Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie.

Na wstępie zaznaczę ze to mój pierwszy post na tym forum wiec przepraszam za niewiedzę.

Mam bardzo pilne pytanie. Mianowicie zauważyłem że od ostatniej wymiany oleju w silniku (było to dokładnie 972km temu) poziom oleju jest na poziomie 1/3 pomiędzy minimum i maximum na bagmecie. Oznacza to że ubyło 0.7l oleju. Oczywiście sprawdzałem to na zimnym silniku. Nie odczuwam spadku mocy oraz nie widzę w lusterku niepokojącego dymu za sobą przy odpuszczaniu czy dodawaniu gazu. Oprócz tego raz widziałem (akurat kto inny wyjeżdżał samochodem z garażu) że puścił małego czarno- szarego bąka przy odpalaniu. Sprawdzałem to wielokrotnie - nie powtarzało się to więcej. Podczas jazdy po kilkunastu minutach zapala się pomarańczowa kontrolka oleju, gaśnie po ponownym odpaleniu silnika. Poza tym płyn chłodniczy co prawda jest w odpowiedniej ilości lecz ma brunatną barwę.

Jaka może być przyczyna? Uszczelka pod głowica? Obstawiam też i to najbardziej - uszczelniacze zaworów.

Dodam że samochód zakupiłem 3 miesiące temu, od strony mechanicznej został jedynie wykryty minimalny wyciek z simeringu wału korbowego oraz z uszczelki filtra oleju. Wtedy też był zmieniany olej, oraz wszystkie płyny.

 

Pozdrawiam i liczę na wasza pomoc

Krzysiek

Edytowane przez Matuszak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silniki M54 lubią pic sporo oleju. Możesz zmienić olej na taki który ma najniższy współczynnik NOACK (odparowanie) i ubytki powinny się zmniejszyć. Takim olejem jest np. AMSOIL european car 5w40, Valvoline MST 5w40

 

Ps. Polecam również wymienić odmę.

Opublikowano
Ten silnik normalnie powinien spożywać ok 1- 1,5l oleju na 10 tyś km. Mój w takim razie by pił 7l... :shock: Olej był zalany Castrol Edge Sport, Fully Syntetic, 5w40, taki jak zaleca producent i jaki lał poprzedni właściciel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten silnik normalnie powinien spożywać ok 1- 1,5l oleju na 10 tyś km. Mój w takim razie by pił 7l... :shock: Olej był zalany Castrol Edge Sport, Fully Syntetic, 5w40, taki jak zaleca producent i jaki lał poprzedni właściciel.

 

To bardzo przeciętny olej w dodatku pozostawiający sporo syfu po sobie i jest HC. Producent musi go zalecać bo mają podpisaną ze sobą umowę tak jak inni producenci samochodowi z innymi firmami olejowymi. Te oleje które wymieniłem wcześniej są sporo lepsze od tego Castrola o czym przekonało się sporo osób.

Opublikowano

Jednak czy to w 100% procentach tlumaczy 7mio krotnie wieksze spalanie oleju I problemy z plynem chlodniczym?

Ps. Dzieki za zaineresowanie :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak czy to w 100% procentach tlumaczy 7mio krotnie wieksze spalanie oleju I problemy z plynem chlodniczym?

Ps. Dzieki za zaineresowanie :cool2:

 

Z pewnością nie ale na pewno pomoże w ograniczeniu poboru. Teraz głównie zajął bym się odmą bo być moze dawno nie była wymieniona lub wcale i tu może być problem. Kompresje silnika też warto sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.