po wywaleniu klapek. Różnica była 0,5 PS więc żadna i nie odczuwalna, w granicach błędu pomiarowego i Ci którzy czują przyrost/niedobór mocy mają słabą dupohamownie :norty:
Opublikowano

ja wymieniłem kolektor na nowy -klapki miały już luzy i zaczęły przeciekać przy osiach.

motor M47N2

 

co do samych klapek -przez chwilę jeździłem z zaślepkami. wg mnie kultura pracy silnika, w zakresie niskich obrotów, dość słaba. czułem spore wibracje.

co do dynamiki -żadnej różnicy


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

200kkm -przy okazji wymiany świec zrobiliśmy z gorik79 inspekcje tego ustrojstwa.

diagnoza była jednoznaczna.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

U mnie zaczęły przeciekać mniej więcej przy 250 tysiącach km. Co prawda bez klapek w dynamice nie czuję za bardzo żadnej różnicy ale w dźwiękach owszem. Silnik ma brzydszą pracę i może powoduje więcej wibracji na biegu jałowym. Co prawda ciągle się gryzę z myślą aby powrócić do kolektora z klapkami ale na chwilę obecną mam inne wydatki :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

 

Kolego szanowny. Zamiast nowego kolektora, zamontowałem fabrycznie nową turbinę oraz wymieniłem wszystkie wtryskiwacze. Po tym zabiegu odczułem faktyczną różnicę, zwłaszcza w dolnym zakresie.

 

Gdybym wydał tyle pieniędzy na kolektor, to też zapewne "czułbym" ową różnię której jeszcze nikt notabene nie wykazał. Zawsze jak kończą się rzeczowe argumenty, to zaczynają o Panu Mietku, Sławku czy też druciarstwie.

 

(...)Inżynierowie BMW latami liczyli i testowali nie po to, aby ktoś w 5 minut je wyrzucał.KROPKA.(...)

 

Z tego też powodu dla mnie prawdziwym druciarstwem jest CHIP. W tym temacie jednak dziwnym trafem, jak forumowicze napisali "że nic się nie dzieje, jeździ" to ten mod jest już powszechnie akceptowalny. W przypadku klapek dziwnym trafem stosowane są zupełnie inne standardy dyskusji ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast nowego kolektora, zamontowałem fabrycznie nową turbinę oraz wymieniłem wszystkie wtryskiwacze.

Po tym zabiegu odczułem faktyczną różnicę, zwłaszcza w dolnym zakresie.

To prawda, faktycznie przy rzeczywistych, ogromnych przebiegach czynności, które wykonałeś na pewno pomogą.

Tym bardziej, że turbinę założyłeś nową.

Czy wtryskiwacze montowałeś też nowe, czy po naprawie?

 

(...)Inżynierowie BMW latami liczyli i testowali nie po to, aby ktoś w 5 minut je wyrzucał.KROPKA.(...)

Z tego też powodu dla mnie prawdziwym druciarstwem jest chip. W tym temacie jednak dziwnym trafem, jak forumowicze napisali "że nic się nie dzieje, jeździ" to ten mod jest już powszechnie akceptowalny. W przypadku klapek dziwnym trafem stosowane są zupełnie inne standardy dyskusji

Kolego Artuj - staram się zrozumieć Twój tok rozumowania, ale... jeszcze nigdy nie widziałem, aby przy zmianie oprogramowania jakikolwiek podzespół fabrycznie zamontowany był wymontowywany...

Nie trzyma to się całości..

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
(...)jeszcze nigdy nie widziałem, aby przy zmianie oprogramowania jakikolwiek podzespół fabrycznie zamontowany był wymontowywany(...)

 

Zaślepianie EGR oraz demontaż DPF to niby co? Drugi mod popularny wśród właścicieli 335d, gdzie DPF stanowi ogranicznik dla większych mocy. Został zamontowany w samochodzie z tych samych powodów co klapki - ekologia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaślepianie EGR oraz demontaż DPF to niby co? Drugi mod popularny wśród właścicieli 335d, gdzie DPF stanowi ogranicznik dla większych mocy. Został zamontowany w samochodzie z tych samych powodów co klapki - ekologia.

No tak..., najpierw piszemy o klapkach. Potem ugrzązłeś na chipie, a teraz piszesz o egr i o dpf.

Naprawdę trudno się połapać w Twojej linii obrony... lub właściwie ataku.

Czyżby tonący się brzytwy chwyta?

Ja mówię PAS (tu więcej - klik klik)

Oczywiście w nawiązaniu do tematu - zdania nie zmienię - likwidacja klapek to niszczenie samochodu.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Mój tok rozumowania jest prosty. Forumowicze na wiele sposobów modyfikują swoje samochody i nie ma w tym nic złego (jak chociażby wywalenie zaworu CDV), natomiast wywalenie klapek jest już niefajne.

 

Teoria vs praktyka. Przejechałem już tak wiele kilometrów, o żadnym spadku dynamiki nie ma też mowy. Nikt do tej pory nie udowodnił stawianych zarzutów o rzekomym pogorszeniu parametrów. Jeżeli pojawią się konkrety to jestem gotów zmienić zdanie i przyznać rację, na ideologię sprzeczał się nie będę.

Opublikowano

Wywalony CDV daje lepsze odczucie lapania sprzegla na nodze, ale to trzeba umiec czuc. Jak umiecie nadrzucac tylem auta, bo akurat musicie sie przesunac troszke to wiecie dokladnie co mam na mysli.

Wywalone klapki zupelnie nic nie zmieniaja jezeli chodzi o parametry, jezeli ktos jezdzi konkretnie.

Po prostu trzeba byc swiadomym tego co sie robi z autem i dlaczego.

Reasumujac w temacie klapek jest tak: jezeli ktos jest zwolennikiem jazdy na kropelce i obrotomierz sporadycznie wedruje w okolice 2tys obr to klapki zostawiac, bo przy takim stylu jazdy sie przydaja. Tzn piszac zostawiac mam na mysli, wymiane klektora na nowy z klapkami oczywiscie, bo wczesniej czy pozniej ale kazde klapki wypadaja :mrgreen:

Jezeli jezdzimy konkretnie i obroty ponizej 2tys sa tylko chwila przejscia do tych wlasciwych to wywalac i po temacie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Reasumujac w temacie klapek jest tak: jezeli ktos jest zwolennikiem jazdy na kropelce i obrotomierz sporadycznie wedruje w okolice 2tys obr to klapki zostawiac, bo przy takim stylu jazdy sie przydaja. .

 

Na co się przydają?

Opublikowano

Mam kolegę z tym samym silnikiem co ja i wywalił klapki .

Gdy jedzie za mna moim autem to zawsze mówi ,że lepiej i ciszej pracuje oraz przy gaszeniu auta u mnie z klapkami odbtwa się to płynnie a u niego gwałtownie i z dużymi wybracjami więc tak na prawdę jak są ok to radzę ich prewencyjnie nie wywalać :norty:

Mity forumowe nie zawsze się sprawdzają :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
(...)jeszcze nigdy nie widziałem, aby przy zmianie oprogramowania jakikolwiek podzespół fabrycznie zamontowany był wymontowywany(...)

 

Zaślepianie EGR oraz demontaż DPF to niby co? Drugi mod popularny wśród właścicieli 335d, gdzie DPF stanowi ogranicznik dla większych mocy. Został zamontowany w samochodzie z tych samych powodów co klapki - ekologia.

Mam 335d po chipie :mrgreen: na zacne 368 KM i nie zaślepiony egr i nie wyrzucony DPF zrobiłem już 20 tys. po tej modyfikacji i nie mam problemów najmniejszych z samochodem.

Wiec nie wszyscy tak robią, kolektor też u mnie został wymieniony na nowy :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Aby obalić mit o spadku dynamiki po wywaleniu klapek, poniżej warunki w których są w pełni otwarte:

• temperatura płynu < 14C

• dawka paliwa > 24 mg

• obroty > 2250 rpm

• temperatura w dolocie < -5C

 

Wystarczy, że jeden warunek zostanie spełniony. Nie musi to być przekroczenie określonego pułapu obrotów, może to być również but w podłodze.

 

Jak ktoś nie wierzy w powyższe warunki, to niech przy najbliższej okazji podpyta ogarniętego tunera. W sofcie znajdują się mapy które za to odpowiadają.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.