Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim X-sie coraz gorzej wchodzi 1 oraz 2-gi bieg. Olej w skrzyni biegów wymieniałem jakoś 6-mcy temu.

Prawdopodobnie sprzęgło daje o sobie znać.

Jest jakaś opcja aby sprzęgło "podkręcić" aby poprawić efekt sprzęglenia? Może są jakieś inne sztuczki które mogą poprawić działanie sprzęgła?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprzęgło a konkretnie docisk ma samo regulator więc raczej to jego koniec.
Opublikowano

No to trochę lipa :( .

A powiedzcie mi czy to że w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła tak na jakieś 2 może 3 cm czuję małą wibrację pedału sprzęgła oznacza że dwumasa też jest do wymiany?

I w ogóle trzeba takie coś pilnie naprawiać? Jakie są zagrożenia?

Planuję we wrześniu wypad do Francji i się zastanawiam czy muszę to naprawiać czy można przeczekać i poczekać aż sytuacja się rozwinie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Minimalne wibracje mogą być, jak padnie dwumasa to ja usłyszysz :)
Opublikowano
Ja bym zajrzał jeszcze do zbiorniczka płynu hamulcowego. Zbyt niski stan płynu powoduje zapowietrzenie pompki sprzęgła i w efekcie słabsze wysprzęglanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie podpinam się pod temat:)

 

Zbliżam się do wymiany koła dwumasowego tak przynajmniej twierdzi mechanik i pewne przy okazji wymienię sprzęgło:). Moje pierwsze pytanie: czy lekkie wciśnięcie pedału sprzęgła na biegu jałowym, które powoduje lekkie drgania (po wciśnięciu do oporu cisza)może dawać oznaki kończącej się dwumasy?? Zrobiłem jeszcze jeden test dojechałem do krawężnika i na pierwszym biegu delikatnie puszczając sprzęgło w końcowej fazie puszczania sprzęgła te drgania występują również-tylko mniej nasilone. Nie są to może jakieś drgania tragiczne słychać jak wydobywają się ze skrzyni, ale przy zamkniętej szybie nie słychać nic, ale ucho boli:). Co do tematu moje BMW jest z 21.12.2006 wersja po lifcie silnik 2.0d 150km, jeżeli okaże się rzeczywiście, że dwumas będzie do wymiany to obawiam się, że mogę nie trafić w odpowiednią część. Według realoem kod mojej dwumasy to: 21207565745 natomiast z tego co czytałem na forum i przeglądając katalog LUKA, okazuje się, że tego typu koła montowane były do 10.2006.Powiem szczerze, że ciężko się wyznać, bo na każdym sklepie internetowym porównując kody OEM z kodami LUKA wszyscy podają informację, ze datą przełomową był 10.2006 inni, że 11.2006 a inni, że 12.2006, Inni z kolei twierdzą, że powinno pasować, ale wolę mieć 100% pewność. Miał ktoś może z Was podobny przypadek?? Czy jest możliwość odczytania prawidłowego kodu z dwumasy unikając jej demontażu?? Nie ukrywam, że najlepszym dla mnie rozwiązaniem byłoby, aby kod z OEM okazał się prawidłowy...:).

Bardzo proszę o odpowiedź czy objawy jakie wydaje mój samochód mogą oznaczać kończącą się dwumasę??. Mam nadzieję, że nic poważniejszego, bo natkąłem się na tego typu temat:

 

viewtopic.php?f=72&t=93091&hilit=ko%C5%82o+pasowe

Opublikowano
Ze znalezieniem sprzęgłą nie miałem dużych problemów, chodzi mi konkretnie o koło dwumasowe i tu moje pytanie czy koło zamachowe o oznaczeniu OEM: 21207565745 będzie pasowało do mojego modelu i czy jest to koło, które LUK oznacza symbolem: 15 0401 10. Wiem, że w pażdzierniku 2006 była zmiana koła jednak na REALOEM między rokiem przełomowym czyli całym 2006 a kwietniem 2007 nie ma zmiany w kodzie póżniej wiem, ze wszedł silnik 177km. Może trochę zanudzam, ale wolę mieć pewność, że zamówię dobrą część:). Proszę jeszcze tylko o podpowiedź czy objawy jakie opisywałem w poście wyżej mogą oznaczać kończące się sprzęgło z kołem dwumasowym czy może warto zwrócić uwagę na jakieś inne przyczyny.
Opublikowano

Wielkie dzięki za pomoc:) dobrze, że jest takie forum :)

 

Czyli kolego moje objawy wiążą się z wymianą kompletnego sprzęgła tak??

 

I pytanie czy taki zestaw będzie dobry:

1.http://ciechanow.lento.pl/15-0401-10-luk-kolo-zamachowe-dwumasowe-bmw,1735575.html

2.http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet,bmw,x3-e83-od-2004-01,2-0-d-150km,16-5085-18232-100051-0-32-3000951916.html#numery-oem

 

Nie zanudzam miłego dnia!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.