Skocz do zawartości

Metaliczne stuki w silniku N52 3.0iDiagnoza usterki-Film HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Chciałbym poprosić osoby znające się na silnikach BMW o pomoc w diagnozie metalicznych stuków dobiegających z okolicy silnika. Z uwagi na brak błędów na komputerze diagnostycznym pozostaje mi zwrócenie się do was o pomoc. Po odpaleniu silnika początkowo nic nie słychać dopiero po zejściu z obrotów zaczynają się metaliczne stuki ( jakby do silnika wpadła jakaś śrubka i odbijała się od jego ścianek) dodam że częstotliwość stuków zależy te od dodawania gazu na biegu jałowym słyszane są w przedziale 1100 a 1200 obrotów o zwiększonej częstotliwości. Dodam że przed zakupem tego modelu - usterki nie było, dopiero po wymianie oleju zaczęły się te metaliczne dźwięki. Olej to Castrol Edge 0w40 zgodnie z etykietą umieszczoną na silniku przez poprzedniego właściciela. Podejrzewam że mogą to być popychacze a wymiana oleju na gęstszy może to potwierdzić. Poprzednim właścicielem pojazdu była kobieta a olej wymieniała co 25 tys. km co było dla mnie nie do zrozumienia nie wiem czy do oleju jeszcze coś było dolewane ale po jego spuszczeniu wyglądał na rzadki czyli 0w … Proszę o pomoc w którym kierunku mam zaczynać szukać usterki. Co to może być. Z góry dziękuje za rzetelną i fachową pomoc. Dodam że silnik pracuje równo dźwięk w filmie może oddawać złudzenie nierównej pracy silnika natomiast metaliczne stuki są prawidłowo pokazane w filmie.

Do tematu dołączam film z usterką

http://youtu.be/OWAu9B3MTNc

Opublikowano

Byłem u majstra od BMW który oświadczył że to "szklanka" i wymiana oleju na Valvoline 5w30 Syncpower pomoże. W poniedziałek wymienić i będzie git. Dodam że te stuki występują tylko przy zimnym silniku jak stanę po przejażdżce to jest cisza. Wniosek z tego taki że był zalany gęstszy olej a ja wróciłem do rzadszego 0w40. Chyba na to wygląda. A napinacz rozrządu sprawdzany łańcuch wcale nie jest luźny.

 

Co myślicie o tym produkcie w zw. z tym problemem ? :

http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-pro-line-2662-500ml-i4385751360.html

Opublikowano
Rozumiem że na tym forum nikt nie ma zielonego pojęcia i pierwszy raz w życiu widzi coś podobnego ..... ok
  • 5 tygodni później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam ten sam motor w E90. Sprawa dobrze znana, chodzi o drożność kanałów olejowych w głowicy. W dziale E90 jest temat mocno poruszony, proponuję tam poszukać odpowiedzi. Pozdro
  • 5 lat później...
Opublikowano
Z którego roku masz auto? Bo nie wszystkie miały problemy z popychaczami. Druga sprawa zalej Motul 5w40 i problem ci zniknie ja ta miałem. Warto spróbować. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.