Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

A więc mój problem objawia się następująco:

Mam problem z autem i po podpięciu do kompa pokazuje błąd: 120 signal air flow meter a wiec przepływomierz... bo mam problemy z jego odpaleniem czasami muszę wciskać gaz przy odpalaniu jak kiedyś stare maluchy czy fiaty żeby chciał odpalić, albo jak odpali bez problemu to przy ruszaniu gaśnie, np. ruszanie na samym sprzęgle gaśnie, i obroty spadają, albo tez wystarczy ze skręcę kierownica czyli obciążenia silnik dostanie od wspomagania, obroty spadają i gaśnie.

Jakieś pomysły :?: Czy w ciemno ryzykować 500zł i kupować przepływomierz :?: \

Auto i silnik jak w temacie

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej!

Najłatwiej zdiagnozować przepływomierz odpinając go. Sprawdź, czy jak wypniesz wtyczkę od przepływomierza samochód będzie lepiej zapalał i jeździł. Jeżeli samochód przestanie gasnąć i będzie łatwiej odpalał to z dużym prawdopodobieństwem można stawiać właśnie na przepływomierz. Ja osobiście kupiłem używkę za 100zł z hakiem i jeżdżę już kilka dobrych miesięcy bez problemu.

Opublikowano

Zrobiłem test INPĄ

http://img31.otofotki.pl/obrazki/yf223_inpam43.jpg

Czy to oznacza że moja przepływka jest do wymiany ? Nic nie mierzy, jedynie temperaturę przepływającego powietrza, test zrobiony na postoju przy rozgrzanym silniku, jak dodawałem gazu to ta pozycja zaznaczona w ogóle się nie zmieniała...

Opublikowano
A może rozbierz dolot wyczysc korkowca przepustnice i sprawdz czy nie ma dziurki na gumach, możesz tez delikatne delikatnie podciągnąć przepustnice na lince.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
A miał ktoś taki przypadek jak ja przy uszkodzonym przepływomierzu, taki odczyt z INPY :?: Nie chce w ciemno kupować przepływomierza za prawie 500zł a się okaże że to nie to... chyba mnie rozumiecie :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zrobiłeś najprostrzą czynność jaka się nasuwa i kolega zaproponował, czyli odpięcie wtyczki przepływomierza? Nie..to jak mamy pomóc? :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pewnie że odłączyłem ją, tylko jak tak widać błąd na inpie nr. 120 i zerowe wskazania air mass, po odpięciu przepływki od razu na kompie wyskoczył błąd 120 ale to normalne skoro ją odłączyłem, air mass było nadal zero oraz air inakte temperature też 0, no bo wiadomo nie ma przepływomierza to nie mierzy temperatury powietrza...

Jakieś pomysły :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pojeździj bez przepływki i zobacz czy problemy z odpalaniem znikną. Jak powietrze masz 0 to raczej nie nieszczelność, bo wtedy byłoby ponad skalę, wszystko wskazuje na przepływomierz, ale zrób jak napisałem wcześniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak zrobiłem, odpiąłem, od razu na kompie pojawił się prócz błędu 120 to jeszcze 121 czyli o braku odczytu temperatury powietrza, auto jak by chętniej odpalało choć pojawiły się problemy z odpalaniem ale dosłownie na 10-15 sekund i znikały, wystarczyło auto potrzymać na obrotach dosłownie na 1-1,2tys obr/min i było ok, ale znalazłem w domu stary przepływomierz Bosha, bo już kiedyś wymieniałem, podłączyłem i na starym, uszkodzonym, wartość air mass przy odpalaniu wskakiwała na 3,2 do 4,5 kgh, niestety na tym starym nie szło odpalić w ogóle samochodu no bo uszkodzony. Czyli wskazuje chyba jednak że raczej jest uszkodzony przepływomierz bo na tym obecnym przy odpalaniu i nawet jak silnik pracuje jak widać na screenie jest wartość zawsze 0.

Jak myślicie :?:

Opublikowano
Tak zrobiłem, odpiąłem, od razu na kompie pojawił się prócz błędu 120 to jeszcze 121 czyli o braku odczytu temperatury powietrza, auto jak by chętniej odpalało choć pojawiły się problemy z odpalaniem ale dosłownie na 10-15 sekund i znikały, wystarczyło auto potrzymać na obrotach dosłownie na 1-1,2tys obr/min i było ok, ale znalazłem w domu stary przepływomierz Bosha, bo już kiedyś wymieniałem, podłączyłem i na starym, uszkodzonym, wartość air mass przy odpalaniu wskakiwała na 3,2 do 4,5 kgh, niestety na tym starym nie szło odpalić w ogóle samochodu no bo uszkodzony. Czyli wskazuje chyba jednak że raczej jest uszkodzony przepływomierz bo na tym obecnym przy odpalaniu i nawet jak silnik pracuje jak widać na screenie jest wartość zawsze 0.

Jak myślicie :?:

 

wątpie że problem z odpaleniem dotyczy przepływki, bo ja normalnie odpalam z odłączoną przepływką która przecież nie pokoazuje żadnych wskazan, bo po odłączeniu przepływomierza komputer przechodzi w tryb awaryjny i jeździ/odpala na awaryjnym składzie mieszanki, problem musi być gdzie indziej, jeśli bedziesz w okolicy bielska to daj znać, ja przepływke kupiłem ze 3 miesiące temu ori z bosha można przepiąć i sprawdzić jak odpala, ale tak jak mówie to nie tu tkwi problem

Opublikowano

Temat rozwiązany, wymiana przepływomierza rozwiązała wszystkie problemy :cool2:

Od razu na wykresie się w INPIE przy Air Mass pokazały prawidłowe wartości oraz odczyty przy cylindrach Rough, bo wcześniej też tam wartości były 0 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.