Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiem panowie było milion razy 98% powie ,że to wina pompki progowej ,

od roku ciśnienie spada mi z 3,8 a w tym momencie jest 3,2 auto nadal pali jeżdzi , przekopałem neta znalazłem rozwiązanie swojego problemu jest nim regulator ciśnienia za filtrem paliwa

posilę się linkiem http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=9009 ktoś umieścił ten poradnik w sieci ogólnodostępnej więc myślę ,że się nie obrazi za wklejenie go .

U mnie czyszczenie nie przyniosło rezultatu cena nowego woła o pomstę do nieba , używki pewnie w podobnym stanie jak mój może troszkę lepszym .

Postanowiłem rozwinąć ten temat gdyż wydaje mi się ,że można zmodernizować zwykły zaworek zwrotny ja kupiłem taki http://img05.allegroimg.pl/photos/400x300/42/79/40/70/4279407096 .

Zakładając go odwrotnie niż powinien być założony ciśnienie szybuje na 4,25 w INPI-e czyli max co może pokazać chyba czujnik , auto pracowało normalnie , gdzieś czytałem ,że ludzie zostawiali tak i niby nic się nie działo ale ten zaworek powinien utrzymywać ciśnienie 4 bar-y .

Zaworek który kupiłem jest w pełni rozbieralny jedyny problem jaki widzę w zastosowaniu takiego zaworka polega na jego modernizacji mianowicie należy dobrać odpowiednią sprężynę która ustąpi ciśnieniu rzędu 4 bara - tu gdybam bo nie wiem czy 5 bar było by też ok dla układu i tu pytanie do znawców jakie jest max ciśnienie jakie taki CR może wytrzymać bez uszczerbku dla niego

 

Sprawdzałem można zastosować sprężynkę ze starego zaworka bo pasuje ale tu nie wiem jaki opór ona stawi (ile barów ją ugnie) i na koniec w starym zaworku mamy talerzyk z tworzywa który jednak nie pasuje do nowego zaworka a jest tam zamiast tworzywa guma grubości max 2 mm i ona mnie martwi bo jej elastyczność jest plusem dla uszczelnienia a zarazem minusem gdy ciśnienie będzie na nią napierać jeżeli to dało by się ogarnąć można by było taki zaworek zamontować i nie ustępował by on w niczym pierburg-owi za to był by łatwiejszy w ewentualnym czyszczeniu , prosił bym o jakąś pomoc od ludzi którzy ogarniają tego CR-a

 

edit

sprężynka ze starego zaworka nie otwiera się przy nawet 8 barach trzeba ją skracać , po włożeniu 3 podkładek w mój stary odżył na wonych trzyma 4.14 pod butem spadki do około 3.7 , dorwałem następny zaworek miał 3.5 na wolnych robię z niego wersję hard czyli przy bucie max spadek około 4 bary , auto zapierdziela już teraz a mam jeszcze przepływkę na podmiankę bo moja trochę niedomaga , niestety po kolejnym zdjęciu metalowego pierścienia nie dało się go poprawnie zacisnąć , poleciała w ruch kropelka i klej do spawania plastiku wycieków brak .

ps nikt nic nie pisze czyżby nikt nie był zainteresowany tematem ?

Opublikowano
temat jest znany odnosnie zaworka zwrotnego

i nikt nie pisze bo mało kto jest zainteresowany 'druciarstwem'

dla jednych drucirstwo dla innych zwykła odpowiedz na chorą cenę kawałka plastiku ze sprężynką , był brak zamienników więc sam go sobie stworzyłem , to nie żadna fizyka kwantowa jedyny parametr jaki musi utrzymać to ciśnienie w granicy 4 bary , co do zaworka za 188 zł przewody mogą być inne ale można wyjąć sam zaworek ,

po za tym jakie parametry może trzymać taki nowy zaworek jeżeli leży od 10 lat na półce , może w poniedziałek wrzucę wykres z hamowni jak uda mi się go zrobić przed wyjazdem do anglii bo na zwykłej apce do mierzenia prędkości 0-100 km/h wychodzi mi teraz niecałe 7 s gdzie wcześniej było 9s i ponad ,

nie widzę jakiejś wielkiej różnicy w naprawie silnika a naprawie zaworka

Opublikowano
U mnie jak zacisnę wężyk to cisneinei także idzie na 4,25 lecz pod pełnym butem spada do 3 bar.Gdzie leży problem???Na wolnych obrotach mam bez zacisniecia 3,48 pod butem spada do 2,9.Samochod dobrze przyspiesza w calym zakresie obrotów.
Opublikowano
U mnie jak zacisnę wężyk to cisneinei także idzie na 4,25 lecz pod pełnym butem spada do 3 bar.Gdzie leży problem???Na wolnych obrotach mam bez zacisniecia 3,48 pod butem spada do 2,9.Samochod dobrze przyspiesza w calym zakresie obrotów.

jeżeli masz ciśnienie 3,5 to auto na bank już zaczyna zamulać , jeżdził ze mną znajomy który naprawdę dobrze ogarnia 3.0d i jak miałem 3,7 to już twierdził ,że nie idzie jak powinna u mnie teraz obroty na prawdę szybują bardzo szybko do czerwonego pola silnik wkręca się na obroty jak wiertarka , zaworek moim zdaniem już przysiadł ,

jeżeli dasz nową pompkę może się poprawić i nie będziesz musiał ruszać zaworka bo nowa pompka napompuje więcej a zaworek nie zdąży przepuścić i ciśnienie będzie większe , możesz też mieć już zapchany filtr paliwa , dobrze by było sprawdzić ile ta pompka naprawdę pompuje pod manometrem , moja była głośna do momentu gdy potraktowałem układ paliwowy militec-1 a i mieszam on z olejem 2t co by smarowanie było lepsze i to na prawdę poprawia parametry korekcji wtryskiwaczy ,

ja najprawdopodobniej mam do wymiany regulator na pompie bo ciśnienie świruje od 280 do 330

Opublikowano
U mnie sisnienie na wolnych faluje w okolicach 330-350 bar.Samochód idzie dobrze bez problemu napedza sie do 220 km/hi ciagnie dalej.Czy ta pompka w baku moze siac problem???Niewim jak ja szybko sprawdzic.Przy rezerwienie ma problemu z odpalenie auta wiec chyb achodzi
Opublikowano
w baku masz 2 pompki bo bak jest dwukomorowy jedna przepompowuje z komory do komory druga podaje paliwo do progowej , jak masz problemy z paleniem auta gdy jest 15 l paliwa w zbiorniku to pewnie wina tej co przelewa
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

posiadam E46 330D 135kw. Szukałem i niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi albo podpowiedzi na mój problem.

Problem dotyczy spadku ciśnienie na pompie progowej. Bez obciążenia INPA pokazuje 3,8bar bo wdepnięciu gazu i obrotach rzędu 4 tysięcy ciśnienie spada do 1,8 bar i silnik przerywa oczywiście wywala bład. Wiec myślałem że temat jest oczywisty że pada pompa progowa więc zakupiłem nową i tu jest klops bo po wymianie zero poprawy. Zaślepiłem przewód paliwowy za zaworem regulującym na powrocie i jedyne co to dało to to że bez obciążenia ciśnienie wskoczyło na 4,2 bar po wdepnięciu gazu dale 1,8 - 1,9 bar no i uż nie wiem co wymieniać. Chyba tylko mi pozostaje regulator w pompie CR. Próbowałem również opcij z wypinaniem czujnika ciśnienia na filtrze paliwa. Po wypięciu INPA pokazywała stale ciśnienie 4 bar i wszystko było oki po za błedem i świecącą się kontrolką świec żarowych. Po ponownym wpięciu czujnika dalej to samo. Zakupiłem nowy czujnik i już się cieszyłem że wszystko będzie ok ale się grubo pomyliłem i już mi ręce opadają :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Progowa sama zaciągnie paliwo, ale jej powinna podawać pompka z baku. Do przelewu między komorami konieczne jest aby pompa w baku działała, ale samo przelewanie realizuje pompka strumieniowa, która wykorzystuje obieg paliwa wymuszony przez pompę elektryczną.

Czyli w skrócie to ta z baku podaje na progową, a progowa na pompę CR.

U kogoś widziałem podobne cuda z niskim ciśnieniem i winne były przelewające wtryski, także możesz zrobić próbę przelewową, zobaczysz co tam się dzieje.

Opublikowano

mi jak przelewał wtrysk, że wysokie cisnienei schodziło poniżej 100atm, to po stronie niskiego cisnienia było wciaz blisko 4atm.

Ale były tez inne objawy - silnik cieżej palił na ciepłym, w koncu zdechł, że nie mogł odpalić, ale zanim do tego doszło, przejechałem kilkanacie tyś km, wiec był czas na usuniecie usterki wcześniej (w sumie jedyna awaria tego samochodu, na szczescie pod domem ;} )

 

Ciezko powiedziec, dziwny przypadek, ale slyszalem, ze ktoś miał problemy z niskim cisnieniem wstępnym i że dopiero wymiana pompy w baku pomogła. Sam sie zdzwiwilem, ale warto byłoby też sprawdzić tam, żeby nie szukać dookoła.

Opublikowano

Strasznie mnie myli ten czujnik na filtrze paliwa. Jak go wypnę to śmiga jak wściekła i nie ma problemu, a na podpiętym 4 tysie szarpanie i automat nie chce zmienić biegu na wyższy. Jutro podłączam trzecią progową ze sprawnego autka i próba przelewowa na wtryskach. Inpa pokazuje korektę wtrysków od - 0,8 do +1 i podobno to nie jest tragedia. Podobno.

Co do pompki w zbiorniku to mniemam że jest ok bo pali bezproblemowo nawet na rezerwie.

Opublikowano
z tym czujnikiem na filtrze paliwa to było coś na forum 5er, musiałbyś tam poszukać. a korekcje wzorowe. Jak będzie powyżej 3 to będziesz się zastanawiał co dalej.
Opublikowano
Rozebrałem z mechaniorem cały uklad paliwowy aż do pompy wysokiego ciśnienia. W zbiorniku było czysto, pompka VDO podaję aż miło. Sprawdzona progowa i też daje ciśnienie. Zaworek zwrotny nie trzyma wcale bo puszcza przy delikatnym dmuchnieciu. Dziś zakładam filtr Knechta zaślepiamy zaworek i zobaczmy co dalej. Z tym zaworkiem to rzeczywiście lipa, nigdzie nie można nic takiego dostać. Pozostaje tylko rzeźbiarstwo.
Opublikowano
Temat ogarnięty, po wymianie filtra więcej niż połowicznie wszystko wróciło do normy. Bez obciązenia ciśnienie wskoczyło na 3,9 bar po wdepnięciu gazu spada do 3.0 bar. Po zaślepieniu przewodu za zaworkiem zwrotnym ciśnienie pokazuje odpowiednio 4,25bar i 3,5bar więc pozostaje mi juz tylko walka z tym nieszczęsnym zaworkiem. Przynajmniej tak mi się wydaje bo wracając właśnie z warsztatu czułem się tak jak by w bunie wstąpiło nowe życie :D :D :D
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Dawno nie zaglądałem więc dopiszę jedno ze spostrzeżeń bo w miedzy czasie trafiłem pompę progową ti automotive nówka sztuka za rozsądne pieniądze i co mogę powiedzieć niskie ciśnienie przy bucie to wina głównie zaworka wymieniają ludzie pompy progowe a zaworek im najzwyczajniej nie trzyma , nic kompletnie z ciśnieniem się nie zmieniło po wymianie pompy progowej .
Opublikowano
pompe sie wymienia gdy buczy, a nie gdy ma (pozornie) słabe cisnienie.

moja stara raz wydawało mi się ,że buczała raz nie nowa buczała jeszcze bardziej po założeniu od starej teraz ucichła pewnie jej olej w paliwie pomógł plus od czasu do czasu buteleczka militeca na zbiornik paliwa na trasę polska-anglia , korekcje na 2 wtryskach wróciły do ideału szczerze to nic nie zabija tak silnika jak pyrkanie po mieście , ja mam zawsze banana na gębie jak po takim pyrkaniu jadę w trasę i przy pierwszej okazji deptam w podłogę a za mną zostaje czarny bąk z syfu który nazbierał się od jazdy po mieście .

Opublikowano

Moją pompe progową słychac a jest nowa wiec diagnozowanie na zasadzie jak buczy to do wymiany jest bez sensu. Zaworek zwrotny mozna wstawic uniwerslany za 20 zł i nie ma to zadnych negatywnych skutków, wrecz odwrotnie, silnik pod obciązeniem ma lepszą moc.

Militec-1 znam i polecam .Stosuje go od 22 lat w kazdym swoim aucie.Niektórzy mylą go z jakimis motodoktorami a to zupelnie co innego..

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano

to jest to samo, nikt nie mialby chyba tyle odwagi zeby narazic sie i sprzedawac cos pod ich marką:) ale podróby były, chocby preparat zachwalany przez Hołka

Ja do dzis nie zapomne jak kiedys rozwaliłem mondeo Ad 1993.Stało u mechaniora od listopada do stycznia.W styczniu trzeba bylo go odpalic a bylo - 26 heh..silnik zalany wczesnie Militec-1. Pierwsze przekrecenie kluczyka i silnik zagadal i po sekundzie tylko cichy szumek jakby to bylo w lipcu.Mechanior byl w szoku:)

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Moją pompe progową słychac a jest nowa wiec diagnozowanie na zasadzie jak buczy to do wymiany jest bez sensu.

 

Jesli ktoś nie potrafi rozróżnic hałasu pompy podczas jej normalnej pracy od głośnego buczenia, ktore sygnalizuje, że za drugim, lub trzecim z kolei uruchomieniem silnika napotkamy niespodzianke, to faktycznie nie ma sensu.

Jesli jednak ktoś bedzie potrafił rozroznic nienaturalne buczenie spod auta, to bedzie wiedział, co go czeka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.