Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie kolegów.

Zwracam się z takim zapytaniem.Mam F10 Lci kupione jako nowe i wyposażone w światła typu LED.Ostatnio jadąc na dziennych,mijając się z kolegą mrugnąłem mu długimi światłami i stwierdził,że z czterech reflektorów,jedno,skrajne lewe,patrząc od strony kierowcy nie błyskało.Nie wiecie może czy to usterka czy tak ma być?

Opublikowano

@Lewonek

Taką funkcjonalność posiadają zarówno LED'y jak i ksenony w LCI z pakietem Sight. W kwestii efektu działania nie widzę różnicy. Tworzy się ciemny korytarz na pojeździe jadącym z naprzeciwka lub przed samochodem.

 

@Mzd1

Sprawdzę u siebie. Nie mrugam za często więc nie wiem czy LED'y z jakiegoś powodu nie mrugają wszystkimi lampami.

Na pewno lewy skrajny ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
@Lewonek

Taką funkcjonalność posiadają zarówno LED'y jak i ksenony w LCI z pakietem Sight. W kwestii efektu działania nie widzę różnicy. Tworzy się ciemny korytarz na pojeździe jadącym z naprzeciwka lub przed samochodem.

@JacoFK, czy to znaczy że wersja sprzed LCI, z ksenonami z asystentem długich świateł, nie ma przysłaniania innych aut aby ich nie oślepiać? I dopiero LCI + Sight to prowadziło? Czy może było to wprowadzone na przełomie 2010-2012?

Opublikowano

Nie miałem do czynienia z autem pre-LCI z ksenonami i pakietem Sight. Była dyskusja na forum iż ksenony nie potrafia tak jak LED'y przesłaniać długich w sposób wybiórczy i tworzyć ciemny tunel za jadącym pojazdem. Mam dość często okazję jeżdzić służbową 5tką LCI z kseononami i pakietem Sight. Jadąc kiedyś po krętej górskiej drodze załączyłem swiatła adaptacyjne. Automat włączył długie ale samochód przede mna wijąc się po zakrętach pozostawał w ciemnym tunelu (ciemny tunel skręcał za samochodem jadącym przede mna). Podobnie na autostradzie gdy podjeżdzam lewym pasem do np. TIR'a wyłączane jest stopniowo długie prawe a po minięciu stopniowo jest włączane. Gdy ktoś mnie wyprzedza lub pojazd jedzie z przeciwka podobnie gaszone jest lewe długie. Gdy jest dużo latarni lub intensywny ruch z przeciwka lub przede mna to automat wyłącza długie całkowicie. Oczywiście analogicznie działa to w LED'ach mówiąc o efekcie końcowym. Oczywiście ksenony i LED'y inaczej osiągają ten efekt z pkt widzenia technologii ale efekt końcowy jest analogiczny.

Moja 5tka jest LCI z LED'ami i ta funkcja jest standardowo wbudowana w LED'y. Służbowe 5tki w firmie mamy wszystkie z 2013 już po LCI z pakietem sight i ksenonami. Nie wiem jak było przed LCI :?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Dzięki! Takie zachowanie jak piszesz jest też w nowej 3ce (F30). Kiedyś jechałem przed nią i nie mogłem wyjść z podziwu. To były ksenony.

Czy wiecie może jak było przed LCI?

Opublikowano
Ja mam ksenony z pre LCI z pakietem sight. Nie ma żadnego przesłaniania wybiórczego, auto wyłącza całkowicie długie światła jak rozpozna pojazd z naprzeciwka (a właściwie jeśli rozpozna, bo nie zawsze to działa idealnie).
Opublikowano
Tak podejrzewałem. W wersji LCI wprowadzono standardowe ksenony i ta opcja adaptacyjna podobnie jak w LED'ach widocznie jest wraz z pakiem sight.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
A ja trochę z innej beczki. Jacko piszesz, że masz okazję jeździć f10 z xenonami jak i ledami. Jak ma się jedno do drugiego w świeceniu? Mógłbyś porównać? Warto dopłacać do LEDów ?
Opublikowano

Moim zdaniem nie warto.

Nie wiem jak ksenony w pre-LCI ale te w LCI są znakomite. Jeśli dodasz pakiet Sight masz bardzo komfortowe rozwiązanie.

LED'y zawierają funkcjonalność adaptacyjną, skrętną itp. Światło jest zdecydowanie lepsze pod względem barwy, jasności i zasięgu ale ksenony niewiele ustępują. A na pewno nie w koszcie prawie 10k PLN. Ponadto trudno ocenić na razie jak jest z awaryjnością LED'ow. Na pewno awaria pojedynczej diody oznacza wymianę całego reflektora co po gwarancji może oznaczać spory wydatek.

Ksenony są "dotarte" a jakość świecenia i funkcjonalności w zupełności akceptowalne.

Gdybym dziś kupował swoją F10 brałbym ksenony.

 

Edit: Inna kwestia to fakt iż dealer'zy dodają LED'y w promocjach lub upustują dobrze wyposażone auta z LED'ami. Może wówczas warto się zastanowić. Gdy widzę 520d z LED'ami za prawie 300k PLN to sądzę że to przesada. Ale ta sama 520d kupiona przez znajomego na "wyprzedaży" z upustem 20% w 5-tym miesiącu od wyprodukowania gdy dealer pozbywa się samochodów aby nie wejść w rejestracje i status używki to sądzę że dobre rozwiązanie. :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Bardzo dziękuje za odpowiedzi w tym temacie.

Koledze który zauważył tą usterkę chyba się jednak wydawało bo później sprawdzałem z sam i było wszystko ok.

  • 1 rok później...
Opublikowano

filmik ktory dołączyłes przedstawia lampe Led która jest montowana w BMW7, a BMW 5 - f10 ma inna lampe.

tez mam taką i jka jedziesz na dziennych to migniesz z 4 gniazd lampy, a jak jedziesz na właczonej opcji Asystenta sw. drogowych to on nie pozwala na jazde na dlugich i moze wyl skrajna lewa lampe lub prawa w zaleznosci od drogi ..

Daniel
Opublikowano

Też mam jedną f10-tkę z ledem i jedną z zenonem i bez zastanawiania jednak dopłaciłbym do Led-ów, dla mnie różnica jest znaczna, i to w jakości świecenia, jasności świecenia, zasięgu, na względzie estetycznym kończąc ( mówię o tragicznych kierunkowskazach w LCI oraz jasnośc samych ringów ).

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW rezygnuje całkiem z ksenonów.

Nie będzie ich już w ofercie w żadnym nowym modelu oraz w wielu modelach po LCI.

Opcję "ksenon" zastępuje teraz opcja "full-LED".

 

Przy czym mała uwaga.

O ile w wyższych modelach jest to faktycznie doskonale źródło światła, o tyle w niższych - np. w F45, którą aktualnie mam w zastępstwie - reflektory full-LED świecą gorzej niż ksenony.

Dlaczego?

Odpowiedź pojawia się w momencie, w którym zauważamy brak spryskiwaczy w F45.

Czytałem niedawno artykuł o tym, że niektórzy producenci chcąc "zwabić klientów na bajer" stosują oświetlenie full-LED, ale takie którego natężenie światła nie przekracza 2000 lux. Dzięki temu oszczędzają na obowiązkowym (powyżej 2000 lux) układzie zmywania reflektorów, a mimo to zarabiają na dopłacie ze strony klienta za extra dodatek. No i klient jest zadowolony, bo jest "trendy".

 

I w F45 wygląda na to, że zastosowano właśnie takie "zubożone" full-LED...

Świecą lepiej niż halogeny, ale do ksenonów sporo im brakuje...

Podobny manewr zastosowano - o ile się nie mylę - np. w Seacie Leonie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobnie ma się sprawa z tzw. eco-ksenonami, gdzie żarnik ma moc 20W a nie 35W przy ksenonach z systemem zmywania reflektora. Taki patent jest np w Citroenie C4 Picasso

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Czytałem niedawno artykuł o tym, że niektórzy producenci chcąc "zwabić klientów na bajer" stosują oświetlenie full-LED, ale takie którego natężenie światła nie przekracza 2000 lux. Dzięki temu oszczędzają na obowiązkowym (powyżej 2000 lux) układzie zmywania reflektorów

 

Nie jestem pewien ale jak ja sie orientowalem ilosc luxow/lumenow nie ma nic do tego. Przepisy Unii Europejskiej o stosowaniu spryskiwaczy reflektorow dotycza ogolnie pojetych "lamp wyladowczych", przynajmniej kilka lat temu tak bylo. LEDy nie sa lampami wyladowczymi i nie ma obowiazku stosowania spryskiwaczy. Jednak w EU producenci nadal je stosuja, bo klient traktuje brak spryskiwacza jak skaze na brylancie, co wynika z jego przyzwyczajenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie potrafię podać źródła do tego artykułu, ale na pewno była w nim mowa o wspomnianej granicy 2000 lux.

Pewnie dałoby się gdzieś to odszukać.

 

W każdym razie faktem jest, że w F45 którym obecnie jeżdżę jako autem zastępczym, full-LED świecą naprawdę słabo... (co nie zmienia faktu, że 2 AT ogólnie jest całkiem fajnym autem)

Jeździłem też X5 z full-LED, zupełnie inna jakość (raczej ilość) światła...

Opublikowano

Panowie, przecież to aspekt bezpieczeństwa. Czym lepiej światła świecą tym lepiej prowadzi się auto w nocy co wpływa na poprawę bezpieczeństwa.

Mocne światło z przodu i spryskiwacze to mega ważna rzecz. Każde moje nowe auto ma coraz lepsze oświetlenie oczywiście ze względu na nowe technologi i nie chciałbym się cofać wstecz żeby przyoszczędzić na światłach eco bo jak się człowiek przyzwyczai do super oświetlenia to potem jak się porusza samochodem ze zwykłymi żarówkami to się dziwi jak jest ciemno na drodze. A ciemno na drodze to większe zagrożenie, sprawa prosta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Unky, oczywiscie masz rację.

Raczej dyskutujemy o technikaliach i próbujemy wyjaśnić/zrozumieć czemu niektóre full-LED czy eco-ksenony świecą słabo.

 

Znalazłem inny artykuł, niż ten o którym wspominałem - ale też jest w nim mowa o "prawnej" granicy 2000 lumenów (nie luksów).

Wynika z tego, iż obowiązek instalacji układu oczyszczania (i poziomowania) nie zależy od rodzaju źródła światła, lecz właśnie od wielkości strumienia światła przezeń emitowanego.

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/nadwozie-2865/news-swiatlo-na-cztery-sposoby,nId,1098473

Co ciekawe F45 poziomowanie ma, nie ma natomiast spryskiwaczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pe.te, a czy ledy w f45 są adaptacyjne, wycina ja wiązkę światła na długich?

 

Wysłane z mojego SM-T310 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, to są zwykłe full-LED.

Jedynie z doświetlaniem zakrętów, ale bez adaptacji.

W 2AT (F45) adaptacyjne chyba nie są w ogóle oferowane.

 

P.S.

Ale samochódem jeździ się bardzo przyjemnie pomimo 3-cylindrowego silnika :mrgreen:

Jeśli ktoś jest zainteresowany, to kilka uwag o 2AT umieściłem w dziale F45.

Opublikowano

A jak wytlumaczycie brak obecności spryskiwaczy w nowym Mini Cooperze ? Miałem takie auto na zastępstwo, miało xenony a spryskiwaczy brak ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może miało tzw. eco-ksenony z palnikami 20W (standardowe 35W)...?

One mają strumień poniżej 2000 lumenów.

Opublikowano

Na to wygląda, bo auto było prawie nowe, więc nikt by raczej nie kombinował z dokładaniem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Macie racje. Limit to 2000 lumenów. Wszystko do 2000 lumenów nie potrzebuje spryskiwaczy (xenon LED itp), wszystko ponad 2000 lumenów potrzebuje spryskiwaczy. Znalazłem to gdzieś w niemieckim czasopiśmie autobild gdzieś w necie. Także jak chcemy mieć dobre światła to jak auto nie ma spryskiwaczy to omijamy szerokim łukiem bo to xenon "bez xenonu" i led "bez ledów" :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.