Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To porównanie porównuje dwa różne model BMW serii 3. Diesel jest ze starszej serii. Nie wiem, czy były różnice w osiągach między E90 i F30....

 

Natomiast co do automatu, jak napisałem, dylematu nie mam. Nie mam na automat budżetu i już. Problem rozwiązany. A gdybym miał te 10 tysiaków więcej, to nie wziąłbym automatu tylko silnik 420d i wtedy nie zakładałbym tego wątku ... ;)

Natomiast co do samej jazdy, to owszem jeździłem. Na jeździe próbnej dostałem 3GT z automatem.... kKtoś chyba zrobił mi wielką krzywdę, bo naopowiadano mi o tym jakie to DSG jest wspaniałe i w ogóle przed jazdą. Po poprzednich złych doświadczeniach z automatami w Stanach Zjednoczonych, gdzie zrobiłem na automacie trochę kilometrów, starałem się podejść z otwartym umysłem. No i niestety nie zostałem przekonany, pomimo że silnik był 245 KM. Dopiero po włączeniu trybu sportowegoo zaczynało to nabierać sensu. No ale przecież nie będę jeździł po mieście w trybie sportowym. Benzyna spala dużo i bez tego....

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na filmiku jeżeli dobrze rozumiem 320i wygrywa z 320d, tyle że już pisałem tu gdzieś, że starty od 0 do 100km/h wg. mnie są kompletnie niemiarodajne. Moc auta poznaje się w sytuacjach kiedy skokowo trzeba zwiększyć prędkość i.e. z 40-80 km/h albo z 90 km/h do 130km/h. Wtedy się dopiero moc lub jej brak.

 

no niestety ale filmików z testem elastyczności tych modeli nie znalazłem...

Wez pod uwagę, że w 20i maksymalny moment obrotowy jest dostępny gdzies od 1800rpm do ponad 4200rpm (dane rzeczywiste, nie z katalogu)...wiec gwarantuje Ci to odpowiednią moc i dynamikę...pewnie na 5 biegu elastyczność jest lepsza w 20d niż w 20i, ale w porównaniu do 18d, 20i wypada pewnie lepiej.

 

Co do spalania - hmmm.... różnica jest nawet większa niż myślałem. Sprawdziłem raporty i pooglądałem filmiki na youtube. Różnica to około 3-3,5l na 100 km. Na autostradzie przy 130 km/h 320i spala 9.0 litrów, a 318d spala trochę ponad 5. To ponad 50% więcej paliwa. Nawet przy 10.000 na rok to się robi ponad 100 zł w kieszeni więcej co miesiąc. To co widziałem wskazuje, że 318d ciągnie mniej paliwa niż mój mały peugeot 207, a ja już w peugeotcie byłem zadowolony ze spalania :D.

 

Tu pełna zgoda 18d/20d miażdży 20i pod względem ekonomiki...

Opublikowano

Co do spalania - hmmm.... różnica jest nawet większa niż myślałem. Sprawdziłem raporty i pooglądałem filmiki na youtube. Różnica to około 3-3,5l na 100 km. Na autostradzie przy 130 km/h 320i spala 9.0 litrów, a 318d spala trochę ponad 5. To ponad 50% więcej paliwa. Nawet przy 10.000 na rok to się robi ponad 100 zł w kieszeni więcej co miesiąc. To co widziałem wskazuje, że 318d ciągnie mniej paliwa niż mój mały peugeot 207, a ja już w peugeotcie byłem zadowolony ze spalania :D.

mi 328i przy 140km/h pali 8-8,5l

po ponad roku jazdy mam srednie 8,6l ale jezdze na "20 i wrzucam na youtube filmiki i bicia rekordow predkosci.

W E90 320D mialem spalanie 7.2l przy tym samym trybie jazdy i na "19

roznica jest mniejsza niz sie Wam wydaje- a wrazenia z jazdy nieporownywalnie lepsze :cool2:

Opublikowano

OK. Dzięki wszystkim za opinie. W zasadzie chyba już się zdecydowałem na benzynę. W zasadzie pomogła mi w tej decyzji ta francuska strona z porównaniem. Do zestawienia dorzuciłem mojego peugeot 207 (co prawda był do wyboru tylko 110 KM a ja mam ledwie 90 KM)... ale.... różnica tego 110 konnego peugeot 207 vs. 318d była zaskakująco mała co do osiągów. Oczywiście 318d było lepsze pod każdym względem, ale spodziwałem się wiekszej różnicy. Natomiast z 320i ta różnica robiła się już naprawdę duża.

 

Dodatkowy argument o którym tu nie pisałem jest jeszcze taki, że diesel jest o 2 tysiaki droższy. To oznacza, że musiałbym jeszcze z czegoś zrezygnować wybierając diesla... prawdopodobnie padłoby na czujniki parkowania z przodu lub przyciemniane szyby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW nie ma automatu DSG. Po drugie tak jak ktoś juz napisał automatem trzeba sie nauczyć jeździć, zeby prErzucal biegi bez zwłoki w trybie D. Wracam do automatu dlatego , ze jesteś chyba jedyny na forum, który ma złe doświadczenia z automatem w serii F. Do niektórych modeli automat w BMW jest gratis, wiesz o tym?
Opublikowano
W BMW nie ma automatu DSG. Po drugie tak jak ktoś juz napisał automatem trzeba sie nauczyć jeździć, zeby prErzucal biegi bez zwłoki w trybie D. Wracam do automatu dlatego , ze jesteś chyba jedyny na forum, który ma złe doświadczenia z automatem w serii F. Do niektórych modeli automat w BMW jest gratis, wiesz o tym?

 

Idąc tą logiką powinienem wszędzie stać na jednej nodze. Dlaczego? Bo miliony flamingów tak robią i jest im fajnie.

Tak wiem, że automaty są gratis - np. w X1, którego mógłbym wybrać zamiast Serii 4, ale tego nie zrobię, bo mi się to auto po prostu nie podoba. Mógłbym też wybrać serię 3 limousine z automatem i z dobrym silnikiem, i też tego nie zrobię bo też mi się seria 3 limousine po prostu nie podoba.

 

Twoje stwierdzenie o tym, że trzeba się nauczyć jeździć tylko utwierdza mnie w moim sceptycyzmie. To trochę brzmi jak.... "no może nie jest tak super jakby mogło być, ale jak parę tricków zastosujesz to jest całkiem fajnie." Zresztą ja nie mówiłem, że nie jest fajnie. Ja tylko powiedziałem, że po mitycznych opowieściach, które słyszałem, to tyłka mi nie urwało z wrażenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, temat automatu w Twoim przypadku został wyczerpany. Gratuluje decyzji i życzę zadowolenia z auta, hej
Opublikowano

Żeby wybrać którąś ze skrzyń trzeba pojeździć autem trochę dłużej, zacierają się wtedy przyzwyczajenia, utarte poglądy i uprzedzenia.

Ja też bym brał automat bo to komfort i wygoda.

Ale w turbo benzynce w manual ma swoje zalety, można ładnie pociągnąć na np. dwujeczce a puźniej jechać całkiem spokojnie.

W dieslu jak by nie było trzeba się namachać tymi biegami dlatego do diesla moim zdaniem zdecydowanie lepszy jest dobry automat.

Moja rada to wziąść jakąkolwiek nową F z serii 3, 4 i pojeździć trochę, bo może się tak zdarzyć że coś się stanie z autem (czego oczywiście nie życzę) i w właściciel jako samochód zastępczy dostanie właśnie automata, pojeździ nim trochę dłuższy okres czasu i powie k...a a mogłem wziąć automat.

Jak diesel to automat a jak benzynka to wg. uznania

Opublikowano
Wracając do meritum wątku...według mnie, jeżeli 318d vs. 320i, to zdecydowanie wybrałbym benzynę!
Opublikowano
Ok, temat automatu w Twoim przypadku został wyczerpany. Gratuluje decyzji i życzę zadowolenia z auta, hej

 

Ok. Ja też uważam, że nie warto dalej ciągnąć. Tak jak pisałem, nie mogę wziąć automatu z powodu ograniczonego budżetu i już. Więc nawet lepiej, żebym tkwił w przekonaniu, że automat jest "be" a manual "cacy", bo moje dobre samopoczucie tylko na tym zyska ;).

 

Wracając do meritum wątku...według mnie, jeżeli 318d vs. 320i, to zdecydowanie wybrałbym benzynę!

 

No już właśnie podjąłem decyzję. Statystki zaprezentowane jednak mnie przekonały. Na papierze rożnica jest naprawdę spora. Myślę, że trochę wyższe koszty użytkowania się opłacą... w końcu biorę samochód sportowy. Nie może być, żeby jakaś byle laguna mnie ze startu na światłach wyprzedziła ;).

Opublikowano
No już właśnie podjąłem decyzję. Statystki zaprezentowane jednak mnie przekonały. Na papierze rożnica jest naprawdę spora. Myślę, że trochę wyższe koszty użytkowania się opłacą... w końcu biorę samochód sportowy. Nie może być, żeby jakaś byle laguna mnie ze startu na światłach wyprzedziła .

 

Dobry wybór :cool2: , też uważam że coupe powinno być w benzynie

Opublikowano
Mój pierwszy post na forum, jako że dopiero przymierzam się do zakupu samochodu. Tak naprawdę nie będzie to Seria 3 tylko seria 4. Silnik ten sam i dylemat ten sam, a co do serii 4 narazie mało osób się może wypowiedzieć. Dlatego też piszę do użytkowników serii 3 i na chwilę proszę was, żebyście zapomnieli, że będzie to seria 4. Masa własna obu samochodów jest bardzo podobna.

Chodzi o serię 4

Opublikowano
Oglądałem dziś w salonie 4GC i powiem szczerze, że na fotkach wygląda lepiej :?
Opublikowano

A ja bym sie zastanowił jednak nad nowym paskiem. Juz za chwile pojawi sie w sprzedaży. W full wypasie, najmocniejszym dieslu itd będziesz miał i moc i gadżety, których w bejcy w tym budżecie nie uswiadczysz. Jeszcze pewnie na 4motion wystarczy. I będzie palił mniej.

A jak nudna buda to zawsze jest cc.

 

Taka mała prowokacja :mrgreen:

Opublikowano
Dla sprostowania to nie będzie ani Sedan, ani Coupe... tylko Gran Coupe :D - 420i GC

 

Piękne auto :cool2: Miałem do testów na weekend 428i GC i wrażenia z jazdy znakomite. Prawie jak F30 a jednak jeździ się zupełnie inaczej.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
A ja bym sie zastanowił jednak nad nowym paskiem. Juz za chwile pojawi sie w sprzedaży. W full wypasie, najmocniejszym dieslu itd będziesz miał i moc i gadżety, których w bejcy w tym budżecie nie uswiadczysz. Jeszcze pewnie na 4motion wystarczy. I będzie palił mniej.

A jak nudna buda to zawsze jest cc.

 

Taka mała prowokacja :mrgreen:

 

Może i prowokacja, ale kolega z forum tak właśnie zrobił i z tego co zrozumiałem chwali sobie zamianę :)

Opublikowano
te nowy passat prezentuje sie nad wyraz ciekawie. Nie moge sie doczekac, aby go przetestowac (nigdy nie sadzilem, ze powiem to o VW) ;)
Opublikowano
Oglądałem dziś w salonie 4GC i powiem szczerze, że na fotkach wygląda lepiej :?

 

Na zdjęciu nie jest 4GC tylko 3GT.

 

Co do 4GT bardzo dużo zależy jaką linię wybierzesz. W tym Aucie w mojej opinii bardzo kiepski wygląda pakiet sportowy M. Już wcześniej pisałem o tym. Auto jest sportowe w założeniu i dorzucanie na siłę tych wstawek z pakietu M robi marne wrażenie. Ponadto wg. mnie obowiązkowo musi mieć chromy (pakiet M zdaje się nie ma). Wtedy podkreślone są na bokach "skrzela" i kilka innych elementów. Na koniec musi być koniecznie skóra i to odpowiednio dobrana z drewnem. Pakiet M ma w standardzie welurki i panele z matowego aluminium i wewnątrz daje to strasznie kiepskie wrażenie.

 

Tak jak pisałem w Wawie w jednym salonie stoi 4GC w luxury line, czarne i z białymi skórami.... i możesz mi wierzyć, że dorównuje zdjęciom :).

 

BTW.

Jak już wspominamy o 3GT, to jak ją ładnie wykończyć, to wg. mnie prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach. Przez długi czas zastanawiałem się pomiędzy 3GT i 4. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że młody jestem, dzieciaków jeszcze nie mam i jak mam sobie wziąć sportowe auto, to kiedy jak nie teraz ;).

Opublikowano

Na zdjęciu jest moje GT - wiem :8)

 

Mówiłem o zdjęciach dostępnych w necie. A w salonie widziałem właśnie 4GC w M pakiecie.

Opublikowano
Na zdjęciu jest moje GT - wiem :8)

 

Mówiłem o zdjęciach dostępnych w necie. A w salonie widziałem właśnie 4GC w M pakiecie.

 

Co do zdjęcia - ok - teraz się zorientowałem, że to sygnatura.

 

Co do 4GC - domyśliłem się, że widziałeś w M pakiecie. Nie wiem dlaczego, ale we wszystkich salonach z uporem maniaka wsadzają 4GC w M pakiecie ;). Wg. mnie to kiepskie połączenie, szczególnie jak jeszcze welurki są wewnątrz. Auto w środku nie ma za dużo miejsca (3GT ma znacznie więcej), a w połączeniu z welurkami człowiek czuje się jak w dewaoo tico ;).

Opublikowano

Sądzę że w 4GC w M- pakiecie wygląda znakomicie. Jeździłem wersją ze sportowymi fotelami w alcantarze i całość była bardzo wygodna i znakomicie wyglądała. W salonie stała wersja bez M-packa w AlpinWhite i to już było nie to samo. Fakt iż wnętrze w skórze ostrygowej i drewnie jesionowym wyglądało dość dobrze ale brak foteli komfortowych dawał pewien niedosyt.

Kwestia gustu oczywiście.

Gdybym dziś zamawiał drugie auto to zamiast F30 na pewno brałbym 4GC w M-pack'u :norty:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

wg mnie rowniez jesli 4GC to tylko w M-Pak.

 

ps. w F3x nie ma foteli komfortowych - w M-Pak sa fotele sportowe (z wysuwana czescia pod uda).

Opublikowano
Wiem że w F3x nie ma komfortów :norty: Dość długo to żonie tłumaczyłem że nie da się zamówić takich samych jak w F10 :mad2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.