Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

właśnie zakupiłem 320d E91 rok 2007 i przebieg tylko 100 000 pewne bo od pierwszego właściciela i nie na Polskim rynku. Od kilku dni wertuję forum i nęka mnie parę pytań na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi.

1. Auto jest na 16 calowych felgach i chce je zamienić na większe. Zdecydowałem się na 17 bo ma to być wozidło dla dziecka które jest w drodze więc ma być przede wszystkim wygodnie, ale też ładnie ma to wyglądać i dobrze się prowadzić. Jak wyczytałem oryginalnie w E9x jest ET8 225/45R17 przód i ET8,5 255/40R17 tyl - to fabryczna rozmiarówka. Ale jak szukam felg to często są w jednym rozmiarze ET8 i opony tył i przód 225/45R17 itp. i tu moje pytanie czy jest duża różnica w prowadzeniu auta między oryginalnym zestawem a takim kombinowanym bo nie wiem czego ostatecznie szukać?

2. Auto nie ma dużego przebiegu niecałe 100 000 km ale ma już 7 lat i nie wiem co robić z tymi klapkami kolektora. Kiedy przywiozę auto do Polski tj. za tydzień zamierzam na pewno wymienić filtry i olej, i namawiam szwagra żeby przy okazji zajrzeć do kolektora bo on się zna. Ale tutaj nie wiem czy da się organoleptycznie sprawdzić stan tych klapek i jak będą luźne to czy usuwać a potem czy zaślepiać, czy nowy kolektor lepiej wstawić?

3. Muszę wymienić zewnętrzną, lewą tylną lampę bo jest pęknięta... Tu narodził się pomysł żeby wstawić lampki ledowe, te po lifcie, ale wyczytałem, że tylną klapę trzeba zmieniać i jeszcze je zakodować żeby ledy działały poprawnie. Kodowanie jeszcze jakoś przeskoczę bo zamierzam kabel od razu kupić (też nie wiem czy usb czy rs232 lepiej), ale klapy nie chce zmieniać bo to już trochę za duża rzeźba a przy odsprzedaży to różnie patrzą na takie wynalazki. Więc pytanie czy ktoś wymieniał tylko lamy tylne zewnętrzne na poliftingowe zostawiając w klapie przedliftingowe? Czy to w ogóle wygląda i pasuje jakoś?

4. Mam u siebie zwykłe lampy z przodu a chciałbym mieć ringi dodatkowo (jak każdy właściciel bmw :) ), ale nie zamierzam wstawiać chińskich wynalazków, a z ksenonami raczej za dużo zabawy z tego co czytałem... Szukam tych lamp po lifcie, zwykłych ale z ringami. Jeśli ktoś ma lub widział to proszę o kontakt bo ciężko coś sensownego znaleźć na daną chwilę. Tu dodatkowe pytanie czy lampy są plug en play i czy da się jakieś ledy w ringi wsadzić?

Na razie to tyle chociaż pewnie jeszcze będę miał trochę pytań do weteranów BMW. :mrgreen:

Dzięki za pomoc i zrozumienie nowicjusza w bawarskiej marce.

pozdrawiam

Opublikowano

Ad1. Zmiana rozmiaru z 16'' na 17'' raczej poprawi wygląd, a wygodę pogorszy :norty:

Pomyliłeś ET (odsadzenie felgi) z szerokością - 8'' i 8,5'' to szerokość felgi. Chodzi tu głównie o trakcję, no ale jak nie zamierzać zmieniać softu to 320D spokojnie da radę na felgach 8''.

Ad2. :lol: niecałe 100kkm, kupione w salonie BMW, czy od prywatnej osoby (pierwszego właściciela) za około 10tys zł. więcej niż w Polsce ?- ewentualnie jak większość samochód zakupiony od Polaka lub Turka. Wracając do tematu, nie wydaje mi się aby można było jednoznacznie stwierdzić stan klapek w kolektorze, więc najlepszym rozwiązanie jest wymiana na nowy - co do wywalenia klapek zdania są podzielone i jest tyle samo zwolenników co przeciwników - jak uważam, że z dwojga złego wolę usunąć klapki i spać spokojnie.

Ad3. Tu bym się zastanowił nad lampami typu black - tu masz coś na temat.

 

viewtopic.php?f=70&t=238299

Opublikowano

1. Jeżdżę na takim zestawie mieszanym (wcześniej miałem taki sam przód tył) i mam następujące spostrzeżenia:

- świetnie to wygląda z tyłu samochodu i w przypadku 320D w sumie tylko o estetykę chodzi

- felga jest szersza, ma też z tego powodu inne ET i nie chowa się tak mocno w nadkole z tyłu. Moim zdaniem dystans zbędny.

- zapomnij o przekładce opon przód tył

- opona wolniej się ściera, chociaż też ostatnio mam lżejszą nogę więc ciężko to porównać 1:1

- opony 255/40 są zauważalnie droższe niż 225/45

- poczujesz to na spalaniu

- 320D w serii na suchym wystartuje tak samo dobrze na 16'' 205 jak na 17'' 255.

- nie zauważyłem różnicy na zakrętach a pokonuję je często na granicy możliwości samochodu

Opublikowano

witam

możesz podzielić się informacją gdzie zakupiłeś takie auto (niski przebieg) w jakim kraju?

sam mam chęć na zmianę to będę wiedział gdzie szukać

zaznaczę od razu, że to pytanie bez zbędnych podtekstów!!!!!!

Opublikowano
no dzięki wielkie za podpowiedzi i rady. Samochód zakupiłem w Belgii bo tu mieszkam od kilku lat. Auto jest od pierwszego właściciela, Belga bo mam zasadę że tu auta od turka, marokana czy Polaka nie kupuje ;) Przebieg pewny bo tu raczej nie kombinują z cofaniem bo wszędzie gdzie nie pojedziesz tj warsztat, aso, przegląd czy wulkanizator spisują przebieg i wpisują do bazy. I przy przeglądzie dostajesz car-pas czyli taki certyfikat km. Auto ma zredukowaną moc na rynek Belgijski na 150km więc jak w Polsce na wakacje podjadę to raczej jakiegoś tunera w Katowicach lub okolicach odwiedzę. Może ktoś coś polecić z własnego doświadczenia? Felgi chce zmienić na pewno na 17 i będę raczej szukał mieszanego zestawu no chyba że coś się trafi fajnego i w dobrej cenie :lol:
Opublikowano

Nic nie zmieniaj poza powrotem do 163KM .

Na 16" masz komfort i tanie kapcie na zmianę a przy dzieciach walenie w zawieszenie nie wskazane :wink:

Jeśli przebieg autentyczny to nie ma powodów do zmartwień tylko jeżdzić .

Wiejski tuning na oklejanki i wymiany lamp ( poza ori xenon pre lci ) jest zbędne .

Masz fajne auto z małym przebiegiem i dobrym silnikiem więc tylko sie cieszyć i szkoda czasu na pierdoły .

Jak zapcha Ci się dpf to zrób tak jak ja - mały chip i dpf off i dalej w drogę :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak:

Felgi mieszane 17'' - tylko ze względu na wygląd optyczny w porównaniu do 16''

aktualizacja + soft na 190km i można się cieszyć z jazdy

tył lampy black line - oryginał BMW

Nic nie zmieniaj poza powrotem do 163KM .

 

nieadekwatne koszty do rezultatu

Opublikowano

No właśnie te 16 wydają mi się troszke małe optycznie i żeby nacieszyć oko chce 17 :8) a 16 na zimę zostawie.

co do tunera to myślałem żeby go troszkę podkręcić, bo jak już wydaje kasę to niech ma troszke wiecej, ale też nie za dużow granicach zdrowego rozsądku :wink:

dpfa nie ma więc parę problemów w przyszłości odpadnie.

Opublikowano
dpfa nie ma więc parę problemów w przyszłości odpadnie

został już wycięty ?

Bo fabrycznie raczej na pewno był zamontowany w 320D

Opublikowano
Z tego co czytałem to jak końcówka wydechu skierowana jest w dół to wersja bez dpfu. Poza tym jak sprawdzałem listę wyposażenia po numerze vin to nie ma wzmianki o nim. I żadnej kontrolki też nie widze po przekręceniu stacyjki. Więc raczej go nie ma... mam przynajmniej taką nadzieję :?
Opublikowano

Zgadza się, można było to wstępnie zweryfikować po końcówce wydechu.

Jeżeli po VIN go nie ma, to masz problem z głowy - pozostaje zrobić soft (ja robiłem u jednego z forumowiczów GCS i jestem zadowolony - okolice Krakowa)

Opublikowano

Końcówka w dół wcale nie swiadczy o braku dpf. W wyposażeniu go nie ma, bo to nie jest wyposażenie. Ikonki żadnej tez nie musi być. Zobacz lepiej do środka wydechu. Jeżeli jest czarny to t

raczej nie ma dpf.

Opublikowano
W wyposażeniu go nie ma, bo to nie jest wyposażenie

To jest wyposażenie i po rozkodowaniu VIN będzie informacja jeżeli takowy jest zamontowany w samochodzie

 

Ta jak kolega wspomniał, jak końcówka wydechu jest okopcona to DPFu nie ma

Opublikowano

O końcówce wyczytałem w gazecie motoryzacyjnej gdzie były opisane wszystkie silniki bmw i ich specyfikacje. Poszukam jej w domu może jeszcze gdzieś leży. A tak jak kolega pisze po rozkodowaniu raczej musi być...

wiec pdfa mamy z glowy a tunera narazie poszukam w Katowicach a jak nic nie znajde to do Krakowa tez nie ma daleko.

Opublikowano
W wyposażeniu go nie ma, bo to nie jest wyposażenie

To jest wyposażenie i po rozkodowaniu VIN będzie informacja jeżeli takowy jest zamontowany w samochodzie

 

Ta jak kolega wspomniał, jak końcówka wydechu jest okopcona to DPFu nie ma

A możesz podać jaki to jest kod wyposażenia?

Opublikowano

Koncowka w dol faktycznie nie koniecznie oznacza brak DPFu. Byly takie historie tez tutaj na forum. Koncowka w dol, a filtr byl i realnie i wg VIN.

 

Kolego Nr. DPFu w VIN to:

S200A DIESELPARTIKELFILTER Filtr cząstek stałych

 

Info z pierwszej lepszej galerii w ktorej ktos na dziendobry rozkodowal swoj VIN.

Opublikowano

tak czy siak dpfa nie ma :lol:

tunera już zaklepałem i jade do GCS w przyszłym tygodniu :twisted:

teraz ściągnąłem najnowsze mapki do nawigacji ale trochę lipa że europe aż na 3 płytach dvd zrobili (gdzie na smartfonie sygnic na jednej by się zmieścił) i jadąc z Belgii do Polski muszę zmieniać płyty. Chyba że się mylę? Przetestuje w piątek więc się przekonam...

Mam dwa pytanka jedno o felgi a drugie o kabelek.

1. Kumpel ma w garażu felgi od 316 coupe, ale 17" 8j i et47 więc za wysokie dla e91 i teraz pytanko czy warto kombinować z dystansami czy są 100% bezpieczne czy lepiej poszukać czegoś dedykowanego pod e91?

2. Chce kupić kabel żeby czasem zresetować serwisy, diagnozować silnik a i fajnie było by spolszczyć idrive i odblokować parę rzeczy. Zastanawiam się, którym to wszystko ogarne i czy lepiej usb czy rj? Niestety nie miałem za dużo czasu na rozkminienie tego więc może ktoś coś poradzi :idea:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.