Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W mojej e46 330xd (przed lift) od dłuższego już czasu mam problem z automatem. Mianowicie, jeżeli wcisnę trochę mocniej gaz, tak, ze automat zredukuje bieg na niższy i zaraz po tym odpuszczę gaz CAŁKOWICIE to po ok 2s występuje dość mocne szarpnięcie. Ostatnio również zauważyłem, że przy zmianie biegów na wyższy przy maksymalnych obrotach (tak jakbym ciągle wciskał gaz do dechy z kickdownem) skrzynia jakby się ślizgała i nie ciągnie równo. np przy zmianie z 3 biegu na 4, powinienem mieć 3100obr/min, a nieraz mam 2800 potem 3000 i znowu 2800. Występuje przeważnie gdy jadę jeszcze z 2-3 osobami, gdy skrzynia pracuje pod większym obciążeniem. Dodam, samochód jest po wymianie filtra i oleju w skrzyni biegów i ma oryginalny przebieg 163tys

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie :)

Opublikowano

Pozostaje Ci sprawdzić poziom oleju w skrzyni.

Ja kiedyś jak robiłem wymianę oleju to po miesiącu sprawdzałem czy mam dobry poziom. Na lekko ciepłym oleju gdzieś 40°C zapaliłem silnik i nie ruszając z miejsca przeleciałem lewarkiem po wszystkich pozycjach skrzyni zatrzymując się na chwilę w każdym miejscu następnie dałem na P i pozostawiłem silnik na wolnych obrotach po czym odkręciłem korek spustowy i nic się nie lało więc dolałem około ½ litra aż zaczęło się przelewać .

Spotkałem się z zaleceniem aby ustawić lewarek na N ale tej metody osobiście nie sprawdzałem.

Adaptację mi zrobił kolega.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób reset skrzyni, często pomaga na szaleństwa automatu.

Opis jak to zrobić znajdziesz tu na forum.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mialem taki przypadek ale konwerter był wysypany i sterownik skrzyni , sprezynki popękały- w skrzyni zero błedów.

 

Duzo kosztowała Cię naprawa? Rozumiem, ze po wymianie skrzynia chodziła już prawidłowo?

 

Poziom oleju mam na pewno prawidłowy, bo sprawdzałem na zimno przed i po wymianie oleju.

Opublikowano

Autorowi postu to info się nie przyda, ale może innym tak. Nie kupuje się bmw diesla z automatem GM. Można z innym automatem , ale innych nie ma więc....

 

Zaraz się pojawia głosy, że g.. wiem i niech tak będzie. Miałem dwa auta w zyciu z automatem i skrzynię biegów wymieniałem 5 razy (słownie pięć) Jestem fachowcem od wymiany skrzyń. :)

Opublikowano
Ta skrzynia GM to porażka, nie wiem jaka jest u ciebie, naprawa kosztowala kilka tys , regeneracja konwertera, regeneracja skrzyni i co i lipa na maxa moglem kupic uzywke, skrzyni automatycznych nie da sie naprawiac jak ktos twierdzi inaczej to gratuluje, po calej akcji ktora kosztowala kupe czasu i pieniedzy jezdze do max 150 a o pilowaniu to nawet nie ma szans. Czekam tylko azz padnie.
Opublikowano
Autorowi postu to info się nie przyda, ale może innym tak. Nie kupuje się bmw diesla z automatem GM. Można z innym automatem , ale innych nie ma więc....

 

Zaraz się pojawia głosy, że g.. wiem i niech tak będzie. Miałem dwa auta w zyciu z automatem i skrzynię biegów wymieniałem 5 razy (słownie pięć) Jestem fachowcem od wymiany skrzyń. :)

 

Jest jeszcze ZF czy cos takiego

Opublikowano
Autorowi postu to info się nie przyda, ale może innym tak. Nie kupuje się bmw diesla z automatem GM. Można z innym automatem , ale innych nie ma więc....

 

Zaraz się pojawia głosy, że g.. wiem i niech tak będzie. Miałem dwa auta w zyciu z automatem i skrzynię biegów wymieniałem 5 razy (słownie pięć) Jestem fachowcem od wymiany skrzyń. :)

 

Jest jeszcze ZF czy cos takiego

 

Dwa ZF mi padły. Na szczęście rzadko padają więc są tanie używki.Nie wystepują w dieslu e46

Opublikowano
Autorowi postu to info się nie przyda, ale może innym tak. Nie kupuje się bmw diesla z automatem GM. Można z innym automatem , ale innych nie ma więc....

 

Zaraz się pojawia głosy, że g.. wiem i niech tak będzie. Miałem dwa auta w zyciu z automatem i skrzynię biegów wymieniałem 5 razy (słownie pięć) Jestem fachowcem od wymiany skrzyń. :)

 

Jest jeszcze ZF czy cos takiego

 

Dwa ZF mi padły. Na szczęście rzadko padają więc są tanie używki.Nie wystepują w dieslu e46

 

Byłem pewien, że ZF montowano w dieslu po liftingu (204 HP). Przed liftingiem (184 HP) były skrzynie GM i właśnie te skrzynie sprawiały głównie problemy.

 

Inna kwestią jest jaki był rzeczywisty przebieg tych skrzyń ZF i czy był w nich zmieniany olej..

Opublikowano
Nie będę się spierał, ale mój znajomy ma 204 KM w xd i skrzynię GM....która oczywiście padła.
Opublikowano

Panowie, wczoraj mając chwile wolnego odpiąłem wtyczkę od przepływomierza, samochód wyraźnie stracił moc, ale biegi zmieniał idealnie i obroty również przestały falować, więc na 90% obstawiam, ze przepływomierz jest do wymiany. Jak będę mieć wolna chwile to przejadę się jeszcze z jakimś większym obciążeniem i podepnę go pod kompa, żeby zobaczyć czy wyskoczy błąd. Dam znać jak mi poszło :))

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.