Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z przyspieszaniem. Auto na zimnym silniku nie chce po prostu przyspieszać. Rozpędzenie się do sensownej prędkości zajmuje dużo czasu przy czym słychać dziwny dźwięk coś jak "terkotanie". Zauważyłem ze problem lekko ustępuje gdy lekko przygazuje silnik przed ruszeniem tzn nie słychać "terkotania" i samochód jest ździebko bardziej żwawy. Dodatkowo ubyło mi na 1tys km prawie litr oleju, uzupełniłem ubytek i obecnie po 2tys km praktycznie nic nie ubyło. Gdzie się podział ten litr? - nie wiem (na pewno nie wykapał) może to jednorazowy wybryk ? 0_o. Bylem u dwóch mechaników podłączali pod kompa i nie stwierdzili żadnych błędów. Samochód spala 16litrow benzyny w cyklu miejskim. Nie wiem czy to dużo czy mało - mechanik twierdzi ze to dużo jak na taki silnik. Proszę o jakieś pomysły gdzie szukać problemu.
Opublikowano
16 litrów to raczej min. za dużo, kombi żonki 2,5 w automacie też koło 15 benzyny , dziwne że nie przyśpiesza coś jest ewidentnie nie tak, hmm za mało danych.rozrząd,cewki, skrzynia :?:
Opublikowano

możliwe uszkodzenie czujnika wałka rozrządu,błędu nie ma ,ale wskazania mogą być złe

trzeba sprawdzić działanie Vanosa,i ustawienie wałka rozrządu na biegu jałowym

ciśnienie paliwa,działanie sond lambda

to wszystko można sprawdzić na kompie

Opublikowano
W przypadku cewek można by mówić o nie równej pracy. A u mnie chodzi ładnie bez względu na obroty. Skrzynia również płynnie zmienia biegi, nie szarpie.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam, na wstępie się chciałbym się przywitać ! Odgrzewam kotleta....mam e39 manual z tym silnikiem, borykam się właśnie z problemem braku mocy, słaba reakcja na gaz,jakbym przyczepę ciągnął, na inpnie brak błędów, Vanos pracuje w zakresie 20-45st, sondy po rozgrzaniu pracują ładnie 0.2-4.89 nie wiem czy to czujnik wałka pada, wału jest nowy, założony przez poprzedniego właściciela.

Auto pali po 2s kręcenia, ładnie , nie kuleje, obroty nie falują.

Wiem, że ktoś powie "aaaaa to tylko 2.0 i jeszcze w touringu, czego się spodziewać" ale nie, nie zgodzę się, miałem e34 m20b20 i ta e39 objechałbym 2 razy....;(

 

mam prośbę do kogoś kto ma kompa i taki silnik w idealnym stanie... niech wrzuci filmik na youtube z odczytami live data, dla porównania. Wnerwia mnie to, że ostatnio nie mogłem golfa 3 1,9 tdi 90KM wyprzedzić ;/ żal..... :cry2:

 

Postaram się nagrać swój i też tu wrzucę jak pracuje i "zbiera się" moja trumna.

 

dodam, że padł mi czujnik w tylnym lewym kole i nie mam prędkościomierza, ale wątpię, żeby to miało jakikolwiek związek z tym "mułem"

 

:D

Opublikowano
Witam, na wstępie się chciałbym się przywitać ! Odgrzewam kotleta....mam e39 manual z tym silnikiem, borykam się właśnie z problemem braku mocy, słaba reakcja na gaz,jakbym przyczepę ciągnął, na inpnie brak błędów, Vanos pracuje w zakresie 20-45st, sondy po rozgrzaniu pracują ładnie 0.2-4.89 nie wiem czy to czujnik wałka pada, wału jest nowy, założony przez poprzedniego właściciela.

Auto pali po 2s kręcenia, ładnie , nie kuleje, obroty nie falują.

Wiem, że ktoś powie "aaaaa to tylko 2.0 i jeszcze w touringu, czego się spodziewać" ale nie, nie zgodzę się, miałem e34 m20b20 i ta e39 objechałbym 2 razy....;(

 

mam prośbę do kogoś kto ma kompa i taki silnik w idealnym stanie... niech wrzuci filmik na youtube z odczytami live data, dla porównania. Wnerwia mnie to, że ostatnio nie mogłem golfa 3 1,9 tdi 90KM wyprzedzić ;/ żal..... :cry2:

 

Postaram się nagrać swój i też tu wrzucę jak pracuje i "zbiera się" moja trumna.

 

dodam, że padł mi czujnik w tylnym lewym kole i nie mam prędkościomierza, ale wątpię, żeby to miało jakikolwiek związek z tym "mułem"

 

:D

 

Jaki czujnik padł ci w lewym kole ? Czujnik prędkościomiwrza jest w dyfrze.

Opublikowano
Mi muliło i to strasznie w tym silniku jak nie miałem dobrze spiętej wtyczki przy gnieździe diagnostycznym OBD, trzeba wpiąć aż zaskoczy. Zauważyłem to jak ruszyłem ten przewód przy wolnych obrotach i obroty się zmieniły, na drugi dzień nie szło jechać, poruszałem tą wtyczką i raz silnik mocniejszy a raz słabszy, wcisnąłem z całej siły, zaskoczyło i wszystko gra.
Opublikowano
Witam, na wstępie się chciałbym się przywitać ! Odgrzewam kotleta....mam e39 manual z tym silnikiem, borykam się właśnie z problemem braku mocy, słaba reakcja na gaz,jakbym przyczepę ciągnął, na inpnie brak błędów, Vanos pracuje w zakresie 20-45st, sondy po rozgrzaniu pracują ładnie 0.2-4.89 nie wiem czy to czujnik wałka pada, wału jest nowy, założony przez poprzedniego właściciela.

Auto pali po 2s kręcenia, ładnie , nie kuleje, obroty nie falują.

Wiem, że ktoś powie "aaaaa to tylko 2.0 i jeszcze w touringu, czego się spodziewać" ale nie, nie zgodzę się, miałem e34 m20b20 i ta e39 objechałbym 2 razy....;(

 

mam prośbę do kogoś kto ma kompa i taki silnik w idealnym stanie... niech wrzuci filmik na youtube z odczytami live data, dla porównania. Wnerwia mnie to, że ostatnio nie mogłem golfa 3 1,9 tdi 90KM wyprzedzić ;/ żal..... :cry2:

 

Postaram się nagrać swój i też tu wrzucę jak pracuje i "zbiera się" moja trumna.

 

dodam, że padł mi czujnik w tylnym lewym kole i nie mam prędkościomierza, ale wątpię, żeby to miało jakikolwiek związek z tym "mułem"

 

:D

Miałem to co ty wszystko sprawdzałem problemem okazał się zapchany katalizator

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.