Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze znikajacym olejem z mojego auta... otoz po wymianie oleju i przejechaniu 1000km poziom oleju spadł mi do minimum i brakowało jakis litr do optymalnego poziomu po tym była dolewka przejechane 400km i znowu minimum, czy to odma??? na wydechu widoczny wyrzucony olej... obroty zachowuja sie roznie, raz faluja a raz nie. Zauwazyłem ze zmiana falujacych obrotów nastepuje po pobawieniu sie korkiewm od oleju lub bagnetem... dodam ze raz poczułem przepalony olej w samochodzie poprzez nawiewy tak jakby mi go gdzies wyrzuciło a silnik jest suchy. Prosze o porady

 

BMW E46 316i 1.8 Benzyna 2003r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. dodaj w temacie 318i, bo możesz mieć zamknięty temat.... regulamin.

2. pierwsze zniknięcie oleju może być spowodowane tym, że po wymianie nie było oleju w filtrze, po odpaleniu filtr się zapełnił i stąd pierwsza dolewka.

3. jeśli masz olej na wydechu, to bardzo złe oznaki, a przyczyn może być bardzo dużo, odma-może, ale zbyt duży ubytek, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod głowicą, sama głowica, zapieczone pierścienie, pęknięte pierścienie. W tym przypadku kompem tego nie sprawdzisz, proponuję dobrego mechanika.

4. czy takie ubytki były wcześniej?

5. są oleje, takie jak mobil, które lubią znikać.

6. jak śmierdzi w kabinie, to wskazuje na nieszczelność silnika, kiedyś przegrzałem silnik w 528i i olej dostawał się na kolektor wydechowy. Silnik wyglądał na suchy, bo olej na wydechu szybko się wypalał, ale w kabinie śmierdziało..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W kabinie wogole nie smierdzi, a olej mam Mobile 5w30... W płynie chłodniczym nie ma pojawiajacego sie oleju wiec uszczelka odpada.
Opublikowano

To nie odma. Chociaz moze i po czesci odma bo ona wyrzuca nadcisnienie z dolu silnika. Masz nieszczelny silnik. Albo masz nieszczelne uszczelniacze zaworowe, albo pierscienie na tlokach.

Na wlaczonym, zagrzanym, silniku wyciagnij bagnet i zobacz czy ci dmucha. Jesli tak to masz po prostu silnik do smieci. Brzmi przykro, ale tak sie zdarza.

Opublikowano
dodam ze raz poczułem przepalony olej w samochodzie poprzez nawiewy
W kabinie wogole nie smierdzi, a olej mam Mobile 5w30... W płynie chłodniczym nie ma pojawiajacego sie oleju wiec uszczelka odpada.

:?: :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecyduj się czy śmierdzi czy nie...

Jeśli nie masz oleju w płynie, czy płynu w oleju, to nie znaczy, że uszczelka jest ok, nie zawsze uszkadza się między kanalikami z płynem a kanalikami z olejem. Jak się uszkodzi między kanalikiem z olejem a komorą cylindra, to olej będzie dostawał się właśnie do komory spalania, mam nadzieję, że jasno tłumaczę. Sama głowica też może tak paść. No i to co również inni potwierdzają, czyli pierścienie. Chyba bez rozbiórki się nie obejdzie.. Dalsza rozmowa, to gdybanie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeżeli nie masz wycieków z pod pompy vacum i uszczelki zaworów to uszczelniacze zaworowe bardzo bardzo prawdopodobne
Opublikowano
Wymień odmę najpierw. ALe kup oryginał. Jak to nie pomoże możesz zrobić płukankę i ją przetrzymać pół godziny i jak to nie pomoże to rozbiórka silnika.
Opublikowano
Tez teraz stawiam na uszczelniacze. Jak nie dmucha z bagnetu, to dol szczelny. Awaria vacum daje dziwne dzwieki a z kolei uszczelniacze to podobno typowa rzecz w tych silnikach. Ktos nawet na forum opisywal jak wymienic. Proste to to nie jest.
Opublikowano

No nie jest ale da radę bez ściągania głowicy co jest lepszym rozwiązaniem. Koszta o wiele mniejsze i mniejsze ryzyko jakiś ukręceń/zerwań gwintów.

 

Ciekawe czy uszczelnienia zaworowe są złej jakości jak w silnikach M54 czy po prostu się szybko zużywają z racji dość wysokiej temp pracy silnika. W nich jest chyba normalna temp w okolicach 105st co może źle wpływa na uszczelnienia zaworowe.

 

W v8 BMW często wymieniali termostaty które były stosowane w bmw 8. Tam temp była poniżej 100st, a w v8 e39, e38 temp to również ok 108st w zależności też na jakim obciążeniu pracuje silnik.

Wszystko zrobione pod ekologie co nie zawsze dobrze wpływa na żywotność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.