Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu borykam się ze spadkiem mocy w aucie. Dotychczas zrobione:

-sprawdzenie szczelności dolotu, intercoolera

-wyczyszczony egr (działa)

-wymienione elektrozawory sterujące

-wymienione wężyki podciśnienia

-wyczyszczony czujnik doładowania

-zrobiony live test na kompie (wtryski ok, przepływka ok, jedynie wartości doładowania turbiny były kiepskie bo połowa tego co powinno być, przy przegazówce praktycznie zero reakcji na kompie, podczas jazdy też kiepsko podług tego co chciał komp)

- ostatnio regeneracja turbiny

 

Generalnie to największe problemy zaczęły się po wymianie elektrozaworów. Auto wkręca się do 2 tysięcy i kupa czarnego dymu. Po odpaleniu auta gruszka zaciągała sztange turbiny na maxa do końca i zero reakcji, trzymała tak cały czas. Biorąc pod uwagę jeszcze odczyt z kompa stwierdziłem że turbina padła. Dałem więc do regeneracji. Wczoraj odebrałem, zamoontowałem i JEST TO SAMO. Wiem że sztanga powinna reagować na dodawanie gazu a nie stać w miejscu zaciągnięta na maxa. Najlepsze że po przełożeniu zaworków do auta kolegi jego chodzi dobrze, amoje auto na jego zaworkach dalej ch***wo. Nie wiem o co chodzi. Jeżdże teraz na zaworku który przez pomyłke zamówiłem, jest tej samej firmy tylko troche inny model (z okrągłym dekielkiem zamiast prostokątnego filtra). Na nim turbina w miare reaguje ale to nie to, jedzie jakby miał 100 koni a nie 150. Ale przecież tak nie może być, skoro tamten zaworek jest oryginalny a inne auto na nim chodzi bez zarzutu.

Co jest przyczyną takiej pracy sterowania? Co kieruje pracą tych zaworów?

Opublikowano

pierwsze co to popraw opis bo jeśli masz 1999 rok to auto jest 136 KM w tytule 150 KM ale niewazne ...

zrób test tylko potrzebujesz długiego wężyka podciśnienia , podepnij gruszkę turbiny bezpośrednio do podciśnienia , wtedy łopatki ustawią się w pozycję która wymusza dmuchanie na maxa przez turbinę i sprawdź czy turbo zbuduje ciśnienie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I podepnij wtedy pod komputer INPA - Analogowe (pod F5) na 3bieg od 1000obr \min dodaj max gaz w podłogę najlepiej pod górę powinno od 1500 już budować ciśnienie, nie pamiętam dokładnie ale jak dojdzie do 2800 (TC- pewnie będzie lepiej wiedział) powinien DDE przejść w tryb awaryjny, jak nie dobije do 2800 to albo masz pompę Vacum do wymiany, nie buduje podciśnienia, albo turbina źle zregenerowana, ewentualnie dziura w interkulerze lub w przewodach między turbiną a kolektorem dolotowym (też będzie chmura czarnego dymu) nagraj film z INPY możesz komórką wtedy zobaczymy , jak masz tak dużo czarnego dymu to pewnie katalizatory się też będą nie drożne i w niedługim czasie będzie trzeba ich usunąć.

Przy ominiętym zaworze sterowania turbiną to turbina cały czas na max pompuje, po puszczeniu gazu ciśnienie nie spada tak szybko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.