Skocz do zawartości

Zaworek/ przetwornik podcisnienia od benzyny do diesla


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupowałem różne z allegro ponad dwa lata temu i zacząłem je sprawdzać. Mam taki za około 100zł, mam też taki za 200 zł , mam też ten od benzyny z tego wątku, no i mam jeszcze dwa oryginalne, które czyściłem. Nowego oryginału nie mam, bo to już przesada z tą ceną 500 zł. Jak chcesz mieć pewność że to nie podróbka to bierz tutaj:

http://czescidobmw.pl/produkty/przetwornik-cisnienia-pierburg,3368.html

Co do mojego odczucia, to nie widzę żadnej różnicy w działaniu tych przetworników. Tak samo działa u mnie ten za 100zł jak i ten czyszczony oryginał, jak i ten od benzyny. Plus dla starego oryginału jest taki że można go rozebrać i poczyścić.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Też mogę się podzielić spostrzeżeniami co do tego zaworka gdyż w swojej 330d również zmieniłem na ten z 335i :D Moje spostrzeżenia są takie ze turbo napewno troszkę szybciej wstaje jest to odczuwalna różnica, innych zmian brak turbo pompuje tyle ile ma pompowac także ze swojej strony polecam :lol:

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja kupowałem różne z allegro ponad dwa lata temu i zacząłem je sprawdzać. Mam taki za około 100zł, mam też taki za 200 zł , mam też ten od benzyny z tego wątku, no i mam jeszcze dwa oryginalne, które czyściłem. Nowego oryginału nie mam, bo to już przesada z tą ceną 500 zł. Jak chcesz mieć pewność że to nie podróbka to bierz tutaj:

http://czescidobmw.pl/produkty/przetwornik-cisnienia-pierburg,3368.html

Co do mojego odczucia, to nie widzę żadnej różnicy w działaniu tych przetworników. Tak samo działa u mnie ten za 100zł jak i ten czyszczony oryginał, jak i ten od benzyny. Plus dla starego oryginału jest taki że można go rozebrać i poczyścić.

 

Stary oryginal pokrywa sie tlenkiem - gladz cylindra, w ktorym chodzi tloczek. Cylinder jest aluminiowy, wiec z czasem musi sie utlenic.

Samo czyszczenie innych czesci usprawnia tylko troche.

NIemniej, nie mam juz zaworkow, a te, ktore sprzedawalem bylu oryginalne, z numerami BMW. Wiec chcac nie chcac masz oryginal, jesli masz ten ode mnie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, podejrzewam że zaworek w moim aucie jest już do wymiany ( E46 320d M47 1998) , auto przyspiesza różnie, raz w miarę ok, raz niekoniecznie. Chciałbym wymienić ten zaworek od turbo, ale mam wątpliwości jaki kupić, gdyż rozbieżności cenowe są spore. Wg REALOEM powinien u mnie być zaworek 11747796634 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL71-EUR-06-1998-E46-BMW-320d&diagId=11_2230

 

Znalazłem taki zaworek http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-5-e39-e60-e61-3-e46-e90-e91-i6238023774.html, i nie jestem pewien czy będzie on dobry. Poza tym mechanik powiedział że te zaworki nie są warte zachodu. Kilka postów wcześniej jest info że jednak są one tak samo dobre. Powiem szczerze że mam mętlik i nie wiem co myśleć. Proszę o poradę, czy warto kupić ten zaworek z linku allergo czy jednak niekoniecznie.

Może ktoś kupił taki i może wypowiedzieć się w tej kwestii ?

 

Poza tym wyszukując odpowiedni zaworek do mojego auta można znaleźć niby oryginalne Pierburg, ale różniące się oznaczeniami, wyglądem. Niby jeden zastępuje inny, ale coś mi tu nie do końca pasuje, bo szukając na allegro dochodzę do wniosku ze połowa tych zaworków pasuje. Proszę o info, ewentualnie potwierdzenie który będzie dobry http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-uni-1-4-0510&search_scope=category-255514&description=1&string=%20%0911747796634

Opublikowano

Moze komus sie przyda. Wpialem sie trojnikiem poniedzy zaworek a turbine do podcisnienia, wakuometr pokazuje non stop 0.2 bar, brak reakcji na wcisniecie pedaalu gazu, testowane w ruchu, idzie na max po wylaczeniu zaplonu. Podcisnienie w ukladzie przed zaworkiem zamyka wakuometr. A powinno byc tak jak na filmie.

 

Teraz tylko jaki zaworek kupic.

Opublikowano

Jako że nie lubię jak ktoś ma problem, a później cisza i nie wiadomo co było przyczyną usterki odpisuję.

 

Problem rozwiązany, moc powróciła :D . Zaworek kupiłem z allegro, w sumie niepotrzebnie bo jak się okazało ten mój jest ok. No ale będę miał na podmianę jak padnie.

Problemem był czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Bez niego zaworek nie był sterowany tak jak powinien (stąd podejrzenie że jest niesprawny) , dlatego podciśnienie w wężyku między zaworkiem a turbiną było stałe.

 

Na nowym zaworku z allegro turbo pracuje ok, choć jakby ciut inaczej, moim zdaniem nieco gorzej. Widać to na wakuometrze że wskazówka podciśnienia jakby trochę inaczej pracowała.

 

A przyczyna bezpośrednia ?? Wypięta wtyczka od czujnika w kolektorze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.