Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam e46 w sedanie 2001r, wersja przedliftowa, moj problem dotyczy gwaltownych "rzucan" na koleinach,, opony to 225/17/45, , amortyzatory nowe, zawieszenie przod i tyl wymienione tydzien temu, bylem juz dwa razy na zbieznosci, dodam jeszcze, ze na 205tkach 16 calowych felgach bylo to samo, czy mial ktos podobny problem? Pozdrawiam

P.S wedlug mnie jest to wina opon, czy ktos z was moglby doradzic mi jakie zalozyc opony na 17stki, felgi M pakiet, aby komfort jazdy byl odczuwalny...

Opublikowano
Kiedyś miałem podobnie przy szerokości opon 225 na felgach 16, pomogła zmiana opon na 215.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

Nie wiem jakie masz felgi. Jak masz dwie szerokości to może masz szersze z przodu? Zrób przegląd zawiasu. Niech kumpel się przejedzie i oceni.

 

Też mam sedana i 225/45/17 i nie rzuca. No chyba że ostre koleiny ale wtedy to 3/4 kierowców ma problemy.

 

Tapatalk

Opublikowano
geometria byla robiona, mam z przodu i z tylu te same opony, czyli 225/45/17,a jakie opony mi proponujecie? 215/55? bo tylko do 215 da rade naciagnac moje 17stki, przynajmniej tak slyszalem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie gadajcie, na 205\55\16 Michelin nie rzuca w koleinach, jeżdżę codziennie, co prawda czuć że to koleiny, ale żadnego rzucania i ściągania nie ma .

Na 17 załóż 215\50\17 jak przesadzisz z wielkością to będzie licznik oszukiwał... (oryginał powinien być 205\50\17 ale ta na 17 jest trochę za wąska, 215 szersza i będzie minimalnie wyższa to i trochę komfort się poprawi )

Widziałem na własne oczy na 17 założone opony 225\50\17 i wyglądało to trochę dziwnie, jakby koło za duże :D może było to spowodowane tym że na stalówkach, na alu pewnie prezentowało by się lepiej.

Opublikowano
Miałem tak samo na 17 225/45/17 przód i 245/40/17 tył ORI felgi M 3 zmiana na przód 205/50/17 i tył 225/45/17 i nie ma problemu niestety E 46 jest bardzo wrażliwe na polskie drogi :lol: więc z takim rozmiarem opon nie jedz nic robić w warsztacie bo nie ma sensu wydawać kasy :mad2: ( jest opcja dystansów ale to już inny temat ), zmień opony na węższe i po temacie ,chyba że chcesz mieć szerokie gumy i szarpankę na koleinach twój wybór
Opublikowano
Mi rzucało autem w koleinach, przód 205 r16 tył 225 r16, okazało się że miałem gwoździa w lewym tylnim kole i 0.9 bara a w drugim 1.6, no i tuleje wydarte, ale to chyba nie dotyczy rzucania. Całość zrobiona, kapcie na tył poleciały 215 Bridgestone Turanza i trzyma się pięknie :D
Opublikowano

Mi również rzucało wymieniłem tulejki konkretnie te:

http://czescidobmw.pl/szukaj/33326770786.html

i pomogło. Sprawdzę jeszcze górne mocowanie amortyzatora a tak to zero luzów i autko się lepiej prowadzi.

Opublikowano
W pierwszym pości mówiłeś że robiłeś zbieżność. To w końcu zbieżność czy geometrię? Dociążone auto było i zatankowane do pełna? Jak nie to wybierz się gdzieś gdzie robią to fachowo z pełnym zbiornikiem paliwa i obciążeniami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W pierwszym pości mówiłeś że robiłeś zbieżność. To w końcu zbieżność czy geometrię? Dociążone auto było i zatankowane do pełna? Jak nie to wybierz się gdzieś gdzie robią to fachowo z pełnym zbiornikiem paliwa i obciążeniami.

 

Pełny zbiornik nie musi być, właśnie po to się dociążą, a w BMW e46 to z przodu tylko ustawia się zbieżność, a z tyłu kąty pochylenia koła i tylko tyle nic więcej.

Opublikowano

Pełny zbiornik nie musi być, właśnie po to się dociążą, a w BMW e46 to z przodu tylko ustawia się zbieżność, a z tyłu kąty pochylenia koła i tylko tyle nic więcej.

Nic bardziej mylnego!

Również zbierzność z tyłu jest regulowana niech kolega nie wprowadza w błąd!

 

Pełny zbiornik paliwa, przód dociążony 2 x 68kg (lub 2 osoby), tył 68kg (lub 1 osoba centralnie ) w bagażniku 21kg, i w takiej konfiguracji ustawiamy geometrię - po prawidłowym ustawieniu auto prowadzi się jak po szynach.

 

P.S u mnie dość mocno zużyły się m.in. górne tuleje wahliwe - efekt był taki że strasznie rzucało tyłem przy najeżdżaniu i zjeżdżaniu z kolein (opony 225/45/17) - wymiana tulei + geometria załatwiła sprawę.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja jestem kolego ciekaw gdzie z tyłu w bmw e46 jest ustawiana zabieżność , bo kąty wiem na tulejce nr 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

 

czy mówisz o elemencie nr 18, jeśli jest tak samo jak w E36 to jestem skłonny przyznać się do błędu.

Opublikowano
czy mówisz o elemencie nr 18, jeśli jest tak samo jak w E36

Dokładnie tak, element regulacyjny na 3 śruby nr. 18 wg. schematu (identycznie jak w E36) na tzw. tulei pod progiem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Kolego 225/45/17 i lekko zużyta opona dość mocno napompowana rzuca na koleinach jak na rodeo :norty:

 

Oczywiście bez przesady rąk nie urywa ale musisz stawić już opór kierownicy.

 

Wczoraj też szukałem po necie informacji i jest to normalne zjawisko , niektórzy zamieniają opony na 205 i podobno po problemie.

Opublikowano
ja mam ten sam problem, np jak jade tylko z pasazerem z przodu, to rzuca, ale jak jade juz w 4 osoby, to rzuca jak cholera:) tzn musze dosc ostro walczyc z kierownica w koleinach, i tez sie zastanawialem nad tylnymi tulejami, ale bylem na diagnostyce i pan powiedzial ze nie ma jeszcze tragedi, wiec narazie jezdze tak jak jest, a jak sie naprawde wkurze to bede cos z tym robil.
Opublikowano
A próbował ktoś zmiany tulei przedniego wachacza z ori/lema na meyle?

Ja mam Meyle HD, już dobre 2 lata, są troszkę sztywniejsze od ORI i dają radę.

Miałem kiedyś założone Febi wytrzymały zaledwie dosłownie 15tyś. km i były w gorszym stanie niż oryginalne po 11 latach eksploatacji.

 

Duże znaczenia ma rozmiar felg na jakich jeździmy, im większe felgi tym szybciej lecą tuleje, zawieszenie, opony oczywista sprawa.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Mam opony 17 225/45/17 przód i 245/40/17 na tył i rzuca na koleinach mimo, że z zawieszeniem mam wszystko w porządku. Na zime zakładam stalówki 16 cali i problem znika. To tylko i wyłącznie wina szerokich opon - takie jest moje zdanie :cool2:
Opublikowano (edytowane)

Sorki, ze nie odpisywalem, ale nie bylo mnie na kompie. W zawieszeniu byly robione tuleje, sworznie, lacznik stabilizatora, drazki, amortyzatory. Czy moglby sie ktos wypowiedziec odnosnie tych 215/50, jak to wyglada i czy problem zniknie? niestety nie znam nikogo co ma takie opony, abym mogl podlozyc i sprawdzic. Byla robiona geometria i zbieznosc w warsztacie serwisowym, robili to przy mnie z obciazeniami, maglownica byla sprawdzana, sprawdzalismy rowniez czy wahacze nie sa krzywe, ale gdyby byly to nawet na autostradzie odczuwalbym "znoszenie". Jestem w 100 procentach przekonany , ze cale zawieszenie mam zrobione bardzo dobrze, nawet na duzych dziurach przy duzej predkosci nie slychac ani jednego stukniecia (sprawdzalem :D ) chce kupic 215/50, ale interesuje mnie opinia innych i ewentualne zdjecie jak felga bedzie wygladala na tych oponach

 

P.S dodam jeszcze, ze te moje opony sa naprawde zuzyte, nie mialem suwmiarki, zeby sprawdzic ile mm, ale gdyby policja mnie sprawdzial to dowod zabrany :D

Edytowane przez evo5555
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 17 załóż 215\50\17 jak przesadzisz z wielkością to będzie licznik oszukiwał... (oryginał powinien być 205\50\17 ale ta na 17 jest trochę za wąska, 215 szersza i będzie minimalnie wyższa to i trochę komfort się poprawi )

Jak felgi są 8 calowe to zakłada się 225/45/17 a jak 7 calowe (zimowa wersja do e46) to 205/50/17. Jeżdzę na tych drugich i problemu nie mam, tak jak i na zimowych 205/55/16.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.