Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zainteresowała mnie gablota spod tego linku:

http://otomoto.pl/bmw-530-bmw-503ia-lpg-top-exclusive-C33704145.html

 

Wdług mnie sporo wisi w ogłoszeniach i jeżeli byłby taki idealny to pomimo ceny powienien być już łyknięty, widział lub jeszcze lepiej zna ktoś może ten samochód?

 

W porównaniu z innymi wypicowanymi wygląda słabo jak na tą cenę, ale może to tylko moje wrażenie.

 

Będę wdzięczny za jakieś info i opinie na jego temat, bo nie chcę się umawiać i jechać na darmo jeżeli ta gablota ma spore wady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Numer podwozia WBADS61080GV44201

Kod typu DS61

Typ 530I (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor TOLEDOBLAU METALLIC (482)

Tapicerka LEDER HIGHLINE/SANDBEIGE (V6SN)

Data prod. 2002-11-05

 

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S232A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 50 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 50

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S386A DACHRELING Reling dachowy

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S422A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wer. drewna szlach. klon muszlowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S723A EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S202A STEPTRONIC Steptronic

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące

S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

dzieki za rozkodowanie, a na podstawie zdjęc ktos cos moze powiedziec? Moze ktos bardziej znający się na e39 ode mnie zauwazy cos niepokojacego?

Mam daleko do tego samochodu, dlatego chce uzasadnic moje zainteresowanie tym autem zanim sie wybiore

Opublikowano

Długim okresem wystawiania bym się nie przejmował. Zrozumiesz to jak będziesz sprzedawał jakiekolwiek auto w cenie wyższej od średniej z allegro :wink:

Auto wydaje się ciekawe. Owszem zdjęcia słabej jakości najprawdopodobniej z telefonu, mimo to według mnie tapicerka jest w świetnym stanie jak na 12sto letnie auto. Obecność fabrycznych, czy też oryginalnych dywaników świadczy o poprzednich właścicielach. Wyposażenie super, zestawienie kolorystyczne również ciekawe. Jedynie nie podobają mi się letnie koła, ale są dwa komplety, więc nie ma co marudzić. Na dwóch ostatnich zdjęciach przód stoi bardzo wysoko. Spalanie gazu podane przez właściciela, szczególnie miejskie według mnie bardzo optymistyczne, bo bodaj większe wartości widnieją w katalogu dla tego silnika/automatu/touringa. Nie widzę w nim nic strasznego ;)

Opublikowano

Biorąc pod uwagę to co przeczytałem na forach, z czego wynika że większość samochodów to szroty, do których trzeba dokładać tysiącami żeby w miarę jeździły, to myślę że warto wydać więcej i być spokojniejszym.

Chyba że ktoś tu ściemnia, mianowicie może samochody z przedziału 10-15 tys nie są tak tragiczne jak się je przedstawia, a może sprzedający nadinterpretowują stan swoich aut zawyżając cenę.

Momentami mam wrażenie ze powstała atmosfera przewlekłego strachu przed zakupem samochodu który może się okazać "nie idealny" a może ktoś oczekuję od kilkunastoletniego samochodu żeby prawie nie różnił się od nowego.

 

Teraz to już sam nie wiem, czy sam nie uległem temu strachowi, i czy np warto jednak brać pod uwagę samochody od handlarzy w cenach oscylujących między 10-15 tys.

A może poczekać aż cena tego samochodu spadnie?

Uważam że coś jest warte tyle ile ktoś chce za to zapłacić, może wysoka cena samochodu ma większe odbicie w sentymencie sprzedającego?

 

W tym aucie też zauważyłem że przód stoi wysoko, podobno po wymianie amortyzatorów, i ciekawi mnie czy to możliwe zeby amortyzatory były winne takiej postawie auta, bardziej bym rzekł że mogłaby to być wina spręzyn, chyba że amortyzatory zostały źle zamontowane.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Opublikowano
Uważam że coś jest warte tyle ile ktoś chce za to zapłacić, może wysoka cena samochodu ma większe odbicie w sentymencie sprzedającego?

 

Przepraszam za OT, ale nie za bardzo rozumiem, skąd się bierze taki pogląd? Przychodząc do sklepu też mówicie, że "biorę tę bułkę za 50 groszy, a nie za 80, bo tyle chcę zapłacić"? Kupując telefon, komputer itd. też płacicie tyle, ile chcecie, czy tyle, na ile wycenia sobie swój produkt sprzedawca? Jeśli ktoś zna jakąś mądrą teorię z ekonomii, która uzasadnia taki pogląd, to chętnie poszerzę horyzonty i być może nawet zmienię zdanie w tej materii.

 

W kwestii zawieszenia podpytaj bardziej doświadczonych a propos tego:

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące
. Może tu jest pies pogrzebany?
Opublikowano
Ale nivo chyba ma poduchy poziomujące sam tył? A tu przód stoi dęba. Może te amorki co zmieniał to założył niewłaściwe.
Opublikowano

Bardzo lubię czytać wypowiedzi teoretyków :wink: .

 

Wymieniając amortyzatory, wahacze itd. + elementy gumowo metalowe np. poduszki amortyzatorów (przez wielu nazywane odbojami) jeśli nie mamy do czynienia z "młodym/ świeżym samochodem" to różnica wysokości przód vs. tył będzie bardziej widoczna z bardzo prostej przyczyny :norty: ........ najczęściej nie ruszana oś jest już mniej lub bardziej "uklepana" ..... pisząc po chłopsku :) .

 

Nieprawidłowy montaż wykluczam, bo to do oceny na miejscu :) hehe.

W ogóle to nie wiem jak niedokładną osobą trzeba być przy składaniu "amortyzatora" na starych podkładach gumowych sprężyn (górna i dolna) aby nie umiejscowić sprężyny w odkształconych miejscach ........ z fabryki przecież wyjechało poprawnie złożone :P .

 

Właściciele samochodów zapominają również o jednym dość ciekawym :) niuansiku ........... prawie wszyscy kierują się ceną przy wyborze nowej części zamiennej i nie chcą dopłacić do producenta "robiącego na pierwszy montaż" (nie mam na myśli nowych części OEM oczywiście :) .

Sprzedawca w sklepie oraz mechanik powiedzą magiczne "Będzie Pan zadowolony" :mrgreen: i klapki na oczach ........... a mimo wszystko np. charakterystyka pracy amortyzatorów jest trochę inna między poszczególnymi producentami ..................... .

Opublikowano
Uważam że coś jest warte tyle ile ktoś chce za to zapłacić, może wysoka cena samochodu ma większe odbicie w sentymencie sprzedającego?

 

Przepraszam za OT, ale nie za bardzo rozumiem, skąd się bierze taki pogląd? Przychodząc do sklepu też mówicie, że "biorę tę bułkę za 50 groszy, a nie za 80, bo tyle chcę zapłacić"? Kupując telefon, komputer itd. też płacicie tyle, ile chcecie, czy tyle, na ile wycenia sobie swój produkt sprzedawca? Jeśli ktoś zna jakąś mądrą teorię z ekonomii, która uzasadnia taki pogląd, to chętnie poszerzę horyzonty i być może nawet zmienię zdanie w tej materii.

 

W kwestii zawieszenia podpytaj bardziej doświadczonych a propos tego:

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące
. Może tu jest pies pogrzebany?

 

Skąd taki pogląd? Otóż zauważ że jak cena za coś jest wysoka to nic się nie dzieje,a jak zaczynasz ją opuszczać to zaczyna się robić ruch wokół samochodu. Jest jakaś średnia wartość której każdy się trzyma i która wynika z różnych czynników. Uważam że źle to porównałeś do bułek w sklepie, chociaż gdyby kajzerka kosztowała 10 zł to czy ktoś by ją kupił?

 

Ludzie wychodzą z założenia że lepiej kupić samochód w średniej cenie po jakiej chodzą te modele ( w tym przypadku połowę taniej) i stopniowo go dopieszczać, nawet jeżeli koszt całkowity wyjdzie tyle samo, to jednak części które włoży będzie miał nowe zamontowane przez siebie. według mnie tak samo jest gdy w drugą stronę, gdy cena jest połowę niższa od średniej i stan samochodu również, to też ciężko sprzedać taki samochód.

Chodzi po prostu o jakiś balans, mam na myśli stosunek jakości do ceny, sta mój skrót myslowy, "że coś jest tyle warte ile ktoś za to będzie chciał zapłacić" ale tak naprawdę myślałem o ogólnym zainteresowaniu autem.

Rozumiem że sprzedający podlicza to co w nim wymienił, ale coś co było zamontowane kilka miesięcy wcześniej, jest już używane, i nie wiadomo czy pomimo tego że jakaś część jest świeża w samochodzie jest równoznaczne z jej sprawnością i dobrym stanem, bo trwałość części w wielu przypadkach zależy od umiejętności jazdy kierowcy.

Ja po przyswojeniu tych wszystkich informacji z forum o tym jak schetane są samochody w cenie do 15 tysiecy, zacząłem rozglądać się za dużo droższymi w moim mniemaniu znacznie przecenionymi, ale nie wiem czy to ma sens, bo w takim aucie też trzeba coś robić i wkładać kasę.

 

Mnie jedynie przeraża składak z kilku, przekładki z anglików i tego typu historie, po za tym bardzo dużo rzeczy przy samochodzie jestem w stanie zrobić samemu.

 

Czy to zawieszenie samopoziomujące to aż taka straszna rzecz której powinienem się bać? osobiście by mi to odpowiadało, bo nie nawidzę gdy jadąc na urlop załadowany po dach, ciagne prawie po drodze tylek, chyba że coś mylę.

Opublikowano

He, no bo klienci chcą żeby ich utwierdzać w przekonaniu, że produkt tańszy jest dobry i dobry będzie - pan sprzedawca polecił.

Ja jak sprzedawałem 4 lata części, to w 80% przypadków zakupu amorów nikt nie brał łączników amortyzatora / mocowania górnego, bałwanki / odboje z osłonami brali w 30% - wszystko najtańsze, nigdy monroe, kayaba itd - choć to i tak średnia półka to są i niższe.

Ktoś powie, że tak mówił mechanik i tylko to wskazał kupić, ale to nie tak do końca.

Opublikowano

Mikuś (dzisiaj mam bardzo dobry humor ;) ) dzięki za potwierdzenie hehe.

 

Wracając do tematu bułek i nie tylko :roll: , ja osobiście nie wnikając w cenę sprzedawanych samochodów oczekuję prawie 100% bez-wypadkowości i to jest do oceny tylko i wyłącznie na miejscu.

Nie mam na myśli tylko przelecenia miernikiem drzwi, maski ............ "o Panie miernik pokazał 500 um było tu ostro kombinowane ....... pewnie po walcu -3 tyś hehe", ale skrupulatną ocenę całego samochodu czy jest wart dalszych inwestycji ............... bo o doprowadzeniu do prawie stanu salonowego nie rozmawiamy :P .

 

Im więcej wyceniony samochód przez sprzedającego itd. tym szansa na kupno autka wartego kupna jest większa ale nie jest to regułą, bo jak sprzedający celowo albo nie :norty: chwali, chwali, chwali, chwali a po wnikliwych oględzinach na miejscu nie jest tak kolorowo bo kupił od kolegi i miała być lalka hehe "to kaplica".

Opublikowano

No tak, ale to że samochod jest tańszy nie znaczy ze odrazu musiał byc pod walcem, mógł miec malowane kilka elementów z róznych powodow, tylko moje pytanie, jak sprawdzić czy samochód nie miał wspawywanej np cwiartki? A te drogie tez mogę byc po "walcu"

 

Są magicy co polakierują cały samochód w taki sposob że miernikiem lakieru nie wiele zwojujesz.

dwa lata temu kupiłem rozbita astrę II w okazyjnej cenie, miała rozbity przód, zacząłem szukac blacharza który mi ten samochód naprawi, w wiekszosci przypadków słyszałem takie cos: " Panie, tu nie ma co kombinowac, kup Pan przod od anglika, ten wytniemy, i nawet nie bezie sladu ze było cos robione, czy samochod byl po wypadku"

Przyznam że przeraża mnie takie podejscie, ostatecznie znalazłem goscia co mi naprawił auto w normalny sposob, bez ciecia podłuznic, kielichów itp.

 

Ja nie dowierzam że samochód który kosztuje ponad dwa razy tyle, co srednia cena tego modelu, jest faktycznie tyle warty, uważam ze cena 50% wyższa jest do przyjęcia za zadbany samochod. Miałem wiele samochodów, również zadbanych które naprawde były w super stanie i równiez gorsze i zeby sprzedac samochod w bdb stanie, nie wiele wiecej podskoczyłem od ceny precietnej. A przy tym sprzedaz trwała długo.

 

To jak to jest z tym zawieszeniem poziomującym? Lepiej go unikac czy nie koniecznie?

Opublikowano
Szymon - śmiejesz się z teoretyków (w tym pewnie ze mnie, ale w porządku bo mechanikiem nie jestem) ale ewidentnie na 2 ostatnich zdjęciach widać że przód zawieszony jest sporo wyżej niż powinien. Nie chce mi się wierzyć że na dedykowanych amorkach, z nowymi elementami o których pisałeś auto będzie stało aż tak wysoko.
Opublikowano
Z opisu wynika, że amortyzatory wymieniał tylko z przodu. W takim razie stan jaki widać na zdjęciach jest jak najbardziej możliwy, zwłaszcza że przy "kombiakach" jest to bardziej widoczne niż w sedanach.
Opublikowano

Animavilis sugeruję na spokojnie i bez emocji przeczytać jeszcze raz moje wpisy w tym temacie, bo wydaje mi się iż bardzo dokładnie opisałem punk widzenia dostosowany na naszego rynku samochodów używanych .... bo można zakładać to i tamto w nieskończoność :) .

 

Pedros-20 spokojnie, nie "celowałem" w nikogo konkretnie ......... w ogóle jakie kol wiek utarczki na forum mnie nie interesują bo szkoda czasu na pierdoły :wink: .

 

Aktualnie czytając ten dział (przeglądając moje stare posty wynika, że bardzo dużo się tutaj wypowiadałem ;) ) co jakiś czas bawią mnie teoretyczne wywody i tyle :) ............. najwięcej można się dowiedzieć o samochodzie widząc je na miejscu o ile na podstawie zdjęć, aukcji i ewentualnych pogaduszek ze stroną sprzedającą w ogóle warto się fatygować.

Opublikowano
Szymon - spoko, tu masz rację - wiadomo, że bez oglądania na żywo to można różne głupoty pisać i wróżyć ze szklanej kuli :wink: Skoro piszesz Ty i adalbert, że w kombi może taka być różnica wysokości to wierzę, chociaż dziwnie to wygląda :shock: Pozdrawiam.
Opublikowano
Wystarczy podjechać na dowolną stację diagnostyczną i oprócz wskazań komputerowych, oko diagnosty szybko wychwyci stan, który spowodował takie ułożenie nadwozia.
Opublikowano

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, prawie w każdym ogłoszeniu jest lista świezo wymienionych części, i nie chodzi tu o pierdoły, tylko informacje typu remont zawieszenia, swieżo załozona instalacja gazowa itp... potrafie zrozumieć że ktoś kupił samochód dla siebie i sobie go dopieszczał i stało się cos nieprzewidywalnego że musi go sprzedać, i uważam że takie przypadki to wyjątki, w pozostałych przypadkach raczej nie jestem tak naiwny, żeby myśleć że ktoś tylko po to doprowadzał samochód do ładu żeby go zaraz sprzedać. Mam na myśli że nie wsadzą się w auto pieniedzy i czasu chcąc go sprzedać.

Ja napewno nigdy tak nie robiłem, jeżeli coś kulało to mówiłem o tym sprzedającemu, jeżeli do naprawy było coś co nie generowało zbyt duzych kosztów w stosunku do możliwości podwyższenia ceny auta to to naprawiałem, w przeciwnym razie wolałem opuścić cenę na samochodzie i o tym poinformować nabywce i jemu pozostawić problem.

Ogólnie przy sprzedaży nigdy nie zwracały się koszty wsadzone w samochód krótko przed sprzedażą.

Więc taka wyliczanka jest dla mnie podejrzana.

Opublikowano
Niektórzy do tego stopnia tracą świadomość co piszą, że wyliczają wraz z ceną co wymienili, ale zapomnieli zwrócić uwagę, że koszt jest równy lub przekracza cenę samochodu. Nie wierzę w żadne słowo mówione i pisane przez takich ludków.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
On wygląda jak xi :mrgreen: wg mnie tył też jest wyżej niż seria..może ktoś woził tym gruz i podniósł zawieszenie :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Raczej to kwestia sprężyn zapytaj czy je zmieniał amortyzatory by tak nie podniosły przerabialem to u siebie ostatnio jak zmieniłem amory na sachsy i sprezyny na kayaby. Poszło w górę jak w ogłoszeniu. PP powrocie do oryginalnych sprężyn jest git.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.