Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam pytanie czy dis może nie włączyć procedury wypalania dpf jeżeli nie ma żadnego błędu związanego z przytkanym filtrem dpf,a ciśnienie przed dpf jest w granicach 7 mbar?Dodam że wszystkie inne warunki spełnione.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź,próbowałem wczoraj w e91 brata wypalić dpf bo jakaś dziwnie słaba jest nie za bardzo czuć moment wstania turbiny(kupił auto niedawno) silnik 2.0 163 KM,trochę wylot okopcił ale nie miałem activ w disie,a robiłem to według Twojej instrukcji.Silnik zagrzany na full,paliwo 1/4 zbiornika,prędkość 80 km/h obroty ponad 2000 temp spalin ok 350 ,błędy pokasowane,i dodam że dis przyjął procedurę ale jej nie aktywował.Co może być przyczyną w takim razie?

ps-miał niesprawną klapę gaszącą (pewnie dłuższy czas),zamieniłem ją na swoją (mam dołożoną do swojej e90 bez dpf,Roger mi ją aktywował i u mnie działa pięknie) wykasowałem błąd klapy i dopiero zacząłem procedurę wypalania,ale niestety nie udało się.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

dziqsek ja dziś robiłem wg. twojej instrukcji i tez się włączyć nie chciało.

Mam błąd zapchanego filtra.

Przy próbie wymuszonego wypalania mam:

Regeneration enabled

Regeneration not aktive

 

I choć bym 100 km zrobił to się nie zmieni na aktive:(

Czyżby coś uniemożliwiało rozpoczęcia testu? Np. błędne wskazania temperatury cieczy lub spalin przez katalizatorem?

Opublikowano

Jak masz błąd zapchanego filtra (480A albo 481A) to wypalanie się nie uruchomi (ECU nie pozwoli na to).

Obejście tego robi się tak:

1) kasujemy błędy

2) request wypalania DPF DISem albo ISTą, WAZNE: nie odpalamy samochodu (bo wskoczy błąd)

3) uruchamiamy INPĘ, wchodzimy do listowania błędów, wciskamy F2 (kasuj błędy)

4) przyciskamy klawisz F2 co 3-4 sekundy bez przerwy, uruchamiamy samochód i jedziemy wypalać nie przestając naciskać F2 w INPIe.

Aby nie tracić czasu możesz się kontrolnie zatrzymać za ~10 minut, wejść do DISa/ISTy i sprawdzić status kiedy ostatnio filtr był wypalony. Jeżeli pokaże 0-20km to znaczy że procedura Ci zadziałała.

 

U mnie błąd 480A przestał się pojawiać po drugim wypaleniu, na wszelki wypadek zrobiłem jeszcze dwa. Każde z nich trwało o dziwo tylko 10 minut.

 

Tą procedurę ćwiczyłem ostatnio z moim E90 - pojawił się błąd 480A, ostatnie wypalanie pokazywało mi 1300km wcześniej, prawdopodobnie spowodowane to było błędem 447E czyli Oxygen Sensor (Lambda). Wyczyściłem styki do sondy plus styki przy ECU i błąd przestał się pojawiać (jednak trzeba było wypalić DPFa).

Opublikowano

Ok. Jutro spróbuję twoim sposobem.

A gdzie znajdę w disie kiedy ostatnio był wypalanie?

I drugie pytanie jak w inpie od trandolfa włączyć obsługę dla mojego silnika? Bo jest tylko dde 5 a ja muszę dde 6 tak jak e90

Opublikowano

Ja wypalałem akurat Rheingold'em - nie ma tam statusu na żywo, czy jest wypalany w danym momencie, ale jest odległość przejechana od ostatniego wypalnia.

W momencie jak wypalasz to dalej pokazuje status od ostatniego wypalania nawet jak wypalanie trwa. Poznasz że się skończyło po tym że przeskoczy na 0km (w trakcie jazdy).

W DIS powinno być gdzieś obok (może status) ?

Co do INPY to musisz ściągnąć sobie nowsze wersje plików ECU do EDIABAS i doinstalować. Ja mam DDE7 z n47 i mi obsługuje - mam akurat calosc niestety w wersji niemieckiej.

 

pozdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to nie ma statusu???Przecież jest jak byk. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiście ze w rheingoldzie jest taki sam status active / not active jak w disie
Opublikowano

Panowie mam problem z interpretacją wyników:

 

http://istorage.pl/images/img-14289990792032972157.jpg

 

Pomiar wykonałem na zgaszonym silniku...tylko zapłon włączony.

Czy w takiej sytuacji ostatnio pozycja nie powinna wynosić 0 mbar?(przecież silnik nie chodzi więc nie powinno być żadnego ciśnienia)

 

/*Czy po tak długiej jeździe bez regeneracji jest możliwość wypalenia filtra czy od razu wyciąć?*/ pytanie nie aktualne, przecież tam są metry:)

Tak czy siak, niby było wypalanie a błąd nadal jest....

Kilka krotnie próbowałem włączyć regeneracje ale się nie udawało. Jeszcze nie próbowałem metody eddie_c bo miałem problem z połączeniem z DISem ale już chyba opanowałem:)

 

Dobrze rozumie, że nadal jest requested do DDE o wypalenie ale się nie włącza bo jest błąd 480? Jeżeli go skasuje INPA, i będę kasował co te 3-4 sekund to uruchomi się to automatycznie?(w DISie już nie włączać?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbuj wypalać az blad zniknie.

 

Ja mam pytanie ile może być soot mass w 2.0d?

I czy ciśnienie na wolnych obrotach może czasami wskazywać 0? czy to błąd czujnika?

Opublikowano

Jeszcze jedna informacje, tym razem z INPY.

błąd 480A i tam:

- ash mass in particle filter - 60,94 g

- smut mass in particle filter - 59,94 g

- exhaust volume flow in particle filter - 192,26 m3/h

- difference pressure above particle filter - 167,38 mbar

- abgasgegendruck vor particle filter - 1161,64 mbar

 

Ktoś ewentualnie słyszał/korzystał z takiej metody wypalania filtrów?

http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazdowa/czyszczenie-regeneracja-dpf-fap/

Opublikowano

@Lustek - dopóki masz 480A to DDE nie rozpocznie Ci wypalania (odrzuci). Błąd powinien zniknąć po 2-3 wypalaniach. DISem włączyć, ISTĄ naciskac F2 i kasować błąd. Nie włączać silnika bez naciskania F2, bo DDE odrzuci proces wypalania.

 

@halfi - w którym miejscu w Rheingold jest status który mi powie "wypalanie trwa - active" ? Jakoś nie znalazłem - status obok request pokazuje tylko liczbe km od ostatniego wypalania.

Opublikowano

Udało się, kontrolka znikła, wypalenie się udało:)

Dzięki eddie_c za radę z tym F2...moja żona do tej pory nie rozumie po co go miała tak często naciskać:)

Jaka ma być temperatura rozgrzanego silnika?

u mnie test nr.7 pokazuje max 89, ale nie chciał przekraczać tej wartości. Wręcz przeciwnie czasem się cofał...np do 85.

Termostat na 100'fke do wymiany, dlatego się nie załącza wypalanie automatycznie.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam bardziej złożony problem.

 

Miałem przez jakis okres padnieta przepustnice co blokowało wypalanie. A skutkiem tego jest teraz błąd 480A i 4800 dzis próbowałem tej metody z kasowaniem pod czas jazdy i udało sie weszło aktiv przez jakies 20km raz zadymił po kolejnych 20km znowu zadymił ale musiałem zwolnić bo było skrzyżowanie i wtedy przestał dymic. Temperatura filtra jak było aktiv 500- 600st. Po pierwszym odcinku 20km powrócił bład 480A ( wczesnij te 20km bład nie wracał) i powraca w róznych okresach 5sekund czasem nawet 20s jest aktiv i wyskakuje bład wtedy not aktiv. Pasazer jechał ze mna i ciagle kasował błedy zrobilismy tak około 80km i nadal procedura wypalania nie skonczyła sie. Cisnienie na biegu jałowym jest 30-40mbar przed wypalaniem było 50mbar i tu pytanie jaka jest norma ?

 

Operacje robiłem AutoComem bo jest szybszy od disa :) tylko kasowanie błędów wkurzajace bo trzeba potwierdzac "ok" miałem na zywo podglad czy procedura aktywna czy nie. zaobserwowałęm ze aktywuje sie juz przy predkosci 15km/h jesli reszta warunków jest spełniona. Na kolejna trase chyba uzyje jeszcze inpy do kasowania bo raczej nie ma innej opcji jak próbowac dalej wypalac aż zakonczy sie ta procedura. Czy po zakonczeniu wypalania zminia sie status na "nie rzadany"?

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Mam bardziej złożony problem.

 

Miałem przez jakis okres padnieta przepustnice co blokowało wypalanie. A skutkiem tego jest teraz błąd 480A i 4800 dzis próbowałem tej metody z kasowaniem pod czas jazdy i udało sie weszło aktiv przez jakies 20km raz zadymił po kolejnych 20km znowu zadymił ale musiałem zwolnić bo było skrzyżowanie i wtedy przestał dymic. Temperatura filtra jak było aktiv 500- 600st. Po pierwszym odcinku 20km powrócił bład 480A ( wczesnij te 20km bład nie wracał) i powraca w róznych okresach 5sekund czasem nawet 20s jest aktiv i wyskakuje bład wtedy not aktiv. Pasazer jechał ze mna i ciagle kasował błedy zrobilismy tak około 80km i nadal procedura wypalania nie skonczyła sie. Cisnienie na biegu jałowym jest 30-40mbar przed wypalaniem było 50mbar i tu pytanie jaka jest norma ?

 

Operacje robiłem AutoComem bo jest szybszy od disa :) tylko kasowanie błędów wkurzajace bo trzeba potwierdzac "ok" miałem na zywo podglad czy procedura aktywna czy nie. zaobserwowałęm ze aktywuje sie juz przy predkosci 15km/h jesli reszta warunków jest spełniona. Na kolejna trase chyba uzyje jeszcze inpy do kasowania bo raczej nie ma innej opcji jak próbowac dalej wypalac aż zakonczy sie ta procedura. Czy po zakonczeniu wypalania zminia sie status na "nie rzadany"?

 

Norma na jałowym to 30mbar. Przy wypalaniu nie powinien dymić, nie jest to coś złego (tak mi się wydaje) ale ja zauważyłem to usiebie po zalaniu słabego paliwa, a przedewszystkim jak była rura zielona (siarka) to wypalał dymiąc.

Jak wiesz że masz auto sprawne 100% to zalej dobrej ropy i wyjedź w trasę, ćwiczyłem to z bratem nie szło zejść poniżej 20mbar przy wypalaniu wymuszonym, po trasie 400 km na 5 spadło do 7mbar.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Czyli tragedi nie ma ale dlaczego pojawia sie ten bład 480a jesli cisninie na jałowym jest bliskie normy czy moze to 30mbar to próg od którego łapie bład ? Narazie najdłuzsza trasa jaki mi sie szykuje to 60km :) ale biore żone lapka z inpa i bedzie klikac F2 :)

 

Ten zielony osad to u mnie był bardzo czesto teraz pojawił sie czarny myśle ze to po tym braku wypalania przez dłuższy okres troszke sadzy przepuscił DPF. Co do paliwa to latam na made in RUS lub litwa, Rus jest bez bio litwa zielona od bio ( mam transport latamy na RUS i paliwo pewne kupowane tylko na karte Rosnefta)

 

Dzis miałem wyjazd 20km w jedna i pomyslałem że wezme kompa i zobacze i o dziwo dzis cisninie na jałowym zimnym silniku 7mbar :) bład 480a juz nie wraca zrobiłem 40km i nic sie nie działo tyle ze chyba termostat padł i ne mogłem złapac 75st wiec proces dopalania dalej nie skonczony. Termostaty zamówione jak zamontuje to bede próbował dalej skonczyc rozpoczety proces choc jak widze po cisnieniu juz dał duzy efekt nawet nie skonczony :) O postepach zamelduje :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Ciśnienie w dpf rośnie jak gwałtownie przyspieszasz, jak wyskakuje ten błąd podczas wypalania trzeba operować pedałem gazu delikatniej i nie wyskoczy (przynajmniej w moim przypadku pomagało) sprawdź sobie kiedyś 4 bieg i 3-4 k obrotów z pedałem w podłodze wyskoczy ci pewnie z 500mbar :P, umnie po chemicznym czyszczeniu w m47 mam 140mbar na pełnym gazie.

 

Czasem też tankuje paliwo made in russia, ale niestety jest bardzo mocno zasiarczone, w porównaniu z polskim biodieslem nie ma porówania, ruska lepsza, ale paliwa premium w polsce są niestety lepsze od ruskiej. Ojciec na ciężarówkach jeździł wiele lat i zawsze powtarzał, ruskie suche i zapycha wszystko a w zimę dolewają benzyny 82 albo karasiny np ażeby nie zamarzało :D. Głośniej Ci nie pracuje silnik? zawory się nie zacinają (agr), przepustnica?. Do starszego diesle można miksolu dolewać ale na comon rail raczej nie polecam testować :P

 

Po zrobieniu termostatów ...Zalać 3-4 zbiorniki statoil gold albo bp ultimate i wyjeździć, na pewno pomoże.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Cześć,

 

Porwę temat :)

 

Pytanie do osób które z powodzeniem przeszły procedurę wypalania z DISem.

Jestem dosłownie kilka minut po wypalaniu.

Zrobiłem je 2-krotnie.

W obu przypadkach po około 15 minutach 'Regeneration active' zmienia się na 'Regeneration not active'.

'Regeneration enabled' w pierwszej linijce pozostaje bez zmian.

 

I wtedy ciekawostka - chcąc uruchomić wypalanie jeszcze raz od nowa pojawia się informacja że proces regeneracji jest aktywny z pytaniem czy go przerwać i uruchomić nowy, czy tez zrezygnować i zostawić jak jest.

 

Ta sama sytuacja za 1 i 2 razem.

Czy to normalne?

Opublikowano

Mi się wydaje że jak wypalanie się zakończy to powinien być komunikat o o braku Żądania choć nigdy wcześniej na to nie zwróciłem uwagi.

Co do paliwa to w rus jest tak samo jak unas są 2 rodzaje teraz standard -15 i zimowe -40 i to drugie nie zamarza ale jest droższe i u nas mało kto je przywozi chyba że są siarczyste mrozy normalnie jej tam jednego i drugiego :8)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Możecie mi pomóc wymysić wypalanie DPF przy pomocy Rheingolda, dodam, ze po przeskanowaniu pokazuje się błąd 480A.

W dnie wczorajszym usunąłem blad, ale podejrzewam, że wróci i procedura nie załączy się...

Czy podczas jazdy też mogę usuwać błędy i mieć aktywną procedurę?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
musisz kogos brac z lapkiem i ten ktos musi cały czas klikac usuwanie błedów tak zeby nie pozwolic systemowi wychwycic tego błedu. JA tak miałem i sie udało.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Ale robiłeś to na rheingoldzie?

Tutaj najpierw trzeba te błędy zaczytać a sprawdzanie błędów chwilę trwa, dopiero w późniejszym etapie można je kasować. Chyba, że się mylę

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.