Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
akumulatory AGM wytrzymaja dluzej bo sa przystosowane do czestego rozruchu ( np taxi) tam je stosuja nawet gdy auto nie ma auto start stop. samochod nawet przy otwartych drzwiach przez jakis czas pobiera bardzo duzo pradu bo kazdy modul zaczyna dzialac i "sprawadza co sie dzieje" ja w swojej e91 lci kupilem boscha AGM i dlugo moglem radia sluchac. Za to w rodzinie mam C klasę mercedesa z 2009 i tutaj 1 h i nie odpalilo sie auto. Różnie to bywa ale podejrzewam że im wiecej wyposażenia w aucie tym więcej modułów a co za tym stoi, że czerpie więcej prądu. :)
Opublikowano
Po dodaniu gazu ładowanie praktyc znie się nie zmienia ładuje 14.60 po dodaniu gazu 14.68 a dziś auto ledwo zapaliło wczoraj nie było palone ale żona co jakiś czas dzwi otwierała bo sprzątała.
Opublikowano
Po dodaniu gazu ładowanie praktyc znie się nie zmienia ładuje 14.60 po dodaniu gazu 14.68 a dziś auto ledwo zapaliło wczoraj nie było palone ale żona co jakiś czas dzwi otwierała bo sprzątała.

mysle, ze ladowanie masz ok poniewaz:

- przy niskich obrotach napiecie masz powyzej 14v (to duzo)

- prze przygazowkach nie przekraczasz tego okolo 14.5

 

teraz tak co do palenia:

- z doswiadczen wiem, ze w dieslu niesamowice istotna jest predkosc krecenia rozrusznika przy rozruchu... jezeli rozrusznik troche siedzi bedzie auto palilo jak kibel

- jest juz zimno wiec padniete swiece zarowe tez beda przyczyna slabego palenia (kup miernik elektryczny i pomierz rezystancje na swiecach (sciagasz fajke i mierzysz opor pomiedzy masa gdzies a "precikiem" swiecy (swiec nie wykrecasz!!!) ... opor ma byc podobny pomiedzy wszystkimi swiecami.... jezeli ktoras mocno odbiega na plus czy minus wzgledem reszty pewnie siedzi... wartosci poprawne znajdziesz przes google

- jezeli napiecie przed paleniem jest powyzej 12v raczej to nie aku

 

Aku zweryfikujesz takze podlaczajac DOBRE!!!! kable rozruchowe do swojego auta, odpalasz auto "dawce pradu" i krecisz swoim

Teoretycznie tez moze jakies zapowietrzanie sie moze byc winne tym kloptom...

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
świece mam dobre mam miernik cyfrowy. Jak auto stało pod prostownikiem do ładowania żelowych aku rano było -5 i odpaliło z pierwszego gożej jak stoi i co jakiś czas po coś do samochodu się pujdzie po dwóch dniach już ma ciężko jeszcze jedna zaobserwowana diagnoza jeśli ostatnio postawiłem samóchód w piątek i nie był otwierany przez tydzien dopiero w następny piątek i nie miło problemu z odpaleniem. przy okazji spróbuje pomęczyć akumulator i sprawdzę napięcie na aku przed i podczas rozruchu.
Opublikowano

Pomiary robiłem multimetrem w ukrytym menu nie mogłem włączyć testu akumulatora być może czegoś nie wie wiem.

pierwszy pomiar po otwarci auta 12.50v

drógi po 23 minutach 12.62v

trzeci po włączeniu zapłonu 12.20v

czwarty po odpaleniu 14.60v

Po dodaniu gazu ładowanie praktyc znie się nie zmienia ładuje 14.60 po dodaniu gazu 14.68 a dziś auto ledwo zapaliło wczoraj nie było palone ale żona co jakiś czas dzwi otwierała bo sprzątała.

Opublikowano

Czesc,

akumulator masz 12V wiec napiecie w okolicy 12.5V przed kreceniem wyglada zupelnie ok

Ladowanie 14.6 az nawet te .1 czy .2V za duze sie wydaje/doswiadczenia z innych aut/ wiec problemu z ladowaniem (w sensie "nie laduje") nie masz

 

Jezeli auto na kablach rozruchowych pali jak strzala a na wlasnym aku zle ... pewnie aku ale bez testu na kablach nic bym nie ruszal.

Moze masz jakies klopoty np. z rozrusznikiem (ciezko/wolniej kreci) i dlatego takie rzeczy sie dzieja

Na pale bez sprawdzenia rozruchu na kablach nic bym nie kupowal

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Ładowanie nie jest za duże - po to jest IBS w BMW aby regulować napięcie ładowania nawet do 15 V w temperaturach poniżej 5 stopni Celsjusza. Zazwyczaj źle pracująca klema IBS powoduje, iż ładowanie jest na poziomie 14V - doświadczenia z innych aut niestety w przypadku elektroniki BMW potrafią wprowadzić w błąd wiele osób.

W INPA jest zakładka dotycząca monitorowania stanu baterii - czas pracy, poziom naładowania w %, jaki pobór prądu jest w czasie uśpienia auta - może warto tam zajrzeć i poszukać przyczyn problemów? Opisane jest ile minut w czasie postoju auto pobiera 0-80mA, a ile więcej, z tego co pamiętam można również wyzerować te dane i po kilku dniach sprawdzić na nowo.

Pamiętać też należy, iż włączenie stacyjki uruchamia wszystkie moduły i pobór może sięgać nawet 30 A - mając naładowany w połowie akumulator to jest tylko 2 godziny pracy pracy do kompletnego rozładowania, zaś alert o niskim stanie baterii pojawia się chyba gdy napięcie spada do około 11V.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiedz musisz sprawdzić lądowanie i baterie. Lądowanie powinno być powyżej 14V wiedz jeśli ładowanie jest o.k. to bateria do wymiany.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Z tego co się orietuje żelowe powinny być montowane do systemu start-stop Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
sprawa banalna za kazdym razem jak w piatce otwierasz drzwi auto sie wzbudza.. budzi sie wszystko wlacza sie navi staruje i wszystkie moduly i inne pierdoły... to powoduje spory pobób prądu przerabialem to zaraz po kupnie... tyle ze u mnie aku był sprawny w 75% a e60 juz tego nie tolerowała... najwiekszy pobór prądu jest po otwarciu przez 15 sek pozniej kolejne 40 sek okolo 6A u mnie w 530d pozniej jak nie odpalisz auto znow zaczyna usypiać.... zwroc uwage: otwierasz auto z kluczyka wchodzisz szybko i odpalasz... zanim pdc i ekran zaskocza to chwile trwa.... jesli otworzysz auto wejdziesz do srodka odczekasz z 20 sek jak odpalisz natychmiast wlaczy sie wszystko... wiec e60 za kazdym razem jak otwierasz drzwi szykuje sie do jazdy i rozladowuje aku... stad te spadki... wiec dla bezpiecznstwa u zony zalozylem 110Ah zakodowalem i po temacie.. sluchanie radia caly czas trzyma auto obudzone stad spadki.
Opublikowano

Jestem umuwiony na przegląd przed zimą sprawdzę aku mają odpowiedni sprzęt jeśli będzie trzeba kupie nowy powiedzcie mi czy przekodowanie akumulatora z 90ah 110ah jest skąplikowane?

Dziś podłanczałem autocoma mam problem z instalacją inpy i wyskoczył mi błąd

46D3 - Usterka wewnetrzna sterownika 4 niemogę nigdzie znależć czego on dotyczy.

Opublikowano
Jestem umuwiony na przegląd przed zimą sprawdzę aku mają odpowiedni sprzęt jeśli będzie trzeba kupie nowy powiedzcie mi czy przekodowanie akumulatora z 90ah 110ah jest skąplikowane?

Dziś podłanczałem autocoma mam problem z instalacją inpy i wyskoczył mi błąd

46D3 - Usterka wewnetrzna sterownika 4 niemogę nigdzie znależć czego on dotyczy.

 

Ja miałem taki przypadek, że akumulator został wymieniony na 100Ah, zakodowany był natomiast na 90Ah. Samo kodowanie nie jest niczym szczególnym, ale facet który mi to robił zakodował na 110, twiedząc, że auto nie pozwoli na przeładowanie i wszystko będzie grać. ( nie mógł ustawić na 100 w programie ) . Przed tym zabiegiem po dosłownie 20 sekundach słuchania radia wyskakiwało ostrzeżenie, że słaby aku. Ogólnie teraz mogę słuchać radio może z kilka minut. Jak na razie pogodziłem się z faktem, że klema IBS jest humorzasta, jak w sumie pełno podzespołów w BMW i tyle.

Opublikowano
Przestałem słuchać radia na postoju i też wszystko jest ok ale wkurza mnie jeszcze jak auto stoi a dość często potrzebuję coś z bagażnika, chyba za często jak wiemy po otwarciu wszystko się budzi a jak trzeba odpalić auto to już nie chce zastanawia mnie czemu już nie informuje o słabym akumulatorze??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.