Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiem że temat był wielokrotnie wałkowany ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

A teraz do rzeczy w moim bmw 520i 96r wyskakuje jedynka, wyskakuje z dużym impetem. Postaram się opisać wszystkie objawy.

1. Gdy wrzucam wsteczny zaczynam jechać do tyłu i wrzucam jedynka elegancko wskakuje i nie wypada.

2. Gdy toczę się nawet z minimalną prędkością i wrzucę jedynkę, jedynka nie wypada i wszystko jest tak jak należy.

3. Gdy stoję w miejscu i chce wrzucić jedynkę, jedynka wyskakuje z dużym impetem zazwyczaj w systemie, wrzucę jedynkę, ruszam i jedynka wyskakuje, ponawiam sekwencję znowu wypada, za 3 razem z rzędu nigdy nie wypada.

4. kiedy podczas jazdy zredukuje do jedynki i na jedynce stoję na światłach na sprzęgle, jedynka nigdy nie wypada.

 

Nie jest to bardzo uciążliwe, ale sprzęgło podczas jazdy z niesprawną jedynką bardzo cierpi i muszę to zrobić.

i tu moje pytanie... Co to może być?

z góry dziękuje za odpowiedzi.

Opublikowano

Co jeszcze możesz zrobić ? Powiem Ci kolego, bo w E36 z tym samym silnikiem co Ty masz "borykałem" się z dokładnie tym problemem co u ciebie.

Po 1. Ja wymieniłem olej w skrzyni, na pewno to nie zaszkodzi a może pomóc.

Po 2. Wymień (przepompuj) płyn hamulcowy w układzie sprzęgła, zarazem odpowietrzając je, bo to także może się przyczyniać wyskakiwania biegu.

Po 3. Jeśli to za bardzo nic nie da możesz wymienić wysprzęglik, bo może już niedomaga i do końca niewysprzęgla skrzyni, dlatego jedynka nie wchodzi na swoje miejsce i wyskakuje.

Jeśli te operacje nic nie pomogą, prawdopodobnie siada ci skrzynia, a konkretniej synchronizator jedynki.

Ja u siebie wymieniłem olej, przepompowałem nowy płyn i jest lepiej. Przed tymi zabiegami jedynka wyskakiwała często, a po, już sporadycznie. Myślę że wymiana wysprzęglika mogłaby załatwić sprawę definitywnie - tak domniemywam ;-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posprawdzaj wszystkie luzy na elementach wybieraka biegów.

Jak to nic nie da to powoli szukaj skrzyni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za rady, sprawdziłem wczoraj stan oleju w skrzyni, spuszczając olej ze skrzyni wyleciało go niecałe pół litra natomiast jak wlewałem nowy weszło niecałe półtora litra a to zn ze w skrzyni brakowało ok litra... (odniosłem wrażenie że poprzedniemu właścicielowi ktoś zrobił psikusa... żeby naciągnąć go na kasę, po wymianie oleju jest niebo lepiej. Jedynka wcześniej wyskakiwała z częstotliwością (2 razy wypadała raz wchodziła, dzisiaj jadąc do pracy 7 razy weszła pod rząd za 8 razem wypadła... wybieraki są w dobrym stanie i proste, spróbuję zastosować wszystkie wasze ustalenia i może problem ustąpi ;-)
Opublikowano

Trochę chyba za dużo wlałeś tego oleju. Do tej skrzyni wchodzi 1,1 litra.

Stan musi być taki że bocznym korkiem którym zalewałeś skrzynie, lekko powinno wyciekać, wtedy jest dobry poziom.

Resztę zrób tak jak ci pisałem, możliwe że jeszcze się poprawi :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobiłem wszystko co radziliście i nic nie pomogło. Niestety nie pozostaje mi nic innego jak wymienić skrzynie. Dziękuje za wszystkie porady.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ile według ciebie jest warta skrzynia do 520i ?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
nie wiem nie interesowałem sie cena skrzyni, ale i tak 150 zł wydaje mi sie naprawdę mało no ale jak takie są ceny to dobrze wiedzieć nie będę w przyszłości bawić sie w żadne zabiegi tylko nowa skrzynia i problem z głowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylko to nie będzie wcale NOWA skrzynia.

 

Takie bezawaryjne to też one nie są.

I skrzynię do 520 kupisz za takie pieniądze ale już do większych pojemności są droższe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Na pewno nie są całkiem bez awaryjne, ale nie są jakąś bolączką jak np w moim poprzednim oplu vectra b.

 

Tam to była tragedia. Masowo w tych modelach 2l benzyna wysypywały się mechanizmy różnicowe co i mnie spotkało na szczęście w moim mieście. Jazda praktycznie nie możliwa tylko dotoczenie się do mechanika. Tak samo łożyska które powodowały huczenie. Nietrwałe synchronizatory też tam występowały.

 

w e39 jakoś nie ma problemów ze skrzyniami, zdarza się to sporadycznie.

Opublikowano
Na razie skrzynia działa i jest dobrze, sprzedający skrzynie stwierdził, że są 3 marki skrzyń i że 2 się sypią a z tą 3 nie ma problemów, zamówiłem montaż na miejscu i za montaż zapłaciłem 300zł (podobno zamontował tą bezawaryjną) nie znam się na tyle żeby zweryfikować jego słowa... Ale teraz Ciekawostka... chłopina męczył się 2 dni ze skrzynią, po wsadzeniu skrzyni wszystkie biegi do przodu włącznie ze wstecznym nie działały i facet nie wiedział o co chodzi... okazało się że końcówka do której wchodzi wybierak biegów w moim BMW była troszkę dłuższa niż w innych skrzyniach :D po przełożeniu końcówki wszystko gra :)
Opublikowano

jAK OD 97 weszły samoregulatory w m52 to może i skrzynie były inne.

Jeśli M52 ma swoje dwa rodzaje skrzyni to M52TU może mieć jeszcze inną i M54. Masz pewnie nie od swojej wersji silnikowej i nie miałeś Ty coś nie tak tylko on musiał przerabiać bo skrzynia nie pochodziła od auta z Twojego rocznika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.