Skocz do zawartości

525tds kopci na czarno, olej w egr i kolektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam niestety pewien problem, auto dość mocno kopci mi na czarno tak już od około 2000 obrotów. Ma już najechane około 280tys.

Oleju mi nie ubywa, turbina nie gwiżdże, nie ma spadku mocy i ogólnie po za konkretnym kopceniem nic się nie dzieje.

Zauważyłem wycieki i zapocenia przy kolektorze ssącym i egr więc rozebrałem by zobaczyć co się tam dzieje i ogólnie kolektor,egr aż do intercoolera jest wilgotny w oleju.

Dodam, że zrobiłem ostatnio w ciągu dnia dość sporo km bo gdzieś około 300 i nic się nie działo oczywiście po za dymieniem.

Ostatnio też wymieniałem przepływomierz bo stary niestety zdechł ( nie wiem czy to ma znaczenie).

Szukałem ogólnie w internecie co może być powodem oraz rozmawiałem z różnymi ludźmi ale co człowiek to inna opinia od czujnika doładowania po regeneracje głowicy.

Także liczę, że uzyskam od Was pomoc :)

Z góry dziękuję za każdą rade!

Opublikowano
Kolego przeważnie jak w kolektorze jest olej tak samo jak i był u mnie to przyczyną tego była zabrudzona odma... Znajduje się ona pod deklem tym srebrnym z napisem ,, BMW'' Samochód po operacji wyczyszczenia odmy bo jest to taka siatka na długość całego dekla przestał kopcić a dawał czasem porządne chmury , odzyskał sporo mocy więc warto coś takiego sobie zrobić, tylko od razu mówie jest to bardzo czaso chłonne ale jak się chce mieć coś lepiej to warto się pomęczyć :) Ja u siebie przy okazji czyszczenia wyczyszciłem cały kolektor, zawór egr, wężyki przelewowe , podciśnieniowego wymyłem odme, dekiel , i przeczyściłem patyczkiem do uszu trochę przepływke i wszystko jest ok :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Czekam bo na bank to jest to.. U mnie to tym zabiegu jest 100 % lepiej

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Ok, zajęło to kilka godzin ale wyczyściłem odmę itp, cały kolektor, egr, pozakładałem nowe uszczelki, wymieniłem filtr powietrza i jest o wieeele lepiej jeżeli chodzi o kopcenie. Teraz oczywiście też zakopci na czarno jak zrobię mu mocną redukcję w czasie jazdy albo przycisnę ale na całe szczęście to nie jest już zasłona dymna przy ruszaniu ;)

Planuję jeszcze wymienić mu filtr oleju i paliwa i wymienić olej a na sam koniec podpiąć pod komputer. Swoją drogą jaki polecasz olej wlać? Z tego co mi wiadomo to wcześniej był zalany mineralny.

A jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, miałem okazję spróbować zaślepić po tej całej operacji egr więc to zrobiłem. Nie wiem dlaczego tak było ale po odpaleniu to dopiero zaczął kopcić bez dodawania gazu i na dodatek strasznie rzucało silnikiem. Nie wiem dlaczego tak było ale po zabraniu zaślepki wszystko jest w normie.

Opublikowano

Witam,

Na początku było faktycznie lepiej ale teraz kiedy zrobiłem kilka km to niestety znowu zaczyna dziać się to samo.

Opublikowano
Powiem ci tak.. Jak u mojej mamy w a6 w 1.9 tdi kopcił przy ruszaniu to winny był zawór egr... Został on wymieniony i problem z głowy.. Więc może zaślep egr odepnij od pocisnienia i pojeździł... Bo jak odma wyczyszczona to powinno być już ok bo u mnie teraz to prawie wgl nie kopci i sporo mocy zyskał dzięki temu czyszczeniu.. A może masz złą dawke ?? Podpinałes pod kompa ?? Pali od strzała czy kręci ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Podpiąłem pod kompa i już wiem co jest nie tak.

Okazało się, że silnik dostaje za dużo powietrza bo aż 66 jednostek gdzie normą z tego co mi wiadomo jest 10-16.

Winny był dopiero co kupiony i założony przepływomierz niestety. Teraz tylko nie wiem co mogło być przyczyną, że tak szybko padł.

Jeszcze teraz pytanie czy kupić znowu zamiennik za 350zł czy też oryginał za 1000?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przepływomierz Pierburg.

A opary oleju w kolektorze ssącym i intercolerze to norma w przypadku diesla-no chyba że leje się.

Warto sprawdzić wtryski może któryś leje, wtedy będzie też walić na czarno. Tego komp nie pokaże.

A mycie itd. no jak się ma czas :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Zapomniałem dodać, że właśnie jak odpiąłem ten przepływomierz to dymienie dosłownie jak ręką odjął ;)

Także pozostaje tylko kwestia przepływki. Tą postaram się oddać w ramach gwarancji.

Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. Nim wymieniłem przepływke to jeździłem na odpiętej i po wymianie nie powinienem podpiąć go po kompa czy coś?

Bo może jest nadal sprawny tylko trzeba mu coś tam pozmieniać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.