Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

I nadeszła ta wiekopomna chwila, gdzie i ja mogę pochwalić się swoją Laleczką :)

 

Trochę z historii...

 

Mając 20 lat na studiach poznałem pewnego Tomka, który to w wieku 24 lat kupił sobie E90. Gdy wsiadłem do tego auta radości nie było końca. Tylko, że BMW drogie... a ja marny handlowiec jeździłem Oplem Corsą 1.2d.... Od tamtego czasu zawsze śmieję się, że Tomek mi po prostu na ambicje wjechał (a też handlowiec...):) No i cóż... Na początku tego roku podjąłem temat szukania wozu dla siebie. Marzenia były trzy: E60/ E90 lub Audi A6. Warunek: Niemiec z dobrym wyposażeniem i sedan. Limit: 50 tyś ze wszystkim. Poszukiwania w pewnym momencie stanęły na E90, ponieważ: A6 będzie dobre jak będę miał duży brzuszek i dwójkę dzieci (teraz już wiem, że to będzie czas na serię 7 :twisted: ). E60 piękne z zewnątrz, ale w wewnątrz... czegoś brak. E90... Najmniejsze, najbardziej kompaktowe, seksowne z każdej strony, tak - to jest wóz dla mnie. Dzieci póki co nie mam, a z narzeczoną się zmieszczę :) Przez chwilę polowałem na E92, jednakże z moim budżetem żadnego dobrego wyposażenia bym nie dostał, a kupić E92 jak sztuka dla sztuki... trochę nonsens.

 

Miesiące szukania, nałożone filtry na mobile.de bardzo rygorystyczne (alcantara, szlifowane aluminium, duża navi etc.). Nie ma kompromisów.... I wyłoniła się... Lalunia z Chemnitz... Od osoby prywatnej, która sprzedawała tylko dlatego, że rodzina się powiększa i potrzebne kombi.

 

Weryfikacja VIN, telefon do brata, który siedzi w BMW, weryfikacja na policji - wszystko się zgadza... Jedziemy.

 

Na miejscu wszystko się zgadzało, dokumentacja, książka zweryfikowana, normalne ślady zużycia. Urzekły mnie dwie rzeczy: angel eyes i felgi :norty:

 

To do rzeczy...

 

rozkodowany VIN:

 

Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBAVC31060VG18147

Kod typu VC31

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47/T2

Pojemność skokowa 2.00

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor MONACOBLAU METALLIC (A35)

Tapicerka STOFF/LEDER CITRUS/ANTHRAZIT (FFAT)

Data prod. 2007-06-08

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S200A DIESELPARTIKELFILTER Filtr cząstek stałych

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2BFA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 154 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 154

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S418A GEPAECKRAUMPAKET Pakiet bagażnika

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

P735A BASICPACKAGE Basic Package

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

P9BFA NAVIGATIONSPACKAGE Pakiet nawigacji

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

http://images61.fotosik.pl/1146/655d43000e0bf114med.jpg

http://images61.fotosik.pl/1146/fb8a553d1044f7ecmed.jpg

http://images65.fotosik.pl/1148/05a14e7137c3c660med.jpg

http://images65.fotosik.pl/1148/aec6a469676a4489med.jpg

http://images61.fotosik.pl/1146/e790a35934fd812bmed.jpg

http://images61.fotosik.pl/1146/f3fb7b28cdb1cbf8med.jpg

http://images64.fotosik.pl/1147/a5f055851c625e3cmed.jpg

http://images61.fotosik.pl/1146/acc1efc11febfc45med.jpg

http://images62.fotosik.pl/1149/2f39dc18974c01admed.jpg

 

Moja. Tylko moja.

 

Razem ze mną już od 15 tyś. km :)

 

Trochę bałem się zawieszenia M na nasze drogi, jednakże te uczucie, gdy auto się klei na zakrętach bezcenne :8)

 

Cieszy mnie fakt, że jest taka "dostojna". Przez chwilę miałem na oczu czerwonego diabełka w shadow line, jednakże w mojej pracy tego typu image zewnętrzny mógłby być dziwnie postrzegany.

 

W moim przypadku stwierdzenie, że Niemiec płakał jak oddawał jest słuszne, ponieważ pytał czy może sobie ostatnie zdjęcia porobić, a blaty zabrał do domu :)

 

Auto mechaniczne sprawne w 100%, ponieważ przed sprzedażą zostało wymienione turbo, dpf, dwumas, amorki itd.

 

Wtrącenie: pakiet oświetlenia zewnętrznego, tj. klamki plus ringi niszczy system :D wrzucę na dniach.

 

Gorzej wewnątrz. Poprzedni właściciel nie przykładał wielkiej wagi do czystości. Nie konserwował skór, guma z blendy schodziła, a na szlifach od drzwi kierowcy są lekkie wgniecenia jakby od obrączki/ zegarka, ale to detale, które sukcesywnie niweluje...

 

Fotele na zdjęciu poniżej. Tutaj ewentualnie prosiłbym Was o rady jak dokonać renowacji.

http://images65.fotosik.pl/1148/ad570de3b3c620d4med.jpg

http://images61.fotosik.pl/1146/9d8dd0ceab6d4a2cmed.jpg

 

 

W wolnej chwili muszę zabrać się za zabezpieczenie lakieru i pomyśleć jak uzupełnić ubytki po normalnej eksploatacji.

 

Polerka wskazana. Wiem.

 

Co już zrobione:

 

ogumienie na blendzie - plasti dip jest super, polecam :)

http://images62.fotosik.pl/1149/9a35e623d8825797med.jpg

http://images63.fotosik.pl/1145/9bcaf2bca6bac4a7med.jpg

 

chip w TC Performance :D wykres jest z lekko przypchanym DPF :> Po przepędzeniu przez A2 jest lepiej.

http://images64.fotosik.pl/1148/d5820d81d82a5f98med.jpg

http://images64.fotosik.pl/1148/12b1e7a9e90ec852med.jpg

 

witaminka do silnika:

http://images65.fotosik.pl/1149/f47a5f23f7ba97bamed.jpg

 

 

 

 

 

Przy okazji była promocja na odkurzacze :D

http://images63.fotosik.pl/1145/5ebfe95360959db6med.jpg

 

Nie wspominając o komplecie kosmetyków na pace, którymi regularnie pucuję Bunię :)

 

Idąc ku końcowi:

 

Bunia na dzień dzisiejszy ma przejeżdżone 232 tyś. i ma się świetnie :]

 

Prosiłbym o Wasze opinie oraz ewentualne sugestie czego Bunia potrzebuje :mrgreen:

 

Na pierwszy post w galerii to tyle :)

 

Pozdrawiam,

Grabarz

Edytowane przez grabarzg
Opublikowano

Ladny samochod.

Mam taki sam kolor. Jak dla mnie wyglada lepiej niz czarny.

Oby Ci sluzyl.

 

Mam dla Ciebie 2 wazne uwagi:

 

1. Zamaz swoje dane z faktur, ktore tutaj wrzuciles.

Znajac to skurwysynskie nasienie, zwane zlodziejami, niebawem mozesz miec nocna wizyte pod blokiem.

 

2. Czym predzej instaluj dedykowane zabezpieczenie/odciecie elektroniki, bo niedlugo sie nacieszysz samochodem.

Te samochody mozna ukrasc w 5 min., nie majac kompletnie pojecia o elektronice/zabezpieczeniach.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ladny samochod.

Mam taki sam kolor. Jak dla mnie wyglada lepiej niz czarny.

Oby Ci sluzyl.

 

Mam dla Ciebie 2 wazne uwagi:

 

1. Zamaz swoje dane z faktur, ktore tutaj wrzuciles.

Znajac to [bAD] nasienie, zwane zlodziejami, niebawem mozesz miec nocna wizyte pod blokiem.

 

2. Czym predzej instaluj dedykowane zabezpieczenie/odciecie elektroniki, bo niedlugo sie nacieszysz samochodem.

Te samochody mozna ukrasc w 5 min., nie majac kompletnie pojecia o elektronice/zabezpieczeniach.

 

Dziękuję za uwagę, jednakże to tylko adres prowadzenia działalności, nic więcej. Done ;)

 

Czy polecasz jakieś konkretne zabezpieczenia?

 

Myślałem o tym już jakiś czas temu. Póki co mam parking, ale dla spokoju ducha coś by się przydało.

Opublikowano

Prezentuje się dostojnie no i fajnie o niej opowiadasz. Życzę szerokości i bezawaryjnej jazdy :D

 

PS. Ciekawy nick jak na sprzedawce hehee

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Jakiś czas temu pewna ślepa starsza Pani zahaczyła moją Bunię na parkingu...

 

Poniżej zdjęcia:

http://images66.fotosik.pl/90/872363546cbb35a6med.jpg

http://images66.fotosik.pl/90/42912accde6d2b3bmed.jpg

http://images70.fotosik.pl/90/735cbec1bb0bfecemed.jpg

http://images69.fotosik.pl/90/ced6beceb2399daemed.jpg

 

W praktyce jest wgniecione nadkole i zderzak do malowania (o ile zawiasy nie puściły - do weryfikacji przy usuwaniu szkody)

 

Czy moglibyście polecić mi jakiś rozsądny warsztat w Warszawie lub okolicach, który zajmie się profesjonalnie tematem?

 

Czy przy takim wgnieceniu jest szansa na wyciągnięcie bez użycia szpachli?

 

Był u mnie rzeczoznawca i wstępnie wszystko wycenił na 1100 zł z adnotacją, że w przypadku np. pęknięcia zawiasu w zderzaku powinni mi wymienić na nowy, a kosztorys zostanie wyedytowany.

 

Z góry dzięki za pomoc...

 

Dodatkowo...

 

Bunia zaraz będzie miała jubileusz. 250 tyś km!

 

Zaraz wiosna i trzeba zająć się kilkoma rzeczami...

 

1. Sprężyny z tyłu skrzypią, gdy wysiadam z auta.

2. Klocki tył piszczą przy hamowaniu (są już na wykończeniu)

3. Pasek się odzywa przy odpalaniu, gdy auto zimne ;)

 

I tu kilka pytań do Was...

 

1. Jakie klocki? Nie jestem maniakiem prędkości, nie katuje samochodu, lubię czasem wcisnąć gaz, jednakże... dbam o laleczkę :D Czytałem dużo opinii na forum i szukam po prostu czegoś optymalnego, a jak patrzę to zdania są w rozstrzale od Uralu po Kaukaz.

2. Zawieszenie... B12...?

3. Jaki pasek? Koło jest w bardzo dobrym stanie.

 

Życzę miłego dnia :D

Opublikowano
Klopcki moga być np Textar, Zimmerman, ATE... co do sprężyn nie wiem. Jesli chodzi o pasek wg mnie Contitech takie u Siebie zamontowałem niedawno.
Opublikowano

Samochód bardzo ładnym kolorze i dość dobrze doposażone, za taką stłuczkę w moim aucie chyba bym sie zapłakał :x jeżeli chodzi o zawias to wolałbym już parę złotych dołozyć i kupić B14, pasek to ori lub Contitech też jest bardzo dobry a kosztuje połowę tego co ori, do sprawdzenia napinacz bo też może już nie napinać odpowiednio i lubi pękać :(

Ogólnie auto :cool2: Sprawdź termostaty bo jeżeli są uszkodzone to DPF może się nie wypalać. Termostaty w BMW często padają.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Moi drodzy lato idzie...

 

Czas na kolejną porcję witamin.

 

Ostatnimi czasy kolejne 3 wtryskiwacze zaczęły sypać wysokimi korektami. W tym tygodniu montaż nowych wtryskiwaczy :>

 

W celu odświeżenia przepalonej już końcówki wydechu czas na powiew świeżości

http://images70.fotosik.pl/876/1cf49a3d5e032e6cmed.jpg

 

Oleje, filtry itd. wymienione ;) Przebieg 254k km.

 

I teraz prośba o radę... Zbieram się powoli do wymiany zawieszenia. Rozważania Bilstein B12/14 bądź KW Variant 1 (a że teraz mają promocję...). Prośba o poradę co ewentualnie wybrać. Czy może byście polecili coś innego? Zależy mi na podobnym komforcie jaki mam fabrycznie (wersja zawieszenia M). Nie chcę go już obniżać (może 20mm max..), ponieważ progi zwalniające w przyprawiają mnie o ból głowy, a zarzyganie tapicerki przez moją kobietę nie leży w moim interesie :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a nie lepiej było tłumik wymienić na inny z dwururką, np. RM Motors, zamiast tej końcówki,

 

 

co do zawieszenia, to pytanie jaki budżet

tanio i fajnie to amortyzatory Monroe Reflex oraz sprężyny Eibach Pro Kit

Opublikowano

nie chciałem zmiany na dwururkę, ponieważ autko jest bez Mpaka i jest dość... dostojne. Dwururka kojarzy mi się ze sportowym autem. Jakoś jedna szeroka rura do mojej E90 bardziej mi leży.

 

Budżet to 4k max. Bardziej też chodzi mi o stosunek jakości do ceny oraz spełnienie oczekiwań wspomnianych wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.