Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jest to mój pierwszy post na forum i proszę o wyrozumiałość.

Przeczytałem chyba każdy wątek/temat na forum dotyczący tego problemu ale zawsze były różne niuanse które zmusiły mnie do opisania tego problemu.

 

Samochód kupiłem w styczniu zeszłego roku i wszystko było z nim dobrze. Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka że brakuje płynu w chłodnicy, akurat miałem już umówiona wizytę u mechanika to kazałem mu sprawdzić dlaczego brakuje i uzupełnić płyn. Okazało się że pęknięta była obudowa termostatu było widać że gdzieś przy silniku jest mokro, sprawdziliśmy to od razu jak podjechałem do niego. Mechanik prosił żeby nie wybierać się w długie trasy i zwrócić uwagę na płyn czy go dalej nie ubywa. Po przejechaniu max. 20km odkręciłem korek i pływak/spławik się schował od razu pojechałem do mechanika żeby walczyć z usterka. Podłożone pod samochodem kartony nie wskazywały na to że kapie z silnika. Mechanika wziął się za to uszczelnił coś (nie pamiętam co) i powiedział że to powinien być koniec ale żeby uważać i sprawdzić czy tego płynu nie ubywa. Wczoraj odebrałem pojeździłem troszkę sprawdziłem pływak/spławik i znowu się schował. W nocy postanowiłem się troszkę przejechać żeby sprawdzić czy nie dymi etc. Samochód nie dymi, oleju nie przybywa i nie zmienia swojej barwy, silnik pracuje równo, zbiera się normalnie etc. Nie grzeje się ,wskazówka w połowie, ale jeszcze nie zapaliła się kontrolka że trzeba uzupełnić płyn. Kiedy parkowałem odpaliłem ogrzewanie na maxa ustawiłem nawiew na "auto" i zrobiło się od razu ciepło ale z nawiewu na desce rozdzielczej leciało zimne powietrze, kiedy odpaliłem żeby nawiew działał tylko na desce rozdzielczej to cały czas leciało zimne powietrze, szczerze powiem nie wiem czy tak powinno być czy jednak jest to jakaś usterka. Stąd moja prośba czy mogę wykonać jakiś test żeby skutecznie sprawdzić czy to jest wina uszczelki pod głowicą czy problem jednak leży w jakiejś nieszczelności.

 

Dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Między środkowymi nawiewami jest pokrętło regulujące osobną temperaturę, pewnie masz ustawione na niebieski, jak dasz na czerwony to będzie cały czas ciepłe powietrze, niezależnie od ustawienia na wyświetlaczu, jak dasz na kreskę pomiędzy kolorami to będzie uzależnione od ustawień temperatury. Proponuję poczytać instrukcję obsługi :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie zaszkodzi, jak bedziesz obserwowal rzeczywista temperature cieczy. Jest to test nr 7.0 w menu ukrytym.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
ja bym szukał mechanika co ma urządzenei gdzie można nabić ciśnienie do układu. Wtedy jak jest cisza na warsztacie to będzie słychać skąd leci. Może korek masz też do wymiany i Ci rozwala najmniej trwałe połączenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.