Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Toję przed dylematem ja w tytule. Oczywiście najchętniej kupiłbym 328i i pewno to byłoby najlepsze rozwiązanie.

Niestety nie ma jednak takiej możliwości. Jakie mam wymagania odnoście samochodu: Automat, szybki, dający frajdę z jazdy, dobry w mieście i nie męczący w trasach po Polsce (do 300km), byłem zdecydowany na 3 ale zupełnie "przypadkowo" wpadłem na salon Volvo.

Przejechałem się Volvo s60, 245km, 6,3 s 0-100, automat 8 biegów. Automat działa bardzo dobrze - minimalnie ustępuje temu z BMW. Czuć dość dobrze co się dzieje z kołami, aczkolwiek czuć też że to FWD i moc duża, auto prowadzi się pewnie, jazda spontaniczna, esp działa super. Chyba ma dość duży promień skrętu po przy kilku zwrotkach nie zmieściłem się w miejscach gdzie zdecydowanie większym samochodem jestem w stanie się złożyć.

Poszedłem na jazdę BMW 320i automat, spodziewając się efektu WOW (oczytałem się i osłuchałem:). A tu lipa trochę, gdy już silnik złapał temperaturę, wciskam gaz- a tu jakoś niemrawo i bez emocji, okazuje się ze to xdrive :/. Nie mają RWD w tym salonie ani okolicznych. Pojeżdziłem - lekkie rozczarowanie, na kierownicy nie czuć za bardzo co z kołami - wspomaganie zdecydowanie za mocne. Przełączyłem na tryb "sport" zdecydowanie lepiej ale WOW dalej nie ma.

No i pytanie do Was: czy RWD będzie bardziej spontaniczne i radosne w jeździe, auto będzie miało linię sport więc będzie to "Sport+" ustawienie.

Obydwa samochody za ok 170tyś katalogowo. Wyposażenie bardzo zbliżone. Za Volvo przemawia +60km, +80Nm . Za BMW podobno radość z jazdy potencjalnie przy RWD). No i co tu wybrać :)?

 

P.S. A gdyby ktoś znalazł 60-100 i 80-120 dla T5 byłbym wdzięczny.

Opublikowano

tryb Sport+ nie zalezy od SportLine. Aby miec ten tryb auto musi byc wyposazone w co najmniej jedno z ponizszych:

- sportowy automat

- adaptacyjne zawieszenie

- sportowy uklad kierowniczy

 

Ja osobiscie nie widze duzej roznicy miedzy Sport a Sport+ (jesli juz to po prostu wole wylaczyc ESP).

 

A co do aut... To nowe S60 (po faceliftingu) wg mnie jest super, choc Volvo zaczyna sie robic fajne jak jest mocno doposazone w systemy wspomagajace kierowce. Czy to T5 (Drive-e) to hybryda? Powiem Ci ze ciezki wybor (pewnie wzgledy personalne zadecyduja: 'co sie bardziej podoba').

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porownujesz auta o mocach zbyt różnych, 184 a 245 kM to dla mnie przepaść , niektórzy nie widzą różnicy :D co do volvo to sie nie wypowiem. Gdybyś przejechał sie 328i na pewno byłoby WOW. Jeśli szukasz wrażeń to moze lepiej kupic 328 i z Premium Selection niż nowe 320i.
Opublikowano

Użytkowałem S60 w wersji T3 i dosyć podstawowym wyposażeniu. Auto jest bardzo komfortowe jak na swój segment - miękki zawias (w wersji R-Design - jest utwardzony i obniżony), świetne wyciszenie, bardzo wygodne fotele i lekkość prowadzenia. Stawiając na komfort Volvo jest mocnym graczem, aczkolwiek auto jest dosyć ciasne (mało miejsca na nogi z tyłu i niewielki bagażnik - BMW jest obszerniejsze). BMW, mimo, że F30 jest bardziej komfortowe od E90 daje jednak więcej przyjemności z prowadzenia od Volvo. Napęd na tył + rozkład masy robi różnicę. Nie mówię, ze Volvo prowadzi się źle - trzyma standard w klasie, ale z podstawowym zawiasem to nie jest auto do szybkiego pokonywania zakrętów. Ja postawiłem na BMW, ale 328i - jeździłem 320i i szału nie robi (przy tej różnicy w cenie 328i jest optymalne), ale jeździ bardzo sprawnie. W Volvo nawet 1.6 150KM było wystarczające bo auto ma inny charakter.

BMW w XDrive, moim zdaniem prowadzi się nieco gorzej od RWD i trochę osiągów pewnie też urywa. Może przejedź się jeszcze "Trójką" RWD i będziesz mieć pełny obraz.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

No wlasnie chce jazde probna tym RWD, maja niestety tylko GT 320i:/, pewnie ciezsze.

 

Volvo by bylo z R pakietem wiec twardsze od tego ktore probowalem.

Opublikowano

zaraz... jezdziles GT 320i xDrive?? a chcesz kupic F30 (Limousine) 320i RWD - dobrze zrozumialem? Wg mnie to sa 2 zupelnie inne auta, GT jest wyzsze, ciezsze, dluzsze...

 

Sadze, ze powinienes znalezc F30 320i i wtedy go sprobowac.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja zrozumialem ze kolega jezdzil 320i xdrive limo a z wersji rwd maja tylko 320i GT.. Tak czy owak powinienes kupic 328i.
Opublikowano

No niestety różnica między jazdą z X-drive a bez X-drive jest kolosalna.

Ja jak na lato odpinam X-drive, to dopiero wiem że mam BMW i auto od razu inaczej jedzie :)

Napęd na 4 koła strasznie "kastruje" wrażenia z jazdy.

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

Jeździłem 320i Xdrive,

miałem jeździć 320i GT RWD - ale niestety nie pojeździłem bo akurat dzisiaj sprzedali :/.

Chcę sprawdzić na ile jak kolega napisał "kastruje" to xdrive wrażenia z jazdy. Zona ma A3 1.8 TFSI na "sportowym" zawszeniu fabrycznym i powiem wam, że jak na razie zarówno 116i RWD (przejechałem się też) i 320i xDrive nie dają 60% radości z jazdy Audi :(

 

Za rady dot. 328i dziękuję - wiem, że to byłoby TO, ale kategorycznie nie mam możliwości przekroczenia 170kPLN (po cenach katalogowych).

Trochę to irytujące - w sumie w Austrii jedziesz do byle wsi i masz do wyboru do koloru, a tu w drugim co do wielkości mieście Polski mają jedną 3 na całą okolice i to xdrive :/

Opublikowano

Ja bym sie przejechał jeszcze a5 ka. Znajomy kupił w salonie 2.0 tdi w automacie quatro wlasnie za 170.

Jak dla mnie niestety duzo bardziej komfortowe auto niż 3ka. A na pewno zdecydowanie bardziej wyciszone co bede wypominał BMW przy każdej okazji bo to jest wstyd zeby w takim aucie wszedzie goła blacha była !!

Opublikowano

Co do dostępności 320i to jest z tym słabo bo trójki sprzedają się głównie 320d i 328i. Sam miałem problem z jazdą testową 320i i skończyło się wycieczką do innego miasta :roll:

Volvo to, jak pisałem fajne auto, ale imho BMW jeździ jednak lepiej. Ja bym się nastawił w Volvo na komfort a w BMW na sport i twardy zawias i niski profil opony w S60 to chyba nie jest dobry kierunek - stracisz na komforcie a Trójka i tak będzie się prowadziła lepiej. Jednakowoż mając do wyboru S60 T5 i 320i chyba bym postawił jednak na Volvo - gdybyś mógł wziąść 328i to bez dwóch zdań BMW.

Zastanawia mnie tylko to co piszesz o frajdaie z jazdy w kontekście A3 - nie wiem, o którym modelu piszesz, jeździłem aktualnym A3 limousine 1.8tfsi s-line oraz S3 Sportback quattro i oprócz tego, że z napędem na wszystkie łapy są to bardzo skuteczne auta w każdych warunkach to imho nie stało to nawet obok RWD z rozkładem masy 50:50.

320 GT to zupełnie inna jazda - nie brał bym go do porównania.

A5 to już stary generacyjnie model, a do A5 minimum to 2.0tfsi w benzynie, 1.8 jest za słaby.

Opublikowano

W tym budżecie zdecydowanie wybrał bym Volvo. Jeśli BMW to tylko z dobrym wyposażeniem a takie minimalne wyposażenie w BMW to koszt od 50 tyś. w górę. :wink:

Audi A5, pomimo, że to już stara konstrukcja to sprzedaje się świetnie, dlatego nie spieszą się z nowym modelem (może w 2016) :evil:

Opublikowano (edytowane)

A3 to 1.8 TFSI carbio z 2009r.

Auto super poza tym, że po 40kkm wymieniłem silnik na swój koszt :/ (rozwalony całkowicie tłok - dwie dziury + uszkodzenia tulei).

Więc Audi odpada - jak mają klienta w du... to ja nich też.

Edytowane przez yont
Opublikowano
Jeżeli zależy Ci na wyposażeniu i osiągach to volvo. BMW jednak w tej opcji może nie być do końca tym czego szukasz za takie pieniądze. Najgorsza opcja to właśnie wydać 150-160tys. na auto w słabej wersji niż inną markę na wypasie. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.