Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak wygląda sytuacja ze swapem silnika przed-liftowego 2.0d 136hp do budy e46 poliftowej o symbolu 318d - vp44. Jakie problemy mogą wystąpić podczas tej operacji ? Rozumiem że skrzynia musi być z 320d, natomiast co z dyferencjałem, komputerem ? Może macie jakieś wskazówki, na co trzeba zwrócić uwagę. Czy sytuacja by się mocno skomplikowała jeżeli okazało by się że silnik 318d jest na Common Rail, biorąc pod uwagę że wszystkie części do swapa, poszły by z przedlifta ?

 

Dla ciekawskich...

Mam możliwość okazyjnie kupić od kolegi e46 318d z niesprawnym silnikiem (sprowadzoną), z dobrym wyposażeniem w naprawdę dobrych pieniądzach. Chcę zmienić silnik j/w, a resztę gratów z przedlifta sprzedać. Pokryło by to teoretycznie koszta "przekładki", no chyba że o czymś nie wiem, a dość mocno skomplikowało by to "zamianę".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zmiana z 318 d z VP-44 na 320d też na VP-44 to przekładka będzie prosta, to te same silniki, moc to tylko pewnie programem ograniczona, ci nie znaczy że nie mogą pojawić się jakieś niespodzianki, ciekawi mnie czy w tym 318d jest DSC czy starsze ASC, ponieważ tutaj może być problem, jak systemy się różnią, to lepiej sterownik DDE3 od 318d pozostawić, tylko silniki zamienić, na realoem bmw katoalg po polsku możesz sprawdzić po numerach części czy będą pasowały, chyba że ściągniesz sobie ETK, podobno lepsze

ETK jest tutaj http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+ETK+*26+KSD/ETK+02.2013

 

Jak 318d jest na comon rail to pewnie lepszą jak dla mnie opcją jest kupno nowego silnika, niż przekładka od starszego M47 (m47 można sprzedać i za te pieniądze kupić M47N)

jak za dobre pieniądze to 318d poliftowe z zepsutym silnikiem to ja lubię wyzwania takie i sam bym przekładał to pewnie bym zaryzykował.

Opublikowano
Niestety moja e46 zaliczyła gradobicie. Koszt malowania + szyba, będzie kosztowała "trochę więcej" ile kupno tej budy. Trafna uwaga odnośnie ASC/ DSC. Teoretycznie jest możliwość aby DSC, współgrało ze starym silnikiem m47, albo zrobić aby było tylko działające ASC ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego napisałem żeby sterownik od silnika 318d zostawić , aby serie 136 osiągnąć wystarczy modyfikacja ECU zwykły tuning, niż przerzucać moduł ASC, DSC jest o wiele lepsze, ja bym nie zamienił na ASC, Ciekaw jestem czy soft od 136KM poszedł by przez Winkfpt \Confort mode \ i ręcznie wybrać numer sterownika, trzeba popytać czy da rade to zrobić w DDE3, opcjonalnie chyba w DDe3 DSC przed 2001\10 też był, to można poszukać odpowiedni numer softu i wgrać. DIS chyba też da rade, nawet wolałbym, do DDE3 jest lepszy.

Tylko jak sterownik DDE3 się przerzuca to EWS i stacyjkę też, chyba najlepsze rozwiązanie + dodatkowo centralny zamek trzeba dokodować (pilot do zamka centralnego)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.