Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

jak w temacie, auto z USA, zalałem 98 i wyskoczył błąd pompy, czy to normalne? jeżdżę więc na 95 i nigdy nic nie wyskoczyło.

 

chciałbym jednak spróbować auto na 98, szczególnie po kilku modyfikacjach.

 

dzieki za podpowiedzi

Marek

Opublikowano

Ja w 335i jeżdżę na 98 i na 95. Większej różnicy nie zauważyłem, dodatkowo tankuję na stacji Auchan, bo jest najbliżej i po drodze- jakoś nie wierzę w różnice paliw pomiędzy koncernami.

Na klapce masz zapewne napisane, że paliwo musi mieć 91 oktanów, więc powinno być ok.

Ostatnio jeden z kolegów z forum, zajmujący się kodowaniem i upgrade'owaniem aut mówił mi że soft dla silnika się różni w przypadku USA i EU i chodzi tu między innymi o ustawienia pod paliwo. Nie zgłębiałem tematu, soft wgraliśmy niby europejski.

Jeździ tak samo jak na sofcie USA.

Opublikowano
jeźdżę na programie 340km, ale przy nadchodzącej modyfikacji będzie pod 400km,więc zacząłem się nad tym zastanawiać. Podobno Orlen Verva daje radę.
Opublikowano
95 to można lać w Niemczech, w Polsce bym się nie odważył, zwłaszcza, że na całym baku różnica w cenie wyniesie ile - 10zł? :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
95 w Polsce nie jest jakiegoś super lotu - bazuję to na opinii znajomego, który pracuje w Orlenie. E90 jest dość czułe na jakość paliwa, w wersji poliftowej zdarzają się dość często problemy z cewkami, które padają. Osobną kwestią jest NOX. Wolę więc robić wszystko co mogę by nie narażać się na niepotrzebne koszty i leję 98, bo wg mnie różnica na baku jest znikoma.
Opublikowano

chłopy co wy wypisujecie...to jest duża benzyna turbo...nie piszesz,to nie wiem czy masz tam 2 czy jedną turbine,

ale na litość boską... :duh: nie pedziujmy....98 to jakieś MINIMUM!!!!

W DE jezdze na 102...a w PL na 98...najlepiej Verva bądz Statoil...BP też nie pogardzę...

chciałeś wiedzieć ...wiesz :8)

Back to the roots...
Opublikowano

samochód może po prostu zgłupiał..

 

Całe życie jeździł na 91 oktanach (no max 93) a tu bach w Polsce dostał 98 i zgłupiał :D

 

@mrtrip

ten znajomy to co robi w tym orelenie ? testy jakości paliwa czy co? :P

 

co do softu to może tu być rzeczywiście różnica która spowodowała że auto CI oszalało :D

 

@Top boy

aleś wyskoczył z tym pedziowaniem.. Przeczytałeś chociaż że kolega ma amerykankę? (w sumie to jeszcze bardziej na zachód więc pewnie nie 102 a 108 oktanów trzebaby lać jeżdżąc za oceanem )

 

:lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

bng...

jeśli uważasz że 98 może temu silnikowi zaszkodzić... :duh:

to się mylisz :wink:

Back to the roots...
Opublikowano

moje 335 USA ma teraz 120.000km, z czego ja zrobiłem 50.000km, zawsze na 95 (parę epizodów na 98 i raz na 100). Odczuwalnej różnicy nie było (poza tą w portfelu), więc jeżdżę na 95. Tym bardziej, że producent podaje minimum 91, a nie minimum 98.

Problemów nigdy nie miałem i nie czuję się, jakbym rzekomo miał pedziować :D

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

@mrtip

no jak siedzi za kasą to na pewno jest w stanie określić jakość paliw ot tak i od razu porównanie do krajów zza odry..

 

@Top Boy

jeśli uważasz że 95 może zaszkodzić temu silnikowi... :duh:

to się mylisz :wink:

 

i do autora.. zczytałeś błędy kablem diagnostycznym czy tylko sobie przeczytałeś komunikat na monitorku?

Co do samej pompy to sprawdź kiedy była wymienia i czy w ogóle była.. Jak zapewne wiesz - w Ameryce Północnej - pompy objęte były akcją serwisową i wymieniali je za friko - nawet kilka razy w przeciągu 5 lat w jednym aucie (ograniczenie było jedynie na wiek auta i przebieg).

 

zacznij od podpięcia auta i sprawdzenie wartości w INPIE (jak nie masz o tym pojęcia to na pewno w Warszawie jest kilka osób z forum które wiedzą jak obsługiwać oprogramowanie serwisowe :) )

Opublikowano
Tak, tak siedzi za kasą... Rób jak uważasz, lej 95, ale nie dyskredytuj od razu innych opinii takimi "argumentami".
Opublikowano

ja wcale nie dyskredytuje. Rozumiem że prywatnie (nieoficjalnie) taką informację przekazałby Ci prezes, osoba z biznesu postawiona wysoko w Orlenie, specjalista ds jakości Paliw Orlenu itp.. to może bym był w stanie po cichu powielać taką informację w gronie znajomych; ale.. proszę Cię.. Twój kolega tak samo może określić jakość paliw jak ja, Ty czy pan Źdichu spod budki z piwem. To mogą być jedynie jakieś tam wydumane teorie ale jak nie są poparte (własnymi) poważnymi testami laboratoryjnymi to.. [możesz dopowiedzieć sobie sam]

 

 

co do 98ki to oczywiście uważam że auto nie powinno wariować, aczkolwiek warto sprawdzić teorię z softem dla aut EU/USA. Tak jak napisałem za oceanem pewnie z 5% stacji albo i mniej ma paliwo powyżej 91oktanów więc mapy dla aut z północnej americy układały się właśnie przeważnie pod 91kę (a jak już am to jest super mega hiper - 93).

Opublikowano
Ten silnik ma czujniki spalania stukowego i w razie czego sam sobie opóźni zapłon i ewentualnie bedzie lekka utrata osiagów.Poza tym należy unikać dużego napełniania cylindrów przy niskich predkościach obrotowych gdyż wtedy najłatwiej zachodzi spalanie stukowe.Najlepiej to wsłuchaj sie w dzwiek silnika na roznych paliwach.Ja w M54B30 zauwazylem ze miedzy 95 a 98 nie ma wlasciwie zadnej roznicy .Dopiero przy V Power Racing roznica jest ogromna i nie da sie wymusic stuku.Kolejnym czynnikiem który bardzo wpływa na możliwośc wystepowania spalania stukowego jest temperatura powietrza w dolocie.Nizsza= lepiej.Myśle że lanie paliwa o wyzszej oktanowości jest zasadne szczególnie podczas upałów.Acha i jeśli masz gmerane w sofcie to wazne czy tylko zostało zwiekszone cisnienie doladowania i czas wtrysku czy rozniez mapy zapłonu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.