Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wcześniej ktoś założył temat dotyczący zwiększenia mocy w 118d M47. Mnie interesuje kwestia N47.

 

Mam 118d z silnikiem N47C z października 2009 z przebiegiem w okolicach 60tys km. W silniku nie słychać problemów z łańcuchem i wszystko wskazuje na to, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, tak jak pozostałe elementy mechaniczne. Przez to nie chciałbym zmieniać samochodu sprzedawać i zamieniać na mocniejszy bo, żeby udało się kupić samochód o podobnym wyposażeniu, przebiegu, stanie i większej mocy musiałbym dołożyć co najmniej 5k€.

Jeżdżę tym samochodem na zmianę z e90 330dA i Audi A4 3.0tdi i za każdym razem jak wsiadam do 118d to pierwsze na co narzekam to brak automatu, a drugie to moc. Automatu nie wstawię :) wiec chciałbym choć zwiększyć moc. Nie jestem typem szaleńca, ale większa moc wpływa znacznie na komfort jazdy, a sama modyfiakcja jest sama też z punktu widzenia hobbystycznego. :)

 

Zmiana oprogramowania silnika pewnie dałaby około 25 koni więcej i podniosła moment do 360-370nm. Może. Jednak teraz zastanawiam się, czy nie iść dalej i nie zamienić elementów dodatkowych, takich jak turbina, wtryski, intercooler, a dopiero potem zmieniać soft.

Na przykład za około 2kzł można kupić cały układ turbin od 123d w (podobno) dobrym stanie. Czy ktoś z Was ćwiczył zmianę na te turbiny razem z wymianą wtrysków i intercoolera? Czy trzeba wymieniać też jakieś inne elementy wyposażenia (wiązka? komputer? pompa wysokiego ciśnienia, układ strerowania podciśnieniowego?). Jeśli to jest bardzo złożona sprawa, to czy podobnie skomplikowane jest zastąpienie turbiny od 120d? Choć bardzo zależałoby mi na lepszym dole, a to jest znacznie lepsze w 123d.

 

Chodzi mi o Wasze doświadczenia z samym zwiększeniem mocy. Sprawa z elementami przeniesienia napędu jest dla mnie jasna i tutaj wiem co i jak.

 

Z góry dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami osób, które mają jakieś doświadczenia w tych sprawach.

Opublikowano
Proponuje użyć szukajki. Czop da ok 180 ps po zmianie sprężarki i wtryskow na te ze 120d da ok 200ps 400 nm. Nie wiem ci na to sprzęgło. Wiecej nic nie robiłbym nic z tym autem

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
Proponuję zrobić tylko remap i tak zostawić. Przeróbka na 123d nie jest taka prosta jak Ci się wydaje, uwierz mi. Samym softem uzyskasz ok 180-185KM oraz 370-390nm jeśli auto jest w bardzo dobrej kondycji. Jak pojeździsz i uznasz, że nadal jest za mało, a auta nie chcesz sprzedawać wówczas załóż wydajniejszą turbosprężarkę i wydajniejsze końcówki wtryskiwaczy.
Opublikowano
oprocz silnika cale przeniesienie napedu jest inne w 123d !! załózmy ze zrobisz to 123d ze 118....sprzeglo + 2mas bedzie szrot po 2-3 miesiacach... zwroc uwage ze dyfer jest calkiem inny wraz z obudową oraz polosie i piasty tylne !! wiec podciagniesz moc i auto non stop sie bedzie sypac.. a ten most w 118 pada czesto przy seryjnej mocy !
Opublikowano
Chlodnice inne dyfer poloski z tylu ogólnie jak to powiedział kiedyś klasyk Patryk z compsport " jak chcesz zrobić zajebiscie szybkie auto to musisz kupić zajebiscie szybka serie z fabryki" a 118 nigdy nie będzie szybka..... Jak w serii 123 d

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Panowie, ja to nawet liczyłem. Całe tylne zawieszenie od 123d z 2010roku (przebieg jest nie do ustalenia), razem z piastami, dyfrem, dobrymi tarczami hamulcowymi mogę kupić za 1400zł. Sprawne i pewne wtryski to 2000zł, turbiny to 2000zł, jednak bez pewności, czy są zużyte, czy nie. Zostaje tylko sprzęgło i dwumas. Sprzęgło koło 700zł dwumas niestety zabiera kolejne 2000zł. Jeszcze bardziej się komplikuje sprawa z powodu chłodnic.

 

To daje co najmniej 8000zł, ale to i tak tylko 2000€. Jednak pytanie, czy się opłaca czy nie, nie jest kluczowe. Pewnie, że lepiej byłoby kupić szybsze auto, które wyjechało tak z fabryki, ale czysto teoretyzując: Kluczowe dla mnie jest to, co muszę mieć, żeby te turbiny działały poprawnie. Co z pompą wysokiego ciśnienia? Co z układem sterującym dla tych turbin? Wymiana oprogramowania sterowania silnikiem to jasna sprawa. Sama praca układu dwóch turbin nawet przy mocy mniejszej niż nominalna daje bardzo dużo komfortu "na dole" obrotów. Jest się o co starać.

Opublikowano

Niestety jeśli będzie chciał podnieść moc w 123d to nawet słupek nie zostanie. W 123d słupek też jest inny, są np. mocniejsze korbowody. Odnośnie tej elastyczności 123d to montując odpowiednią turbinę z rodziny GTB do 118/120d można uzyskać bardzo podobny dół jak w 123d.

 

Oczywiście jeśli koniecznie chcesz przerobić auto na model 123d to ja radzę nie rezać tylko kupić kompletny swap, a swoje części sprzedać.

Opublikowano
Jeszcze sobie dolicz hebel z przodu jakiś ludzki żebyś sie nie zabił. Kolega ma tylko 60 kkm niech to sprzeda w omen bo z go...na bata nie ukrecisz. No i jeszcze pare groszy robota dla mnie bezsens

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Panowie, każda sytuacja jest inna :)

 

Jeszcze raz pytam, bo to mnie najbardziej ciekawi: Czy założenie wtrysków i układu turbin wymaga dodatkowych elementów? Nie chodzi mi o sens, czy opłacalność, tylko o to, czy to będzie działać, czy wymaga dodatkowych zakupów.

Opublikowano
Wtryskiwacze, układ turbin wraz z kolektorem, całe sterowanie podciśnieniowe nimi, sterownik, pompa wysokiego ciśnienia. Na pewno jeszcze o czymś zapomniałem ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.