Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dwa tygodnie temu przesiadłem się z BMW E39 520i benzyniak na E60 klekot. Niestety kultura pracy w R6 o niebo lepsza no i ten dzwięk. W klekocie R4 jedynie co na plus to spalanie bo w miescie pali mi jakies 8.8 ale do rzeczy.

Nie wiem czy w dieslach to normalne ale przy gaszeniu silnika da sie wyczuc na aucie lekkie wibracje gaszonego auta. Tzn silnik przenosi je na karoserie. Trwa to jakies 1 - 1,5 sekundy ale w benzynie tego nie miałem. I teraz pytanie czy to normalne?

Mozliwe ze ktoś wyciął np klapki kolektora ssącego i poprostu przez ich brak tak sie dzieje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Dwa tygodnie temu przesiadłem się z BMW E39 520i benzyniak na E60 klekot. Niestety kultura pracy w R6 o niebo lepsza no i ten dzwięk. W klekocie R4 jedynie co na plus to spalanie bo w miescie pali mi jakies 8.8 ale do rzeczy.

Nie wiem czy w dieslach to normalne ale przy gaszeniu silnika da sie wyczuc na aucie lekkie wibracje gaszonego auta. Tzn silnik przenosi je na karoserie. Trwa to jakies 1 - 1,5 sekundy ale w benzynie tego nie miałem. I teraz pytanie czy to normalne?

Mozliwe ze ktoś wyciął np klapki kolektora ssącego i poprostu przez ich brak tak sie dzieje ?

 

Klapki z kolektora ssącego nie są od łagodnego wygaszania bo kolektor w R4 ma 8 kanałów dolotowych a klapki zamykają tylko 4. Za łagodne wygaszanie odpowiada jedna duża klapa która jest przed zaworem EGR i jeśli jest nie sprawna to będzie taki efekt jak opisujesz. Można łatwo sprawdzić czy ona pracuje, ściągasz rurę plastikową która dochodzi do zaworu EGR i oczom ukazuje się owa klapa która przy zgaszonym silniku jest otwarta, jedna osoba idzie uruchomić silnik a druga obserwuje klapę która powinna zamknąć się na 1-2 sekundy przy gaszeniu silnika a nstępnie się otworzyć, jeśli tak jest to wszystko ok.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie tez trzesie silnikiem przy odpalaniu jak i gaszeniu minimalne drgania na wolnych obrotach... wymienione kolo pasowe, poduszli silnika (lewa byla kiepsciejsza) ostatnio rowniez remont skrzyni konwertrer itd... wiec wykluczam te opcje klapa gaszaca dziala bo jak kupowalem auto to byla niesprawna i jest wymieniona i po tych wymianach minimalnie mniej ale dalej drga na wolnych i trzesie przy gaszeniu, dodam ze nie mam klapek w kolektorze bo byly w fatalnym stanie poduszka skrzyni raczej jest ok, dodam ze po odpaleniu czasem czuc minimalne bujanie auta tak przez ok 3-5 s(nie zawsze). W zakresie 1100-1200 obr czuc na fotelu i kierownicy wibracje ala jak na masazerskim fotelu i przenosza sie od podlogi w zwyż.Do tego slychac minimalne buczenie w kabinie na wolnych obrotach

Silnik 2;5Da 2004 .... co jeszcze radzicie zrobic w tej sprawie bo irytujace sa te wibracje tak przy starcie na jalowym i przy gaszeniu :/ podczas jazdy jest ok dodam jeszcze ze na zimnym jakby mniej wibruje

Opublikowano
Mam dokladnie to samo. Czuc takie lekkie bujanie przy gaszeniu i zapalaniu autka. Nie sprawdzalem jeszcze ani poduszek ani kola pasowego ale juz niedlugo to nadrobie :). Co do tej klapki co jest przed egr (widac ja po sciagnieciu rury od intercoolera) to bylem przekonany ze to przepustnica a nie klapa gaszaca :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.